Titel masterthesis?
donderdag 4 juli 2013 om 18:43
Ik ben aan het zoeken naar een leuke titel. Ik heb wel een leuk citaat gevonden van de respondenten, maar mag dat ook als titel? En hoe geef je dat aan? Schrijf een masterthesis voor een studie met APA bronvermelding. Moet je dan de titel tussen aanhalingstekens zetten en daarachter dat het van een respondent komt? Lijkt me nogal omslachtig.
Help! Hopelijk weet iemand het. Alvast bedankt
Help! Hopelijk weet iemand het. Alvast bedankt
donderdag 4 juli 2013 om 18:50
Ja hoor, je kunt een citaat ook als titel nemen. Zorg wel dat het kort en krachtig is en pas het desgewenst aan. Het ligt ook wel aan het citaat, als het niet terug te leiden is naar je respondent en het een algemene uitspraak is (dus geen uniek concept door die respondent bedacht), kan het gewoon. Je kunt de respondent voor de zekerheid ook toestemming vragen en desgewenst benoemen in je acknowledgements. Diegene is vast vereerd APA gebruiken in je titel is wat overdreven.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
donderdag 4 juli 2013 om 18:51
donderdag 4 juli 2013 om 19:05
Een leuk citaat van een van je respondenten kan een goede titel zijn, maar zorg wel dat het citaat representaties is voor je onderzoek. Dus het moet niet heel erg afwijken van citaten van anderen bijvoorbeeld, en dat de lading dekken van het onderzoek en/of je conclusie(s). Wat mij betreft zou hij niet tussen aanhalingstekens hoeven (heb veel publicaties naar kindertaalverwerving gelezen en daar stonden eigenlijk nooit aanhalingstekens bij een dergelijke titel). Gebruik dan inderdaad een ondertitel waarin je duidelijk aangeeft wat het onderwerp van je onderzoek is.
donderdag 4 juli 2013 om 19:19
Leuk idee.
Ik zou dan wel een saaie ondertitel gebruiken, in de trant van "een studie naar het gebruik van het aanwijzend voornaamwoord in de vroegmiddeleeuwse feministische literatuur" of zoiets, zodat het in ieder geval met zekerheid duidelijk is waar het over gaat.
En even toestemming vragen aan degene die het citaat heeft geleverd lijkt me ook wel zo netjes, maar ik denk niet dat hij/zij problemen gaat maken.
Ik zou dan wel een saaie ondertitel gebruiken, in de trant van "een studie naar het gebruik van het aanwijzend voornaamwoord in de vroegmiddeleeuwse feministische literatuur" of zoiets, zodat het in ieder geval met zekerheid duidelijk is waar het over gaat.
En even toestemming vragen aan degene die het citaat heeft geleverd lijkt me ook wel zo netjes, maar ik denk niet dat hij/zij problemen gaat maken.
donderdag 4 juli 2013 om 20:54
quote:Lady-Voldemort schreef op 04 juli 2013 @ 19:19:
Leuk idee.
Leuk idee.
donderdag 4 juli 2013 om 21:20
Hihi lady Voldemort, jij bent grappig! Nee klopt, had ik er even bij moeten vermelden. Ik heb al een saaie en formele ondertitel. Daarom leek het me wel leuk om een iets leukere titel te kiezen. Ik doe kwalitatief onderzoek en alle respondenten weten dat ik hun woorden anoniem kan gebruiken. Dat is dus geen probleem
Lifeforever, Ik moet het morgen inleveren, vandaar dat ik het niet aan mijn begeleider meer vraag.
Dank jullie voor het meedenken
Lifeforever, Ik moet het morgen inleveren, vandaar dat ik het niet aan mijn begeleider meer vraag.
Dank jullie voor het meedenken
donderdag 4 juli 2013 om 22:17
quote:Lady-Voldemort schreef op 04 juli 2013 @ 19:19:
Leuk idee.
Hahahahahaha, heerlijk!
TO, ik zou zelf denk ik de bronverwijzing doen in de "colofon" net zoals je daar de bron van de afbeelding van je voorblad kan zetten. Zo verstoord het de opmaak van het voorblad niet, maar is het toch terug te vinden.
Leuk idee.
Hahahahahaha, heerlijk!
TO, ik zou zelf denk ik de bronverwijzing doen in de "colofon" net zoals je daar de bron van de afbeelding van je voorblad kan zetten. Zo verstoord het de opmaak van het voorblad niet, maar is het toch terug te vinden.