Inleiden eindpresentatie
woensdag 26 juni 2013 om 11:16
Ik heb volgende week mijn eindpresentatie van school (HBO International communications). Hierbij moet ik mijzelf presenteren voor het werkveld. Ik moet mijn mooiste werk laten zien en mijn kwaliteiten als professional vertellen. Nu heb ik al bedacht hoe ik dat allemaal ga vertellen.De presentatiemanier weet ik dus al.
Maar nu moet ik nog iets bedenken voor de opening/inleiding. Ik wil op een leuke manier mijn presentatie inleiden. De presentatie is voor een aantal docenten en een aantal mensen uit het werkveld. Niet iedereen in het publiek kent mij dus.
Weet iemand een leuke manier van inleiden? Het mag ook iets interactiefs zijn. Vaak worden er filmpjes gebruikt als inleiding, maar dat is in dit geval wat lastiger aangezien het allemaal over mezelf moet gaan.
Ideeën iemand?
Maar nu moet ik nog iets bedenken voor de opening/inleiding. Ik wil op een leuke manier mijn presentatie inleiden. De presentatie is voor een aantal docenten en een aantal mensen uit het werkveld. Niet iedereen in het publiek kent mij dus.
Weet iemand een leuke manier van inleiden? Het mag ook iets interactiefs zijn. Vaak worden er filmpjes gebruikt als inleiding, maar dat is in dit geval wat lastiger aangezien het allemaal over mezelf moet gaan.
Ideeën iemand?
woensdag 26 juni 2013 om 12:32
Ik zou een elevator-pitch thuis opnemen (kan je dan ook pas toevoegen als hij écht goed is, en lekker in je vertrouwde omgeving) en die dan laten zien aan het begin.
Dan kan je zelf ook even rustig worden als je voor je publiek staat, en heb je toch een goede en persoonlijke inleiding te pakken.
Je kan zo'n filmpje natuurlijk zo spannend maken als je wil; special effects, muziek eronder.. kijk maar eens op Youtube, daar staan vast veel voorbeelden op.
Succes volgende week in ieder geval!
Dan kan je zelf ook even rustig worden als je voor je publiek staat, en heb je toch een goede en persoonlijke inleiding te pakken.
Je kan zo'n filmpje natuurlijk zo spannend maken als je wil; special effects, muziek eronder.. kijk maar eens op Youtube, daar staan vast veel voorbeelden op.
Succes volgende week in ieder geval!
woensdag 26 juni 2013 om 14:18
Of geef iedereen een klein puzzeltje (soms kun je die bij de speelgoed winkel wel kopen, van die dingen die je uit elkaar moet zien te halen, zn behendigheidsdingetje met ringen/touwtjes/balletjes) en koppel daar een link aan met je presentatie, je leerdoelen, daar waar je tegen aan gelopen bent in je studie, of dat wat jij hebt weten te ontrafelen/ontcijferen tijdens je studie. Je kunt er vast wel een leuke metafoor aan koppelen. En dit kun je dan uitdelen aan het begin van de presentatie terwijl je jou verhaaltje houdt.