December 2013

04-04-2013 08:10 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij van december 2013 schrijven verder op FB...
Ja ik val dus af ipv bijkomen.. Ben nochtans niet supermisselijk maar mijn maag zit dicht wegens stress en onzekerheid vrees ik.. Het wordt idd een lange week maar dat is het voor velen. Het ene moment ben ik positief, het andere moment niet. Mijn vriend is wel zoet met mij hoor, zo'n humeur ;)
Helaas, vandaag de bevestiging gekregen. Er was geen vruchtje meer te zien, was dus vanzelf al losgekomen met al dat bloed.. Test was nog wel positief, maar HcG laag (nog maar 135). Volgende week moet ik nog voor nacontrole, checken of mn HcG echt uit mn lijf is n alles mooi schoon. Dan mogen we direct door. We willen zelf echter graag toch een aantal maanden zelf gaan proberen, voor we weer kiezen voor IVF, omdat het nu toch blijkbaar ook spontaan lukte.

Ik wens jullie allemaal veel succes en hopelijk mooie decemberkindjes! Hopelijk wordt het voor ons in 2014 een januari, februari of martkindje ;)! Ik zal nog even blijven meelezen om te kijken hoe t jullie vergaat!
@nienkeg, wat naar! Ik wens je heel veel sterkte en een hopelijk snel een voorspoedige, nieuwe zwangerschap.

@butterfly, nog nieuws?

@sassefras welkom en gefeliciteerd!

@hier, weinig nieuws. Moe, erg misselijk, en toe aan een dagje vrij.
@Nienkeg, heel veel sterkte en dat je maar weer snel zwanger mag zijn!
@Nienke ik duim heel hard voor een begin 2014 kindje voor jullie. Ontzettend naar dat jullie dit mee moeten maken. Heel veel sterkte.
Oh nienke echt? Ik duim voor jullie da je snel zwanger bent!
Nienkeg, wát erg, dus toch.... Heel veel succes voor een 2014 kindje.

Ik haal je uit de tabel, ok? Klinkt wel heel cru..

@sassefras: welkom!

@swop: ik zet het erbij!
@ Nienke veel sterkte! Ik hoop ook dat je snel weer zwanger bent.

@ tabel ik ben trouwens 30
@nienke, heel veel sterkte en ik hoop dat we je snel weer mogen feliciteren.

@sassefras gefeliciteerd en welkom.

@koud.... ik heb het juist heeeeel warm.... helemaal als ik in bed lig... lig nauwelijks onder de deken ook niet altijd fijn...

Ik ben volgens mijn eigen berekeningen op 15 dec uitgerekend... zal wel fijn zijn beetje voor de feestdagen
zijn jullie trouwens al 'andere' dingen aan het regelen behalve de verloskundige?? ben even aan het rondkijken maar vind het allemaal nog zo onwerkelijk... net of het niet zo is.

heb wel de hele tijd zin in lekkere (ongezonde) dingen jullie ook??
@Nienke: Heel erg jammer en veel sterkte toegewenst. Hopelijk ben je snel weer zwanger en kan je deze gebeurtenis een plekje geven. Heel vervelend. Dikke knuffel in ieder geval.

Slikken jullie eigenlijk al vitamine pillen? Ik heb net Davitamon voor zwangere vrouwen met visolie gekocht.
Ach Nienke sterkte! Wat ontzettend vervelend!

En Butterfly, jij ook heel veel sterkte gewenst!

@tabel, er moet bij mij staan: 16 mei echo en 21 mei vk.

@andere dingen regelen, wij stellen alles uit tot na de eerste echo, daarna gaan we ons orienteren op kinderdagverblijf, kraamzorg, ziekenhuis, yoga.. owja en de kamer, kan niet wachten!

@vitamines, ik slik al een paar maanden foliumzuur (op doktersrecept ivm familie met een handicap) en heb op aanraden van de apotheker visolie erbij gedaan een tijdje terug, schijnt voldoende te zijn..

@kwaaltjes, ik ben zoooooo moe! Hoewel het vandaag weer alles meevalt maar gisteren was ik de hele dag geen cent waard. Verder nergens last van, aan de ene kant fijn en aan de andere kant soms beangstigend..

@Moeders voor Moeders, ik heb vandaag de beruchte bussen thuis gekregen maar de stank valt me alles mee! Wel even wennen, plassen in een maatbeker, maar het is voor een heel goed doel.
@sandocan hier ook nog geen dingen aan het regelen. Wachten we mee tot na de echo. Eerst weten of het goed zit. Ben best wel bijgelovig, heeft er ook mee te maken. Vriend is al wel stiekem op Marktplaats aan het struinen naar babykamers, maar ik doe nog helemaal niks.

@suzanne Ik heb sinds ik gestopt ben met ac multivitaminen voor vrouwen die zwanger willen worden geslikt van het Kruitvat en slik nu ook Davitamon met visolie. Vind vis heel lekker, maar eet het niet zo vaak, daarom de visolie.

@kim heb hetzelfde als jij. Vandaag ook weinig last van kwaaltjes en haal me meteen van alles in m'n hoofd. Enige wat ik voel is m'n borsten. Vermoeidheid vandaag ook geen last van. Zo irritant dat je niet even naar binnen kan kijken of alles goed zit he. En echo duurt nog zooo lang.
Hoi meiden,

Ben hier een paar dagen niet geweest, omdat ik echt niets kon lezen door die rare achtergrond...het heeft even geduurd voor ik erachter was hoe je die weer weg kon krijgen. En nu ben ik er weer!

Allereerst een dikke knuffel voor de meiden die het nodig hebben. Ik heb zelf begin februari een mk gehad, en mijn ervaring is dat je eigenlijk wel aanvoelt dat het echt mis is. En het is keihard dat het mis gaat, maar ik heb mezelf getroost met de gedachte dat het de natuur is, die ingrijpt, en dat dat alleen gebeurt op het moment dat het nodig is. Op dit moment kan ik dat heel gemakkelijk zeggen, maar ik heb het er natuurlijk ook heel moeilijk mee gehad. Nienke, ik wil je veel sterkte en geluk toewensen, en ik hoop dat je gauw weer zwanger bent. Er gaat een gerucht de ronde dat je extra vruchtbaar bent na een mk. Mijn gyn zei dat dat nooit wetenschappelijk bewezen is en ik geloofde er ook niet zo in, maar ik merk (hier op het forum) dat veel mensen na een mk weer snel zwanger zijn. Ik hoop dat dat jou ook mag gebeuren!!!

@Butterfly, hoe gaat het nu met jou??

@De rest, ik zal vanaf nu weer mee reageren, maar het zal wel even moeite gaan kosten om iedereen uit elkaar te halen, denk ik...

@Tabel: <b>29 april: intake vk, 6 mei: echo</b>

@Hier, ik kan het nog steeds allemaal niet zo goed geloven, en ik voel me ook nog niet echt zwanger. De vorige keer was ik enorm moe, maar nu heb ik daar nog geen last van. Gisteren had ik voor het eerst gevoelige borsten...dat voelde wel goed, haha...eindelijk een teken! En ik heb al een aantal keren 's avonds een enorm opgeblazen buik gehad. Dat zijn voorlopig de klachten bij mij, dus ben erg benieuwd hoe het verder gaat. Ik voel me niet onzeker over de zwangerschap, maar het dringt echt nog niet tot me door, dus misschien is dat onbewust toch een soort zelfbescherming ofzo?

Fijne avond!
Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!!
@nienke: veel sterkte en een En wat goed dat je er zo positief in kan staan. Het heeft bij mij wel even geduurd voordat ik er echt overheen was.

@swop en Mickey: mijn verloskundige vertelde me dat alleen de termijnecho en 20-weken echo standaard zijn en de andere echo's krijg je alleen bij medische indicatie. Het is niet zo dat ik compleet stijf sta van de stress, maar ik ben er wel erg mee bezig of het niet fout gaat. Ik wil nu wel extra graag weten of het goed zit, ook al is het maar een momentopname.

@lousy: ik heb hetzelfde, ik durf inderdaad nu ook echt nog niks te kopen, ook uit een soort bijgeloof. Alsof ik dan een soort vloek over mezelf afroep, al klinkt dat wel een beetje raar als ik het zo opschrijf..

Kwaaltjes: die zijn hier wel aanwezig. Mijn borsten zijn flink pijnlijk en groeien, ik ben de laatste dagen met vlagen misselijk, ik ruik veel beter, ik heb last van mijn onderrug en ik ben moe. Wel zijn de kwaaltjes de ene dag meer aanwezig dan de andere dag.

Voor de tabel: ik ben 35
Ik weet niet wie het vroeg maar ik slik foliumzuur en apart dan nog extra vitamines door de gyn voorgeschreven.

voor de tabel, 2 mei mag k opnieuw naar gyn

Uitgerekende datum weet ik nog niet, denk dat 7 mei niet meer correct is. Wij zijn trouwens nog voor niets aan het kijken, eerst 12 weken en dan kijken we voor iets. Enige wat we tot u toe hebben gekocht is een album voor de echos..
Jeej wat leuk...allemaal lotgenoten die ook uitgerekend zijn in december!!! Ik zou me heel graag aan willen sluiten bij de groep als dat nog mogelijk is.

Ik ben (afgelopen zondag) 32 jaar en ik ben voor het eerst zwanger. 1e kindje dus. Ik ben uitgerekend op 8 december en op 7 mei heb ik een een eerste afspraak bij de verloskundige. Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat en hoop dat ik dan snel een afspraak kan krijgen voor een echo.

Afgezien van pijnlijke borsten en extreme moeiheid heb ik eigenlijk verder nergens last van. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik daarom geregeld vergeet dat ik zwanger ben, zooo suf :-)

Morgen is het twee weken geleden dat ik een test heb gedaan, moet de zwangerschap en het krijgen van een kindje blijkbaar nog echt een plekje geven. Ik wel wel super blij hoor, maar vind het ook wel eng deze eerste trimester waarin er nog zoveel mis kan gaan. Maar ja, daar probeer ik maar niet al teveel aan te denken.

Gisteren is Moeders voor Moeders langsgekomen. Doet nog iemand van jullie daar aan mee? Ik vind het in ieder geval een prachtig gebeuren dat je dmv je urine andere vrouwen kan helpen bij het zwanger worden. Vandaag voor het eerst begonnen met urine opvangen. Wel een beetje een gedoetje hoor, maar ach het hoeft maar tot de 16e week.

Fijne avond verder allemaal en heb super veel zin om met "jullie" allemaal ervaringen te delen
@milamanon: proficiat en welkom!

@mvm: ja, ze zouden er eigenlijk een plastuitje bij moeten leveren, i.p.v. zo'n kan!

De geur vind ik heel erg meevallen, maar ik moet zeggen dat ik alle geuren nog gewoon kan verdragen i.t.t. eerste zwangerschap. Toen werd ik al misselijk bij het koken en met name van de geur van (gebakken) vlees. Maar misschien gaat dat nog komen..

@vitaminen: alleen foliumzuur, maar pas mee begonnen na de test.... Ik had multivitaminen liggen van de etos, maar twee keer die enorme capsule in mijn verkeerde keelgat en sindsdien panisch voor pillen. Zo'n klein foliumzuurpilletje gaat nog net..

@regelen: nog niks, wil eerst echo afwachten en misschien nog wel de dertien-weken echo.
@milamanon welkom gezellig... spannend allemaal he... ik vind het ook nog onwerkelijk....

@ vitamine ik neem ook davitamon voor zwangere vrouwen.

@ mvm wilde het eerst wel doen maar mijn ouders zijn aan het verbouwen en komen zich hier douchen dus dat wordt m niet.

@ kopen ik koop zelf ook nog niets... was even aan het rondkijken en in andere topics las ik dat sommige al voor de zwangerschap dingen hadden gekocht... heb tot nu toe nog niet echt te behoefte om wat te kopen... eerst maar eens een echo..

@ kwaaltjes voel me momenteel een walrus, ben van mezelf helemaal niet dik maar ben in de avond zo enorm opgeblazen echt en heel vervelend gevoel, maar ja het is voor het goede doel

Fijne avond
@tabel: wordt wel groot, maar iedereen die meeleest is welkom. Wil wel voorstellen dat wanneer mensen heel lang niet reageren ze uit de tabel te halen. En bij een evt. vervolg topic een wachtwoord en inlognaam voor iedereen zodat ze zelf bijzonderheden in de tabel kunnen zetten.

Ik stel voor om alleen echo's te melden in kolom bijzonderheden , geen gewone afspraken bij vk of gyn, oké?

Haai allemaal.

Alle nieuwe meiden welkom en gefeliciteerd.

Klinkt goed dat alleen die echo's er in zetten Mickey79

Hier heel erg fijn en positief nieuws. Heb vanavond een echo gehad. Alle ziet er goed uit en ik heb zelfs een mooi kloppend hartje gehoord. Ben echt super blij. De reden van de echo is dat ik een hele moeilijke week heb gehad net het afscheid nemen van onze hond. Buiten dat was ik al heeeeeel zenuwachtig. Aangezien het bij ons 4 jaar het geduurd het traject. Ik wilde zo graag zeker weten of het tot nu toe goed zat. En dan zat het ik ben zelfs iets verder. 7 weken. Uitgerekend op 11-12 maar ik hoorde dat dat nog alle kanten op kan gaan. Maar het klopt ook wel met me cb testen en die verwachte conceptiedatum. Dus ik denk dat het wel klopt.

De echo afspraak van 3-5 blijft gewoon staan.

Ook ik doe mee met Mvm en ik vind de stank meevallen maar dat plassen in een maatbeker :s wie heeft dat bedacht. Maar goed 10 weken plassen in een maatbeker voor een goed doel. Moeten we toch redden meiden ;)

Ik ga nu lekker slapen. Voor iedereen fijne nacht rust.
@ Mickey: Prima idee hoor om alleen de echo's in de tabel te zetten, anders wordt het zo'n gepuzzel.

@ Mazoki: Fijn voor je dat je zo'n goede echo hebt gehad! Dat maakt het gelijk ook allemaal een stuk "echter".

Ik heb net de verloskundige gebeld. 6 mei heb ik het intake gesprek. Ondanks dat ik nu voor de 2e keer zwanger ben vind ik het geloof ik allemaal weer net zo spannend als de 1e keer. Helemaal ook omdat deze zwangerschap totaal onverwacht is.

Bij mijn vorige zwangerschap hing ik nadat ik 1 week overtijd was al continue boven de wc, nu ben ik nog maar heel weinig misselijk. Ik moet zeggen dat dat me best wel een beetje onzeker maakt. Nu weet ik ook wel dat geen zwangerschap hetzelfde is maar toch.

Ik hou het alleen bij foliumzuur tabletten, en misschien vis olie tabletten.

Verder wacht ik ook met het regelen van alles tot na de 1e echo.

Zijn jullie er al uit of jullie van te voren willen weten of je een jongen of een meisje krijgt? Bij mijn vorige zwangerschap wilde ik het van te voren niet weten, nu twijfel ik heel erg of ik het nu toch van te voren wil weten. Maar goed ik heb nog even om daar over na te denken.
@Sassefras, ik ben nu ook voor de tweede keer zwanger, maar ik vind het net zo spannend (misschien zelfs wel spannender) dan de eerste keer. Ook omdat ik nu weet wat ik kan verwachten van het zwanger zijn en van de bevalling. De eerste keer was alles onbekend en wist ik allemaal niet zo goed wat ik kon verwachten. Nu is dat anders. De eerste zwangerschap ben ik ook helemaal niet bang geweest dat het mis kon gaan, maar dat heb ik nu helaas wel. Morgen afspraak bij de gyn, dus hoop daarna wat meer rust!

En wij willen wel heel graag weten wat het wordt. Wisten we bij de eerste ook. Ik vind het heel fijn, wordt het allemaal wat echter van. Je kan al de naam bedenken, rekening houden met de kamer, kleertje, geboortekaartje enz.

Ik heb mij vandaag opgegeven voor moeders voor moeders. Vorige zwangerschap niet meegedaan, omdat ik er te laat over hoorde. Maar nu wel, fijn idee om daarmee anderen te kunnen helpen.

@Mazoki, gefeliciteerd met je goede echo!

@Vitamines, ik slik ook davitamon mama. Deze tabletjes zijn gelukkig niet zo groot en kan ik makkelijk weg krijgen. haha.
Goedemorgen allemaal,

Nou, ik heb me eindelijk (per mail) aangemeld bij een verloskundigenpraktijk. Dat vond ik al best een momentje, durfde ook niet te bellen, dus ik wacht rustig af. Nog geen datum dus. Zo gek om zwart op wit te zetten dat ik zwanger ben!

@ kwaaltjes : de hormonen doen goed hun werk, ik ben bijna de hele dag met vlagen misselijk en heb ook al wat huilbuien gehad om liedjes op de radio, en van het bekijken van babyfoto's op de site van de verloskundigenprakijk. Verder staan mijn darmen ook zo goed als stil en weet ik niet zo goed wat ik daar aan kan doen. Wil liever geen medicatie nemen dus eet maar extra vezels en drink veel, enz. Ik weet niet meer wie het schreef, maar hier dus ook een walrus in wording!

@Mazoki, gefeliciteerd met het kloppende hartje! Geweldig!

@Milamanon welkom en gefeliciteerd!

@ vitaminen, ik gebruik die voor zwangere vrouwen van Etos eigen merk.

@ weten welk geslacht: ik vind het idee van blanco de geboorte ingaan heel mooi, maar ben te nieuwsgierig. En ik vind het wel fijn om rekening te kunnen houden met spulletjes kopen.

@ dingen regelen: eerst maar eens een goede echo. Misschien zelfs wachten tot de 12-wekene echo. Ik heb er een goed gevoel over, maar je weet maar nooit. Net als vertellen aan ouders en familie, dat hebben we ook nog niet gedaan.

Iedereen vast een goed weekend gewenst!
Goedemorgen allemaal

@Lousy: Ik slik ook Davitamon met visolie. Ik eet geen vlees en af en toe vis, dus was wel het verstandigste als ik de pillen slik. Uiteraard heb ik voor de zwangerschap foliumzuur geslikt.

@Sport: Zitten jullie nog op sport? Ik zit op hockey en iedere keer na de training ben ik zo moe en ben ik de hele dag brak en misselijk. Ik wilde zo lang mogelijk door blijven spelen, maar denk dat het verstandig is als ik binnenkort stop en overstap naar yoga of iets dergelijks.

@Stefanie: Wat voor echo boek heb je gekocht? Kan je daarin bijhouden wat je bij de echo allemaal ziet ofzo? Ken wel het 9 maanden dagboek, dat is zeker niet hetzelfde?

@MilaManon: Gefeliciteerd en leuk dat je meeschrijft. Ik vergeet het ook soms wel eens. Ik ben na sporten vooral extra moe en misselijk, maar meestal heb ik nergens last van.

@Groeiende buik: Hebben nog meer van jullie soms moeite met de groeiende buik en het niet kunnen/willen zeggen dat je zwanger bent? Soms vind ik het lastig dat mensen me dik noemen terwijl ik zwanger ben. Me zelfvertrouwen is op het moment niet heel hoog daardoor. Me ouders/schoonouders en man steunen me uiteraard en vinden het prachtig. Maar soms is het best lastig om niemand te vertellen en wel dik te worden.

@Regelen: Wij regelen ook nog niks. Nu ben ik wel de hele tijd bezig met dingen verzinnen en beetje op internet rond neuzen voor kamers, wiegjes, kleding ect. Zijn echt leuke dingen. Me moeder wordt al helemaal gek en kijkt veel op sites als prenetal, Hema ect. Heel leuk en we hebben zelfde smaak (gelukkig hahaha). Ze leeft zo mee.

@Mazoki: Wat een goed nieuws over de echo en het kloppende hartje.

@Sassefras: Wij willen wel weten of het een jongen of meisje is. Maar willen het niet vertellen aan de rest. Het blijft ons geheimpje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven