Indrukwekkende documentaires...
maandag 21 september 2009 om 21:47
zondag 23 juni 2013 om 08:41
Ik kwam pas toevallig terecht bij 'The World’s Worst Place to Be Gay?' over homo zijn in Oeganda. Ik schrok er gewoon van. Het interessante vond ik dat de narrarator, een Engelsman die homo is, het contrast zo duidelijk aangeeft tussen het VK en Oeganda. Daarnaast was op sommige momenten zowel zijn angst als die van de mensen die hij interviewde voelbaar.
Afschuwelijke situatie, goede documentaire.
Afschuwelijke situatie, goede documentaire.
I choose happy!
zondag 23 juni 2013 om 23:58
Nachtvlinder komt morgen op TV. http://pers.ncrv.nl/persb ... atste-dagen-van-priscilla
Goed dat ik eraan herinnerd wordt, ga 'm zeker kijken
Goed dat ik eraan herinnerd wordt, ga 'm zeker kijken
maandag 24 juni 2013 om 00:19
Oh God, al 2 dagen houdt deze docu mij bezig. De documentaire Mercy Mercy. Ik vond alles heel aangrijpend maar bij 47 minuten kon ik mijn ogen niet geloven, ik heb nog nooit zo'n koude blik gezien in iemands ogen als bij deze adoptiemoeder. Ik denk dat dit mens compleet geschuffeld is ook al is ze psychotherapeute, ze kan de boom in van mij. En vanaf 49 minuten kan ik alleen maar denken, oh gottegot, wat is er gebeurd dat ze dit arme kind zo psychisch kapot hebben gemaakt. Nog nooit heb ik een kind zo in shock gezien. Mijn eindconclusie: Adoptie is in dit geval puur eigenbelang van de adoptie-ouders, hoe haal je het in je vege kop om kinderen bij zulke liefdevolle ouders weg te willen halen. Ouders zijn compleet radeloos en uit liefde voor hun kinderen kwamen ze door totaal verkeerde voorlichting tot deze rampzalige beslissing. Ouders werd verteld dat ze binnen een paar jaar zouden overlijden, dat was dus helemaal niet waar, ze krijgen hiv medicatie van de staat waar ze gewoon oud mee kunnen worden. Grote schande!
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1339712
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1339712
maandag 24 juni 2013 om 01:37
Ik ben het helemaal met je eens, ik heb de docu net gezien...en het enigste wat ik dacht "je geeft als "moeder" wel heel snel op" en je zorgt wel dat de kleine meid vertrouwen in je krijgt door te zeggen "je gaat hier niet weg". Nee maar ondertussen zit ze wel in een kindertehuis.
Wat zal ze later denken en voelen zeg, weg gehaald bij haar biologische ouders en dan wordt je ook nog door je adoptieouders in een kindertehuis gedaan.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, voel gewoon lichtelijke boosheid naar die adoptieouders toe. Ik kan het ook gewoon niet geloven.
Wat zal ze later denken en voelen zeg, weg gehaald bij haar biologische ouders en dan wordt je ook nog door je adoptieouders in een kindertehuis gedaan.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, voel gewoon lichtelijke boosheid naar die adoptieouders toe. Ik kan het ook gewoon niet geloven.
maandag 24 juni 2013 om 01:48
Interessant topic!
Weet niet of ze al genoemd zijn maar vond Piter een documentaire over Sint Petersburg en zijn bewoners erg fascinerend.
Ook de docu: My atomic aunt vond ik erg goed. Deze gaat over een vrouw die een docu maakt over haar tante die haar huis en haard moest opgeven in Japan vanwege stralingsgevaar.
Ook vond ik de docu: de vijfde bruid erg goed. Dit gaat over de vijfde bruid van kunstenaar Anton Nijboer en hierbij wordt zijn vijfde bruid Petra gevolgd door haar neef.
Weet niet of ze al genoemd zijn maar vond Piter een documentaire over Sint Petersburg en zijn bewoners erg fascinerend.
Ook de docu: My atomic aunt vond ik erg goed. Deze gaat over een vrouw die een docu maakt over haar tante die haar huis en haard moest opgeven in Japan vanwege stralingsgevaar.
Ook vond ik de docu: de vijfde bruid erg goed. Dit gaat over de vijfde bruid van kunstenaar Anton Nijboer en hierbij wordt zijn vijfde bruid Petra gevolgd door haar neef.
Je m"appelle belle
maandag 24 juni 2013 om 08:50
Op de site van Holland Doc staat een interview met de maakster van de docu mercy mercy.
Diep respect voor de biologische ouders van Masho.
Ik ben geloof ik het boost op de psycholoog die wartaal uitslaat en op basis van die wartaal idiote adviezen geeft. Heeft zeker 'Heidi' nog nooit gelezen. (Die mocht tenminste terug naar opa en hoefde niet in Basel te blijven)
Ik ben geloof ik het boost op de psycholoog die wartaal uitslaat en op basis van die wartaal idiote adviezen geeft. Heeft zeker 'Heidi' nog nooit gelezen. (Die mocht tenminste terug naar opa en hoefde niet in Basel te blijven)
maandag 24 juni 2013 om 08:50
Ow ja de link: http://www.hollanddoc.nl/ ... ecensies/mercy-mercy.html
maandag 24 juni 2013 om 20:02
[quote]spuka schreef op 24 juni 2013 @ 08:50:
Op de site van Holland Doc staat een interview met de maakster van de docu mercy mercy.
Ik ben geloof ik het boost op de psycholoog die wartaal uitslaat en op basis van die wartaal idiote adviezen geeft. Heeft zeker 'Heidi' nog nooit gelezen. (Die mocht tenminste terug naar opa en hoefde niet in Basel te blijven)[/quote]
Nou inderdaad....zo''n viezige oude man die op een middag even langskomt en vertelt dat Masho bindingsangst heeft.
Die surrogaat moeder begreep ik ook al niet. Om te suggereren dat dat kind behekst is zodat de ouders haar terug kunnen nemen. Die twee zijn echt niet goed wijs (en nog pedagogen ook ) Ik begreep dat naar aanleiding van deze documentaire kamervragen zijn gesteld in Denemarken. Schrijnend ook dat, terwijl Masho in een kindertehuis is gestopt, de ouders van Masho een baby hebben geadopteert. Masho mag zeker niet weg uit Denemarken.
Mercy mercy is een van de meest indrukwekkende docu''s die ik de laatste tijd heb gezien, samen met Bulley....Vreselijk hoe dat jochie met de bril werd behandeld (o.a. in de schoolbus).
Ik ben geloof ik het boost op de psycholoog die wartaal uitslaat en op basis van die wartaal idiote adviezen geeft. Heeft zeker 'Heidi' nog nooit gelezen. (Die mocht tenminste terug naar opa en hoefde niet in Basel te blijven)[/quote]
Nou inderdaad....zo''n viezige oude man die op een middag even langskomt en vertelt dat Masho bindingsangst heeft.
Die surrogaat moeder begreep ik ook al niet. Om te suggereren dat dat kind behekst is zodat de ouders haar terug kunnen nemen. Die twee zijn echt niet goed wijs (en nog pedagogen ook ) Ik begreep dat naar aanleiding van deze documentaire kamervragen zijn gesteld in Denemarken. Schrijnend ook dat, terwijl Masho in een kindertehuis is gestopt, de ouders van Masho een baby hebben geadopteert. Masho mag zeker niet weg uit Denemarken.
Mercy mercy is een van de meest indrukwekkende docu''s die ik de laatste tijd heb gezien, samen met Bulley....Vreselijk hoe dat jochie met de bril werd behandeld (o.a. in de schoolbus).
maandag 24 juni 2013 om 21:23
Ik wilde die docu ook graag zien, Nachtvlinder. Komt hij nog op uitzending gemist? Klinkt namelijk indrukwekkend. Ik wilde die documentaire over vrouwen in Afghanistan ook zien, maar helaas kan ik die niet kijken in mijn regio. Heb vanochtend "the world's worst place to be gay" gezien. Wat een triest gebeuren! Ik had het echt met die mensen te doen..
maandag 24 juni 2013 om 21:28