Mode & Beauty alle pijlers

Welke epilator kopen?

02-07-2013 09:48 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke epilator gebruik(te) jij en wat vind je ervan?

Is epileren onder de douche echt minder pijnlijk?

Is een brede epilator niet onhandig bij de bikinilijn?

Twijfel tussen Braun silk epil 7 WD omdat deze draadloos is en onder de douche gebruikt kan worden (schijnt minder pijnlijk te zijn) en de Philips Hp5674 omdat deze een kleine epilator heeft voor de bikinilijn.

Ben heel benieuwd naar jullie mening!
Ik heb een oudere Braun. Destijds gekocht met verwisselbare kop, zat ook een scheerkop bij, zodat als ik het niets vond ik 'm nog altijd als ladyshave kon gebruiken. De eerste keer gebruik viel best tegen, maar naarmate je het vaker doet went het en doet het minder pijn. Ik had er ook een koelelement bij, tegen de pijn, die heb ik de eerste keer gebruikt maar daarna nooit meer.

Onder de douche gebruiken lijkt mij onhandig, omdat je haartjes dan gaan liggen door het water en het apparaatje er minder / geen grip op krijgt? Maar geen ervaring mee. Een kleinere erbij zou wel handig zijn. En snoerloos ook al moet ie dan wel goed opgeladen zijn.

Epileren na het douchen is minder gevoelig, omdat je poriën meer open staan of zo, maar de haartjes zijn dan ook zachter waardoor je minder grip hebt. Da's mijn ervaring.

Ik zou voor de Philips gaan.
De pijn valt heel erg mee hoor, staar je daar niet teveel op blind.

Ik heb een eenvoudige epilator van Braun, en daar doe ik alles mee, benen, bikinilijn en oksels. De eerste paar keer kan pijnlijk zijn, maar daarna valt het reuze mee.

Onder de douche zou ik ook niet zo snel doen, je bent toch zo een half uur kwijt voor je alles hebt gehad, dus da's nogal zonde van het water zeg maar.
Ik heb de Braun Silk Epil 7, dat hij draadloos is vind ik super handig, onder de douche gebruik ik hem niet, dus ik weet niet of dat minder pijnlijk is.

Bij de Braun Silk Epil 7 zit ook een speciale kleine epileer kop voor oksels en bikinilijn.

Toevoeging: de epilator heeft een goede batterij, als ik hem helemaal opgeladen heb, kan ik er zeker 4-5 keer mee doen (per keer doe ik dan mijn hele benen, bikinilijn en oksels). Het opladen zelf duurt trouwens ook niet lang.
oksels epileren? echt??

:S
@lotje, ja echt, bij scheren zie je bij mij binnen een halve dag alweer een lelijke zwarte 'waas/schaduw' door de stoppels, bij epileren heb ik dat niet. In het begin was het wel pijnlijk, maar nu wil ik niet anders meer, ook omdat ik maar 2 keer per week mijn oksels epileer, terwijl ik eerder iedere dag moest scheren.
k heb ook zo'n donker haar.. maar k durf t echt niet aan. vind t dapper dat sommigen (jij) dat wel doen
Ja, de eerste keer is pijnlijk, daarna voel je het amper.
Oke bedankt voor de reacties! Zie veel dames die Braun gebruiken. Inderdaad een goed punt dat je tijdens het epileren erg lang onder de douche staat. Wordt misschien een dure manier van epileren dan

Zijn er ook dames die een kleine epilator gebruiken zoals die bij Philips wordt geleverd?
Waarom zou je een kleine epilator (wat is het eigenlijk?) willen gebruiken?
Voor de bikinilijn. Deze is smaller dan de gemiddelde epilator. Lijkt mij dat je er dan beter bij kunt 😄
Ik heb ook die van Braun en het is idd handig dat hij snoerloos is en ik gebruik de wat kleinere afgeronde kop voor mijn oksels en bikinilijn. De allerkleinste kop gebruik ik voor mijn bovenlip. Ik heb hem nog nooit onder de douche gebruikt, omdat dat mij ook niet handig lijkt ivm haartjes die gaan liggen.
Braun! En draadloos heb ik niet, maar lijkt me heerlijk!
Ik ook de draadloze van Braun en ik gebruik hem wel onder de douche. Haartjes kan hij prima pakken en het is inderdaad minder pijnlijk dan 'droog'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven