Werk & Studie alle pijlers

Project

28-06-2013 23:11 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forumleden,

Ik heb vandaag een project afgerond en ben blij dat het achter de rug is. In het eerste gedeelte heeft projectgenoot nummer 1 van de 3 veel gedaan. Toen we elkaar moesten beoordelen heb ik haar hiervoor ook credits gegeven. Echter bij het tweede gedeelte heb ik bijna alles op mijn schouders genomen. Dit maakt niet uit want ik had hier de meeste kennis over. Echter bij het inleveren van de beoordeling heb ik mezelf hier voor ook credits gegeven wat ik niet meer dan normaal vond. Nou kreeg ik van mijn projectgenoten te horen dat zij hier niet erg blij mee waren en vonden dat zij er ook veel tijd aan hadden besteed. De tijd die zij hierin gestoken hadden was echter in het tweede gedeelte alleen op school waar ik ook bij was. Ik heb buiten school er ook nog veel tijd aan besteed. Ik vind het erg jammer. Heb niet echt een vraag maar hoopte (ondanks dat het Viva-forum hard kan zijn) op wat steun.
Wat voor steun wil je dan? Zo gaat het toch altijd met groepsprojecten? Ik vind het ook altijd wat vreemd om dan achteraf in een evaluatie te lezen dat iemand vindt dat hij/zij veeeeeul meer heeft gedaan dan de anderen. Dan moet je dat op het moment zelf zeggen, niet daarna credits gaan eisen.
27 mensen vinden dit leuk.
Ik heb het meerdere malen aangegeven en gevraagd of zij wat uit handen konden nemen. Dit wilde altijd wel iemand doen maar kwam er steeds niet van. Dus omdat ik een goed cijfer wil deed ik het maar.
Steun? Je kunt het ook overdrijven hoor

Leer voor de volgende keer.
Hallo?!
Als je heel erg hard voor iets gewerkt hebt schiet zoiets gewoon even in het verkeerde keelgat
Het is inderdaad frustrerend als je er niet de credits krijgt waarvan je vindt dat je ze hebt verdiend.

Maar wat wil je? Had je je beter minder kunnen doen met het risico een lager cijfer? Had je je projectgroepsgenoten harder moeten toespreken? Of had je het moeten bespreken met je begeleider(s)? Is er nu nog iets wat je kunt doen?

Probeer er wat van te leren voor de volgende keer. Succes!
Dat is nu eenmaal het geval met projecten. Je hebt succes samen of je faalt samen. Je hoeft niet naar de achtergrond te treden. Je zou naar voren kunnem treden over het team effort.
Mensen die niets doen hebben dat vaak niet door. Vaak gaan zij er ook nog eens met de eer van door. Zo zit het nou eenmaal in het leven.
Ik denk dat ik wat harder had moeten zijn Cheery. Vroeger was ik dat ook meer, maar ik heb nu sinds een jaartje een relatie en ben erg jaloers op mijn vriend zijn instelling. Hij maakt zich om weinig dingen druk. Dit heb ik nu dus ook geprobeerd. Misschien had ik dat voor m'n privé leven moeten laten en me bij t project nog wel druk moeten maken. Ipv het steeds rustig zeggen.
quote:framboos1990 schreef op zondag 30 juni 2013 03:28 Mensen die niets doen hebben dat vaak niet door. Vaak gaan zij er ook nog eens met de eer van door. Zo zit het nou eenmaal in het leven.Ja ik verbaas me hier elke keer weer over. Ik snap niet hoe je het niet kan zien
Dat komt omdat je in een groep vrijwel altijd mensen hebt die het voortouw nemen en het 'toch wel doen'. Flauw, ik weet het, maar zo gaat het.
27 mensen vinden dit leuk.
Dit is nou precies de reden waarom ze op opleidingen projecten organiseren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven