Vieze huisgenoot

21-05-2013 01:40 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
quote:kabouterpuntmuts schreef op 23 mei 2013 @ 12:56:

Ik had ook zo'n huisgenoot. Alleen wij hadden geen vaatwasser en hij waste nooit af.

Eigen kookgerei maar genomen dus, begon ie gewoon aan als het zijne op was. 'Oh sorry, wist niet dat dat van jou was.' Ja vast.

Teennagels knippen in de douchebak (??) en dan daar laten liggen en daar ging ik dan met m'n slaperige blote voetjes middenin staan. Iiiiieeeehhh!

Schoenen schoonmaken met een vaatdoek en vervolgens gewoon het aanrecht daarmee afnemen zonder tussendoor ook maar even te spoelen (ik zou zeggen pak gewoon een schone maar goed).

Nooit z'n tandpasta-, scheer- of slijmresten (hij rookte en spoog zijn slijm elke ochtend uit in de wastafel) opruimen.

Nooit de wc schoonmaken, maar wel een soort wedstrijdje doen wie zoveel mogelijk urine all over de wc kan krijgen ofzo. Ook niet ff schoonmaken als ie aan de diarree was geweest ofzo.

En als in de koelkast z'n spullen gingen lekken, dan niet opruimen. Gewoon laten liggen en andere shit erin zetten zodat op een gegeven moment de hele koelkast stonk naar bedorven melk met ravioliresten ofzo.

Maar het irritantste? Dat vond ik toch wel dat als hij gekookt had en afgewassen daarna, en hij maakte elke dag spaghetti bolognese (tenzij hij mac haalde), dan zat de hele godganse keuken, van vloer tot plafond, ONDER de tomatensaus vlekken, het zat tot OP MIJN schone vaat in mijn keukenkastjes. Ik heb het zelfs in mijn SLAAPKAMER gevonden, meerdere keren. Die lag best ver van de keuken. Ik bedoel WAT DOE JE MET DIE SAUS?

Ik was dus altijd zijn tomatentroep van mijn spullen aan het vegen.

Ohnee wacht, nog een irritanter ding: hij gooide altijd alles in vuilniszakken en dus ook allerlei bederfelijk spul maar bracht nooit het vuilnis naar buiten en dan soms was het zo vol op zijn kamer maar dan kreeg hij vrienden en als ik er niet was zette hij dus dat vuilnis maar 'even bij mij'. Waardoor mijn hele kamer stonk en al die vieze druipresten van weet ik wat eruit lekte een niet-opgeruimd spoor over mijn tapijt trokken.

Man wat ben ik blij dat ik geen huisgenoot meer heb. Ongelooflijk, die ouders behandelden hem gewoon als een totale baby en ruimden alles achter zijn reet op ofzo.

Je begrijpt dat ik niet wist hoe snel ik moest verhuizen toen vriend en ik besloten samen te gaan wonen.

Gelukkig is mijn vriend gewoon een fatsoenlijk manspersoon die zijn troep achter z'n kont opruimt en na enige coaching nu ook weet hoe je de badkamer echt fatsoenlijk schoonmaakt (en niet semi-fatsoenlijk) en dat ramenlappen ook af en toe bij de schoonmaak hoort en dat als je de kattenbak schoonmaakt, het niet zo fris is om het water-urine spoelmengsel in de douchebak leeg te storten, maar dat je dat beter in de toiletpot met de bril omhoog kunt doen.

Maar goed, dat heeft hij nu onder de knie en dus een heel schoon huis fijn! Ik ben nog student, maar ik ga NOOIT meer in een studentenhuis. Ik woon liever op straat. Daar is het schoner.Je hebt echt echt hilarisch geschreven maar wat lijkt me dat afschuwelijk!! Dan valt het bij mij nog mee zeg! Ik ben blij dat je inmiddels fijn woont en niet meer met zo'n vieze huisgenoot, geniet er maar van!
Herkenbaar! Ik ben uiteindelijk verhuisd, weinig andere keuzes... En aangezien het huis van haar ouders is, denk ik dat het de verkeerde kant op kan gaan als je in conflict met haar raakt. Dus als ik jou was zou ik nu kamers gaan bezichtigen want je zit nu wel in de tijd van het jaar dat er veel nieuwe kamers vrijkomen.
Jullie zijn vriendinnen zeg je? Misschien is het een idee om dan samen iedere week er een paar uurtjes voor vrij te maken!

Ik heb zelf het probleem dat ik het heel lastig vind om op te ruimen/schoon te maken als ik druk ben. Chaos in mijn hoofd is chaos in mijn appartement zeg maar...

Op deze momenten heb ik met een vriendin afgesproken dat ik haar mag bellen (zij vindt schoonmaken leuk ). Zij komt dan een avondje langs, we trekken een wijntje open, zetten een muziekje op en 2 uurtjes later heb ik weer een fijn appartement! Zo is het toch een gezellige avond en kan ik er weer even tegen.

Moet voor jullie toch ook lukken zoiets lijkt me? Al jullie altijd of vaak samen eten, kunnen jullie ook afspreken dat de een kookt en afruimt, terwijl de ander deze tijd gebruikt om even de boel weer wat op orde te brengen.

Enne... Kalk, het is al gezegd, maar overdrijven is ook een vak hoor Kalk is niet smerig, en dat doe ik ook echt niet na iedere douchebeurt.
Wat een lastige situatie. Ik snap ook niet dat een vriendin dit niet van je aanneemt? Neemt zij je dan niet serieus of ben je te 'lief'? Of heeft zij een of andere psychische stoornis waardoor zij het echt niet kan opbrengen? Ik ben ook een sloddervos, maar sommige dingen gaan mij echt te ver. Ik heb met een jongen samengewoond die ook niet te netjes was, daarbij was ik ineens super schoon, maar toen ben ik echt even met hem om de tafel gaan zitten. Hij was erg redelijk, dus hij stelde voor om een schoonmaakster te betalen om zijn portie schoonmaakwerk in te lossen. Ik vond dit helemaal goed, want een schoonmaakster doet ook echt die extra taakjes waar ik zelf niet aan toe kwam, zoals de tegeltjes in de badkamer schrobben. Hij was ook niet zo ranzig dat er in de wc gebruikersresten achterbleven gelukkig. Dus ik begrijp dat ik het nog niet zo slecht had. Op jouw situatie terug komend, zou ik gewoon echt aangeven dat jij hier echt ongelukkig van wordt en dat dit ook jullie vriendschap beïnvloedt (daarom vind ik het zo tricky om met vrienden samen te wonen). Vraag wat zij er aan denkt te doen en geef gewoon eerlijk aan dat jij overweegt om een andere kamer/huis te zoeken omdat je het echt niet trekt. Je geeft aan geen geld te hebben voor een schoonmaker, maar op zich valt dat bedrag wel weer mee. Meestal vragen zij 10 E per uur en je kan iemand om de week laten komen. In mijn vorige huis was zij in 2 uur klaar. Veeeeeel succes met dit lastige dilemma.
Koop een paar bladslippers om te dragen tijdens het douchen. Dat voorkomt dat je kalknagels krijgt van de aanslag op de glaswand.

Laat het verslonzen en geef je dan op voor "Hoe schoon is mijn huis." Ik heb gisteren toevallig gezien dat ze ook studentenhuizen deden. Misschien kan je dat terug kijken en om het een beetje erger te maken spaar je alle gore en versleten spullen op.

Gelukkig heb ik zelf dat soort problemen alleen tijdens vakanties. Doe ik moeite om overzicht te behouden. Dat vind ik dus wel een probleem. Overal rommel en afval van een ander waardoor ik mijn eigen spullen niet meer terug kan vinden. Of mis grijpen omdat de ander dat niet erg vind en mijn spullen gebruikt. Ja, zelf rommel meenemen en dan de spullen van de ander gebruiken. Heb zo wel eens bij derden geslapen die alle dure shampoo e.d. van de badkamer haalde. Ik had goedkope kleine flesjes bij me en noemde andere merknamen. Nee, dat was niet goed genoeg...... Wist ik wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven