Droogzwierder?

17-06-2013 09:09 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een nieuwe droger en kwam dit soort "droogzwierders" tegen: http://www.google.nl/imgr ... 2pOW9TE0IYWQa9hPuPDbJwAYc=&docid=AWfHCajN8QaepM&sa=X&ei=Q7W-UfaBHuGz0QWVyoHgCw&sqi=2&ved=0CEMQ9QEwBA&dur=265

Hoe werkt zoiets eigenlijk? Ik kan me herinneren dat mijn moeder zo'n ding in de jaren '80 gebruikte maar weet verder niet meer hoe en wat.

Hoe werkt het en wat is het verschil met een "gewone" droger?
Bedoel je een centrifuge?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
BGB, ik las de titel en dacht droogzwierder? En jij roept centrifuge en nu brandt pas het lampje hier!
Ja, het is een centrifuge. (Ik dacht ff aan zo'n sladrooggeval.)

Een droogzwierder is geen droger TO, het is dus gewoon een centrifuge: de was komt er niet gedroogd uit.
Droogzwierder is Vlaams voor centrifuge
waarschijnlijk centrifugeert je wasmachine al...dan is een loss centrifuge niet nodig, de wasmachine van je moeder in de jaren 80 deed dat waarschijnlijk nog niet.
Tegenwoordig centrifugeren de meeste wasmachines gewoon zelf, dus hier heb je weinig aan.
Het zwiert/centrifugeert alleen maar het water eruit. Heb je niet nodig als je wasmachine goed zwiert/centrifugeert.
Hahaha oke bedankt dames! Ik las op internet dat dat ding zo heette. Dan weet ik weer genoeg
Ik had er eentje toen ik studeerde en bij gebrek aan wasmachine alleen handwasjes deed. Vond het ideaal. Moest er wel bovenop gaan zitten om te voorkomen dat ie wegliep
Goh, ik heb ook nog zo'n ding gehad, want onze vijfdehands wasmachine centrifugeerde niet meer...en toen had een tante nog zo'n losse centrifuge staan en die kregen we dan maar. Emmertje eronder, draaien (vasthouden, want anders lootp ie weg), op tijd stoppen anders loopt het emmertje over

Wat een sentiment zeg

Ik zie mijn moeder nog op dat ding zitten,want wat ging dat ding tekeer zeg... en het emmertje eronder dat volliep...

Idd jeugdsentiment
quote:Starshine schreef op 17 juni 2013 @ 09:36:

Goh, ik heb ook nog zo'n ding gehad, want onze vijfdehands wasmachine centrifugeerde niet meer...en toen had een tante nog zo'n losse centrifuge staan en die kregen we dan maar. Emmertje eronder, draaien (vasthouden, want anders lootp ie weg), op tijd stoppen anders loopt het emmertje over

Wat een sentiment zeg

[afbeelding]Ja, dat is puur jeugdsentiment . . . . Kan me zelfs nog herinneren dat we een wasmachine hadden en dat de slangen aan de kraan zaten en in de gootsteen hingen . . . . .
quote:mars.74 schreef op 17 juni 2013 @ 09:39:

Ik zie mijn moeder nog op dat ding zitten,want wat ging dat ding tekeer zeg... en het emmertje eronder dat volliep...

Idd jeugdsentiment

Tsja...

Kwam je vader nog wel eens thuis?
...kan me voorstellen dat vele moeders het helemaal niet vervelend vonden om erop te zitten!
Ja, die wij vroeger thuis hadden was nog hartstikke onveilig ook.

Als je de deksel open deed bleef hij nog gewoon een tijd draaien.

Ik denk trouwens serieus dat je flink geld kan besparen als je je was daarin centrifugeert voor het de droger in gaat. Ik kan me herinneren dat de was er veel droger uitkwam dan uit mijn wasmachine. Door dit topic ga ik nadenken om zo'n ding bij de kringloop te halen, daar zie je ze best vaak staan.
quote:mars.74 schreef op 17 juni 2013 @ 09:18:

Tegenwoordig centrifugeren de meeste wasmachines gewoon zelf, dus hier heb je weinig aan.

Dus jij heb een wasmachine die 2800 tpm maakt ?

Heb je bv wat oudere wasmachine die bv slechts 1000 toeren maakt maar je wilt in de winter geen droger gebruiken is dit een aanrader haalt veel restvocht eruit en zo is je was snel droog met weinig vochtophoping in je woning.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 juni 2013 @ 09:11:

Bedoel je een centrifuge?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:netniet schreef op 17 juni 2013 @ 10:17:

Ja, die wij vroeger thuis hadden was nog hartstikke onveilig ook.

Als je de deksel open deed bleef hij nog gewoon een tijd draaien.

Ik denk trouwens serieus dat je flink geld kan besparen als je je was daarin centrifugeert voor het de droger in gaat. Ik kan me herinneren dat de was er veel droger uitkwam dan uit mijn wasmachine. Door dit topic ga ik nadenken om zo'n ding bij de kringloop te halen, daar zie je ze best vaak staan.De was kwam er idd. bijna droog uit.
Ghehehe, 'k dacht aan een nieuw woord in de trant van: 'met je piemel tegen iemand aan slaan' (daar is toch ook een woord voor?).
quote:Cacciatore schreef op 17 juni 2013 @ 11:32:

Ghehehe, 'k dacht aan een nieuw woord in de trant van: 'met je piemel tegen iemand aan slaan' (daar is toch ook een woord voor?).Swaffelen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mijn moeder heeft hem nog voor de handwas, is erg handig. Maar als je alles in de wasmachine gooit, dan heb je er niks aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven