Vechtende kittens

30-06-2013 12:02 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje, ik heb hier twee kittens in huis. Zazou heb ik nu al een paar weken, maar sinds gisteren is Tarzan erbij gekomen. Zazou valt hem constant aan en blaast er op en gromt ook, dus die vechten hier de ganse tijd. Wat kan ik daar aan doen dat da stopt?
Ik zou ze even uit elkaar halen en steeds een korte periode bij elkaar in de buurt laten komen. Het gaat vanzelf een keer beter. Overigens staat dit forum vol met soortgelijke vragen over hoe katten aan elkaar te laten wennen.
Laten gaan. Ze gaan bepalen wie er dominant is en wie onderdanig, die dus de ander moet gehoorzamen. Wordt over een paar dagen wel minder. Pas als er echt bloed bij komt, kan je ervoor kiezen ze van elkaar af te zonderen.
wij hadden hetzelfde ook eerst 1 een paar weken later de volgende. ze deden hetzelfde. dit hoeft niet persee vechten te zijn het is meer uitzoeken wie de baas is. heb toen me laten vertellen dat het om territorium gaat. de eerste kat was al een aantal weken bij ons, zag het als zijn territorium. de ander drong als het ware binnen. dat vechten ze even uit en is het klaar. gewoon laten gaan.
Laten gaan, niet uit mekaar halen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Heb je ze wel goed geïntroduceerd aan elkaar of gewoon hop, bij elkaar gegooid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven