Lijf & Lijn alle pijlers

30 day shred

15-01-2013 18:01 3811 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag begonnen en moet eerlijk toegeven, ik heb het niet tot het einde vol kunnen houden, zijn er nog meer mensen hier mee bezig, voor een beetje verdere motivatie

30 day shred is een workout van 3 levels elk level doe je 10 dagen, het lijkt vrij simpel maar is erg pittig ( vind ik nu na dag 1 tenminste) op internet staan erg veel positieve verhalen, en omdat ik al een aantal weken bezig ben met gezond eten wil ik dit er nu bij gaan doen, dus als iemand zijn succes wil komen delen of mee wil doen, graag!
I always tell the truth, even when I lie
cardio pilates???? van jillian?

Insanity gaat je ook niet geven wat je met shred niet hebt gehaald. Het is hetzelfde type training
Zo lang ben je toch nog niet bezig momodoe?
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 juni 2013 @ 00:31:

[...]

lunges of squats met een bredere spreidstand en je tenen naar buiten voor je adductoren

Voor je abductoren op je zij liggen en leglifts of op handen en knieen zitten en je linkerbeen evenwijdig gebogen tillen (als een plassend hondje) evt. met enkelbanden met gewichten.

Maar het zijn maar hele kleine spieren, voor strakke benen richt je je beter op je hammies en je qauds. Dus, squat, lungeThanks! Hammies en quads worden goed getraind met de kettlebell training, vandaar dat ik nog even de overige nodig had Echt verschrikkelijk vind ik al die beenoefeningen!
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 juni 2013 @ 12:06:

cardio pilates???? van jillian?

Niet van Jillian. Ik zoek gewoon vanalles op Youtube. Dit was een workout van Crunch. Ik noem 't voor het gemak maar 'cardio' pilates. Even kijken:

http://www.youtube.com/watch?v=AI_9wFamL-I

Niet moeilijk of superintensief, maar genoeg om toch even lekker te zweten en een beetje aan je soepelheid te werken.
quote:sharebear schreef op 15 juni 2013 @ 13:45:

[...]

Thanks! Hammies en quads worden goed getraind met de kettlebell training, vandaar dat ik nog even de overige nodig had Echt verschrikkelijk vind ik al die beenoefeningen!

ja maar die oefeningen zijn niet zo zinvol, je kan beter compoundjes doen en squats en lunges, dat heb je sneller resultaat.

Je traint je grote teenspier toch ook niet? twee redenen: 1 hij wordt al getraind bij andere beenoefeningen en 2 het is zo'n kleine spier dat het weinig doet voor je figuur wanneer je deze zou ontwikkelen. Zo is het ook met de Abs en de Ads
@Momodoe, je zou je ook kunnen focussen op hoe je je voelt, qua fitheid en energie en qua voldoening die sporten geeft.

Ik heb pauze week. Vanaf woensdag ga ik echt weer vaker sporten, maar nu ga ik mijn lichaam even rust geven.
Correctie, ik vond ineens toch nog motivatie dus ik heb 40 minuten op de hometrainer gezeten. Misschien ga ik morgen ook nog wel even...
Yellow, wat spannend een date gehad ! Die eerste verliefdheid is toch altijd wel heel bijzonder (zegt de oude getrouwde oma).

Gisteren en vanmorgen weer Level 1 van 30day Shred gedaan. Ik vond het niet heel moeilijk, maar wel lekker nog even geen planken. Pushups kan ik nog steeds maar 10 keer achterelkaar.

Ik kon wel merken dat ik weinig heb gedaan de laatste tijd en voornamelijk kickbox. Ik voel mijn armen en buipspieren wel. Verder niet zoveel spierpijn als de eerste keer dat ik het deed.

Kijken of ik het van de week nog twee keer kan doen, 4x per week vind ik een goed streven.

Fijne vaderdag allemaal !

Mijn man ligt ziek in bed dus ik zit al vanaf 7.00 beneden de kids en hond te entertainen.Straks maar even naar opa, heeft papa rust.

Ik wilde gisteren echt wat doen maar was uitendeljk hele dag bij mijn moeder, aan het moeder-dochteren...

Ik heb echt een schop onder mijn hol nodig, moet weer wat doen!

@Jet hij mountainbiked en hij rent marathons Ik hoop niet dat hij mee wil nemen in die manie.

Rug en nek zijn overigens echt totaal neit aan het verbeteren, doet alleen maar meer en meer pijn. Zit er best mee, want die fysio kost ook geld wat ik eigenijk niet heb.
Niet aanvullend verzekerd voor de fysio, Yellow?

Ik ga NU beginnen aan de zesde keer Ripped level 1.
Ik ga zo ook nog even shredden level 3 en dan wil ik zorgen dat ik daarna nog even op de hometrainer stap zodat ik 40 minuten cardio doe.

Kan wel even wat calorieen verbranden, ben jarig (geweest vrijdag) en mijn fam. komt vandaag langs, dus er is taart, lekker hapjes en lekker eten :D

Streven was eigenlijk dat ik onder de 80 zou wegen op mijn verjaardag, maar dat heb ik niet gehaald, dus nu de komende weken maar even knallen qua sporten.
Kaaaatje dat streven heb ik ook (maar gelukkig ben ik pas in augustus jarig dus dat duurt nogeven). Goed bezig geweest met sporten en alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

cynba, nee mijn ziektekostenverzekering vergoedt het idd niet. Superkak dit want ik trek die pijn vrij slecht eigenlijk.

Heb net wel een Shredje gedaan, level 1 .Met gewichten ,ik moet eerlijk zeggen dat ik nou niet meer pijn ervan kreeg ofzo.
Echt koel om te merken dat ik het nu beter vol kan houden. Al druip ik nu wel van het zweet :D
Rot dat je niet verzekerd bent, Yellow. Fysio is duur. Ik heb het vanwege de kosten ook een jaar zonder aanvullende verzekering en dus zonder fysio/osteopatie gedaan maar in die periode heb ik fysiek zo veel moeten inleveren dat ik dit jaar toch maar weer voor de aanvullende verzekering ben gegaan waarmee ik een ruime dekking voor dergelijke behandelingen heb. Het had er alle schijn van dat ik geen aanvullende verzekering meer zou kunnen betalen, maar na heel lang zoeken toch nog het juiste collectief gevonden. Ik vrees alleen met grote vrezen hoe het volgend jaar moet. De rek is er inmiddels ver uit.

Ik zou die gewichten trouwens echt nog even achterwege laten, joh. Dat je er nu niet direct iets van merkt betekent niet dat dat niet alsnog kan komen. Beetje zuinig zijn op je lijf he, je hebt er maar eentje!!

@Kaaaaaaatje: af en toe wat minder op de calorietjes letten moet kunnen, toch? Ik geniet ook nog steeds van een stukkie gebak of chocola op z'n tijd. Als je voor de rest je voeding een beetje in de gaten houdt en er gewoon bij blijft sporten is dat heus geen ramp.
Ik sluit me bij je aan cynba... Het is goed om je lijf te trainen, maar dan wel op een verantwoordelijke wijze! Soms wil je hoofd meer dan je lijf aan toe is.

In mijn geval heb ik een super gezond lijf ( afkloppen), maar moet het nodig meer in beweging gebracht worden net andersom.

Is het ook slecht om met spierpijn wel te gaan trainen?

Ik heb me in iedergeval weer in mijn sportpakje gehezen en zal de derde keer van level 1 doen.

Sportze iedereen!!
Zo! sportpakje weer uit!

3/1 is gedaan! Er meteen een "butt workout van 30 day but lift" er achteraan gedaan.

Iemand nog geshred vanavond?

Of allemaal voor de tv naar hazes kijken?
Ik heb vanochtend al geripped. Zit nu te kijken naar So You Think You Can Dance.
Ligt het aan mij? Ik wil op 4shared nog wat andere filmpjes opzoeken van Jillian, maar ik krijg steeds de melding no resulds found. Ik wil even weer nieuwe motivatie krijgen.

Kan iemand hier linken zetten?

Want op een of vage manier lukt het me niet.

Wil graag de fastfix cardiokivkboks en de extreme shed en stred.
Ik ben vandaag begonnen met 30 day shred, heb gewichtjes van 500 gram en loop 3 x in de week hard (45 min).

Ik heb dus net de eerste keer gedaan maar wil ook nog graag hardlopen vandaag, kan ik dat gelijk er achteraan doen (nu dus) of is het beter om dat later te doen? Of ervoor?
Ik ben vast heeeeeel erg mosterd want ik ga niet 150 pagina's doorlezen, maar Jillian heeft naast de shred nog een heleboel andere leuke work-outs. Zoals cardio kick box (vind ik makkelijker dan shred) en yoga. Daarnaast heeft ze ook nog een fat boost workout van een uur en no more trouble zone oefeningen. Ik vond haar eerst rete irritant, maar inmiddels vind ik haar heel goed uitleggen en motiverend. Succes allemaal dames!

En nogmaals sorry als ik mosterd ben Zelf kan ik namelijk de shred niet volledig doen vanwege rug problemen, maar zo afwisselend level 1 van de shred met die andere workouts is echt leuk.
Iemand nog zin in een intensieve workout waar je zo erg van gaat zweten dat je er een zwembad mee kunt vullen? Try this one:

37 Minute Bodyweight Cardio Training + Lower Body Strength - Butt & Thigh Workout

Vooral de lunge pulses vond ik erg zwaar zoals ze in deze workout zijn verwerkt. Eigenlijk zit er maar 1 oefening bij waar je enigszins tot rust kunt komen: de circle squats.

Wel even beginnen met een goede warming up, en het stretchen achteraf zou ik ook wat langer maken.
YL, sterkte ermee. Het is idd klote dat je niet verzekerd bent voor de fysio dat zijn kosten. Doe rustig aan.

Vandaag op de Wii-active gesport, morgen zumba, woensdag shredden, donderdag rustdag, vrijdag zumba, zaterdag shredden en zondag rustdag. Kom er nog achter dat ik zaterdagavond een zumbamarathon heb voor een goed doel.
Joehoeee! 4/1 achter de rug met 11 minuutjes butt workout van Kim.

Bedankt voor de tips elastiekje! Er is een wereld voor me open gegaan met al die online workouts. Ik houd me nu even braaf aan die 30 day, met aanvullend een butt workout. Structuur he? Niet nadenken, maar doen. Wat goed trouwens dat je zo toch nog wat workouts kunt vinden die wel lukken met je rug!

Steph, wat leuk een zumbamarathon! Hoelang mag je bezig?

Als ik wat verder en sterker ben ga ik jouw tip proberen cynba, klinkt goed!
Dames, hier iemand die met name mee leest, naar aanleiding van dit topic ben ik ook de workouts van Jillian Michaels gaan doen! Superleuk om te lezen dat iedereen het zo goed vol houdt en er zoveel plezier in heeft. Maar het leukste om te lezen zijn natuurlijk de resultaten die er geboekt worden

Waar ik wel moeite mee heb is het vinden van de juiste balans in de frequentie van het sporten en wat je dan doet. Ik ben een aantal jaren geleden begonnen met sporten (in eerste instantie alleen cardio) en ben hier behoorlijk veel mee afgevallen. Na een aantal jaar ben ik ook pilates en wat krachttraining gaan doen en zag wel dat mijn lichaam hierdoor meer gevormd werd.

Voor de afwisseling ben ik een paar maanden geleden gaan shredden en ik doe ook weleens de Abs workout, burn fat boost of no more trouble zones. Wat ik nu eigenlijk nog wil is wat strakker worden (nou ja, ik wil eigenlijk vooral een platte buik maar ik begin me er langzamerhand bij neer te leggen dat dit niet haalbaar is ).

Resultaat van de laatste maanden is dat ik weer een paar kilo ben aangekomen, in centimeters niet naar beneden ga maar wel wat gespierder lijk te worden. Ik begin me nu af te vragen wat ik nou eigenlijk het beste kan doen om mijn lijf niet te overbelasten maar om tóch nog de puntjes op de i te zetten. Met name de afwisseling van cardio / kracht / rustdagen.

Iemand tips? (ik hoop stiekem heel erg dat Meds dit leest en reageert)

P.S. Yellow, ik heb de ontwikkelingen rondom je date gevolgd, ook op je eigen topic en wilde even zeggen dat ik plaatsvervangend blij voor je ben
Woensdag voor het laatst iets gedaan omdat mijn knie vreselijk zeer deed, inmiddels was dat over dus net weer BFBM gedaan. Uit voorzorg al geen jumping jacks enzo gedaan maar in plaats daarvan ge-jogd (hoe schrijf je dat?). Maar nu heb ik dus weer last van mijn knie..

Ik wil wel graag wat blijven doen, maar wie weet wat? Ik wil best doorgaan met die spiertrainingen, maar wat dan precies? Dat 6week 6pack kan ik wel zo aanpassen zonder de cardio dat ik dat misschien kan gaan doen, maar ik wil niet alleen mijn buikspieren trainen. Ik wil ook van mijn flubberkont af, want die zie ik in de spiegel tijdens het joggen zo lekker omhoog bouchen Wie kan me even op weg helpen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven