Gezondheid alle pijlers

Soa enzo...

17-06-2013 14:00 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier en heb meteen al advies nodig ;)

Ik heb een relatie sinds een half jaar en hij is mijn eerste sekspartner. Ik wist al van mijn vriend dat hij voor mij al eerder seks had gehad. Nu is het zo dat mijn vriend voor mij onbeschermde seks heeft gehad. Ik ben zo dom geweest om hier nooit naar te vragen voordat wij seks hadden. Eigenlijk had ik verwacht dat mijn vriend mij dit wel zou melden, maar dit is dus niet gebeurd. Zijn laatste keer seks voor mij was al een hele tijd terug, en omdat hij helemaal geen klachten heeft, heeft hij nooit gedacht aan een soa. Is het nodig dat er nu een soa test komt? En alleen voor mijn vriend, alleen voor mij of voor ons beiden?

Alvast bedankt
Ja doe beide een soa test. Want je hoeft geen klachten te hebben om een soa te hebben. Just to be sure.
Willen jullie het zeker weten of wil je blijven gissen?

Ja testen dus! Allebei!
Zeker te weten, testen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ja natuurlijk. Je moet gewoon altijd voordat je het met iemand onbeschermd gaat doen allebei een soa-test laten doen. Wil je dat niet, dan gebruik je een condoom.

Waarom zou je het anders doen en risico's lopen?
Zeg maar Spijker.
Ja, testen. Dan weet je het zeker, en absoluut allebei.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dat dus...

Testen! Allebei!
Yarn is cheaper than therapy...
Oke dat is duidelijk haha.
Cupcake, je kunt gewoon naar je huisarts. Die heeft namelijk beroepsgeheim.

Hij mag het dus aan niemand vertellen, ook niet aan je ouders.

Een rekening krijg je niet, want verzekering.

Mag ik trouwens vragen hoe oud je bent, anders vind ik het vreemd dat je dat niet weet van die geheimhoudingsplicht.

De 'ik heb heus niks want nergens last van' smoes gaat niet op voor je vriend. Er zijn er genoeg waar je niks van merkt.

Allebei testen dus en als vriend niet wil: geen gerampetamp meer (en vriend deur uit schoppen...)

Ik vind het eerlijk gezegd van jou ook niet heel erg slim, hoe moeilijk is het om een condoom te gebruiken?

Heb je ook al gedacht aan het feit dat als je niks gebruikt je zwanger kunt worden?
Hij moet ook mee naar de GGD en samen ondergaan. Anders helpt het nog geen moer, want als jij schoon bent, maar hij niet heeft getest, dan kun je in elk geval niet zonder condoom aan de gang. En dát mag je hem geven als consequentie voor wanneer hij niet wil testen.

En over hoe jij en je ouders hiertegenover staan, daar heeft hij geen oordeel over te hebben.
nee idd....
[quote]cupcake123 schreef op 17 juni 2013 @ 15:19:

Oke dat is duidelijk haha.

Nou ik heb het tegen mijn vriend gezegd. Dat ik graag wil dat we beiden een test doen. Nu is zijn reactie van nou ja als jij het graag wil dan doe ik het. Zelf ziet hij de noodzaak niet zo.... Ook doet hij er verder erg luchtig over. Ik vertelde dat ik het spannend vind naar de huisarts te gaan omdat ik niet wil dat mijn ouders dit weten. Ik heb vermend dat ik wel graag naar de ggd wou omdat dit anoniem is maar dat dit lastig is ivm met vervoer. (Hij heeft een auto) Zijn reactie: je moet maar even kijken waar je heen gaat. En: nou als het goed is moet je dit kunnen bespreken met je ouders....

Snap niet dat hij zo doet, hij is tenslotte degene die mij hiermee heeft 'opgescheept' mocht ik een soa hebben./quote]

De huisarts heeft beroepsgeheim, ook naar je ouders toe (tenzij je 12 bent ofzo, maar daar ga ik niet vanuit)
Ik ken de geheimhoudingsplicht van de huisarts, heb inmiddels gebeld en weet nu dat je zelf naar de huisarts kunt bellen voor de uitslag.
In de eerste plaats heeft de huisarts beroepsgeheim. Dus wanneer je zelf niets tegen je ouders zegt hoeven ze er nooit achter te komen waarom je bij de HA bent geweest.

In de tweede plaats, waarom wil je niet dat je ouders het weten? je vindt jezelf volwassen genoeg om seks te hebben, soa's horen daar helaas soms bij.

In de derde plaats, ben je je er van bewust dat alleen de pil geen 100% bescherming tegen een zwangerschap is? Als je al niet over een soa wil praten neem ik aan dat je al helemaal nog niet klaar bent voor een kind.

(Uit het feit dat je misschien een soa hebt neem ik aan dat jullie het zonder condoom doen). Neem de juiste voorzorgsmaatregelen, anders zit jij straks 'opgescheept' met een kind.
Ik ben volwassen, en vind het achteraf zeer onvolwassen van mezelf dat ik dit risico heb genomen, vandaar mijn 'schaamte'.
Ik vind niet dat je vriend je ermee heeft opgescheept mocht je een soa hebben. Jij hebt bewust gekozen voor onveilige seks en als je een soa hebt heb jij jezelf daar mee opgescheept. Dat het je vriend koud laat of hij je ziek maakt of niet... daar zou ik veel erger mee zitten. Maar ja, aan de andere kant liet het jou ook koud.
als hij nou eerst even de test doet...

als hij geen soa heeft, dan jij ook niet. Scheelt je reisgedoe
Schuld van ons beide inderdaad.
quote:cupcake123 schreef op 17 juni 2013 @ 15:49:

Schuld van ons beide inderdaad. Hij had het moeten zeggen, ik had ernaar moeten vragen. Het ging erom dat ik niet snap dat hij zo luchtig erover doet omdat het toch bij hem wegkomt dan. Het is gewoon van ons beide erg dom geweest. Maargoed voor ons beiden staat een afspraak gepland. Nu heb ik dus nog de vraag: Mocht hij een soa hebben ben ik dan nu sowiezo al besmet na een half jaar seks, of kan deze besmetting nog komen?

Besmetting kan nog komen. Daarom moeten jullie allebei een test doen en allebei helemaal de eventuele behandeling afmaken voor je weer onbeschermd seks gaat hebben.\

Trouwens, hij doet er net zo luchtig over als jij in het begin. Dat moet je dus niet raar vinden. Het komt misschien wel bij hem vandaan maar het is 100% jouw verantwoordelijkheid. Dat jij er niet meer zo luchtig in staat betekent niet dat hij ook opeens het licht moet gaan zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven