Abortus plegen?

21-06-2013 17:56 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit met een heel erg dilemma. Ik ben ongepland zwanger geraakt. Heb mijn nuvaring 1 week later ingedaan, dan normaal. We hebben op 1 keer na met een condoom gevreeën, en die ene keer was genoeg voor mij om zwanger te worden.. Ik heb altijd een hele grote kinderwens gehad en nog steeds. Voor mij zou het kindje mogen komen, al was ik liever over 2 jaar of zo zwanger geraakt.

Ik ben nu sinds 6 maanden samen met mijn vriend, we zijn 28 en 30 jaar en we zijn bezig met ons eerste huisje samen op te knappen. Lijkt misschien wat snel, maar het gaat super goed tussen ons, ik heb nog nooit voor iemand zo veel liefde gevoeld en ik moet uit mijn huidige huis, dus vandaar nu al.

Ik weet dat het vroeg ik om een kind samen te krijgen en we wilde samen nog zo veel doen en mee maken voordat we aan zo'n verantwoordelijkheid zouden beginnen.

Maar nu ben ik dus zwanger. 1 probleem.. Mijn vriend wil nog absoluut geen kinderen. Hij wil dat ik het weg laat halen en dat we dan over een paar jaar kinderen krijgen. Hij wil eerst nog lekker samen reizen en zo. Dit is zo moeilijk voor mij. Een kind haal je niet zomaar weg, vooral niet omdat ik altijd al een grote kinderwens heb gehad.

Ik weet sinds maandag avond dat ik zwanger ben en ik vermoed dat ik ongeveer 6 weken ben.

Het liefst zou ik het willen houden, maar ik wil mijn vriend niet met een kind opzadelen waar hij niet op zit te wachten.

Hij is ontzetten lief voor mij, maar hij blijft bij zijn standpunt.

Wat moet ik doen? Ben al dagen down en verdrietig.

Hebben jullie tips voor mij, of heeft iemand zoiets al eerder meegemaakt en wat hebben jullie toen gedaan?

Sorry voor het lange, misschien wat onduidelijke verhaal.

Alvast bedankt.
quote:WonderGirl2 schreef op 21 juni 2013 @ 18:47:

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben ook bang dat ik er eeuwig spijt van ga krijgen en dat ik dat mijn vriend kwalijk ga nemen. Maar ik wil ook niet dat hij mij kwalijk gaat nemen dat ik het kind hou.

Dit is absoluut niet expres gegaan. Ik ben zelf kind van gescheiden ouders. Mijn moeder is onverwacht zwanger geraakt van mijn oudste broer en mijn ouders zijn daarom getrouwd. Ik was daarna wel gepland. Dit is geëindigd met een scheiding waar ik erg onder geleden heb, en dit zou ik mijn kinderen nooit aan willen doen.

Waarom die keer geen condoom.. In het heets van de strijd vergeten. Iets waar ik ontzettend veel spijt van heb.Jij moet zelf kiezen of je het houd. En hij of hij met jou keus kan leven al kies jij voor het kine. Hij hoeft er geen contact mee te hebben. Ja zou het fijnste zijn. Maar hij kan het okk aan kijken zeker als hij genoeg om jou geeft. Hij is daar vrij in je douwt hem geen kind door de strot hij kan nog altijd kiezen. Maar hij heeft ook ggeenrwcht jou abortus door de strot te douwe. Ik zou liever willen dat ik achter men keuze sta en kiezen voor t kind en partner kwijt raken dan kiezen voor wat hij wil en uit eindelijk bij hem weg gaan door het verwijt en spijt hebben van die keuze
Jullie afspraak was nog geen kinderen, toch? Waarom wil je dan dit ongelukje wel houden?
27 mensen vinden dit leuk.
Graag een kindje willen en opeens die Nuvaring vergeten? Ik wens je veel succes met je "ongelukje" *dikke knipoog*.
Je weet nu in ieder geval dat je in een wip (pun intended) zwanger kan worden van deze man.

Probeer nog eens een jaartje of jij en deze man bij elkaar willen zijn om daarna samen achter een zwangerschap te kunnen staan.

Of wil je dat kind dat potentieel uit deze zwangerschap kan voortkomen, een leven zonder vader aanbieden, terwijl je steen en been klaagt dat de vader geen interesse in zijn kind toont en dat je het zo zwaar hebt en te weinig alimentatie krijgt?

Je kunt dat allemaal in één keer voorkomen, TO.
Begin van het einde: hier kom je niet uit!
quote:mamavando schreef op 21 juni 2013 @ 18:54:

[...]

Hij is daar vrij in je douwt hem geen kind door de strot hij kan nog altijd kiezen.Welnee, hij kan helemaal niet kiezen. Als dat kind komt is hij vader, al ga je op je kop staan. En met een beetje pech mag hij nog gaan betalen ook. En dat allemaal omdat TO om de een of andere duistere reden besloot om te gaan rommelen met de anticonceptie, Misschien wist die jongen wel niet eens dat ze die ring niet in had, weet jij veel.
Als ik nu de pil vergeet, al dan niet bewust, weet mijn vriend dat echt niet hoor. Die vertrouwt mij. En terecht. Ik rommel namelijk niet met m'n anticonceptie. Dikke kans dat die man zich van geen kwaad bewust was..
quote:Lady-Voldemort schreef op 21 juni 2013 @ 19:00:

[...]

Welnee, hij kan helemaal niet kiezen. Als dat kind komt is hij vader, al ga je op je kop staan. En met een beetje pech mag hij nog gaan betalen ook. En dat allemaal omdat TO om de een of andere duistere reden besloot om te gaan rommelen met de anticonceptie, Misschien wist die jongen wel niet eens dat ze die ring niet in had, weet jij veel.

Dan nog hij kan ook zeggen jij houd het kind prima ik wil er niks mee te maken hebben.. als ik zwanger ben en de vader wil t niet en smeert hem oke fijn miet idiaal niet top voor het kind maar ouders kunnen altijd nog scheiden en ook dan kan het contact weg zijn...

Zij heeft een kinder wens hij niet beide kunnen ze kiezen hoe ze er mee omgaan.. en daarnaast als je seks hebt is er altijd een kans op een zwangerschap niet altijd groot maar de kans is er.
Dat vroeg ik dus al aan het begin: wist je vriend dat je de nuvaring niet had ingedaan?
Ga in therapie!
quote:mamavando schreef op 21 juni 2013 @ 19:05:

[...]

Dan nog hij kan ook zeggen jij houd het kind prima ik wil er niks mee te maken hebben.. als ik zwanger ben en de vader wil t niet en smeert hem oke fijn miet idiaal niet top voor het kind maar ouders kunnen altijd nog scheiden en ook dan kan het contact weg zijn...

Zij heeft een kinder wens hij niet beide kunnen ze kiezen hoe ze er mee omgaan.. en daarnaast als je seks hebt is er altijd een kans op een zwangerschap niet altijd groot maar de kans is er.Een kans die TO eigenhandig vergroot heeft.
Nou ja, we weten natuurlijk niet of ie niet wist van die ring. Misschien wist ie het wel, en dan is ie zelf net zo stom geweest. Maar gezien de diep gewortelde kinderwens van TO heb ik ook zo mijn twijfels.
quote:dubiootje schreef op 21 juni 2013 @ 19:06:

Dat vroeg ik dus al aan het begin: wist je vriend dat je de nuvaring niet had ingedaan?Dat vraag ik me ook af. En waarom een week te laat en waarom onveilige seks? Sorry, maar jullie zijn geen tieners meer.
Mamavando: kun je je voorstellen dat de vriend van TO ook gevoelens heeft? Dat hij misschien helemaal geen vent is die z'n bloedeigen kind zou laten stikken? Je doet nu net alsof het feit dat hij het kind niet wil houden afdoet aan de liefde die hij kan voelen als TO toch besluit het te houden.

Jij voelt alleen mee met TO en ja, zij heeft recht op haar gevoelens maar haar vriend heeft dat net zo goed.
ik denk dat je moet nagaan of de relatie niet of wel aangetast wordt als jij een abortus laat plegen.

het zou mij enorm veel verdriet doen, en het zou mij echt achtervolgen, en uiteindelijk zou het mij opbreken en was er geen sprake meer van een relatie.

hij was er ook bij toen jullie zonder condooms vreeen toch? dan is hij net zo verantwoordelijk voor de consequenties, als je echt echt echt geen kind wil steek je hem er ook niet onbeschermd in.

je zit nu dus in een dilemma, bespreek met hem wat hij doet als jij het houdt, als hij de relatie daardoor wilt beeindigen, dan moet jij voor jezelf nagaan, wat wil je liever, je baby houden, met het verdriet dat het misschien niet goed komt tussen jullie maar je hebt geen verdriet om een abortus, of je kiest voor de relatie, en jij gaat je heel erg kut voelen, en het hem misschien kwalijk nemen, met de kans dat de relatie alsnog stukloopt, maar misschien ook niet.

in ieder geval weet ik wel zeker dat als je voor abortus kiest het altijd bij je zal blijven, je hebt nou eenmaal een sterke kinderwens, dus ga je spijt krijgen denk ik, het is aan jou of je daar mee kan leven.
Hij wist dat ik de ring niet inhad. Hier kan ik ook niet mee rommelen, want die ring voelt hij zitten.
Tja, dan is hij dus ook flink dom geweest. Ik vind het nogal ver gaan om op een abortus aan te dringen als hij zelf ook bewust het risico nam.

Niet dat dat het makkelijker maakt.

Je beseft wel dat je je moeders fout herhaalt? Wat zegt zij ervan?
Ga in therapie!
ik heb ook de nuvaring gebruikt( ben nu ook zwanger maar dat terzijde) en die voel je inderdaad zitten, en als hij het wist, dan vind ik het sneu dat hij nu ineens voet bij stuk geen kind wilt, dat had hij lekker moeten bedenken toen hij hem er in stak.

nu heeft hij makkelijk praten hij wil het niet, maar jij en hij wisten alle twee van jouw sterke kinderwens, en nu zit jij er dus mee, dan is het heel hard om te zeggen laat het maar weghalen.

hij weet toch dondersgoed wat er gebeurd als je neukt zonder bescherming?

jullie zijn alle twee heel stom bezig geweest.

de 1 heeft een hele sterke kinderwens, en de ander wil het wanneer het hem uitkomt over twee jaar, tja, ik vind dat hij dat eerder had mogen bedenken, kom op zeg.
quote:floreat schreef op 21 juni 2013 @ 19:38:

ik heb ook de nuvaring gebruikt( ben nu ook zwanger maar dat terzijde) en die voel je inderdaad zitten, en als hij het wist, dan vind ik het sneu dat hij nu ineens voet bij stuk geen kind wilt, dat had hij lekker moeten bedenken toen hij hem er in stak.

nu heeft hij makkelijk praten hij wil het niet, maar jij en hij wisten alle twee van jouw sterke kinderwens, en nu zit jij er dus mee, dan is het heel hard om te zeggen laat het maar weghalen.

hij weet toch dondersgoed wat er gebeurd als je neukt zonder bescherming?

jullie zijn alle twee heel stom bezig geweest.

de 1 heeft een hele sterke kinderwens, en de ander wil het wanneer het hem uitkomt over twee jaar, tja, ik vind dat hij dat eerder had mogen bedenken, kom op zeg.+1
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
quote:Ster__ schreef op 21 juni 2013 @ 19:15:

Mamavando: kun je je voorstellen dat de vriend van TO ook gevoelens heeft? Dat hij misschien helemaal geen vent is die z'n bloedeigen kind zou laten stikken? Je doet nu net alsof het feit dat hij het kind niet wil houden afdoet aan de liefde die hij kan voelen als TO toch besluit het te houden.

Jij voelt alleen mee met TO en ja, zij heeft recht op haar gevoelens maar haar vriend heeft dat net zo goed.

Hij kan er altijd voor kkiezen wel een band op te bouwe

1 weet ik hoe t is kind van gescheide ouders te zijn 2 vader vanaf men 11 niet gezien en daarvoor zeg vanaf men 5e misschien 4 x. Daarnaast zegt die letterlijk jij moet contact onder houden doet geen moeite terwijl hij voor men 5e echt wel een goeie liefdevolle vader was.

Daarnaast weet ik hoe t is in een ander gezin te leven 10 jaar lang. Hoe t is een kind te dragen die niet geplant is en ook eigenlijk niet helemaal welkom omdat er echt andere plannen zijn/waren

Maar ook wat moeder liefde t gevoel voor mijn kindje/s is

En ja welke situatie het ook is ik zou altijd voor mijn kind kiezen. Ook al vond ik het in het begin van men zwangerschap heel moeilijk en had ik twijfel of ik het op dat moment wel wouw of men gevoel zou veranderen men partner stond 100% achter mijn keuze ook als ik t weg liet halen. Aangezien het echt geen goede timing had maar ik koos voor men kind. Zou liever als ik t wcht niet kon een adoptie doen dan een abortus. Het kind verdient een leven een toekomst en liefde..

Mijn mening niet om met to mee te praten dat is hoe ik ben denk en er in sta. Ik heb ondanks mijn afkeur voor abortus echt in het begin wel eens gedacht was ht er maar niet kon ik maar een abortus maar ik zou het me zelf nooit vergeven en dat is niet wat ik met mijn kind wil .. ik gun elke ongeboren kond een leven. Liefde en een toekomst.

Uit seks kan een kind komen wil je echt geen kind neuk dan lekker niet. Of sterelieseer/ castereer je kleinste kans die er dan nog is.
Dit is dus precies de reden waarom vrouwen geen stemrecht hadden.
Lieve To,

Ik heb speciaal voor jou een account aangemaakt. Omdat ik weet hoe jij je voelt. Ik wil graag mijn verhaal vertellen en hopelijk heb je hier iets aan.

Negen jaar geleden bleek ik zwanger van mijn vriend. We waren net 1 jaar samen. Ik toen 21 hij 23. Toen ik hem vertelde dat ik zwanger was verbrak hij direct de relatie. Hij ging wel mee naar de echo en daar bleek ik 7 weken zwanger te zijn van een Tweeling! Dat was schikken! Hij eiste direct een abortus! Ik kon niet met mijzelf leven als ik dat zou doen. Hij wilde wel verder met mij, maar dan zonder de tweeling. Ik zou nooit met mijzelf kunnen leven als ik abortus zou laten plegen. Ik was na 1 week huilen en boos zijn vast besloten die twee gaan komen! Wat hij ook wil, ik ga voor ze zorgen! Hij wilde er niks mee te maken hebben...

Bijna mijn hele zwangerschap alleen geweest. De laatste maand nam hij toch weer contact met mij op. Hij wilde toch graag betrokken worden bij de opvoeding. Na lang praten zijn we eruit gekomen. Hij zou bij de bevalling zijn en de kinderen om het weekend nemen. De tweeling zijn nu 8 1/2 jaar! En het gaat super zo!

Zo zie je maar hoe het kan lopen! Doe niks tegen je zin in! Blijf bij jezelf dan komt alles goed! Je kunt het!

Veel sterkte! ik weet hoe moeilijk dit is!
quote:Amand schreef op 21 juni 2013 @ 19:48:

Dit is dus precies de reden waarom vrouwen geen stemrecht hadden.omdat mannen zoals mijn opa vrouwen dan ongeremd kunnen dwingen om zeepsop in te spuiten wanneer ze weer eens zwanger was? juist ja Amand, mannen zijn natuurlijk superieur in juiste keuzes maken, rot toch op joh
Jullie zijn beiden volwassen. In 'the heat of the moment' anticonceptie vergeten?.. Sorry hoor, maar wat een dom dom dom excuus zeg.

Maar goed, het is nu eenmaal zo en ik zou niet aan deze ellende beginnen. Even verstand op nul, denk aan jullie toekomstplannen zonder kind en maak dit ongedaan.

Klinkt misschien hard maar wil je je vriend kwijtraken en alleenstaande moeder worden? Of nog een paar jaar genieten met elkaar en er straks samen achterstaan zodat het echt, maar dan ook echt helemaal welkom is?
quote:vrouwtje89 schreef op 21 juni 2013 @ 20:02:

Jullie zijn beiden volwassen. In 'the heat of the moment' anticonceptie vergeten?.. Sorry hoor, maar wat een dom dom dom excuus zeg.

Maar goed, het is nu eenmaal zo en ik zou niet aan deze ellende beginnen. Even verstand op nul, denk aan jullie toekomstplannen zonder kind en maak dit ongedaan.

Klinkt misschien hard maar wil je je vriend kwijtraken en alleenstaande moeder worden? Of nog een paar jaar genieten met elkaar en er straks samen achterstaan zodat het echt, maar dan ook echt helemaal welkom is?

een vent die zo makkelijk praat terwijl hij weet van mijn sterke kinderwens, en hem er alsnog insteekt met het gevolg OOPSIE een zwangerschap is bij mij minder welkom hoor, dat zegt ook iets over een persoon, je schuift nu alle verantwoordelijkheid op haar op die manier, lekker makkelijk gezegd als je zelf niet in die situatie zit met een sterke kinderdrang, en nu dus een kindje in je buik.

dan zeg je niet even, slang dr in zuigen maar, we doen het over twee jaar ff dunnetjes over wanneer hij er wel zin in heeft, we hebben het hier niet over een euroknaller die niet lekker smaakt.
Maar aangezien ze een kinderwens heeft vraag ik me af of ze die ring niet 'op de gok' vergeten is... Ook fijn, je vent belazeren.

Als zij het op dit moment ook niet had gewild (net als haar vriend) had ze haar verstand moeten gebruiken.

'Ik weet dat het vroeg ik om een kind samen te krijgen en we wilde samen nog zo veel doen en mee maken voordat we aan zo'n verantwoordelijkheid zouden beginnen'.

Nou, zo'n grote verantwoordelijkheid vinden ze het nou ook weer niet. Ja ze zijn beide fout geweest maar dan niet lopen piepen terwijl ze wist dat ze zwanger kon worden. Ook na 1keer onveilige seks..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven