Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Heeft iemand eerder deze week de Dokument-aflevering 'Een dansend hart' gezien? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken...Misschien heb ik de afgelopen dagen wel te veel gehoord en gelezen dat het een hoax zou zijn en heb ik me daardoor bij het bekijken laten beinvloeden? De ouders van de hoofdpersoon vond ik bij DWDD zeer oprecht overkomen, maar toch twijfel ik ook aan de echtheid van deze documentaire:

http://dokument.ncrv.nl/pagina/dansend-hart
5 Broken Cameras.

Erg heftig. Over de nederzettingen die gebouwd worden op de Westelijke Jordaanoever en land dat gestolen wordt door Israël, en hoe een klein Palestijns dorpje zich daartegen verzet.
Ik kijk nu Hugh's Fish Fight. Een britse docu serie over de EU wetten wat betreft de visvangst. De helft van al het vis dat gevangen wordt, wordt weer dood terug gegooid omdat vissers het niet mogen verkopen. En daar gaat deze serie dus tegenin. Erg interessant, hier kan je aflevering 1 bekijken.
Alle documentaires van Derren Brown zijn geweldig.
quote:boringbookwurm1905 schreef op 22 februari 2013 @ 00:21:

Heeft iemand eerder deze week de Dokument-aflevering 'Een dansend hart' gezien? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken...Misschien heb ik de afgelopen dagen wel te veel gehoord en gelezen dat het een hoax zou zijn en heb ik me daardoor bij het bekijken laten beinvloeden? De ouders van de hoofdpersoon vond ik bij DWDD zeer oprecht overkomen, maar toch twijfel ik ook aan de echtheid van deze documentaire:

ja ik heb deze docu ook onlangs gezien, ik vond hem heel bijzonder!

waarom twijfel je aan de echtheid, en waar heb je gelezen dat het een hoax zou zijn dan?
quote:boringbookwurm1905 schreef op 22 februari 2013 @ 00:21:

Waarschijnlijk al genoemd hier, maar ik heb een paar dagen geleden op documentaire24 de documentaire Bully gezien over pesten op school in Amerika.

Ik heb zo'n medelijden met dat jochie dat er iets anders uitziet dan de rest (geboren met 26 weken) en vooral gepest wordt in de schoolbus naar huis. Zijn gezicht, toen zijn moeder vertelde dat hij eigenlijk helemaal geen vrienden heeft, zal ik nooit vergeten.

Bully

Edit: documentaire wordt idd al eerder genoemd (twee pagina's terug).
Inderdaad je hart breekt als je dat ziet.
Life with murder (over een familie waarvan de broer zijn zus had vermoord).

Sex in a cold climate ( over de Magdalene laundries in Ierland).
Ik ben fan van frans bromet. De nuchtere vraagstelling met slome stem geweldig. Hij stelt vragen die je zelf niet durft te stellen maar waar wel antwoord op gegeven wordt.

De documentaire over een erfenis, geweldig is de reactie van nichtjes als de kluis bij de bank geopend wordt.
quote:saffietje schreef op 09 maart 2013 @ 02:36:

[...]

ja ik heb deze docu ook onlangs gezien, ik vond hem heel bijzonder!

waarom twijfel je aan de echtheid, en waar heb je gelezen dat het een hoax zou zijn dan?Er werd in (volgens mij in Pauw en Witteman en Nieuwsuur over gediscussieerd en er stonden een paar links op Twitter (o.a. een stuk in HP de Tijd). Het is natuurlijk wel zo dat het woord hoax tegenwoordig al snel valt (als mensen iets vreemd vinden of niet kunnen plaatsen wordt dat al snel gezegd). Ik vond het ook een erg mooie docu, maar op een aantal momenten had ik ook wel mijn twijfels.Puur gevoelsmatig, maar ik kan me uiteraard vergissen. Ik heb er na de uitzending verder weinig meer over gehoord.
Misschien was het volgens anderen een hoax, maar de ouders zelf geloofden wel dat hun zoon kon communiceren.

Controversieel is dat die jongen zelf niet verder wilde leven toen hij in het ziekenhuis lag op het laatst, althans dat communiceerde hij zo via het bord op zijn rolstoel. Maar als je tegenstanders wilt geloven, dan kon die jongen niet communiceren en de vraag is dan of hij echt dood had gewild.....
quote:ellen2xl schreef op 11 maart 2013 @ 15:59:

Ik ben fan van frans bromet. De nuchtere vraagstelling met slome stem geweldig. Hij stelt vragen die je zelf niet durft te stellen maar waar wel antwoord op gegeven wordt.

De documentaire over een erfenis, geweldig is de reactie van nichtjes als de kluis bij de bank geopend wordt.Ik ben ook een liefhebber van zijn documentaires. Die aflevering van Dokument van vorige week,Homopesten, was ook weer erg indrukwekkend. Zeker een aanrader voor wie het heeft gemist:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1329274
quote:LouisaVuitton schreef op 13 maart 2013 @ 16:12:

Misschien was het volgens anderen een hoax, maar de ouders zelf geloofde wel dat hun zoon kon communiceren.

Controversieel is dat die jongen zelf niet verder wilde leven toen hij in het ziekenhuis lag op het laatst, althans dat communiceerde hij zo via het bord op zijn rolstoel. Maar als je tegenstanders wilt geloven, dan kon die jongen niet communiceren en de vraag is dan of hij echt dood had gewild.....Zijn ouders geloofden er inderdaad duidelijk wel in. Het communiceren via het bord en de vraag of hij dat dan wel of niet zelf zou hebben gekund, is dus iets waarbij ik vragen kreeg. Ik ga die aflevering van Dokument binnenkort nog maar eens bekijken.
Ik heb net 2 documentaires gezien via NCRV Dokument:

Regelzucht: gaat over een gezin waarin moeder en de 2 kinderen ziek/gehandicapt zijn en hoe zij moet vechten met de gemeente om dingen vergoed te krijgen.

Wat de muren vertellen: dit gaat over een buurt in Amsterdam waar de muren zo dun zijn dat je letterlijk je buren hoort. Uiteindelijk is een buurman doorgedraaid en heeft een andere buurman neergestoken.
2 documentaires bekeken op Zembla:

Jacht op de schoonmaakster. De vreemdelingenpolitie volgt buitenlandse mensen om te kijken of ze ergens werken als schoonmaakster. Vaak zijn dit illegalen en worden ze op deze manier opgepakt

De incasso-industrie. Steeds meer mensen raken in de problemen. In deze documentaire worden incassobureau's geinterviewd over hoe alles in zijn werk gaat.
Pfff...deze heb ik net bekeken. Werd er een beetje verdrietig van. Dat arme meisje. Ik hoop dat ze later ook het echte leven leert kennen.

http://docunet.nl/deborah-13-servant-of-god/
Erg interessante documentaire over yoga en meditatie en de effecten ervan op mensen met oorlogstrauma’s en kinderen met ADHD:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1338221
quote:dutchie1976 schreef op 22 mei 2013 @ 03:46:

op fb zag ik dat radio 538 een documentaire promote van een meisje dat ongenezelijk ziek is en euthanasie pleegt... maar ik kan hem nergens terug vinden... weet iemand welke ik bedoel hij moet vrij recent zijnDat is nachtvlinder. Weet alleen niet waar je deze kan vinden..
Misschien is het hier al genoemd, maar wij volgen de serie Vice.

Het seizoen is nu net afgelopen, maar iedere week is er een aflevering van een half uur. Meestal behandelen ze twee (vaak schokkende) onderwerpen die spelen in de wereld. Het is erg boeiend en indrukwekkend. Het is in Nederland denk ik niet te zien.

Onderwerpen die afgelopen seizoen aan bod geweest zijn: zelfmoord kinderen in Afghanistan, olie winning en vervuiling in Nigeria, meisjes die gedwongen vetgemest worden in Afrika, Noord Korea.
Moet je dat downloaden of kun je gewoon op een linkje klikken? (ben niet goed in downloaden).
wat worden hier veel tips gegeven! Ga binnenkort een paar bekijken! Bedankt!
Dutchie, die docu komt maandag op tv. Vanaf dan kun je hem dus terugkijken.
No burqas behind bars,

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1351518

Het leven van vrouwen (met kinderen) achter tralies in Afghanistan.

Waarom? Omdat ze wegliepen van hun man.

10 of 15 jaar gevangenschap is eerder regel dan uitzondering.

Kijk en tel je zegeningen.
Die nachtvlinder wil ik graag zien. Ik kan hem alleen nergens vinden. Iemand een idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven