Gaaitje uitgevlogen

18-06-2013 11:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds zonsopgang is het hier een tyfusherrie! Gekras van Vlaamse Gaaien. De reden van al die ophef spotten we toen we naar buiten keken: een kleintje, net uitgevlogen. En dat midden in de stad!

Zojuist zag ik een van de ouders een duikvlucht maken op een loerende kat op een schutting. Beest viel blazend naar beneden. It's a wild world out there

Ahh dat is leuk!!
Uberschattig!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mooi!
Mooi he.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Vooral leuk om te zien hoe enorm hard die ouders werken. Ze zijn hartstikke waaks en vliegen zich de vleugels uit hun lijf met wormpjes voor de kleine
Midden in de stad vind ik wel bijzonder voor een Vlaamse Gaai. Hebben jullie een groot park of veel grote bomen in de buurt? Ik vind het altijd een vogel die je toch eerder aan bosranden tegenkomt...

Gaaf hoor, van die oudervogels die zo waakzaam zijn. Zelfs een kat aanvallen, cool!
Te lief!

Onze pimpelmeesjes zijn net uitgevlogen, wij wonen 3 hoog in de stad.
Hier ook veel Vlaamse gaaien hoor! En wonen in centrum Amsterdam
Het park is hier vlakbij inderdaad. Kleintje zit te dutten op een tak in de schaduw. Zo leuk
Mooi he, ik kan hier ook zo van genieten van een mooi vogelnest!

En ik hoef er niet eens de deur voor uit! Zit heerlijk op het balkon te kijken er naar.
Ooh... wat leuk! Je kon er ook goede plaatjes van schieten.
Gaaitje met trotse ouder

Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Wat zijn ze mooi!

Ik heb ze regelmatig op mijn dakterras. Midden in de stad, maar aan de rand van een park.

Een paar jaar geleden waren ze bijna verdwenen in Nederland, maar het gaat blijkbaar goed met deze soort.
Lief, zeg!
Ooh wat leuk!

Wij hadden vorig jaar steeds een jonge gaai achterhuis, kwam elke middag even langs. Had gehoopt dat dat dit jaar weer zo zou zijn, maar tot nu toe nog niet helaas.

Leuk ook dat je ze zo duidelijk op de foto kon zetten!
Stoer hoor, dat die ouders een kat verjagen!

Ik zag onderweg op de fiets ooit eens een kat oversteken, met een schreeuwende ekster al huppelend erachteraan. Echt hilarische beelden zijn dat :D
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Die eksters zijn zooo brutaal! Van het weekend zaten wij ook te kijken hoe een kat letterlijk weggejaagd werd door twee eksters, ze zaten hen op zijn pootjes en in zijn staart te pikken. Heel zielig eigenlijk, maar ook hilarisch om te zijn dat de kat zogenaamd heel subtiel wegsloop van ze.

Ontzettende leuke foto's joe_Egg!
quote:amarna schreef op 18 juni 2013 @ 13:48:

Wat zijn ze mooi!

Ik heb ze regelmatig op mijn dakterras. Midden in de stad, maar aan de rand van een park.

Een paar jaar geleden waren ze bijna verdwenen in Nederland, maar het gaat blijkbaar goed met deze soort.Echt? Ik heb juist altijd de indruk dat veel andere stadsvogels verdrongen worden door dit soort grote hooligans (vlaamse gaaien, eksters, kauwen, kraaien etc.). Ik vind ze leuk en prachtig, daar niet van, maar onschuldige lieverdjes zijn het niet. Als ze de kans krijgen, vreten ze de nestjes van kleine zangvogels leeg. Met smaak.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Heeeel schattig.

Tot ze een jonge merel met huid en veer opvreten.

Inderdaad, rovers zijn het. Helaas heb ik geen filmpje kunnen maken van de kat die verjaagd werd, dat had ik graag gedeeld met jullie
Ze komen veel voor in de stad! Ik woon in hartje randstad en wij zien ze ook regelmatig. Vind ze een stuk sympathieker dan die kauwen, daar mogen er wel wat minder van..
quote:maroon5 schreef op 18 juni 2013 @ 14:21:

Ooh wat leuk!

Wij hadden vorig jaar steeds een jonge gaai achterhuis, kwam elke middag even langs. Had gehoopt dat dat dit jaar weer zo zou zijn, maar tot nu toe nog niet helaas.

Leuk ook dat je ze zo duidelijk op de foto kon zetten!

De natuur is laat dit jaar, dus wie weet komt jouw gaai nog!

Telelens helpt wel om ze een beetje leuk te kieken, maar ze zijn absoluut niet schuw. Eerder hondsbrutaal. Zelf ben ik gelukkig niet aangevallen
quote:Dana schreef op 18 juni 2013 @ 14:33:

[...]

Echt? Ik heb juist altijd de indruk dat veel andere stadsvogels verdrongen worden door dit soort grote hooligans (vlaamse gaaien, eksters, kauwen, kraaien etc.). Ik vind ze leuk en prachtig, daar niet van, maar onschuldige lieverdjes zijn het niet. Als ze de kans krijgen, vreten ze de nestjes van kleine zangvogels leeg. Met smaak.

Kauwtjes en eksters, dat wordt inderdaad zo langzamerhand een plaag in Nederland.

En die schattige groene halsbandparkieten schijnen ook niet van die lieverdjes te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven