December 2013

04-04-2013 08:10 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij van december 2013 schrijven verder op FB...
Mazoki gefeliciteerd met je echo! Fijn dat je terecht kon voor een afspraak, hele geruststelling toch.

Spannend La_Vie, dan is het toch wel echt allemaal he

@groeiende buik: Omdat tie van mij toch al best snel zichtbaar was heb ik eigenlijk gelijk op mijn afdeling van t werk verteld. Ik had geen zin om op te letten met wat ik aan had of om vragen/blikken heen te draaien.

@geslacht: Ja wij willen graag weten wat het is, ik ben echt veel te nieuwsgierig om het niet weten al die maanden, haha.

@sport: Ik doe eigenlijk niet aan sport. Ik loop wel iedere dag in de pauze tijdens werk en fiets ook wel maar verder niet. Wil wel op zwangerschapsyoga.

Vitamines: Ik heb de zwanger en mama vitamines van Dagravit.
@La_vie, fijn dat je je hebt aangemeld! Hopen dat je snel terecht kan. En nu wordt het allemaal steeds echter

@Hier, vanmorgen afspraak ziekenhuis. Echo gehad bij verloskundige in het ziekenhuis! Was erg slecht te zien (oud echoapparaat). De metingen komen wel overeen met de lengte van de zwangerschap, 6 weken vandaag. Ze dacht wel een hartje te zien kloppen, maar kon dat nog niet met 100% zekerheid zeggen. Blijft nog even spannend dus!

Ik hoef nu eerst niet meer naar ziekenhuis, kan nu bij verloskundige. Heb mij daar gelijk aangemeld vanmorgen. 23 mei heb ik daar de intake en ook gelijk weer een echo!
Hoi allemaal, ik wil graag doorgeven dat ik niet meer mee ga schrijven. Ik ben veel te druk en kom er niet aan toe om mee te schrijven, en ik moet mijn energie goed verdelen. Om die reden zal ik me ook afmelden van Facebook. Ik blijf jullie volgen en wens iedereen heel veel succes & mooie gezonde baby's!

PS nog even een laatste update: de termijnecho was ook dik in orde.
Jammer la vie. Misschien later weer, als we verlof hebben?

Maliboo, hoe is het nu met je? Doe je wel rustig aan met die harde buiken?

Mickey, je dochter niet ziek geworden? Heb je het weekend een beetje bij kunnen slapen?

Kaylaa, hoe was het in London? Wij zijn laatst ook geweest en ik vond het zo leuk! Het weer is daar ook mooi hoorde ik dus dat is al fijn.

Ik heb woensdag avond combinatie test, ben benieuwd. Het is steeds allemaal zo vaag op de echo, knap dat ze dan überhaupt een nekplooi kunnen vinden zeg....

De week erna weer naar de gyn. Internist zou met hem overleggen dus zal het beleid dan wel horen. Hopelijk kan ik gewoon mijn bloeddruk controles bij de gyn doem anders nog meer bezoekjes :( Krijg het nu al bijna niet rond op mijn werk.

Ben vandaag erg moe. Ga nu ook even uurtje slapen....

Jullie leuk weekend gehad?
Zo welkom dat het bijna pijn doet...
Swop ik heb het denk ik gemist maar waarom loop jij bij de internist? Spannend ook de combietest!

La vie wat jammer dat je weg gaat! Succes verder met je zwangerschap!!

Hier gaat het gelukkig weer goed. Vrijdag erg veel last van m'n buik gehad. Moest de hele dag werken dus kon niet echt rustig aan doen. Savonds vroeg naar bed gegaan en zaterdag ging het weer helemaal goed. Wel zaterdag rustig aan gedaan en vriend wat meer om hulp gevraagd.

Nu lekker aan het genieten van het mooie weer! Lekker met een 0,0 rosé biertje in de tuin terwijl zoon lekker aan het spelen is! Genieten dus!
Hier gaat alles goed.

Hier lees ik gelukkig ook allemaal mooie berichten.

Minder moe. Sta vandaag op de markt voor mijn zus op de markt. Heel lekker ff andere dingen. Alleen jammer dat ik gister niet echt van het mooie weer heb kunnen genieten ;) maar goed begin van de zomer. Dus moet goed komen toch dat genieten. Nog een weekje dan hebben wij de geslachtsbepalings echo. Ben zo benieuwd. Nou meiden allemaal een fijne avond.
Mazoki, al bijna de geslachtsecho. Gingen jullie naar dr papa? Wij wachten tot 16-17 wkn.

Maliboo, mijn bloeddruk was heel hoog dus de gyn wilde dat ik met spoed langs de internist ging.

Pas goed op jezelf, laat je vriend maar wat meer doen!
@La Vie: jammer! Maar je moet je niet verplicht voelen te moeten schrijven. Ik laat je nog even in de tabel, je mag altijd terugkomen!

@harde buiken: nog niet. Maar moet ook zeggen dat ik niet precies weet wat ik dan moet voelen (tja, waarschijnlijk een harde buik ).

Dochter is weer de oude. Laatste kies is aan het doorkomen. Afgelopen maandag en dinsdag had ze koorts.

Doet er iemand mee aan de HAPPY studie? Ik denk dat dat alleen in Brabant is, loopt via verloskundige. Is een onderzoek van de universiteit van Tilburg. Je doet dan mee aan een uitgebreid onderzoek van zo'n anderhalf jaar waarin vooral de gemoedstoestand na de bevalling wordt gemeten in relatie tot daarvoor en in relatie met je bloedwaardes. Als ze bloed afnemen tijdens je zwangerschap nemen ze dan wat extra buisjes. Ook direct na de bevalling en van je baby. Verder vul je regelmatig vragenlijsten in. Doel is meer te weten te komen over hoe lang ontzwangeren nu echt duurt en wat een zwangerschap en bevalling psychisch kan betekenen.

Ik werk zelf voor een zorgverzekeraar dus dit soort onderzoeken vind ik zelf erg nuttig.
Swopp ja. We gaan naar dr papa. Ik wil vanwege mijn handicap (open rug) snel het kamertje helemaal af hebben. Omdat ik niet weet hoe het later in mijn zwangerschap gaat met eventueel rugpijn. Vandaar dat we erg vroeg gaan kijken of er een meisje of jongetje in mijn buik woont ;)

Mickey nog nooit van gehoord ;) dus denk inderdaad dat het iets van Brabant is. Maar klinkt nuttig !!
Wat is het hier stil!

Happy ken ik idd ook niet. Hou altijd wel van dit soort dingen dus ik zou ook mee doen

Mazoki, heb je daar zelf veel last van of valt dat mee? Ik vind het ook altijd fijn om de babykamer vroeg klaar te hebben. Hoewel mijn dochtertje het eerste jaar lekker bij ons lag.

Vandaag voor nekplooi meting geweest. Super mooie en lange echo gehad en alles zag er geweldig uit. Maar die nekplooi...uuh die liet de baby niet zien! Eigenwijs ding ;) Moet nu nog een keer terug!

Daarna hadden we dochtertje shirtje aangetrokken met Ik word grote zus. Het duurde ff voor de andere kinderen het zagen maar daarna waren ze door het dolle! Zo blij ;)

Mijn dag kan niet meer stuk!!!!
Ja, stil hier! Facebook is handig maar ik mis de dagelijkse perikelen hier wel. Is toch wat overzichtelijker dan fb!

Swop, leuk dat jullie kinderen zo enthousiast reageerden op het grote nieuws!

Ik ben nu ineens weer twee dagen misselijk, vooral afgelopen nacht, zo vervelend!

Vandaag het felicitas pakket opgehaald bij Etos. Mmmm, een flesje Jillz 0.0 en rosébier 0.0!
Oh, mocht je die nu al halen? Ik dacht pas rond 20wkn.

Eet je wel genoeg? Ik merk dat ik misselijk wordt als ik niet genoeg eten. Neem boterham voor het slapen gaan.

Dromen jullie ook zo levensecht trouwens?
Mickey dat happy ken ik ook niet. Ik kreeg wel van de vk gister een formulier mee voor een onderzoek naar blaasinfecties tijdens de zwangerschap. Als ik hieraan mee wil werken moet ik tijdens de 20 weken echo even in een potje plassen. Ze doen zoiets niet voor niets dus ik doe mee.

Ik heb ook de felicitas bon binnen dus die kan ik ook ophalen.

Zat van t weekend al aan een 0,0% rosé biertje. Smaakte me prima.

Gister controle bij de vk gehad. Hartje klopte mooi. Als ik nu aan zoon vraag...wat doet de baby zegt hij ...boenk boenk boenk.

Swop de kids helemaal blij dus. Super leuk!!
Zo onhandig dat mobiel forummen...wilde nog reageren op dat dromen...maar wist even niet meer waar ik nou nog op wilde reageren. Vergeetachtig? Haha.

Ja dromen doe ik ook heel veel en ook levensecht. En ook echt de vreemdste dingen. Van de week kwam vriend dronken thuis met een paar mannen....mijn oom? (Die zien we nooit) en een oude vriend. Ze gingen pokeren en het kon ze niets schelen wat ik ervan vond. Ik heb m'n tas gepakt en zoon uit bed gehaald en zijn in de auto rondjes gaan rijden want we konden nergens heen. Hoezo raar!

En vannacht was ik in 1 droom in Rome en New york. Met collega's maar ook met een oud klasgenootje van de basisschool (die ik nooit zie)

Echt de vreemdste dingen droom ik dus.

Ga nu ook mijn oogjes dicht doen...kijken wat deze nacht me weer brengt
Jammer La Vie, maar ik snap het wel. Toen ik zwanger was van Tygo kwam ik ook nergens aan reageren toe, maar toen werkte ik ook nog fulltime en ik was 's avonds echt compleet kapot...Ik was zwanger en ik werkte, en dat was alles wat ik op dat moment kon.Nu werk ik drie dagen en op die drie dagen kom ik weer helemaal nergens toe...Gelukkig heb ik nu ook vier dagen waarop ik ook andere dingen kan doen. Veel plezier en geluk met je zwangerschap en misschien zien we je tijdens je verlof weer terug?

Ik kom uit brabant, maar heb nog nooit van de Happy studie gehoord?

Fijn weekend allemaal alvast!
Ik maak me een beetje zorgen om Suzanne en Jules, al zeker een maand niets meer van gehoord... Net als van Flowerrose en Sandocan, al anderhalve maand niet... Laat even weten of alles goed is, of dat je gewoon niet zo into forum bent...

Zo, deze week weer ontzettend moe geweest. Ga mijn bed in. Morgenavond feest en zondag Pinkpop, nog een zwaar weekend voor de boeg dus...
Dag dames, is alweer ruim een week geleden dat ik heb gereageerd. FB is idd makkelijker.. Er zitten niet genoeg uren in een dag.

Londen vorig weekend was te gek, maar heb echt bij moeten komen. Ik ben ook al de hele week moe. Bah.

Vandaag alweer 14 weken! Het lijkt nu ineens wel harder te gaan. en afgezien van de moeheid gaat het goed. Buik begint nu echt op een zwangerbuik te lijken! Baarmoeder voel ik halverwege tussen mn schaambeen en navel.

@flowerrose...die is ook niet meer verschenen in haar eigen topic, die meiden hebben een doorstart topic gemaakt.

@maliboo fijn zeg! en dan dinsdag de antistoffen uitslag? ik duim voor je! en veel plezier morgen bij de echo!

@dromen...hier niet anders dan normaal

@mazoki jij ook veel plezier morgen bij de echo!

@controle afgelopen week....was een beetje teleurstellend.

Ik was alleen, man kon niet weg van het werk. Het leek wel een intake. Gyn vertelde over zijn beleid, herhalingskans, wat doen als het mis dreigt te gaan. Verder bloeddruk gemeten en een kweek genomen en dat was het. Niet voelen, niet hartje luisteren. Beetje jammer.

volgende controle + echo 4 juli

@La vie...veel succes en ik hoop dat je er lekker van kan genieten!

@swop wat fjn dat de kinderen zo enthousiast waren, een lekkere opsteker lijkt me zo!
@kaylaa: herkenbaar zo moe als je iets te veel hooi op je vork hebt genomen!

Ik was gisteren naar Pinkpop. Half tien de deur uit, half twee 's nachts thuis. En weer gewoon gewerkt vandaag... Had me voorgenomen vandaag vroeg te gaan slapen maar met dit mooie weer toch lekker buiten gebleven.

Pinkpop was leuk trouwens. Vooral zo lang de zon scheen, één buitje gehad. Ik zie wel een beetje op tegen lowlands, dan gaan we van vrijdag tot maandag en ben ik al zo'n 24 weken...

@geslacht: ik neig er nu naar het nog niet te willen weten, kijken hoe ik dat ervaar!

@maliboo: ben benieuwd naar jou echo!
Mickey, wow ga je naar Lowlands? Ik heb gelijk mijn kaartje verkocht, zonder drankjes en snel moe en een dikke buik, mij niet gezien, volgend jaar weer!

Hier alles goed, we hebben een goede combinatietest voor de kleintjes dus helemaal blij! Iedereen mag het weten! En das fijn want ik pas veel van mijn eigen kleren niet meer en vooral 's avonds heb ik een flinke buik, prachtig!

Heeft iedereen nu een goede 12 weken echo?
@kim: ja, maar dit keer wel met vouwwagen!

Bij zwangerschap dochter ook geweest met ongeveer 20 weken.

Proficiat met je goede echo en test! Ja, degenen op FB hebben allemaal een goede 12-weken echo gehad! Wil je ook op FB?
Jij zag de uitslag van mijn 12 weken echo zeker al aankomen Mickey, ik had hem gisteren pas;-) Maar alles was inderdaad goed. We zagen een wakkere, druk bewegende baby. Definitieve uitgerekende datum is nu 1 januari...

Knap trouwens dat je nog energie hebt voor festivals, ik moet er niet aan denken, ben nog steeds hondsmoe.

Jij ook gefeliciteerd met de goede echo Kim! Is Facebook niks voor jou?
Ik raak echt in de war nu hoor met en hier en fb. Vind fb toch handiger.

Maar dacht even spieken hier en ook hier word nog wel geschreven.

Mickey, ik zal vnv mijn echo even inscannen thuis en op fb zetten.

Fijn dat pinkpop leuk was....en jeetje nog naar lowlands met 24 weken. Knap hoor.

Wij gaan rond die tijd op vakantie en dat vind ik eigenlijk al best een opgave. (een reis van ruim 10 uur vliegen)
Krijg jij je echo niet op usb stick Maliboo? Ik kreeg bij de gynaecoloog idd alleen een afdruk, maar terug bij de verloskundige bij 9 en 12 weken een usb stick met de foto's.

(Ik vind fb ook fijner hoor, ik raak hier helemaal in de war met de namen...)
Grappig, ik vind dit juist overzichtelijker dan FB. Dan moet je steeds terugkijken bij een berichtje of er nog reacties zijn geweest, hier zie je ze meteen. Ik gebruik het forum btw gewoon via internet op de ipad, niet de forum mobiel app.

Ik moet ook,nog maar afwachten hoe lowlands gaat bevallen hoor! Ben nu ook nog veel moe. Dit weekend sta ik er alleen voor, man is weg. Maarrrr....morgen dagje sauna met een vriendin, dochter gaat dan naar opa en oma.

Even bijtanken voor de nieuwe stressweek op het werk...
Wat stil hier... Lousy, hoe is het met jou?

Vandaag bij vk geweest. Hartje klonk als een galopperend paard, heel mooi. Baarmoeder goed gegroeid.

Ik ben met 18w+4 tot 21w op vakantie en heb daarom mijn medische echo al met 18+2! Erg snel, op het randje ook. Hopelijk zien ze wat ze moeten zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven