Mode & Beauty alle pijlers

online shoppen?

23-06-2013 13:00 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik dat er in de online winkels meer keus is, dus kijk ik regelmatig online. Meestal denk ik er eerst over na en ga dan eventueel over tot bestellen. ´Dingdong´...weer een pakketje, ff passen en het merendeel wordt wel weer teruggestuurd. De man van het postkantoor zal vast wel op de uitkijk voor mij staan, zo vaak als ik een pakketje weer terug kom brengen. Tenminste, dat is mijn gevoel...

Ik vroeg me dan ook af hoevaak jullie online shoppen. Houden jullie vaak alles of gaat er toch nog veel retour. Wat en waar shoppen jullie het liefst enzo? Waar houden jullie rekening mee etc?

Ow ja, ik kijk ook nog wel eens in de winkels, maar kan dan toch minder leuke kleding vinden. Enne, ik heb m'n kledingkast echt niet overvol, draag alles en er hangen geen kaartjes meer aan
De kleren op internet zien er inderdaad veel leuker uit !

Ik heb een aantal keer bij Zalando gekocht, en die kleren zijn nooit teruggegaan. Ik kijk altijd erg goed naar de vorm van de kleren en naar de recensies (als die er zijn). Ik doe er echt dagen over voordat ik overga tot kopen.

Ik hou ook rekening met de levertijden. Als het te lang duurt vind ik het niet meer leuk.

Ik koop meestal jurken en t-shirts. Ik heb ook wel eens een jas gekocht, die paste ook perfect
Kleding shop ik liefst online en dan bestel ik een hele voorraad waarvan ik uiteindelijk meestal 1/3 hou. Lijkt me logisch dat je zoveel mogelijk bestelt en ook in diverse maten zodat je kunt vergelijken. Bovendien ben je zo maar één keer de verzendkosten kwijt.
Ik shop best veel online, vooral h en m en zalando. Ik heb mezelf wel aangeleerd om dingen die niet passen of waarover ik twijfel echt terug te sturen. Ik bestel wel een keer of 4 per maand. Bij h en m bestel ik meestal alleen als ik een kortingscode heb of als er een actie is met gratis verzending. Die gene die jij beschrijft op het postkantoor heb ik met de pakketbezorger. Ik heb hier altijd dezelfde aan de deur en voel me echt een beetje een shopaholic als hij weer aanbelt (ben nu met zwangerschapsverlof en shop meer dan normaal omdat ik er veel tijd voor heb).
Wat is trouwens zo fijn vind aan online shoppen is het ruime aanbod, je kunt het lekker relaxed vanaf de bank doen en je weet meteen of jouw maar beschikbaar is. Bij h en m weet ik inmiddels bij de meeste kledingstukken wel wat mijn maat is. Ik bestel ook weleens bij Esprit trouwens.
Ik heb nog nooit online geshopt (kleding/schoenen). Komt omdat ik in de winkel ook eerst 10 kledingstukken of schoenen moet passen voordat het echt goed zit.

Als je een pakje retour stuurt moet je dat dan ook betalen?
Ik kan ook online ook vaak beter slagen dan in de winkels. Dus ik bestel regelmatig op Zalando. Vaak gaat er de helft of tweederde weer retour, maar dat is ook zo als ik een stapel kleding pas in de winkels. Met andere webshops geen ervaring, al kijk ik wel regelmatig op de shop van V&D en The Sting.
Nog een succesvoorbeeld trouwens: ik was dit jaar laat met het kopen van een zomerjas. In de winkels was bijna alles op, bij H&M zelfs helemaal geen zomerjas gevonden. Online meer dan genoeg aanbod en geslaagd!
Ik bestel soms online, Esprit en Mexx hebben heel veel uitverkoopartikelen op de website staan, meer dan ze in de winkel hebben. En ik koop alleen maar in de uitverkoop.
Ik vind online.ook prettig. Veel keuze, je kan goed vergelijken met andere winkels zonder dat je het hele winkelcentrum door moet.

Als ik twijfel over de maat bestel ik in meerdere maten, maar meestal gaat het in een keer goed.
Ik shop ook regelmatig kleding online. Voel mij gewoon erg ongemakkelijk in pashokjes en vind het fijner om kleding op mijn gemak internet te bekijken dan al die rekken af te moeten. Vaak ga ik dan alsnog naar de winkel om het daar te halen, maar ik laat het regelmatig thuis bezorgen. Kan ook goed mijn maat inschatten, dus heb slechts 1x iets terug hoeven sturen (schoenen die klein uitvielen). Alleen spijkerbroeken koop ik nooit online, die moet ik echt passen.

Koop ook wel eens hobbyspullen online, maar alleen datgeen wat ik hier niet in de winkel kan krijgen, ook al is het op internet goedkoper. Vaak gebruik ik internet om op mijn gemak te kijken wat er allemaal is voor nieuws, en koop ik het alsnog in de winkel. Zou het jammer vinden als hobbywinkels verdwijnen, want blijf het leuk vinden om daar rond te struinen. Ook electronica koop ik het liefst in de winkel, krijg bij de winkel hier in de buurt altijd deskundig advies en ben bereid daar extra voor te betalen.

Wat ik aan internet zo handig vind is dat wanneer je een broek nodig hebt, je klikt op "broeken" en dan gelijk een overzicht hebt van alle broeken die ze hebben. In een winkel hangt vaak van alles door elkaar en zie ik door de bomen het bos niet meer.

@emma77emma: dat verschilt per winkel. Soms wel, soms niet.
quote:emma77emma schreef op 23 juni 2013 @ 14:08:

Ik heb nog nooit online geshopt (kleding/schoenen). Komt omdat ik in de winkel ook eerst 10 kledingstukken of schoenen moet passen voordat het echt goed zit.

Als je een pakje retour stuurt moet je dat dan ook betalen?

Ik stuur dus ook alles terug dat niet goed zit, of waarvan de stof tegenvalt, of dat het niet staat oid. In een winkel pas ik ook eerst veel voordat ik iets gevonden heb. Schoenen is voor mij echt lastig aangezien ik brede voeten heb. Ik zoek dan alleen bepaalde merken. (Ook al wil ik wel eens wat anders.) Schoenen bestel ik hierdoor nagenoeg niet online. Ook kunnen ze in een schoenenwinkel de breedte nog iets oprekken mocht het nodig zijn.

Meestal let ik er wel op dat ik nagenoeg geen verzendkosten hoef te betalen. En of het dus wel/niet hoeft is idd afhankelijk van de webwinkel.
Gebruiken jullie de maattabellen die er vaak bij staan? Ik heb nl mijn maten opgemeten, maar ik heb diverse maten kleding

Hebben jullie trouwens veel kleding in de kast hangen? Kopen jullie elk seizoen toch iets nieuws of alleen als het nodig is?

Momenteel ben ik nl mijn kledingkast aan het aanvullen. Meestal blijf ik kleding vrij lang (denk jaren) dragen. Hierbij let ik dan vooral op dat ik de kleding in m'n vrije tijd als op m'n werk kan dragen. Hoe doen jullie dat?

Jaja...veel vragen. Sorry, ik ben gewoon nieuwsgierig. Wil graag handige kleding in m'n kast zonder dat ik onwijs veel hoef te bestellen en aan te schaffen.
Maten kloppen natuurlijk niet altijd. Zelfs als je bij het zelfde postorder bestelt zul je van het ene shirtje een maat kleiner nodig hebben dan van 't andere, Daarom bestel ik alles altijd in 2 maten en stuur de te kleine en te grote weer retour.
@ blo3mpj3: ik koop meestal alleen kleding als ik iets nodig heb. Het komt er eigenlijk wel op neer dat ik elk seizoen weer wat nieuwe dingen in de kast heb hangen, je gooit elk jaar wel wat weg (versleten, niet leuk meer, te heet gewassen) en er komt iets anders voor in de plaats. Wanneer de uitverkoop begint ruim ik mijn kast op en kijk ik of ik nog iets nodig heb. Vaak koop ik dus aan het eind van de zomer kleding voor het jaar erop. Heel soms koop ik tussendoor iets wat ik heel leuk vind. Ik let vooral op kwaliteit, de ene keer heb ik iets wat duur is en de andere keer is het goedkoop. Prijs zegt niet altijd iets over kwaliteit, soms betaal je heel veel voor een jurkje waar al na 1 keer dragen van die kleine gaatjes inzitten en andersom. Maar ik heb dus niet een hele kast vol kleding hangen, en op deze manier is het ook niet zo'n ramp als het eens wat duurder is. Ik heb heel veel basic truitjes, die goed te combineren zijn. En ik koop regelmatig nieuwe accesoires.

Maattabelen gebruik ik zelden. Meestal kan ik het goed inschatten. Jasjes koop ik bijv. standaard een maatje groter dan topjes, jurkjes en T-shirts. Tot nu toe is dat altijd goed gegaan.
Ik koop bijna alles online, vooral bij Wehkamp. Heb nu ook bij Bonprix besteld en daar krijg je een melding als je van iets meerdere maten hebt besteld, of dat wel nodig is, want hun maten kloppen gewoon. Mijn ervaring is dat ik heen en weer ga tussen 3 maten, dus ik heb gewoon de maten die ik besteld heb laten komen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik vind bijv. de spijkerbroeken van Esprit prettig (voor mij goede pasvorm) en lengte 34 daarvan is zelden te koop in de winkels bij mij in de buurt. Online wel.

Sowieso vind ik online shoppen prettig aangezien ik een ontzettende hekel heb aan de stad ingaan. Heel veel schaf ik niet aan overigens. Als ik 5x op een jaar iets bestel is het veel en dan nog niets eens een compleet nieuwe garderobe.

Heb nog nooit iets teruggestuurd trouwens.
bestel ook graag online, het is gewoon heerlijk overzichtelijk en lekker thuis passen

Voordeel ook dat je thuis past en dus ook gelijk verschillende combinatie met je kleren die je al hebt kunt maken

Bij Bonprix een paar keer wat besteld, maar was ik toch minder tevreden over.

Paar keer leuk shirt gekocht daar, maar het merendeel valt tegen.

Nu pas bij Wehkamp gekocht, en daar heb ik de helft van gehouden, paar merkdingen (promiss) en een paar eigen merk van wehkamp

Bij wehkamp kun je de bestelling weer laten ophalen thuis, dus ook ideaal, ik geef voor bezorgen en ophalen altijd de avonduren aan
Laatst een jurkje gekocht bij esprit, zag er zo leuk uit. Mooie kleur en ja gewoon precies wat ik zocht.

Helaas jurkje zag er heel anders uit dan ik had verwacht. De koraalrood, leek meer oranje, de achterkant trok op waardoor het van achter korter leek en bij de armen zat het strak.

Ik had gezien dat het bij het model wijd zat, dus dacht dat het dan bij mij goed zou zitten.

Maar dit model had wel heeel dunne armen.

Dus terug gestuurd, en betaal pas achteraf dus hoef niet op mijn geld te wachten.
Ik shop eigenlijk heel weinig kleren online, ik wil namelijk vaak weten of het goed past en er leuk uitziet etc.

Al heb ik laatst bij de wehkamp een paar praktische vesten gekocht en bikini. Omdat ik gewoon echt in de stad niet kon vinden wat ik wou.

Maar goed, wat ik wel meer doe met mijn artsyfartsy brein. Is vaak online[---l] etc. Dat is tenminste zeker hoe die eruit zien enzo.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 26-06-2013 16:22
Reden: link naar comm website verwijderd.
% gewijzigd
quote:artsyfartsy schreef op 26 juni 2013 @ 11:51:

Ik shop eigenlijk heel weinig kleren online, ik wil namelijk vaak weten of het goed past en er leuk uitziet etc.

Dat kom je toch te weten als je het thuis past? Ik vind dat je thuis onder betere omstandigheden kunt passen dan in krappe pashokjes met fel licht. Bovendien kun je thuis gelijk kijken hoe het combineert met kleren die je al hebt.

En thuis kun je er nog 'ns een dagje (of 10) over nadenken of je het echt wel leuk genoeg vindt voor je de zaken die tegenvielen/niet passen terugstuurt.
Ik shop heel veel online! Vooral bij the Sting en de H&M. En ik stuur niet vaak iets terug :P Ik kom niet meer zo vaak in de stad sinds ik fulltime werk, vandaar!
Kleding koop ik ook voornamelijk on-line. Ook voor de rest van het gezin.

Niet alleen kleding maar ook parfum, make-up en huishoudelijke producten koop ik on-line en hou op die manier ook nog eens geld in mijn zak op wonderbaarlijke manier. Door een speciaal spaarsysteem.

Hoe lekker kan je het hebben dan?
Ik koop zeer veel online (wat wil je ook met een eigen sieraden webwinkel). Meestal stuur ik ook veel weer terug. Het is voor mij altijd moeilijk om online de juiste inschatting van maat en kleur te maken. Daarom kijk ik vaak in de winkel en bestel hem dan online (soms ook goedkoper, ondanks de verzendkosten). Maar dan past het wel en heb ik ook de goede kleur.

Verzendkosten maak ik mij niet druk om. Je betaald hoe dan ook de verzendkosten (of apart) of in de kostprijs van het artikel verwerkt.

Groetjes Jikke. Ik let meer op de totaal prijs.....
anoniem_173737 wijzigde dit bericht op 29-06-2013 16:46
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alles voor sieraden, nou ja.. bijna alles.....eigenaar van de oorbellen webshop Deoorbel
Ik koop regelmatig online, vooral bij Esprit, maar ook wel eens via Orangebag of Topvintage. Die laatste twee puur omdat ze dingen verkopen die niet in de grote winkels hangen. Eigenlijk is het voor mij best lastig, want ik werk full time en ben dus meestal niet thuis om het pakje aan te nemen. Nu doen de bovenburen dat altijd met liefde voor me, maar de laatste keer dat ik daar iets ophaalde kreeg ik de opmerking: "Heb je nu alweeeer geshopt?". Het was bedoeld als een grapje, maar toen dacht ik wel; hier heb ik eigenlijk geen zin in. Buren hebben het financieel vrij krap en ik eigenlijk vrij ruim, voelde me toch een beetje bekeken/betrapt ofzo.

Nu ga ik dus regelmatiger via de Kiala punten bestellen denk ik. Hoewel ik het wel jammer vind dat je daarvoor soms moet bijbetalen (bij Esprit kost dat geloof ik 5 euro extra).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven