VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Wat leuk Ely, zo'n persoonlijke uitnodiging! Ik weet nog dat ik naar de eerste klas lagere school mocht en dat toen ook kreeg. Toen mocht ik langskomen in de klas en een bloem op het raam verven, net als alle andere kinderen. Grappig dat ik dat nu nog weet.
En idd., mooie foto's Morrie! Mooie buik! Al vind ik je met krullen leuker, dat dan weer wel
quote:athena schreef op 03 juni 2008 @ 20:59:

Pfoeh, dat klinkt allemaal best heftig Meave. Reageert Mootje wel laconiek op al die onderzoeken of vindt hij het vervelend?Nee hoor, de onderzoekjes zijn leuk. Testjes, toetsjes, spelletjes doen enzo. Dat vindt hij allemaal wel leuk. Morgen start hij met massagetherapie. Hij begon helemaal te glunderen toen ik het vertelde. Kind heeft er duidelijk zin in. Nu hopen dat hij er echt van ontspant.
Ja, ik vond het ook leuk. Zen slaapt er nu ook mee, met die uitnodiging
quote:Mille schreef op 03 juni 2008 @ 20:59:

Meave, in principe zouden ze nu je een diagnose voor Mootje hebt daar ook rekening mee moeten houden door hem bijvoorbeeld extra tijd te geven of het in kleinere taakjes te verdelen, qua beperkte concentratie.

Uiteindelijk zegt het meer over wat een kind in een bepaalde tijd onder een bepaalde druk weet te presteren dan wat hij of zij daadwerkelijk kan.Ja klopt, ik weet eigenlijk niet of ze dat doen. Maar Mootje is inmiddels zo ver achter dat, al had hij zeeën van tijd, hij nog steeds geen voldoendes zal halen.
Ik vind Morrie ook leuker met krullen.

Meave, fijn dat hij dan in elk geval positief reageert op dat soort onderzoeken, dat maakt dat stukje in elk geval wat makkelijker voor hem en jullie.
Bedragen die jullie noemen vind ik, op uitzondering van Lien, dan wel meevallen. Nee, ik weet niet hoeveel we terugkrijgen. Dat gaat dus jaarlijks? Geloof dat ik me er maar eens in moet gaan verdipen. Joy.

Net wezen sporten en ze heeft ons afgemat.

Wel lekker achteraf maar op dat moment kon ik haar wel wurgen.
Ik vind het wel lastig om te bepalen of ik Schorrie nou na verjaardag of met begin van schooljaar moet laten starten. Hij wil zo graag! Ik neig nu toch naar 11/8 omdat ik juist denk dat het fijner is om tegelijk met alle andere kindjes te starten, en niet ineens twee weken later binnen te vallen, maar slaap er nog een nachtje over. Ik vind het vooral jammer dat zo'n baby onverwachts komt, dat ik niet weet wanneer hij komt, dat zou de beslissing makkelijker maken.....

En aan de andere kant, zo heel belangrijk is het denk ik ook weer niet, wanneer je nou start. Ik heb ook verlof, dus hij kan met gemak 's middags thuisblijven als het te zwaar is ofzo.

Ik hoop trouwens ook dat hij een strenge juf krijgt. We hebben wel bewust voor een strenge school gekozen, dus de kans is vrij groot .

Athena, ik snap best dat je het spannend vindt hoor, ik heb dat zelf niet zo maar dat komt omdat Schorrie er zelf al maanden helemaal vol van is. Hij heeft er zo'n enorme zin in.

Wel denk ik dat als het moment er eenmaal is, ik hem heel klein ga vinden. En ik ga het kdv heel erg missen, maar daarvoor heb ik al een oplossing gevonden .

Dank voor foto complimenten.
Hier maandelijks met achteraf een controle en eventueel verrekening Wind. Eigenlijk net als met de voorlopige teruggave op je hypotheek. Na afloop moet je een definitieve berekening overleggen ivm salaris enzo en hoeveel je precies hebt betaald.
quote:meave schreef op 03 juni 2008 @ 21:05:

[...]

Ja klopt, ik weet eigenlijk niet of ze dat doen. Maar Mootje is inmiddels zo ver achter dat, al had hij zeeën van tijd, hij nog steeds geen voldoendes zal halen.

Nee, maar dat geeft dan wel een wat reeeler en eerlijker beeld van wat hij kan. En als het goed is toets je ze om te kijken wat ze al kunnen en daarop te sluiten en er dus wat mee te doen, niet alleen maar om wat getalletjes en statistiekjes te verzamelen.

Hoe dan ook, niet leuk om je zo'n zorgen om je kind te maken
Hoe vond je het nu zelf eigenlijk Morrie, zonder krullen? Het staat je niet verkeerd hoor, maar ik vind juist die wilde bos krullen zo super.
Wind, zo ingewikkeld is het allemaal echt niet hoor. Als je zo'n belastingaangifte programmaatje download en alles invult dan heb je het zo geregeld en zie je ook wat je terugkrijgt.

Wij krijgen het overigens maandelijks terug, anders werd het wel weer heel veel geld wat we moeten betalen per maand. Wij betalen 735 euro geloof ik per maand, en krijgen dan 550 terug. En dan nog 1 keer per jaar een 1000 euro als we de eindafrekening maken.

Ik vind mezelf met krullen ook leuker trouwens. Veel leuker. En ik lijk dan ook veel minder op mijn oma .

Maar ik vond het wel heel leuk om een keer ander haar te hebben. Het nadeel van krullen is namelijk dat je er zo weinig mee kunt. Nooit eens een leuk ander kapsel ofzo want kort knippen kan echt niet.
Morrie, Jootje startte direct na de zomervakantie (4 dagen later was hij jarig ofzo) en dat ging heel goed. Ik vond het ook wel leuk dat hij direct kon meedraaien in de groep. Maar Mootje startte een paar weken na de vakantie en dat ging ook helemaal prima. Ik heb ze beiden zelden thuisgehouden en bij Jootje hebben we het wennen maar helemaal overgeslagen.
Ha, je geeft al antwoord terwijl ik de vraag stel!
quote:Mille schreef op 03 juni 2008 @ 21:12:

Hoe vond je het nu zelf eigenlijk Morrie, zonder krullen? Het staat je niet verkeerd hoor, maar ik vind juist die wilde bos krullen zo super.Net toevallig dus al beschreven in vorige posting. Maar krullen lijken super, maar je kunt er zo weinig mee qua afwisseling. Dus vandaar. De krullen zijn er overigens alweer hoor, het was maar voor 1 avondje. En zelfs dat hielden ze niet vol, aan het eind van de avond zat de helft er alweer in.
quote:meave schreef op 03 juni 2008 @ 21:12:

Morrie, Jootje startte direct na de zomervakantie (4 dagen later was hij jarig ofzo) en dat ging heel goed. Ik vond het ook wel leuk dat hij direct kon meedraaien in de groep. Maar Mootje startte een paar weken na de vakantie en dat ging ook helemaal prima. Ik heb ze beiden zelden thuisgehouden en bij Jootje hebben we het wennen maar helemaal overgeslagen.Ik denk dat het niet heel veel uit gaat maken dus, als ik dit zo lees. Ook omdat Schorrie er zelf helemaal zin in heeft en nu in ieder geval nog niet tegen schoolgaan opziet (dat komt nog wel als hij er zit en beseft dat hij hier 8 jaar van zijn leven gaat slijten ).
Athena, helemaal niet gek hoor, ik vond overgang van baby naar peutergroep al heftig voor dochter (was toen zwanger van Kiloknaller en heb het ternauwernood droog weten te houden, terwijl het twee deuren verder was) en naar school... neen, eerste dag heb ik door mijn betere helft laten doen. Ben een weekdier ;-[.

Meave, inderdaad: bikkel en ik heb een keer die vragen van CITO gezien en het ingewikkelde is dat je vooral kien, snel en geconcentreerd moet zijn volgens mij en dat het verder weer niet zoveel zegt over intelligentie. Althans, ik moest bij een aantal dingen echt nadenken wat ze bedoelden en dat kwam met name omdat ik niet echt geconcentreerd was, vrees dat Mootje daar dan ook last van heeft, want verder is het een pienter knulletje toch?
quote:athena schreef op 03 juni 2008 @ 20:55:

[...]

Had ik al eens gezegd dat ik je een bikkel vind? Nee? Bij deze dan.En ik sluit me helemaal aan bij de wijze woorden van onze eigen Athena
Wat gaan jullie snel!

Lien en Morrie, prrachtige buiken in de AK.

En wat zag je er mooi uit op de bruiloft, Morrie.

Ga dat programma maar eens downloaden.

Wat wilde ik verder nou nog?

Oh ja, ik ben nu wel blij dat KW (ook een persoonlijk kaartje) toch nog voor de vakantie gaat wennen. Ik wilde het niet, maar toch bijgradraaid omdat hij er zo naar uit kijkt. En dan na de vakantie tegelijk beginnen met de rest. Mij lijkt me dat juist wel fijn. Dan zijn er ook meerdere nieuwe kindjes en kom je niet zo 'plop' alleen in een bestaande klas.
Ik ga nog even werken. Vanmiddag had ik even gespijbeld, want mijn vriendin is bevallen van een dochtertje.

Dus even de geur van verse baby opgesnoven..

Rammel de rammel, maar toch maar niet.
Mag ik hier even zeggen dat de topics over beschimmelde appels, schoonmaakmiddel en weet ik veel wat wat mensen binnen gekregen hebben tijdens de zwangerschap echt de grond uitschieten als paddestoelen? Niet normaal. Misschien een centraal topic voor openen
Ely, gefeliciteerd met dochtertje van vriendin. Mocht je gelijk komen kijken, wat leuk!!!! En hoe heet ze?

Ik ben ook aan het werk. Moest vanmiddag naar klant (die ex-werkgever van sommigen) en dat duurde veel langer dan ik dacht dus ben niet meer naar kantoor geweest.

Wel nog even gewinkeld bij IKEA, voor 50 euro spul gekocht terwijl ik alleen maar voor 1 doosje ging kijken
Paddestoelen, daar moet je ook mee uitkijken Morrie
quote:Morrie schreef op 03 juni 2008 @ 21:14:

[...]

Net toevallig dus al beschreven in vorige posting. Maar krullen lijken super, maar je kunt er zo weinig mee qua afwisseling. Dus vandaar. De krullen zijn er overigens alweer hoor, het was maar voor 1 avondje. En zelfs dat hielden ze niet vol, aan het eind van de avond zat de helft er alweer in.Dat vind ik nou ook een nadeel aan mijn krullen. De helft van de mensen zegt er jaloers op te zijn, maar ik vind het wel beperkt wat je ermee kunt inderdaad.
Ik erger me op dit moment als ik heel eerlijk ben, aan bijna alle topics.

Misschien ben ik wel een beetje klaar met het forum.

Kom eigenlijk alleen nog om lief en leed met jullie te delen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven