Huis te koop; The sequel.

16-06-2013 21:23 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic 'Huis te koop' kwam Marjolein852 met het idee een topic te openen over 'na de (ver)koop'.

Dus voor iedereen die eventueel heeft meegelezen en geschreven over het kopen van een (eerste) huis, of het verkopen van hun eigen huis, en zover zijn dat de koop rond is:

Wat zijn jullie plannen qua inrichten, verbouwen, en het aanschaffen van spullen?

Have fun allemaal!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
quote:Miss.Speeseend schreef op 27 juni 2013 @ 20:31:

Hiltje, wat een supergaaf behang trouwens! Waar koop je dat, en misschien nog wel interessanter, waar vind je dat?

Heb je nog leuke linkjes naar interieur blogs?Alle soorten behang:

http://www.wallpaperdirect.com/

Ik heb er al wat gekocht (nml Ziggy de Zebra http://www.wallpaperdirec ... use/ziggy-the-zebra/97033) en dat ging helemaal goed.

Mijn favoriete behangmerken zijn trouwens Cole and Son, Designers Guild, Nina Campbell en Orla Kyrie.

Dat behang is vaak ook te koop bij de hele chique woonwinkels. Maar ik ga het gewoon via internet bestellen.
En leuke linkjes:

www.apartmenttherapy.com en dan vooral de housetours

www.desiretoinspire.com

www.houzz.com

www.designsponge.com

En ik zit me momenteel te vergapen aan de perfecte huizen van perfecte mensen in Vogue

http://www.vogue.com/culture/filter/homes/

Dan krijg je dit soort mevrouwen in megagrote appartementen in Manhattan en dat vind ik eigenlijk heel lachwekkend

Van hetzelfde kaliber is www.elledecor.com

Daar vind je veel huizen van celebrities. Bijvoorbeeld de zitkamer van Jessica Alba

Even tussen de inrichting door weer, dank voor de reacties.

Het zal wel ook niet heel moeilijk zijn haha. Ik wordt vandaag als het goed is gebelt door mijn adviseur, die gaat het me nog even uitleggen

Ik heb zo'n beetje 15 verhuisdozen kunnen lenen van een vriendin en een hoooop ikea tassen voor bv kleding. Dus straks alleen een kwestie van alles uitzoeken en inpakken
Net gehoord dat zowel mijn vader als mijn moeder nog verhuisdozen hebben.

Ga er volgende week al een aantal halen.

Net een rondje Ikea gedaan en veel bekeken van wat ik eventueel later koop (eettafel, ladenkast, garderobekast, schoenenkast etc etc).

Alleen wat fotolijstjes en kledinghangers meegenomen.
Hiltje, die achterwand van die keuken, wat voor materiaal is dat en waar heb je die gekocht? (en had je mijn antwoord op je verfvraag nog gezien?)
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 28 juni 2013 @ 17:40:

Hiltje, die achterwand van die keuken, wat voor materiaal is dat en waar heb je die gekocht? (en had je mijn antwoord op je verfvraag nog gezien?)

Ja had je antwoord gezien en ook opgezocht, thanks!

Die achterwand komt hier vandaan: www.pimpyourkitchen.nl en ze hebben verschillende materialen.

Ik heb het nog niet gekocht, eerst moet mijn keuken geplaatst worden en dan kan ik pas goed opmeten en bestellen.

Ik denk dat ik voor het alu-materiaal ga, al is dat het duurste en ik ben ook bang dat het nogal nauw luistert met precies de goede maat en die stopcontacten eruit zagen.

Mooi klusje voor mijn aannemer, denk ik.
( trouwens FV, even iets heel anders, wilde ik je altijd al eens zeggen: jij hebt ooit een recept van je moeder voor Pindasoep geplaatst. Die maak ik best regelmatig, heerlijk!!! Heb hem ook wel eens aan een forummer geserveerd en toen gemeld: soep van de moeder van FashionVictim)
Hiltje wat een super site Ik heb net een aantal achterwanden aan mijn man laten zien. Nu nog beslissen en dan gaan wij ook daar een achterwand bestellen. Dit als het mogelijk is voor de keuken die wij gaan aanschaffen. Het wordt een in hoogte aanpasbare keuken. Dit zodat de keuken goed te gebruiken is als ik in een rolstoel kom.

Twijfel tussen magnolia en een witte orchidee op een zwarte achtergrond..
Mooi he, Marjolein.

Vind het echt verbazend dat ik die achterwanden nooit op de (internationale) interieurssites zie, die ik volg. Daar zie je hooguit een kleurtje of tegelpatroontje.

Ik denk dat het met een hoogte aanpasbare keuken ook zou moeten kunnen. Je hebt er nml ook een soort vuurvast behang van en dat is heel dun, dus zou ook achter de keukenwand kunnen vallen. Maar misschien moet je dan eerst de achterwand aanbrengen en dan pas de keuken laten plaatsen.
Hier nog een leuke site naar housetours:

http://www.stylemepretty.com/living/cat ... e-tours-1/
Hiltje, ook weer een leuke site!
Het is weer een poos geleden dat er iemand heeft gereageerd heeft zie ik, dus bij deze heb ik het hele fijne nieuws dat ik inmiddels de sleutel van mijn huis heb

Al mijn spullen zijn over en de zithoek in de woonkamer is gecreeerd. Aankomend weekend maar even langs de ikea om toch nog wat dingen aan te schaffen.

Opbergmanden ga ik halen voor mijn kleding. Ik heb besloten geen kledingkast te gaan gebruiken zodat ik meer ruimte over heb.

Verder is mijn badkamer beneden in de aanbouw van het huis, dus is ook niet groot. De deur waar je de badkamer inkomt grenst meteen aan de muur waar ik evt een kast zou kunnen neerzetten, dus dat gaat het wel erg klein maken.

Vandaar dat ik twijfel tussen planken of toch maar een kast. Een hoekkast lukt niet vanwege de vensterbank die uitsteekt,

Verder lijkt het me leuk om nog wat moois (en praktisch) aan te schaffen voor in de woonkamer.

Wat ik al heb staan: een ektorp bank van de ikea met een chaise longue, een bijbehorende voetenbank, een houten koffietafel met glasplaat, en een tv meubel voor in de hoek.

Dus als jullie aanvullende ideeen hebben graaag!

En hoe is het bij jullie?
Hier nog geen echte aankopen. Wel hebben we besloten wie de badkamer gaat verbouwen en hoe die precies moet worden.

Er worden nog wat kleine aanpassingen aan de offerte gemaakt en dan hoop ik, dat er snel begonnen kan worden.

Wel intussen een borrel gehad met de buren. Leuke mensen, Grote opluchting!

Kom later terug..
Ik zit er nu middenin.

Mijn huis heeft een totale metamorfose gehad en is helemaal geschilderd. Het is zoooo mooi geworden, beter dan ik heb durven hopen.

Eergisteren is de keuken geplaatst. Ook helemaal super. Alleen de afvoer was niet goed en de loodgieter is op vakantie. Maar dat is de eerste tegenvaller tot nu toe en als het daar bij blijft.

Vandaag is Ikea de garderobe kast, ladenkast, schoenenkast, badkamerkastje en kleed komen brengen.

Ik heb heeel veeel gekocht. Onder andere ook allemaal nieuwe handdoeken en theedoeken. De ouden zagen er al heel lang niet meer uit en nu kan ik echt helemaal met een frisse start beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven