Gezondheid alle pijlers

Hond in gezicht likken?

18-06-2013 08:34 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mogen jullie honden je in je gezicht likken? Bij mijn moeder thuis (2 honden) likken die mij altijd in mij gezicht als ik ze op pak en wil knuffelen, want dat mag bij mijn moeder ook.

Nu knuffel ik ze meestal gewoon van de grond want ik vind dat gewoon niet zo fris zo'n natte tong.

Ik had met mijn mama een discussie hierover, ik zei dat je ziek kan worden van bacterieen als die in je ogen komen (want zijn heel gevoelig) of in je mond ofzo. Mijn moeder vond dat onzin en heeft nog nooit wat gehad zegt ze. Wat vinden jullie?
Goed voor je immuunsysteem. Ik heb het ook altijd toegestaan, maar ja, ik ben nou eenmaal een kroelkont.

Ik ben er van overtuigd dat al die overdreven hygiene ons alleen maar ziek maakt.
Ik vind het smerig, zelfs van mijn eigen hond. Maar wie ben ik.

Mijn buurvrouw zoent zelf met haar hond. Om te kotsen
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
quote:Cateautje schreef op 18 juni 2013 @ 08:37:

Goed voor je immuunsysteem. Ik heb het ook altijd toegestaan, maar ja, ik ben nou eenmaal een kroelkont.

Ik ben er van overtuigd dat al die overdreven hygiene ons alleen maar ziek maakt.

Klopt, aan de ene kant heb je denk ik ook wel gelijk want je hoort nooit iets van mensen die daar ziek van woorden.

Maar die honden van mama likken mij altjid recht in mijn oog en dat vind ik vooral zo vies omdat je ogen heel gevoelig zijn voor bacterieen of ontstekingen etc, toch?
quote:norma_jeane schreef op 18 juni 2013 @ 08:38:

Ik vind het smerig, zelfs van mijn eigen hond. Maar wie ben ik.

Mijn buurvrouw zoent zelf met haar hond. Om te kotsenzoeneen? hahahah
Mijn hond doet het ook, mijn vorige ook. Ik ontworm mijn hond dan ook 4x per jaar. Want volgens mij kan je daar wel ziek van worden.
mijn hond likt ook in mn gezicht. Geen enkel probleem.

Ben wel kieskeuring want kijk andere honden aan of ik het oke vind of niet. Meestal vind ik honden die brok eten stinken en dus vies.

Heb er echt nog nooit iets van gekregen.
Bij honden die ik niet ken vind ik het niet prettig maar bij honden die ik wel ken vind ik een lik over mijn wang geen probleem. Net zoiets als zoenen ter begroeting met mensen .

Honden schijnen trouwens een veel schonere bek te hebben dan mensen als ik het goed onthouden heb. Van mijn dochter krijg ik regelmatig een lik (geen idee waarom trouwens) en ik heb er nog geen verschrikkelijke dingen aan overgehouden.
Ja ontwormen doet mijn moeder ook, weet niet of dat ook 4x per jaar is maar ze houdt het wel bij.

Maar gezicht kan ik me nog IETS voorstellen wellicht maar je ogen dan? Daar kun je toch ontstekingen krijgen...hij snuffelt aan andermans poep, als het een reutje is likt hij zichzelf etc...
Geen denken aan dat de hond mijn gezicht mag likken, lekker fris zo na het eten van een bak hondenvoer, of ander shitzooi.

Maar je woont nog bij je moeder thuis, je moeder met het lekker zelf weten, en jij hoeft het niet toe te laten.
quote:redband schreef op 18 juni 2013 @ 08:46:

Geen denken aan dat de hond mijn gezicht mag likken, lekker fris zo na het eten van een bak hondenvoer, of ander shitzooi.

Maar je woont nog bij je moeder thuis, je moeder met het lekker zelf weten, en jij hoeft het niet toe te laten.nee ik woon op kamers
quote:Cateautje schreef op 18 juni 2013 @ 08:37:

Nou dat..

En over likken op het oog.. Die van mij sopt mn oog ook wel uit want ja, dan heb ik soms ineens bedacht dat ik mascara op wil en vind zij dat zo`n vreselijke onzin. Dat hoort daar niet dus moet het er af. ;)

Nog nooit een ontsteking van gehad.

Je ogen hebben een perfect reinigingsmechanisme
quote:unlundun schreef op 18 juni 2013 @ 08:46:

[...]

Nou dat..

En over likken op het oog.. Die van mij sopt mn oog ook wel uit want ja, dan heb ik soms ineens bedacht dat ik mascara op wil en vind zij dat zo`n vreselijke onzin. Dat hoort daar niet dus moet het er af. ;)

Je ogen hebben een perfect reinigingsmechanismehaha dat verhaal
quote:buttttterfly schreef op 18 juni 2013 @ 08:46:

[...]

nee ik woon op kamers Dan hoef je er thuis niet over in discussie te gaan.
quote:unlundun schreef op 18 juni 2013 @ 08:46:

[...]

Nou dat..

Je ogen hebben een perfect reinigingsmechanisme
Zoenen met de hond.........okééééé.

Dat gaat me echt veel te ver.

En hond likt in het gezicht omdat de wolven dat ook doen om hun onderdanigheid aan de roedelleider te tonen en te laten weten dat ze ok zijn met hun leider.

Op zich is het dus normaal gedrag maar nee, ik ga me niet af laten likken in mijn gezicht.

Onze hond geeft me wel eens een klein likje maar dan trek ik mijn hoofd terug. Hoe lief ik haar ook vind.

Ze mag wel mijn handen likken.
Over ontwormen, Er loopt een onderzoek op diergeneeskunde faculteit utrecht al een jaar.

Mijn hond doet er ook aan mee (evenals een hoop honden die ik ken) Allemaal NRV/Barf/KVV honden. (brokkenhonden doen ook mee maar ken ik niet)

Je moet maandelijks ontlasting insturen en vooral NIET ontwormen.

Zij testen de ontlasting op zo ongeveer alle soorten wormeitjes.

Sporadisch hoor ik dat een hond opnieuw ontlasting moet opsturen. Mijn hond heb ik in de 6 jaar dat ik dr heb 2 keer ontwormt en doet ook mee nu een dik jaar.

Ze heeft nog nooit wormen gehad.

Verder, de bek van een hond is echt viezer dan die van een mens. ;)

Veel meer bacteriën, een hardnekkig fabeltje dat deze schoner zou zijn.
Ah, ik vond het al zo gek toen ik dat hoorde Unlun, ik kon het me haast niet voorstellen met wat honden allemaal uit- en opvreten .
http://www.volkskrant.nl/ ... rig-of-ook-ongezond.dhtml

Tja, ik heb zelf ook een hond, maar laat m mij niet expres in mijn gezicht likken. Dat likken is een gewoonte die je een hond heel moeilijk laat afleren als je dit zou willen.
http://uitgelatenhond.nl/zoenen-met-hon ... t-ongezond

Ik zou zeggen, print de artikelen uit en geef ze aan mensen die met honden zoenen.
Wij zijn hier in het westen veel te gevoelig geworden voor van alles en nog wat. Als je kijkt in Ghana bijvoorbeeld, daar liggen de varkenskoppen de hele dag in de zon op de markt en die worden daarna dan gewoon gegeten en er is niets aan de hand. Als wij dat zouden eten dan kunnen we gelijk in de kotsstand en zijn we dagen zwaar van slag, als we mazzel hebben.

Ik denk niet dat al die bacterien op een hondentong per definitie allemaal slecht zijn, anders zou die hond daar toch ook ziek van worden.

Wat betreft het snuffelen aan een drol. Ik heb mijn hond nog nooit een drol aan zien raken met zijn neus, echnie.
Ik laat me niet in mijn gezicht likken door mijn hond. Bah, zit hij eerst zijn kont of pielemuis te likken en dan mijn gezicht. Ieuw, mooi niet.
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Een hond likt aan zijn kont, snuffelt aan de poep van andere honden en likt vervolgens in je gezicht.

Heel vies wat mij betreft.

Het kan een keer gebeuren dat een hond dat doet (ook bij mij weleens gebeurd) maar moedwillig je gezicht laten likken door een hond of zoenen met je hond vind ik echt heel goor.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Onder dezelfde categorie valt voor mij trouwens ook:

- een hond in je bed laten slapen.

- een hond op het aanrecht

- een hond op de tafel waaraan je eet of aan het eten bent.

Ik had vroeger een vriendin en die moeder dweepte op een walgelijke manier met hun hond, was een lobbes van een beest, echt een lieverd maar die mocht dus na het eten de borden schoonlikken. Werd ie hup op tafel gezet terwijl jij nog aan je vlaflip zat.

De hond sliep ook bij die ouders in bed en die likte dus ook in je gezicht als je daar kwam. Ik probeerde dat altijd te voorkomen maar lukte dus niet altijd en als ik dan mijn gezicht afwendde was die moeder quasie beledigd omdat ik de hond dan geen gedag wilde zeggen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Mijn hond likt steeds aan d'r doos, snuffelt aan poep op straat, nee die laat ik niet aan mijn gezicht of zelfs maar aan mijn handen likken. Zou misschien wel beter voor mijn immuunsysteem zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven