Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
vrijdag 21 juni 2013 om 16:02
vrijdag 21 juni 2013 om 17:36
Ja, ik zit in het onderwijs. Nog 2 weken lesgeven, anderhalve week vergaderen en gesprekken voeren met leerlingen en ouders en dan vanaf half juli vakantie.
In de vakantie is het hardlopen helemaal geen probleem. Dochter gaat 2 dagen per week naar de opvang, dus ik zou hele dagen kunnen gaan hardlopen
In de vakantie is het hardlopen helemaal geen probleem. Dochter gaat 2 dagen per week naar de opvang, dus ik zou hele dagen kunnen gaan hardlopen
maandag 24 juni 2013 om 16:23
@Max, vrijdagavond heb ik voor het eerst met Endomondo gelopen. 11 km. 1:10:10. Pff, voor het eerst 2 keer gestopt voor stoplichten voor en wat waren er veel naaktslakken op pad zeg, maar ik heb er geen 1 vermoord. Hahaha. Endomondo vond ik niet prettig, omdat ik graag mijn snelheid wil horen en niet min. per 1 km.
Juni 42.3 km. Totaal: 350,8 km
Juni 42.3 km. Totaal: 350,8 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
maandag 24 juni 2013 om 18:19
Ik vind het wel prettig om te horen in min/km, maar dat kun je instellen. Onder audioinstellingen vind je ook de knop Rondesnelheid: die geeft de gemiddelde snelheid in km/uur op de laatste km. Ik heb ook nog een knop die het gemiddelde tempo over de totale training geeft. Beide heb ik altijd uitstaan.
dinsdag 25 juni 2013 om 17:45
Hoi! Ik zou ook graag meeschrijven! Ben maanden geleden ook begonnen met start to run van Evy, maar helaas na 3 weken weer gestopt.
Nu ben ik weer begonnen en was inmiddels bij les 22! Alleen weer 2 weken niks gedaan dmv niet lekker voelen en de hitte van vorige week.
Ben vanochtend weer begonnen en heb les 20 weer opnieuw gedaan. Dit ging goed, alleen viel het me toch best zwaar. Qua ademhaling hou ik het goed vol maar die verzuring in je benen.. Pff! Heb het wel volgehouden en ben uiteindelijk blij dat ik het gedaan heb. Nu de laatste weken even doorzetten!
Donderdag les 21 en daarna gewoon weer op maandag, woensdag en vrijdag. Zoals eerst!
Nu ben ik weer begonnen en was inmiddels bij les 22! Alleen weer 2 weken niks gedaan dmv niet lekker voelen en de hitte van vorige week.
Ben vanochtend weer begonnen en heb les 20 weer opnieuw gedaan. Dit ging goed, alleen viel het me toch best zwaar. Qua ademhaling hou ik het goed vol maar die verzuring in je benen.. Pff! Heb het wel volgehouden en ben uiteindelijk blij dat ik het gedaan heb. Nu de laatste weken even doorzetten!
Donderdag les 21 en daarna gewoon weer op maandag, woensdag en vrijdag. Zoals eerst!
vrijdag 28 juni 2013 om 11:57
@ dita: heel goed op naar de 15 km!
@ saysno: ha welkom! je bent dus alweer bijna dor evy heen! Ga je dan verder met evy 5-10 km? Gaat goedkomen en als een les heel moeizaam gaat kan je altijd weer herhalen
Ik heb gisteren heerlijk gelopen. Liep snel en makkelijk en dat is altijd weer een opsteker. Nu even rustig aan, zondag weer een langere loop en dan kijken hoe het allemaal voelt. Gaat dat goed, dan ga ik door met het nieuwe schema en anders laat ik het aanpassen, dan hou ik het op een HM eind september denk ik. Eerst zondag even afwachten dus duimen maar
Jullie nog leuke loopplannen voor komend weekend? Het wordt lekker weer, maar ik vond gisteren ook al zalig om te lopen. Had eigenlijk niet veel zin, was een beetje lui maar omdat woef toch naar buiten moest, trok ik maar mijn renkleding aan en met plezier
@ saysno: ha welkom! je bent dus alweer bijna dor evy heen! Ga je dan verder met evy 5-10 km? Gaat goedkomen en als een les heel moeizaam gaat kan je altijd weer herhalen
Ik heb gisteren heerlijk gelopen. Liep snel en makkelijk en dat is altijd weer een opsteker. Nu even rustig aan, zondag weer een langere loop en dan kijken hoe het allemaal voelt. Gaat dat goed, dan ga ik door met het nieuwe schema en anders laat ik het aanpassen, dan hou ik het op een HM eind september denk ik. Eerst zondag even afwachten dus duimen maar
Jullie nog leuke loopplannen voor komend weekend? Het wordt lekker weer, maar ik vond gisteren ook al zalig om te lopen. Had eigenlijk niet veel zin, was een beetje lui maar omdat woef toch naar buiten moest, trok ik maar mijn renkleding aan en met plezier
vrijdag 28 juni 2013 om 22:23
@Dita, thnx!
@Max, ben er inderdaad bijna doorheen! Ben wel een beetje bang voor de 2x 15 minuten. Had gister bij les 21 nog best veel last van verzuring in mijn benen (2x10. 1x12). Misschien toch een weekje overdoen.
Weet nog niet of ik de 5-10 km ga doen! Verbaas me er wel over hoe makkelijk ik het qua ademhaling wel vol kan houden.
Heeft iemand tips tegen de verzuring in de benen of is dit nog steeds gewoon wennen?
@Max, ben er inderdaad bijna doorheen! Ben wel een beetje bang voor de 2x 15 minuten. Had gister bij les 21 nog best veel last van verzuring in mijn benen (2x10. 1x12). Misschien toch een weekje overdoen.
Weet nog niet of ik de 5-10 km ga doen! Verbaas me er wel over hoe makkelijk ik het qua ademhaling wel vol kan houden.
Heeft iemand tips tegen de verzuring in de benen of is dit nog steeds gewoon wennen?
zaterdag 29 juni 2013 om 08:50
Hoi dames!
Nog druk aan het lopen allemaal, leuk!
Ik heb een paar maanden niet gelopen, merk dat ik het moeilijk vind om de discipline op te brengen als ik het erg druk heb.
Daarom ben ik afgelopen week lid geworden van de hardloopvereniging in ons dorp. Ik heb nu 2 x meegetraind en vind het superleuk!
@Max: Ik ga geen km's meer bijhouden, je mag mij wel uit de tabel halen. Heel veel succes allemaal!
Nog druk aan het lopen allemaal, leuk!
Ik heb een paar maanden niet gelopen, merk dat ik het moeilijk vind om de discipline op te brengen als ik het erg druk heb.
Daarom ben ik afgelopen week lid geworden van de hardloopvereniging in ons dorp. Ik heb nu 2 x meegetraind en vind het superleuk!
@Max: Ik ga geen km's meer bijhouden, je mag mij wel uit de tabel halen. Heel veel succes allemaal!
zondag 30 juni 2013 om 15:29
maandag 1 juli 2013 om 11:58
@Fabienne, ok dank voor je uitleg. Nee ik ga niet betalen voor een app. Ik heb inmiddels looptijden toch maar weer even een email gestuurd.
Zo, ik heb een week rust ingelast. Op mijn werk hadden wij vorige week dinsdag jl. een ontruimingsoefening. Ik moest 25 etages naar beneden lopen, ik heb echt 1 week pijn in mijn kuiten gehad. Vanavond ga ik weer hardlopen ik heb er zin in.
Zo, ik heb een week rust ingelast. Op mijn werk hadden wij vorige week dinsdag jl. een ontruimingsoefening. Ik moest 25 etages naar beneden lopen, ik heb echt 1 week pijn in mijn kuiten gehad. Vanavond ga ik weer hardlopen ik heb er zin in.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
woensdag 3 juli 2013 om 10:06
woensdag 3 juli 2013 om 20:08
donderdag 4 juli 2013 om 09:24