Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik kwam pas toevallig terecht bij 'The World’s Worst Place to Be Gay?' over homo zijn in Oeganda. Ik schrok er gewoon van. Het interessante vond ik dat de narrarator, een Engelsman die homo is, het contrast zo duidelijk aangeeft tussen het VK en Oeganda. Daarnaast was op sommige momenten zowel zijn angst als die van de mensen die hij interviewde voelbaar.

Afschuwelijke situatie, goede documentaire.
I choose happy!
quote:emma77emma schreef op 22 juni 2013 @ 22:06:

Moet je dat downloaden of kun je gewoon op een linkje klikken? (ben niet goed in downloaden).Moet je inderdaad downloaden.
Oh oke.
Nachtvlinder komt morgen op TV. http://pers.ncrv.nl/persb ... atste-dagen-van-priscilla

Goed dat ik eraan herinnerd wordt, ga 'm zeker kijken
Oh God, al 2 dagen houdt deze docu mij bezig. De documentaire Mercy Mercy. Ik vond alles heel aangrijpend maar bij 47 minuten kon ik mijn ogen niet geloven, ik heb nog nooit zo'n koude blik gezien in iemands ogen als bij deze adoptiemoeder. Ik denk dat dit mens compleet geschuffeld is ook al is ze psychotherapeute, ze kan de boom in van mij. En vanaf 49 minuten kan ik alleen maar denken, oh gottegot, wat is er gebeurd dat ze dit arme kind zo psychisch kapot hebben gemaakt. Nog nooit heb ik een kind zo in shock gezien. Mijn eindconclusie: Adoptie is in dit geval puur eigenbelang van de adoptie-ouders, hoe haal je het in je vege kop om kinderen bij zulke liefdevolle ouders weg te willen halen. Ouders zijn compleet radeloos en uit liefde voor hun kinderen kwamen ze door totaal verkeerde voorlichting tot deze rampzalige beslissing. Ouders werd verteld dat ze binnen een paar jaar zouden overlijden, dat was dus helemaal niet waar, ze krijgen hiv medicatie van de staat waar ze gewoon oud mee kunnen worden. Grote schande!

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1339712
Ik ben het helemaal met je eens, ik heb de docu net gezien...en het enigste wat ik dacht "je geeft als "moeder" wel heel snel op" en je zorgt wel dat de kleine meid vertrouwen in je krijgt door te zeggen "je gaat hier niet weg". Nee maar ondertussen zit ze wel in een kindertehuis.

Wat zal ze later denken en voelen zeg, weg gehaald bij haar biologische ouders en dan wordt je ook nog door je adoptieouders in een kindertehuis gedaan.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, voel gewoon lichtelijke boosheid naar die adoptieouders toe. Ik kan het ook gewoon niet geloven.
Interessant topic!

Weet niet of ze al genoemd zijn maar vond Piter een documentaire over Sint Petersburg en zijn bewoners erg fascinerend.

Ook de docu: My atomic aunt vond ik erg goed. Deze gaat over een vrouw die een docu maakt over haar tante die haar huis en haard moest opgeven in Japan vanwege stralingsgevaar.

Ook vond ik de docu: de vijfde bruid erg goed. Dit gaat over de vijfde bruid van kunstenaar Anton Nijboer en hierbij wordt zijn vijfde bruid Petra gevolgd door haar neef.
Je m"appelle belle
Op de site van Holland Doc staat een interview met de maakster van de docu mercy mercy.

Diep respect voor de biologische ouders van Masho.

Ik ben geloof ik het boost op de psycholoog die wartaal uitslaat en op basis van die wartaal idiote adviezen geeft. Heeft zeker 'Heidi' nog nooit gelezen. (Die mocht tenminste terug naar opa en hoefde niet in Basel te blijven)
Ow ja de link: http://www.hollanddoc.nl/ ... ecensies/mercy-mercy.html
[quote]spuka schreef op 24 juni 2013 @ 08:50:

Op de site van Holland Doc staat een interview met de maakster van de docu mercy mercy.

Diep respect voor de biologische ouders van Masho.

Ik ben geloof ik het boost op de psycholoog die wartaal uitslaat en op basis van die wartaal idiote adviezen geeft. Heeft zeker 'Heidi' nog nooit gelezen. (Die mocht tenminste terug naar opa en hoefde niet in Basel te blijven)[/quote]

Nou inderdaad....zo''n viezige oude man die op een middag even langskomt en vertelt dat Masho bindingsangst heeft.

Die surrogaat moeder begreep ik ook al niet. Om te suggereren dat dat kind behekst is zodat de ouders haar terug kunnen nemen. Die twee zijn echt niet goed wijs (en nog pedagogen ook ) Ik begreep dat naar aanleiding van deze documentaire kamervragen zijn gesteld in Denemarken. Schrijnend ook dat, terwijl Masho in een kindertehuis is gestopt, de ouders van Masho een baby hebben geadopteert. Masho mag zeker niet weg uit Denemarken.

Mercy mercy is een van de meest indrukwekkende docu''s die ik de laatste tijd heb gezien, samen met Bulley....Vreselijk hoe dat jochie met de bril werd behandeld (o.a. in de schoolbus).
Wie kijkt nu ook nachtvlinder?
Had net nog geen tijd maar zal hem straks op uitzending gemist terugkijken.
Hij is de moeite waard
Ik. Begin niet gezien. Welke ziekte heeft ze nou eigenlijk?
Ze had een aandoening aan haar hart
Ben nachtvlinder aan het kijken en heel hard aan het snikken... Wat een krachtig meisje, mooie docu
Poeh. Ik ben echt zwaar onder de indruk.
Ik vond het zo bijzonder dat ze met de uitvaart gingen dansen, had iets heel krachtigs en moois,
Heftig vond ik het en mooi.
Heftige documentaire, wat een dappere meid en knap dat ze zo'n keuze heeft kunnen maken. Ben er helemaal van onder de indruk...
Ik wilde die docu ook graag zien, Nachtvlinder. Komt hij nog op uitzending gemist? Klinkt namelijk indrukwekkend. Ik wilde die documentaire over vrouwen in Afghanistan ook zien, maar helaas kan ik die niet kijken in mijn regio. Heb vanochtend "the world's worst place to be gay" gezien. Wat een triest gebeuren! Ik had het echt met die mensen te doen..
Nachtvlinder... Mooi. Huilde tranen met tuiten. En dat heb ik niet heel snel... En wat praatte ze heerlijk Amsterdams.... Totaal ontopic natuurlijk. Maar het was gewoon het totaalplaatje. Wat een prachtmeid.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Wat een dappere meid was ze zeg. Respect. Welke aandoening had ze precies?
Spierdystrofie.

Een hartafwijking.

En nog iets.

Dacht ik. Allemaal veroorzaakt door één fout gen.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Diep onder de indruk van nachtvlinder..

Pfff...

Misschien heb ik iets gemist maar ik heb haar vader helemaal niet gezien.

Er werd ook niet over hem gepraat.

Was hij nog in beeld? (blijkbaar niet heel aanwezig)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven