***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Framboos, wat dottig! Tommy is dol op Top Gear! Steijn is ook wel een auto-jongetje, maar hij kijkt/leest (nog) geen TG. Wel zegt hij altijd heel enthousiast als hij een auto ziet/hoort! Huug interesseert het wat minder; hij is dol op boekjes en de bijbehorende boekenkast.

Fach, wat fijn dat er niets is!

Ik heb de baby gevoeld! Tenminste, dat denk ik. (het is nog wat vroeg volgens mij) Het waren overduidelijk twee plopjes (nee, ik gebruik geen Mirena!) en het voelde alsof er een elastiekje tegen mijn baarmoederwand werd geschoten. Ik ben alleen pas een week of veertien en ik dacht dat je het dan nog niet kan voelen?

Steijn heeft nieuwe Boumyslofjes! Hele leuke! Ze zijn creme met bruin afgezet met gouden biesjes en zien eruit als mini Bikkembergsjes. Ze staan hem enig! (hetzij dat ze ietwat aan de grote kant zijn)
Hey dames

Ik heb wschlk een BAAAAAAAAAAAAAAN !! Afgaande van mijn cv, wou een bedrijf mij meteen in dienst nemen, en het is een baan die ik ooit al heb gedaan !! Ze moeten me nog terugbellen voor de werkuren door te geven, want als die me aanstaan dan neem ik de baan aan. Heb gevraagd om van 830-17 u te mogen werken. Duimen jullie voor me meiden ..
Ik heb de baan !!
Gefeliciteerd Witchke!

Wat moet je precies doen? Is het een beetje in de buurt van je huis?

Wow Muis, wat leuk zeg, de baby al gevoeld. Dan wordt het wel echt he!

Icke, gaat het weer een beetje met je meissie? Take care!

Leuk naar Framboos vrijdag, veel plezier.
Swiss : het is een baan als admnistratief bediende, orders ingeven en opvolgen. Het is 38 u per week werken, en werken van 830-1700 u .
Witchke super gaaf dat je de baan hebt. Al je moeite wordt nu eindelijk beloond. Wanneer ga je beginnen?

Muis het zo goed kunnen dat je de baby hebt gevoeld. De tweede voel je vaak eerder dan de eerste.
nou vincent heeft een extra boterhammetje en is helemaal total loss zijn bedje in gegaan. nu even duimen draaien dat hij in ieder geval tot half zeven slaapt.
Esan, ik hoop heel hard met je mee dat hij eindelijk een beetje gaat uitslapen morgen! Stel je voor dat het helpt, dat hij gewoon een beetje honger had! Zo sliep Morris maandenlang in een te kleine slaapzak, denken we achteraf. Hij had ook moeite met doorslapen, tot ik hem in een grotere maat slaapzak te slapen legde (86-104 geloof ik). Sindsdien slaapt hij door!

Icke, arme lieve Icke, dikke knuffel voor jou.

Witchke, super dat je een baan hebt!

Spitsmuis, wat gezellig dat je de baby al hebt gevoeld! Kan best hoor, de tweede voel je veel sneller dan de eerste. Leuk!

Framboos, Tommy een autojongen, ik vind het wel schattig! Dat is dan toch aangeboren, grappig is dat. Lars is ook erg van de auto's, maar hij heeft tegenwoordig ook een babypop. Hij liep er altijd mee op de peuterspeelzaal (als hij daar binnenkomt pakt hij een brandweerhelm én een babypop en gaat op de tractor rijden), en toen heb ik hem er maar een gegeven. Wat vindt Tommy eigenlijk van z'n nieuwe zusje? Gaat het goed?

Morris doet weer nieuwe kunstjes, het is doodeng. Hij klimt op z'n hobbeleland (die van Ikea) en gaat vervolgens op het zitje staan, eerst houdt hij zich vast aan het gewei en dan laat hij los, gaat hij rechtop staan wiebelen. En dan lachen! Niet normaal toch?

O jee Fachat, wat een schrik! En misschien ook een beetje jammer dat het niet zo was? Ik wil straks ook een spiraal maar twijfel tussen koper en mirena. Ik heb geen zin in de onzekerheid als je helemaal niet meer bloedt, maar ik wil ook geen heftige bloedingen elke maand. En in ieder geval niet meer zwanger worden!

Vriend heeft etentje van z'n werk, ongezellig! En we zijn nog wel 11 jaar samen en 6 jaar geregistreerd partner (vooral dat laatste is ontzettend romantisch). Ik was het zelf net zo hard vergeten als vriend...

Gefeliciteerd met je baan Witchke!! Eindelijk!!

Esan, een vrachtwagen slaapvibes was gister al naar Vincent gestuurd maar heeft kennelijk wat vertraging opgelopen bij de grens (de inklaring ging blijkbaar niet zo makkelijk, ze wisten niet of slaapvibes belastingvrij ingevoerd mochten worden ). Hopelijk komen ze nog net op tijd aan!! Ik duim voor je!

Fachat, tja. Eigenlijk opgelucht, of niet? Lijkt me geen fijn idee als baby naast mirena moet groeien...

Eh eh

Ik weet niet meer wat ik wilde schrijven.
Icke. Een plaatje voor jou. Knuffel!!

Robbie is gek op blokjes, op stapelen (overal op maar vooral op de rand van het bad) en op zijn dolfijn. Hij gaat altijd glimlachen als hij zijn Dolfijn (die Nènè heet, denk ik) ziet.
Goed zo Witchke, eindelijk! Ga je het vieren met je vriend en een glaasje wijn?

Esan: ik hoop echt dat die boterham zoden aan de dijk zet en Vincent morgen wat langer slaapt, want dit is niet te doen zeg...

Mich: enge gevaarlijke Morris! Deed Lars ook van die enge dingen?

Fachat: ben je opgelucht? (ik ben eigenlijk benieuwd wat ze doen als je naast het spiraal zwanger bent?)

We hebben vanmiddag bij een vriendje van Puk gespeeld. Gezellig zeg. Moeders aan de thee en de kinders aan al het speelgoed. Best relaxed.
Witchke wat super zeg! Gefeliciteerd, helemaal te gek! Wanneer moet je beginnen?

Tja aan de ene kant ben ik opgelucht, aan de andere kant had ik het toch ook wel erg leuk gevonden. Eigenlijk begon ik me er wel bij neer te leggen dat het bij 2 jongens zou blijven. Ik zou nu nog wel een kindje erbij willen, maar ik denk dat ik dat over 4 jaar niet meer wil. Dan zit ik bijna 12 jaar in de kleine kindjes en eerlijk gezegd denk ik dat ik dan inmiddels hard toe ben aan wat tijd voor mezelf! Het was een kadootje geweest als het wel zo was, maar ja... en idd zwanger naast een mirena is ook niet fijn. Als dat zo is moeten ze de mirena namelijk verwijderen, die zit nl nogal in de weg. Maar dat verwijderen geeft een verhoogd risico op een miskraam ed.

Spitsmuis, wat leuk dat je baby hebt gevoeld! Dat maakt het echt he! En wat anderen al zeggen, het kan prima bij een tweede voel je het al eerder!

Esan, ik hoop dat het boterhammetje zijn werk doet!

Trouwens lara jij schreef laatst over puk en de winkelwagen. Ik word dus echt helemaal gek als ik met ole boodschappen ga doen. Hij blijft dus echt niet zitten en is constant pogingen tot ontsnappen aan het doen als ik maar eventjes stil sta. Als ik ga afrekenen moet ik hem bv gewoon uit de wagen halen anders zit hij boven op de boodschappenband... En das niet handig. Denk echt dat ik de volgende keer gewoon een tuigje meeneem.
Witchke, gefeliciteerd met je baan! Geweldig meid, zijn al je inspanningen van de afgelopen tijd niet voor niks geweest. Wanneer mag je beginnen?

Spitsmuis, ik voelde de baby zondagavond ook ineens, ik voelde weer van die plopjes, was echt grappig, zo'n vertrouwd gevoel weer! En ik was op dat moment precies 16 weken, bij Zahra voelde ik haar pas bij 20 weken ofzo.

Fachat, jammer dat je niet zwanger bent, jij wilde een tijdje geleden toch al een derde maar Fachatman zag het niet zitten toch?

Met boodschappen doen heb ik niet zo'n probleem dat Zahra in het winkelwagentje zit, maar wel dat ze gewoon niet van boodschappen doen/winkelen houdt. Ze verveelt zich erg snel en gaat dan jengelen dus ik race vaak de winkel door zodat ik zo snel mogelijk weer weg kan, met als gevolg dat ik altijd wel iets vergeet.

Vandaag heeft manlief heel hard in huis gewerkt, de nieuwe babykamer is zo goed als leeg en hij heeft heel veel spullen weggegooid/opgeruimd. Verder heeft hij vandaag beneden en boven gestofzuigd en gedweild dus het huis is weer toonbaar. Ik heb de badkamer schoongemaakt (wel Antikal ingeademd dus hopelijk krijg ik geen baby met 7 armen hihi) en een berg wasgoed weggestreken. Morgen komt hopelijk mijn vader de traphekjes monteren, want Zahra wil alsmaar de trap opklimmen.

Ik ga nog even 'Herrie in het hotel' kijken, fijne avond!
Grappig. Robbie vindt boodschappen doen geweldig en zit heel rustig alles te observeren vanuit de boodschappenkar of zijn wagentje. Hij vindt het dan ook prachtig als hij een boodschapje in zijn handjes krijgt van mama (liefst een plastic zakje met iets erin want dat kraakt zo mooi) Wedden dat Steijn dat ook zo doet? :-)

Welterusten!
Tip: geef dan geen tube mayo want als hij daar aan knaagt zitten al je boodschappen onder...
Ha bij Ole werkt dat zo'n 30 sec. Dan besluit hij dat het nog leuker is om dat wat hij in zijn handjes krijgt op de grond te gooien...

Lara.. slechte mayo-ervaring?
Hihi Xaloy, Steijn houdt ook altijd een boodschapje vast! Hij kijkt er erg gelukkig bij en laat het niet meer los, dus hij zal het wel leuk vinden. Hugo houdt geen boodschapjes vast, want hij gooit ze op de grond. (een kapotte pot jam in de winkel was meer dan genoeg)

Wat Steijn ook leuk vindt, maar ik niet, is kattengrit eten. Ik was aan het koken en de knulletjes zaten in de pannenla te rommelen, zoals gewoonlijk. Dacht ik! Ineens hoorde ik gegraaf en een "bah" zeggend Steijntje. Ik keek om, om Steijn vervolgens met zijn mondje vol kattengrit te zien zitten. Gatver de gatver! Vies kindje.

Hoe doen jullie het trouwens met straffen? Huug zat te klieren tijdens het eten (tafellaken omhoog trekken) en ik had al een paar keer "Nee Hugo, dat mag niet!" gezegd met mijn strenge stem. Huugje snapte er volgens mij geen pepernoot van, want hij bleef me schattig lachend aankijken. (hrmpf) Uiteindelijk heb ik tegen hem gezegd dat hij met zijn ruggetje tegen de muur moest zitten als hij het nog een keer deed (wel in zijn tripp trapp) en het is dus ook zo ver gekomen. Hij heeft zijn allereerste straf gekregen: een minuut lang met zijn rug tegen de muur, terwijl wij verder aten. Helaas, helaas, helaas heeft het geen indruk gemaakt. (en werd ik sjacherijnig) Iemand een tip hoe je een eigenwijze een-jarige kan laten gehoorzamen? Of moet ik lijdzaam afwachten en hopen op verbetering? (in dit laatste heb ik eigenlijk niet zo'n zin)
Esan, ik hoop voor je dat Vincent morgen laat wakker wordt!

Goodnight my darlings, ik ga naar bed!
Ik had in dat geval denk ik Huug wat anders gegeven om mee te spelen. Afleiding is het toverwoord hier. Ik weet eigenlijk wel zeker dat Huug er geen hout van snapt (en het dus ook niet als straf ervaart) als hij weg moet van tafel. Ik doe het zo: Zeg 'nee' (evt weghalen als gevaarlijke situatie) en dan afleiden. Het echte straffen en positieve belonen komen pas later, als hij kan onderscheiden tussen 'stout zijn' en 'interessant spelletje'.

Iemand anders een idee?

pff.. vroeg wakker vandaag!
Fachat, ik moest trouwens erg lachen om Ole en de boodschappenband. Ik zou 'm eens laten scannen, kijken hoeveel hij kost!
Mogguh!

(Nog) niets te melden, behalve dat Sjors net op me gepist heeft! Bah.
Esan, is Vincent wat later wakker geworden vandaag?

Ik ben ook bang dat Huug het nog niet begrijpt. Ook hier is het toverwoord afleiden. Nog even geduld Muis!

En nu moet ik opschieten anders kom ik te laat.
Esan, hebben jullie een beetje beter geslapen?

Muis, weet je nog dat ik de vraag van "straffen" een paar weken geleden ook heb gesteld?

Ik zet hem meestal even in de box, daar kan hij wel spelen, maar het is ook een straf. Heb het een vriendin van me gevraagd die kinderarts is, en zei zegt ook dat kindjes straf echt wel begrijpen hoor. Voel je niet schuldig dat je Hugo even tegen de muur hebt gezet. Tja, op de een of andere manier moeten ze toch iets gaan leren. Finn is ook weer in een fase van alles uitproberen. En aggresief dat hij af en toe is!

Afleiding helpt hier trouwens ook niet, da's iets voor de rustige kindjes. Finn gooit alles direct op de grond.

Ga ff ontbijten en even mee naar de Aldi en de garage, moet mijn banden op de goede spanning zetten (vrijdag weer een lange reis en vandaag naar A'dam en Noordwijk).

Dames gaat onze lunch nog door? Ik heb er namelijk wel zin in!
Natuurlijk gaat de lunch door!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven