Zelf sigaretten maken

01-07-2013 13:21 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort maak ik samen met een vriendin zelf sigaretten om te bezuinigen zeg maar. De sigarettenprijzen zijn erg duur geworden en het is toch nog veel te moeilijk te stoppen met roken. We willen overigens niet stoppen met roken. (hier hoeft geen commetaar op te komen van anti-rokers hoor) Tevens hebben we samen een goede elektrische sigarettenautomaat gekocht om het maken het wat "makkelijker" te maken. Het scheelt al gauw de helft per pakje.

Nu was ik benieuwd of er meer mensen sigaretten zelf maken en zo ja, welke tabak en hulzen jullie gebruiken?

Ik gebruik nu zelf camel blauw en marlborro hulzen.

Ps. nutteloze opmerkingen zoals stoppen met roken hoeft niet hoor!
Ik zou echt stoppen met roken. Zeker als je met die ordinaire machientjes zit te prutsen de hele dag. Zoooo 1980.
Huts!
Hopelijk spaar je genoeg geld uit als straks je extra zorgpremie moet afdragen om je longen te laten behandelen.
Ik heb ook een machientje. Mijn mascottemachine is toevallig 2 weken geleden kapot gegaan na bijna 15 jaar, en die nieuwe mascottemachine heeft een nieuw systeem wat ik ruk vind. Heb nu een andere gekocht voor maar 6 euro.

Ik gebruik meestal eigenlijk gewoon het goedkoopste wat ik in die winkel kan vinden. Vroeger alleen mentholhulzen maar ik ben met een consulente aan het stoppen met roken en afbouwen en dan doe ik nu gewone hulzen want dat vind ik dan minder lekker en dan rook ik minder.
Wat een tokkie gedrag toch, dat roken...

En dan heb je er ook gewoon de centen nog niet eens voor: slappe hap!
quote:vogelbekdiertje schreef op 01 juli 2013 @ 13:27:

Hopelijk spaar je genoeg geld uit als straks je extra zorgpremie moet afdragen om je longen te laten behandelen.

Het zal je verbazen maar rokers zijn absoluut niet duur voor de zorgverzekering. 'We' zijn een stuk goedkoper dan de obesitas 'groep'.

On topic: ik maak ze soms zelf en heb de goedkoopste hulzen die ik kon vinden met pall mall tabak.

Voorlopig hoef ik ze niet zelf te maken, heb flink wat ingeslagen in Kroatie (pakje is daar omgerekend nog geen 2,50)
Ik zat er toevallig ook over na te denken om zo'n masjien te kopen

Ik vraag me allen af....is het een beetje lekker?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik gooi hem er nog maar een keer in

het niet rokers feestje
quote:sole-mare schreef op 01 juli 2013 @ 13:37:

het niet rokers feestjeHij blijft leuk hè
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:sole-mare schreef op 01 juli 2013 @ 13:37:

het niet rokers feestje

Harrie blijft geweldig.

Ik vind zelf Pall Mall of West shag het beste. Koop vaak gelijk een grote bus, doe ik bijna twee weken mee en is iets van 14,00 euro. Vergeleken met pakjes (sigaretten of shag) scheelt dat al gauw een euro of 20. Het went snel en ze roken prima, al brandt het wat sneller op doordat ze minder geperst zijn dan gewone sigaretten.
Ik draai ook zelf, Camel light tabak en Mascotte hulzen. Moest er eerst erg aan wennen, smaak toch iets anders dan mijn sigaretten, maar van dat merk verkopen ze helaas geen tabak.
Hier uitsluitend ambachtelijk handgedraaid.
quote:Summerdance schreef op 01 juli 2013 @ 13:37:

Ik zat er toevallig ook over na te denken om zo'n masjien te kopen

Ik vraag me allen af....is het een beetje lekker?

De meeste merken verkopen tegenwoordig ook potten met tabak. Dat smaakt wonder boven wonder exact hetzelfde als de 'normale' peuken van dat betreffende merk.

De peuken zijn wel ietsiepietsie dikker. Voordeel is wel dat je er langer mee doet.

Maar het grootste verschil zijn de kosten. Ik rook nu voor 14 euro per week, terwijl dat voorheen 4x zoveel was.

O en al die mensen die menen te moeten komen melden dat roken slecht voor je is : No shit Einstein. We wonen tegenwoordig echter in een maatschappij waarbij het bijna onmogelijk is dat mensen last hebben van het rookgedrag van anderen, dus hou in godsnaam op met zeiken en ga wat leuks doen met je lange leven.
Ik draai ze ook zelf. Met shag en hulzen van de Aldi. Die komt het dichtst bij mijn eigen merk. L en M/Pall Mall.

Zo s 'avonds bij de televisie en dan heb ik ongeveer 7 pakjes voor 18 euro. Big size pakjes. De bussen van de Aldi zijn ook groter dan de anderen nl. 200 gram.
@Shebyte, niet alleen in vergelijking met de obesitas groep... Rokers leveren de staat meer op dan gezonde niet rokers. Ze betalen meer belasting (ieder pakje weer) en ze zijn eerder dood met een korter ziekbed. Ok, wel een pijnlijkere dood, maar een jaartje longkanker kost de staat een stuk minder dan 5 jaar altzheimer. Vooral doorroken dus.

Als je trouwens niet wil stoppen met roken, maar er toch niet genoeg geld voor hebt, waarom rook je dan trouwens niet gewoon minder? Is dat echt zo moeilijk? Ik rook alleen met uitgaan af en toe, als ik ooit met zo'n tokkie appraat in de weer moet dan kap ik direct.
Ik rook al een paar jaar voornamelijk zelf gemaakte sigaretten. Ik gebruik shag uit een pakje ipv uit zo'n grote pot, omdat ik die veel te droog en scherp vind, van welk merk dan ook.

Hulzen heb ik geen vast merk in, net in welke winkel ik dat koop, altijd o'n huismerk.

Voor onderweg of op visite heb ik meestal wel een pakje camel in m'n tas. Vooruit al die sigaretten maken vind ik namelijk maar niks, dus ik pak het machientje voor elke sigaret die ik wil roken En dat hele spul meenemen vind ik ook geen gezicht! Op visite bij mensen die ook zo'n machientje hebben (vriendinnen, familie) neem ik alleen m'n pakje shag mee.
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
quote:prada schreef op 01 juli 2013 @ 13:54:

Ik draai ze ook zelf. Met shag en hulzen van de Aldi. Die komt het dichtst bij mijn eigen merk. L en M/Pall Mall.

Zo s 'avonds bij de televisie en dan heb ik ongeveer 7 pakjes voor 18 euro. Big size pakjes. De bussen van de Aldi zijn ook groter dan de anderen nl. 200 gram.Bij mijn ALdi hebben ze dat niet. Ik haal wel bij de Lidl als ik daar ben, is goedkoper dan elk ander merk wat ik ooit ben tegengekomen. Haal je er niet veel meer uit dan 7 pakjes denk je?
Wel leuk te weten dat ik een Tokkie ben omdat ik een machientje heb. Eindelijk een goede definitie van het woord tokkie
quote:yellowlove2punt0 schreef op 01 juli 2013 @ 14:05:

[...]

Bij mijn ALdi hebben ze dat niet. Ik haal wel bij de Lidl als ik daar ben, is goedkoper dan elk ander merk wat ik ooit ben tegengekomen. Haal je er niet veel meer uit dan 7 pakjes denk je?

Ik woon in België, hier hebben ze het wel. Maar hier kun je zelfs jenever e.d. kopen bij de Aldi.

Ik denk wel dat ik er meer uithaal maar deed een voorzichtige schatting.
Ik ook, joehoe! Maar merendeels ik gewoon sigaretten. Draaien is kut.
Ik vind het trouwens meer Tokkie om als vrouw met een shaggie op de lip te lopen! Zo'n pak shag te voorschijn halen en aan zo'n vloeitje te likken...

Dan maar zo'n machientje hoor. Ik vind het geen schande, als ik bakken met geld had zou ik alsnog niet stoppen ze te zelf maken. Roken is sowieso al 'geldverspilling'. Omdat ik verslaafd ben en ook (nog) niet wil stoppen, dan wel graag zo min mogelijk geld verspillen...
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
quote:sinaaasappelsap schreef op 01 juli 2013 @ 14:05:

Ik rook al een paar jaar voornamelijk zelf gemaakte sigaretten. Ik gebruik shag uit een pakje ipv uit zo'n grote pot, omdat ik die veel te droog en scherp vind, van welk merk dan ook.

Hulzen heb ik geen vast merk in, net in welke winkel ik dat koop, altijd o'n huismerk.

Voor onderweg of op visite heb ik meestal wel een pakje camel in m'n tas. Vooruit al die sigaretten maken vind ik namelijk maar niks, dus ik pak het machientje voor elke sigaret die ik wil roken En dat hele spul meenemen vind ik ook geen gezicht! Op visite bij mensen die ook zo'n machientje hebben (vriendinnen, familie) neem ik alleen m'n pakje shag mee.

Ik vind die van de Aldi (en dat zal ook wel van de Lidl zo zijn) niet droog. Soms moet ik echt nog even wachten tot hij droog genoeg is.

Ik draai altijd een hele pot tegelijk, moet er niet aan denken om voor iedere sigaret mijn machientje te pakken. Heb liever gelijk een hele voorraad.
Welnee, ik vind mensen met zo'n machientje helemaal niet ordinair, dat was maar plagerij.

Omdat TO zo stellig zei dat er niet gereageerd mocht met "stoppen". En een stemmetje in mij zegt dan...toch doen, toch doen!

Ik heb zo'n bui vandaag.

Rook lekker door, als ik niet had moeten stoppen deed ik het nu ook nog. Ik vond shag alleen niet te nassen.
Huts!
quote:sinaaasappelsap schreef op 01 juli 2013 @ 14:12:

Ik vind het trouwens meer Tokkie om als vrouw met een shaggie op de lip te lopen! Zo'n pak shag te voorschijn halen en aan zo'n vloeitje te likken...

Dan maar zo'n machientje hoor. Ik vind het geen schande, als ik bakken met geld had zou ik alsnog niet stoppen ze te zelf maken. Roken is sowieso al 'geldverspilling'. Omdat ik verslaafd ben en ook (nog) niet wil stoppen, dan wel graag zo min mogelijk geld verspillen...

Spreek voor jezelf, want zo zou jij het waarschijnlijk doen.

Tokkie is as tokkie do, al rook je de duurste sigaretten.
Gelukkig zijn er nog mensen die serieus reageren.

@sinaaasappelsap Er zit ook verschil tussen de verschillende filters. De mascotte Gold is bijvoorbeeld weer minder scherp als de gewone mascotte huls. De Marlborro huls vind ik ook stuk minder scherp als de gewone mascotte.

@luiwammes het is niet dat ik het roken niet meer kan betalen. Tuurlijk kan ik gewone sigaretten betalen maar als je een pakje per dag rookt, is het ¤ 6,- per pakje en 42 euro per week. Als je dan ongeveer ¤ 1000,- kan besparen per jaar vind ik dat wel de moeite waard.

@Summerdance Het is echt ideaal zo’n machine! Eerst deed ik ongeveer een halfuur per pakje sigaretten en nu binnen de 10 minuten. Sigaretten zitten echt goed vol en lijken meer op een gewone sigaret. Ik hou er niet van als de sigaret niet goed vol zit en er veel lucht in zit dus dit is echt de moeite waard! Hij vult ze gewoon automatisch. 1 druk op de knop en je sigaret is bij wijze van gemaakt!

Ik probeer wel een paar pakjes tegelijk te draaien. Dit omdat ik weleens onverwacht weg moet of dat ik gewoon niet altijd zin heb. Vroeger was ik er echt lang mee bezig met een voorraadje maar nu met dat elektrische ding gaat het echt heel snel! Ben echt blij dat ik die gekocht heb, nog geen spijt van voorlopig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven