Gezondheid alle pijlers

Tampon.

19-06-2013 13:03 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Met dit topic wil ik erachter komen of meer mensen last hebben van het volgende probleem en hoe ze dat hebben opgelost of handige tips hebben.

Sinds een tijd wil ik tampons gaan proberen. Ben 25 jaar en draag altijd maandverband tijdens mijn periode. Vroeger toen ik in de beginjaren zat van mijn ongesteldheid, kon ik geen tampons verdragen, het werd zwart voor mijn ogen als ik probeerde om een tampon in te brengen.

Sindsdien ben ik er een beetje angstig voor. Toch zou ik wel willen voelen wat nou fijner is. Onlangs heb ik geprobeerd om een tampon in te brengen en weer werd het zwart voor mijn ogen.

Zijn er meer dames die dit herkennen? Zo ja, heb je tips, etc?

Alvast bedankt.
Ik herken het niet, maar misschien kun je wat glijmiddel op de tampon doen zodat het makkelijker gaat in ieder geval?

Waar ben je angstig voor?
1x is voldoende
Ik ben angstig voor dat moment dat het zwart voor je ogen wordt. Heb geprobeerd dit te negeren maar dit werkt helaas niet. Ik hoor zoveel goede verhalen over tampons. Wil et zelf ook ervaren..
Beetje voor de hand liggende vraag misschien; maar zijn het enkel tampons die je niet in kunt brengen?
Gewoon rustig blijven ademen en goed op de plaatjes kijken hoe je zo'n tampon inbrengt. Ik weet niet of je maagd bent maar als een man past, zal zo'n tampon vast ook passen of niet?
Ik zou de tampon niet in je oog inbrengen

Heul flauw, ik weet het.

Ik zou het proberen met een kleine tampon. Gewoon ontspannen op de wc.

Als je seks hebt, heb je dat probleem dan ook?

En wordt het zwart door de pijn, of wat is het?
Hou je misschien je adem in? Als ik niet goed adem dan wordt het ook zwart voor mijn ogen. Bijvoorbeeld als ik iets spannend vind (bloed laten prikken bijvoorbeeld) dan ga ik verkeerd ademen en dan gaat het me duizelen.
Zijn enkel tampons die ik niet in kan brengen. Met seks heb ik geen probleem.
Je kunt ook kijken naar alternatieven voor tampons zoals een mooncup. (Klein cupje wat bloed opvangt maar niet zover naar binnen zit.)
Doe je hem wel in het goede gaatje? Klinkt misschien heel stom hoor, maar las laatst op het forum ook een verhaal van een meisje dat met een soa test het staafje in d'r plasgaatje had gedaan in plaats van haar vagina.

En beginnen met de kleinste formaat tampon inderdaan. Overigens heb je ook speciale met een inbrenghuls, wellicht zijn die wat voor je?
Ja, goede gaatje daar ben ik wel zeker van, haha. Heb hem ooit weleens doorgeduwd maar dat was niet echt prettig.
Hm zou het niet weten... Kweenie of hij nog goed werkt als er een beetje glijmiddel op zit eigenlijk.

Ik herken het niet maar het lijkt erop dat je bang bent voor flauwvallen en daardoor gaat flauwvallen.

Ken je iemand die je voldoende vertrouwt om 'mee' te nemen naar de wc?

Laat diegene erbij blijven dan.

Was je handen met warm water, zodat je handen warm zijn, ga zitten en maak de tampon open, als je hem rustig voelt voorzichtig met je ene hand je schaamlippen spreiden en met de andere de tampon inbrengen. Je kunt ook die met inbrenghuls kopen, die is misschien makkelijker voor je.

Begin met het allerkleinste formaat (mini's) en breng hem een stukje in en duw rustig verder. Als je denkt dat hij goed zit even blijven zitten rustig en dan rustig voelen of je hem nog voelt zitten.

Dan rustig gaan staan en voelen of je hem dan voelt zitten. Zo nee? Dan zit hij goed.

Als je tussendoor flauwvalt, slokje water drinken en later opnieuw proberen. Ik denk dat de sleutel is dat je het heel rustig doet.

Mocht dat nou niet werken, kun je misschien toch eens het beste contact opnemen met je huisarts, misschien heeft hij/zij daar ervaring mee.

Succes. Ik hoop dat het lukt, ik draag nóóít maandverband. Rotspul vind ik het.
En in de juiste richting? Niet recht omhoog maar schuin naar de achterkant?
Tampons met inbrenghuls!

Ik vind het een uitvinding, niet zozeer omdat het zwart wordt voor mijn ogen maar ik vind het wel een stuk frisser aan mijn handen zeg maar

Gewone OBtjes heb ik als extra in mijn tas
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:chocolol schreef op 19 juni 2013 @ 13:08:

Ik zou de tampon niet in je oog inbrengen

en ik zat nog wel op mijn handen.

Andere houdingen al geprobeerd TO?
Ontspannen (evt een been op de bril/hurken), blijven ademhalen en tampons met inbrenghuls gebruiken.

Ik denk dat het echt tussen je oren zit.
@ kabouterpuntmuts; dankjewel voor de tips. Ik zal er eens goed voor gaan zitten

Ja ben best bang om flauw te vallen. Weet ook niet waarom.

Maandverband vind ik opzich wel fijn. Maar je moet er van dat omaondergoed voor aantrekken en dat zit niet echt comfortabel. Maandverband voor string vind ik niks aangezien ik best een hevige periode heb.

Zijn er ook geen mensen die het een "raar" gevoel vonden toen ze voor het eerst een tampon inbrachten?
quote:Summerdance schreef op 19 juni 2013 @ 13:15:

Tampons met inbrenghuls!

Ik vind het een uitvinding, niet zozeer omdat het zwart wordt voor mijn ogen maar ik vind het wel een stuk frisser aan mijn handen zeg maar

heb ik als tiener wel geprobeerd, wat een akelige droge dingen. je zou er brandblaren aan over houden

Handen was ik gewoon na inbrengen van tampon.
Ik heb dat ook met tampons dat ik er duizelig van word en zwart voor m'n ogen, misschien kan je er gewoon niet tegen? Ik gebruik ze alleen als ik ga zwemmen en zo want anders heb ik er de hele dag last van.
De eerste keer niet op de wc maar op bed inbrengen. Leg een handdoek eronder, gebruik een tampon met inbrenghuls en doe het op een dag dat je goed vloeit, dan gaat het soepeler.

Als je geen maagd meer bent dan zit het 'tussen de oren'. Het is voor jou een raar idee en daardoor val je flauw. Maar het moet lukken, succes.
quote:ikviva schreef op 19 juni 2013 @ 13:18:

Zijn er ook geen mensen die het een "raar" gevoel vonden toen ze voor het eerst een tampon inbrachten?Tuurlijk! Voelde dat ding de hele dag zitten.
Doen jullie ze wel diep genoeg naar binnen? Als een tampon goed zit, voel je hem echt niet.
Niet een heel romantisch advies; maar zou het misschien helpen om het nog eens te proberen wanneer je normaal gesproken wél tot penetratie zou over (kunnen) gaan?

Dus als je met je partner bent, gewoon een tampon klaarleggen en in een ontspannen (maar opgewonden) staat, proberen om de tampon al liggend in te brengen?

Kan me voorstellen dat je nu al half begint te hyperventileren zodra je de wc binnenstapt met een tampon in je hand Een andere, en (ook fysiek!) makkelijkere situatie kan er misschien voor zorgen dat een deel van de angst weg is?
Ik ben sinds mijn 16e al geen maagd meer haha, dus ik ben het gevoel wel gewend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven