Ik mag niet naar de vk :(

21-06-2013 14:17 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe nick aangemaakt i.v.m. herkenbaarheid...

Ik ben nu 6+5 zwanger, na twee miskramen ontzettend bang en onzeker. Net een telefoontje van de vk (afgelopen week intake gehad), ik moet voortaan naar het ziekenhuis :( Ik baal hier zo ongelooflijk van. Ik heb geen bord voor mijn kop en weet dat ik veel te zwaar ben, maar ik ben kerngezond. Niet extreem dik op alleen mijn buik oid, èn tijdens mijn vorige zwangerschap (eerste kindje, nu 2,5) mocht ik WEL bij de vk onder controle. "Hier mevrouw, u ziet er dan wel gezond uit heeft nooit zwangerschapssuiker ontwikkeld en uw kindje is gezond en heeft een gezond gewicht, u gaf 2,3 jaar borstvoeding en heeft alles op een rijtje, maar jammer maar helaas: hier is uw etiketje Dik=ziek. Plakt u hem zelf even op?"
Ik denk dat je blij mag wezen dat dit soort voorzorgsmaatregelen genomen worden!

En als ik je latere reacties zo lees gaat het al niet helemaal perfect dus.

Vooroordeel of niet, ze zegt niet dat je dik dus ziek bent, maar wat te zwaar dus belangrijk om je zwangerschap goed in de gaten te houden.

Niet druk maken, en neem je rust.
Misschien zijn je miskramen wel gevolg van je overgewicht?

het risico op een miskraam als je overgewicht hebt, is veel groter (67%)

ze nemen geen risico met je baby, kun je daar niet gewoon blij om zijn ipv dat je je druk maakt om een etiketje?? Even je prioriteiten weer scherp stellen TO.
Bolero, hoe hoog is je BMI?

Ik ken iemand met veel ondergewicht en zij is 3x thuis bevallen. Ze heeft veel commentaar gehad dat ze aan moest komen maar ze liep niet bij een gyn, dat vind ik dan ook weer vreemd, dan loop je toch net zo goed risico.
Sorry, maar zelfs ik ( ook zwanger met overgewicht en onder controle bij gyn) vind dat je zeurt!!

Wees verdorie blij en dankbaar dat je ondanks je overgewicht zwanger bent geworden! Ook dat is heus niet zo vanzelfsprekend!

Wat maakt het dan uit wie de controles uit voeren.
Yarn is cheaper than therapy...
Het maakt niet uit hoe gezond je je voelt, overgewicht is niet bevorderlijk voor je zwangerschap en je hebt nota bene al 2x ondervonden dat het de kans op miskraam verhoogt.

Ik snap niet zo goed hoe je daar niet van hebt geleerd.
1 om de zo veel tijd worden regels aangescherp met betreking tot wanneer naar de gyn en in welke gevallen kan de vk het wel.

Daarnaast 1 je hebt meerdere miskramen gehad.

2 je hebt over gewicht

3 die bacterie

4 nu al meer malen bloed verlies

Wees blij met de goede hulp die je krijgt dat ze je door verwijzen dat je goed in de gaten gehouden word of beter dat je kindje goed in de gaten gehouden word..

Dat is toch waar het om gaat..

je hebt over gewicht al voel jij je goed is een risico voor een ongeboren kindje. Wees dus blij met de zorg die je krijgt.

En de regels veranderen ja zo dat ze problemen eerder zien er minder babys sterven en minder problemen in de zwangerschap zijn en betere hulp.

Duw wardeer het maar heel erg. Er zijn er veel die graag die hulp zouden hebben omdat ze zich zorgen maken door bijvoorbeeld bloed verlies maar dat is vaak geen reden tot extra echo maar wel slopend..

Wees blij dat als jij die zorg hebt en je belt je gyn dat je waarschijnlijk binnen een paar uur of paar dagen mag komen om te kijken ..
Grappig dat je boos bent dat ze de zorg verbeterd hebben... Ik zou eerder boos zijn dat ze de eerste zwangerschap blijkbaar de risico's onderschat hebben.
quote:Weekend schreef op 21 juni 2013 @ 14:38:

Ik zou het toch bespreken, om iig je gevoel te uiten, want het lijkt me niet leuk om op zo'n manier behandeld te worden.Doe niet zo dramatisch zeg! En op welke manier is ze dan behandeld volgens jou?
En verder vind ik dat je je dit protocol veel te persoonlijk aantrekt. Ze hebben het ingesteld om de zorg te verbeteren, niet om jou eens lekker dwars te zitten!
Werkelijk? Ben je daar nou echt teleurgesteld over?

Wees toch blij dat ze goed voor je willen zorgen en dat je zo snel zwanger bent geworden. Tsjonge.... Wat kunnen sommige mensen ontevreden zijn....
Mijn vk vertelde dat er de laatste jaren steeds meer vrouwen zijn met flink overgewicht en dat het daardoor voor de vk niet alleen moeilijker is om de baby goed te kunnen voelen, maar dat er gemeten wordt dat deze baby's gemiddeld minder beweeglijk zijn. Reden tot zorg is het misschien niet direct, maar wel een reden tot extra toezicht. Als het dus gaat om jouw gezondheid en/of die van je kindje, dan lijkt het me alleen maar heel fijn om op de juiste plek begeleidt te worden.

Ook al voelt het voor je als een stempel, Succes en ik wens je een hele fijne en succesvolle zwangerschap!
hoe is het nu met bolero? Gaat het goed?

groet,eendvogel
Als je problemen hebt met de consequenties van je overgewicht, moet je afvallen. Of stoppen met zeuren.
...
IK denk dat je vk het risico niet durft te lopen je daarom doorverwijst.

Vooroordeel zie ik niet.

Zou het zelf misschien nog wel fijner vinden, je krijgt meer controles en vaker een echo...
Kan het niet zo zijn dat men je eerdere 2 miskramen wellicht indirect mede relateert aan je overgewicht?

Daarbij, vergeef me maar als je weet dat je veel te dik bent en toch weer zwanger wilt worden met minder risico's, en zeker na twee miskramen, waarom heb je dan niet eerst iets aan je overgewicht gedaan? En hoog BMI is nu eenmaal een risicofactor dus als jij ervoor kiest zwanger te worden mét fors overgewicht mag je blij zijn dat "men" jou extra wil begeleiden om een gezond kindje te krijgen en dát lijkt me het belangrijkste.

Je wordt nu gewoon weer extra geconfronteerd met je gewicht en hoe anderen jou zien en dat is wat je stoort, je krijgt ineens even een geestelijke en figuurlijk heftige spiegel voorgeschoven en dat frustreert je. Doe daar wat mee en "zeur" niet dat men blijkbaar een goede reden ziet jou onder extra zorg te plaatsen.

Een kennis zeurde dat ze een keizersnede moest, voor het welzijn vd baby maar dat was zo zonde, zo'n litteken want die bikini.............. Haar moeder zei toen de gevleugelde woorden: "we hebben het gvd over de veiligheid van JOUW kind, niet over het pellen van een banaan"

Bij alles wat belangrijk is wordt telkens die banaan er weer bijgehaald
Alsof iets aan overgewicht doen altijd zo makkelijk is, 75% van de gevallen kan er niets aan doen. Lees de nieuwste inzichten maar eens. Als het zo simpel was als minder eten en meer bewegen dan was het overgewicht de wereld wel uit.

Vooroordelen dus! Overgewicht hoeft helemaal geen risico te zijn. Pas als er bijkomende complicaties zijn is er een risico, maar dat was het dan ook geweest zonder overgewicht.

Puur op BMI schiften is idd een enorm vooroordeel, maar ja regeltjes regeltjes
Liever in het ziekenhuis onder controle waar alles onder handbereik is, dan bij de verloskundige die alles op het oog en op de tast moet doen.

Je kunt nu al van alles doen om je gewicht onder controle te houden.
Ok, dus je hebt twee keer een miskraam gehad (zo goed ging het dus niet) en nu ben je boos dat je naar het ziekenhuis moet"???

Ik was dolgelukkig dat ik naar het ziekenhuis MOCHT. Waarom ben je niet gewoon blij dat ze goed op je willen letten?
quote:mars.74 schreef op 21 juni 2013 @ 16:10:

Alsof iets aan overgewicht doen altijd zo makkelijk is, 75% van de gevallen kan er niets aan doen. Lees de nieuwste inzichten maar eens. Als het zo simpel was als minder eten en meer bewegen dan was het overgewicht de wereld wel uit.

Vooroordelen dus! Overgewicht hoeft helemaal geen risico te zijn. Pas als er bijkomende complicaties zijn is er een risico, maar dat was het dan ook geweest zonder overgewicht.

Puur op BMI schiften is idd een enorm vooroordeel, maar ja regeltjes regeltjesHet is gewoon bewezen dat overgewicht een risico oplevert voor zowel moeder als kind tijdens een zwangerschap. Ik vind het juist goede zaak dat TO is doorgestuurd naar de gyn. Rare gedoe altijd in nederland over niet naar het ziekenhuis willen tijdens zwangerschappen...
quote:mars.74 schreef op 21 juni 2013 @ 16:10:

Puur op BMI schiften is idd een enorm vooroordeel, maar ja regeltjes regeltjesVolgens mij is onderzocht dat zwangeren met overgewicht meer kans hebben op een vroeggeboorte. Lijkt me toch best een risico.
quote:bolero schreef op 21 juni 2013 @ 14:43:

De motivatie is overgewicht. Ik heb het specifiek nagevraagd in het gesprek.

Tuurlijk, die eerdere miskramen plus het huidige bloedverlies heeft daar vast niets mee te maken. Nee joh, mensen met die symptomen hoeven normaal niet voor controle.

Ik denk dat jij eens aan jou geestelijk welbevinden moet gaan werken in plaats van overal wat achter te zoeken.
[quote]mars.74 schreef op 21 juni 2013 @ 16:10:

Ik kén de nieuwste inzichten ook (van mijn voedingsdeskundige) en 75 % kan er niks aan doen is, met respect, pure nonsens, het is slechts een relatief klein percentage dat overgewicht heeft door een medische oorzaak zoals bijvoorbeeld het niet goed funcioneren van de schildklier en/of maag/darmaandoeningen etc. dan wel door een erfelijke factor, de meeste mensen zijn gewoon zwaar puur door verkeerd/onregelmatig eten en te weinig bewegen.

Tuurlijk is afvallen best lastig maar geconfronteerd worden met overgewicht, vooral door een ander is ook vervelend, zeker als juist een blijde gebeurtenis als een zwangerschap daar aanleiding toe is.

Het lijkt mij ook bepaald niet leuk als een medisch geschoold iemand je even met de neus op de feiten drukt dat je dus te dik bent.

Dat BMI niet altijd wat zegt klopt wel, het is slechts een graadmeter/richtlijn, geen vast gegeven want elk mens is anders. Zo had ik ooit bij een gewicht van 54 kilo een bmi van 29, nu, met een gewicht van 63 kilo een bmi van 23..... dus.....
quote:Orzoo schreef op 21 juni 2013 @ 16:21:

[...]

Het is gewoon bewezen dat overgewicht een risico oplevert voor zowel moeder als kind tijdens een zwangerschap. Ik vind het juist goede zaak dat TO is doorgestuurd naar de gyn. Rare gedoe altijd in nederland over niet naar het ziekenhuis willen tijdens zwangerschappen...

Ik had zwaar overgewicht toen ik zwanger raakte. Zolang alle controles prima verlopen hoef je niet naar het ziekenhuis. Ik wilde zelf graag omdat áls er dan wat aan de hand zou zijn ze daar toch wat meerdere mogelijkheden hebben dan zo'n kantoortje van de verloskundige. Ik mocht dan wel bevallen in het ziekenhuis maar de controles bleven gewoon bij de vk. Pas toen mijn water te vroeg brak en mijn bloeddruk wat omhoog ging moest ik naar het ziekenhuis. Dat was 3 dagen voor de bevalling.

Ik denk dus echt niet dat TO zomaar naar het ziekenhuis word gestuurd. Er zal toch wel iets niet helemaal prima zijn.
quote:thaorchid schreef op 21 juni 2013 @ 16:26:

[quote]mars.74 schreef op 21 juni 2013 @ 16:10:

Ik kén de nieuwste inzichten ook (van mijn voedingsdeskundige) en 75 % kan er niks aan doen is, met respect, pure nonsens, het is slechts een relatief klein percentage dat overgewicht heeft door een medische oorzaak zoals bijvoorbeeld het niet goed funcioneren van de schildklier en/of maag/darmaandoeningen etc. dan wel door een erfelijke factor, de meeste mensen zijn gewoon zwaar puur door verkeerd/onregelmatig eten en te weinig bewegen.

Tuurlijk is afvallen best lastig maar geconfronteerd worden met overgewicht is ook vervelend, zeker als juist een blijde gebeurtenis als een zwangerschap daar aanleiding toe is

Dat BMI niet altijd wat zegt klopt wel, het is slechts een graadmeter/richtlijn, geen vast gegeven want elk mens is anders. Zo had ik ooit bij een gewicht van 54 kilo een bmi van 29, nu, met een gewicht van 63 kilo een bmi van 23..... dus.....Volgens mij heb je deze quote uit het topic 'Dik en (on)gezond'gehaald?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven