Thailand Topic 2
maandag 1 juli 2013 om 21:04
Hallo,
Wij wille vanaf chang mai naar onze eindbestemming vliegen, weten nog niet welk eiland. Dachten eerst aan koh samui mr heb gekeken voor een binnenlandse vlucht en vond deze een beetje duur. Met Bangkok airways zag ik een vlucht voor 169 euro..
Naar welk eiland kun je rechtstreeks vliegen naar een eiland behalve koh samui of gaan de meeste allemaal via Bangkok?
Wij wille vanaf chang mai naar onze eindbestemming vliegen, weten nog niet welk eiland. Dachten eerst aan koh samui mr heb gekeken voor een binnenlandse vlucht en vond deze een beetje duur. Met Bangkok airways zag ik een vlucht voor 169 euro..
Naar welk eiland kun je rechtstreeks vliegen naar een eiland behalve koh samui of gaan de meeste allemaal via Bangkok?
dinsdag 2 juli 2013 om 08:38
JPPI, ik zou pas in Thailand een vlucht boeken.
Ik heb niet uitgebreid gezocht, maar even gauw via Air Asia gekeken: voor 50-80 euro vlieg je van Chiang Mai naar Phuket. En voor nog minder naar Hat Yai, maar ik ben weer niet zo bekend daar dat ik weet waar je dan heen kunt.
Ongetwijfeld vind je ter plaatse voordeliger tickets dan de 169 euro die je nu had gevonden.
Ik heb niet uitgebreid gezocht, maar even gauw via Air Asia gekeken: voor 50-80 euro vlieg je van Chiang Mai naar Phuket. En voor nog minder naar Hat Yai, maar ik ben weer niet zo bekend daar dat ik weet waar je dan heen kunt.
Ongetwijfeld vind je ter plaatse voordeliger tickets dan de 169 euro die je nu had gevonden.
dinsdag 2 juli 2013 om 12:26
Ik zou d'r meteen een week aan vast knopen, waarschijnlijk spotgoedkoop daar nu...
Hat Yai komen toeristen eigenlijk alleen die op doorreis zijn van Maleisie naar Thailand per bus (en vice versa). Niet echt een plek om een paar dagen te blijven. Nou mikken ze vrijwel niet op toeristen, maar alleen op monniken en het leger, maar toch, 5000 slachtoffers de afgelopen jaren...
Hat Yai komen toeristen eigenlijk alleen die op doorreis zijn van Maleisie naar Thailand per bus (en vice versa). Niet echt een plek om een paar dagen te blijven. Nou mikken ze vrijwel niet op toeristen, maar alleen op monniken en het leger, maar toch, 5000 slachtoffers de afgelopen jaren...
dinsdag 2 juli 2013 om 19:49
Wij gaan in het najaar 2 weken naar Thailand (laatste week september / eerste week oktober). We zijn druk bezig met het plannen van de reis, waarbij we met name centraal en noord Thailand willen zien.
Maar, we willen de vakantie wel graag afsluiten met een paar dagen strand. En daar lopen we vast. Het is qua reisafstand en qua tijd eigenlijk te ver om nog naar het zuiden te gaan (Ko Samui etc.). En bij enkele van de meer bekende 'strand in de buurt van Bangkok' opties hebben we ook onze twijfel.
Zo lezen we over Ko Samet dat daar veel rotzooi ligt en zijn we bij Hua Hin bang dat het teveel Zandvoort/Scheveningen is (druk, grote hotels). We zoeken een rustig en mooi strand (wie niet?), met een niet al te slechte weersverwachting. En gelukkig zijn we ook niet al te kieskeurig
In de LP kwamen we Bang Saphan tegen, is iemand daar geweest en wat zijn de ervaringen?
Maar, we willen de vakantie wel graag afsluiten met een paar dagen strand. En daar lopen we vast. Het is qua reisafstand en qua tijd eigenlijk te ver om nog naar het zuiden te gaan (Ko Samui etc.). En bij enkele van de meer bekende 'strand in de buurt van Bangkok' opties hebben we ook onze twijfel.
Zo lezen we over Ko Samet dat daar veel rotzooi ligt en zijn we bij Hua Hin bang dat het teveel Zandvoort/Scheveningen is (druk, grote hotels). We zoeken een rustig en mooi strand (wie niet?), met een niet al te slechte weersverwachting. En gelukkig zijn we ook niet al te kieskeurig
In de LP kwamen we Bang Saphan tegen, is iemand daar geweest en wat zijn de ervaringen?
woensdag 3 juli 2013 om 02:25
Ik heb 2 dagen doorgebracht in een dorpje er vlakbij met de idyllische naam Ban Krut en ben daarna door Ban Saphan gefietst (we waren op fietsreis). Hele mooie omgeving, maar ook heel erg rustig. maw je komt er vrijwel geen kip tegen en sommige mensen vinden dat te rustig.
Prima om een paar dagen door te brengen, als je van rust en stilte houdt. Heerlijk seafood eten op het strand trouwens.
Als je het te ver vindt kun je ook Cha Am overwegen, dat is minder erg dan Hua Hin.
Je kunt ook naar koh Chang he, da's ook 5 uur rijden van Bangkok.
Prima om een paar dagen door te brengen, als je van rust en stilte houdt. Heerlijk seafood eten op het strand trouwens.
Als je het te ver vindt kun je ook Cha Am overwegen, dat is minder erg dan Hua Hin.
Je kunt ook naar koh Chang he, da's ook 5 uur rijden van Bangkok.
woensdag 3 juli 2013 om 13:39
hoi hoi..... was even uit beeld, maar heb nog steeds meegelezen. Druk geweest met planningen voor Thailand.
ik heb een drietal planningen gemaakt. De reis duurt 20 dagen, 17 nachten daar. Graag jullie reacties. Ik neig nu na planning A...maar ben bang dat het toch te druk is.
optie A
deze is inclusief noord (het blijft toch een raar idee dat we wat missen)
15 dec vertrek nr bangkok
16 dec aankomst 6.45 uur 'sochtends, doorvliegen naar Chiang mai rond uur of 9.00 vliegen, aankomst rond 12/13 uur, uitrusten reis en acclimatiseren
17 dec chiang mai stad verkennen, tempel etc
18 dec chiang mai omgeving verkennen (nog in te vullen met excursies of autohuur)
19 dec noorden (nog route bedenken, pai, chiang rai etc
20 dec noorden (nog route bedenken)
21 dec chiang mai (of nog een dag erbij aan? dan laat ik 1 nacht khao lak voor vallen)...
21 dec vlucht 's ochtends van CM naar phuket. Transfer naar Khao lak (voor 1 of 2 nachten)
22 dec dagje relax Khao Lak (of deze inleveren tegen extra dag C.M.
23 dec op tijd richting Khao sok, jungle wandeling, vlot etc
24 dec tweede dag Khao sok overnachting op meer
25 dec naar AO Nang omgeving (nog geen idee waar te verblijven in omgeving Krabi)
26 dec Ao Nang (excursie kano baai)
27 dec Railey met bootje (auto ingeleverd Krabi airport, taxi terug is optie)
28 dec relaxdag Railey
29 dec relaxdag Railey
30 dec op tijd terug naar Bangkok vlucht vanuit Krabi, s middags shops/tempels
31 dec fietstocht Ko , 3 uur in de ochtend. 's avonds oud en nieuw vuurwerk riverside...
1 jan eventueel excursie nog naar Kanchanaburi met 1 overnachting (als we bangkok te druk ervaren)
2 jan terug naar bangkok, chillen bij zwembad hotel, nog wat shoppen en 's avonds naar luchthaven voor terugvlucht AMS om 02.00 uur (op 3 jan feitelijk)
3 jan thuis 's ochtends aankomst 9.30 uur AMS landen
Optie B alleen richten op zuid-thailand.
16 dec aankomst 800 uur 'sochtends, direct doorreizen omgeving Kanchanaburi
17 dec omg. Kanchanburi bekijken, river kwai, spoorlijn,
18 dec omg. Knachanburi, erawan watervallen, NP omgeving, olifant
19 dec richting zuiden rijden (autohuur), floating market bekijken, overnachting omgeving Chumpon
20 dec richting Ranong (afslag naar de westkust nemen) overnachting Khao lak
21 dec naar Khao sok NP, aankomst 's middags, eerste dag Khao sok
22 dec eerste dag Khao sok, jungle wandeling, vlot etc en overnachting meer
23 dec tweede dag (halve dag Khao sok ochtendprogramma en daarna door naar AO Nang)
24 dec krabi/ AO Nang of omgeving (nog geen idee waar te verblijven in omgeving Krabi)
25 dec Ao Nang (excursie kano baai)
27 dec een eilandje? snorkeltrip
28 dec relaxdag Railey
29 dec relaxdag Railey (excursie)
30 dec relaxdag (wordt misschien toch weer wat veel strand?)
31 dec op tijd terug naar Bangkok vlucht vanuit Krabi, s middags tempel bekijken
1 jan fietstocht Ko van Kessel, tempel bekijken
2 jan laatste dag bangkok, shoppen, chillen bij zwembad hotel en 's avonds naar luchthaven voor terugvlucht AMS, aankomst 's 9.30 uur op 3 jan.
3 jan thuis 's ochtends aankomst
Optie C (ook alleen zuid thailand)
17 dec omg. Kanchanaburi bekijken, river kwai, spoorlijn,
18 dec omg. Kanchanaburi, erawan watervallen
19 dec omg Kanchanburi, beetje omgeving bekijken
19 dec met trein richting Chumpon oversteek naar Koh Tao
21 dec Koh Tao, snorkelen
22 dec Koh Tao en eventueel even overtocht naar Koh P.N.
22 dec terug naar vaste land met ferry en doorreizen naar Khao Sok
23 dec eerste dag Khao Sok
23 dec tweede dag (halve dag Khao sok ochtendprogramma en daarna door naar AO Nang)
24 dec krabi/ AO Nang of omgeving (nog geen idee waar te verblijven in omgeving Krabi)
28 dec relaxdag Railey
31 dec op tijd terug naar Bangkok vlucht vanuit Krabi, s middags tempel bekijken
2 jan laatste dag bangkok, shoppen, chillen bij zwembad hotel en 's avonds naar luchthaven voor terugvlucht AMS, aankomst 's 9.30 uur op 3 jan.
Welke zouden jullie kiezen? We gaan in december en voor het eerst naar Azië. Heb voor vluchten gekozen vanwege de tijd.
Misschien is het her en der te ambiteus?
ik heb een drietal planningen gemaakt. De reis duurt 20 dagen, 17 nachten daar. Graag jullie reacties. Ik neig nu na planning A...maar ben bang dat het toch te druk is.
optie A
deze is inclusief noord (het blijft toch een raar idee dat we wat missen)
16 dec aankomst 6.45 uur 'sochtends, doorvliegen naar Chiang mai rond uur of 9.00 vliegen, aankomst rond 12/13 uur, uitrusten reis en acclimatiseren
17 dec chiang mai stad verkennen, tempel etc
18 dec chiang mai omgeving verkennen (nog in te vullen met excursies of autohuur)
19 dec noorden (nog route bedenken, pai, chiang rai etc
20 dec noorden (nog route bedenken)
21 dec chiang mai (of nog een dag erbij aan? dan laat ik 1 nacht khao lak voor vallen)...
21 dec vlucht 's ochtends van CM naar phuket. Transfer naar Khao lak (voor 1 of 2 nachten)
22 dec dagje relax Khao Lak (of deze inleveren tegen extra dag C.M.
23 dec op tijd richting Khao sok, jungle wandeling, vlot etc
24 dec tweede dag Khao sok overnachting op meer
25 dec naar AO Nang omgeving (nog geen idee waar te verblijven in omgeving Krabi)
26 dec Ao Nang (excursie kano baai)
27 dec Railey met bootje (auto ingeleverd Krabi airport, taxi terug is optie)
28 dec relaxdag Railey
29 dec relaxdag Railey
30 dec op tijd terug naar Bangkok vlucht vanuit Krabi, s middags shops/tempels
31 dec fietstocht Ko , 3 uur in de ochtend. 's avonds oud en nieuw vuurwerk riverside...
1 jan eventueel excursie nog naar Kanchanaburi met 1 overnachting (als we bangkok te druk ervaren)
2 jan terug naar bangkok, chillen bij zwembad hotel, nog wat shoppen en 's avonds naar luchthaven voor terugvlucht AMS om 02.00 uur (op 3 jan feitelijk)
3 jan thuis 's ochtends aankomst 9.30 uur AMS landen
Optie B alleen richten op zuid-thailand.
17 dec omg. Kanchanburi bekijken, river kwai, spoorlijn,
18 dec omg. Knachanburi, erawan watervallen, NP omgeving, olifant
19 dec richting zuiden rijden (autohuur), floating market bekijken, overnachting omgeving Chumpon
20 dec richting Ranong (afslag naar de westkust nemen) overnachting Khao lak
21 dec naar Khao sok NP, aankomst 's middags, eerste dag Khao sok
22 dec eerste dag Khao sok, jungle wandeling, vlot etc en overnachting meer
28 dec relaxdag Railey
Optie C (ook alleen zuid thailand)
17 dec omg. Kanchanaburi bekijken, river kwai, spoorlijn,
18 dec omg. Kanchanaburi, erawan watervallen
19 dec omg Kanchanburi, beetje omgeving bekijken
19 dec met trein richting Chumpon oversteek naar Koh Tao
21 dec Koh Tao, snorkelen
22 dec Koh Tao en eventueel even overtocht naar Koh P.N.
22 dec terug naar vaste land met ferry en doorreizen naar Khao Sok
23 dec eerste dag Khao Sok
28 dec relaxdag Railey
Welke zouden jullie kiezen? We gaan in december en voor het eerst naar Azië. Heb voor vluchten gekozen vanwege de tijd.
Misschien is het her en der te ambiteus?
woensdag 3 juli 2013 om 13:58
Vergeet Ao Nang... dat is echt ellendig. Het ligt om de hoek bij Railay, dus die excursie kun je vast vanaf daar ook maken.
En optie 1 is erg druk. Let wel op de vluchten vanuit Amsterdam en naar ChangMai, vliegen ze vanaf hetzelfde vliegveld?
Mis wel een relax eiland ergens... je zoekt alleen maar de mega drukke dingen op.
En optie 1 is erg druk. Let wel op de vluchten vanuit Amsterdam en naar ChangMai, vliegen ze vanaf hetzelfde vliegveld?
Mis wel een relax eiland ergens... je zoekt alleen maar de mega drukke dingen op.
woensdag 3 juli 2013 om 13:58
Ik ben twee keer naar Thailand geweest, beide keren alleen een ticket gekocht en de rest daar geboekt. Op elke straathoek kun je echt alles reserveren en het is nog goedkoper ook. Ook kunnen ze je daar dan vertellen waar je heen zou kunnen gaan. Is stukken goedkoper en je bent veel vrijer. Als je een accommodatie wil, loop je binnen en vraag je of ze nog plek hebben.
woensdag 3 juli 2013 om 14:01
quote:Julus schreef op 03 juli 2013 @ 13:58:
Ik ben twee keer naar Thailand geweest, beide keren alleen een ticket gekocht en de rest daar geboekt. Op elke straathoek kun je echt alles reserveren en het is nog goedkoper ook. Ook kunnen ze je daar dan vertellen waar je heen zou kunnen gaan. Is stukken goedkoper en je bent veel vrijer. Als je een accommodatie wil, loop je binnen en vraag je of ze nog plek hebben.Tegen wie heb je het Julus?
Ik ben twee keer naar Thailand geweest, beide keren alleen een ticket gekocht en de rest daar geboekt. Op elke straathoek kun je echt alles reserveren en het is nog goedkoper ook. Ook kunnen ze je daar dan vertellen waar je heen zou kunnen gaan. Is stukken goedkoper en je bent veel vrijer. Als je een accommodatie wil, loop je binnen en vraag je of ze nog plek hebben.Tegen wie heb je het Julus?
woensdag 3 juli 2013 om 14:08
quote:Julus schreef op 03 juli 2013 @ 13:56:
Vanavond komt The Beach op tv, voor de liefhebbers!Oh ja die wil ik wel weer eens zien! Beetje ongeloofwaardig verhaal en jammerlijke vedraaiing van het boek, maar ik vond Leonardo wel heel goed in die film.
Vanavond komt The Beach op tv, voor de liefhebbers!Oh ja die wil ik wel weer eens zien! Beetje ongeloofwaardig verhaal en jammerlijke vedraaiing van het boek, maar ik vond Leonardo wel heel goed in die film.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
woensdag 3 juli 2013 om 14:53
Spectral...zou je dan het noorden skippen en alleen op Zuid thailand richten? Ik denk steeds dat ik dan wat mis, maar ik heb ook het gevoel dat dit een te druk programma is. Relaxeiland in de buurt van Khao Sok? phuket is geen aanrader.... dus vandaar Railey...niet echt een eiland en je kunt er ook niet echt makkelijk weer vandaan om iets te doen. Inderdaad is rechtstreeks makkelijker. Heb je een andere suggestie? Khao Sok leek ons toch wel bijzonder. Misschien in khao lak blijven en dan excursie doen in die omgeving? Maar dan hoef ik niet terug vanaf Krabi en kan ik vanaf phuket gewoon terug naar bangkok. Het gaat om relaxen, alleen het is dan geen eiland.
khao sok kan ook met een excursie en 1 overnachting....dus we zouden ook 1 week Ch. Mai kunnen doen en 1 week 1 eiland (rustig gedeelte phuket) en vanuit daar nog naar Khao Sok. Ik dacht dat omgeving Krabi zo bijzonder was vanwege die kalksteenformatie. Of moeten we naar Koh samui/koh Tao? voor het eiland gevoel? phi phi zeggen ze ook erg druk.
De reden dat we plannen is omdat het druk is rond de kerstdagen, vluchten, treinen, veel zit vol.
khao sok kan ook met een excursie en 1 overnachting....dus we zouden ook 1 week Ch. Mai kunnen doen en 1 week 1 eiland (rustig gedeelte phuket) en vanuit daar nog naar Khao Sok. Ik dacht dat omgeving Krabi zo bijzonder was vanwege die kalksteenformatie. Of moeten we naar Koh samui/koh Tao? voor het eiland gevoel? phi phi zeggen ze ook erg druk.
De reden dat we plannen is omdat het druk is rond de kerstdagen, vluchten, treinen, veel zit vol.
woensdag 3 juli 2013 om 15:04
quote:lise30 schreef op 03 juli 2013 @ 14:53:
Spectral...zou je dan het noorden skippen en alleen op Zuid thailand richten? Ik denk steeds dat ik dan wat mis, maar ik heb ook het gevoel dat dit een te druk programma is. Relaxeiland in de buurt van Khao Sok? phuket is geen aanrader.... dus vandaar Railey...niet echt een eiland en je kunt er ook niet echt makkelijk weer vandaan om iets te doen. Inderdaad is rechtstreeks makkelijker. Heb je een andere suggestie? Khao Sok leek ons toch wel bijzonder. Misschien in khao lak blijven en dan excursie doen in die omgeving? Maar dan hoef ik niet terug vanaf Krabi en kan ik vanaf phuket gewoon terug naar bangkok. Het gaat om relaxen, alleen het is dan geen eiland.
Je mist altijd wat, dat is met 2 weken zo, maar ook met 4 weken... je kunt onmogelijk alles doen.
Persoonlijk zou ik het noorden overslaan... en vanuit Bangkok naar KhaoSok gaan (3 dagen), Railay daarna (3/4 dagen), 3/4 dagen een eiland bijvoorbeeld PhiPhi (druk en klein), KohJum of KohLanta (goed te bereiken vanaf Railay).
Je kunt natuurlijk vanuit Bangkok op Samui vliegen, daaruit met boot en taxi naar KhaoSok (uur of 2.5 rijden schat ik), dan Railay, boot naar Jum/Lanta en dan terug?
Plannen en regelen is een goed idee, december zit heel veel vol altijd (ook de binnenlandse vluchten).
Je mist altijd wat, dat is met 2 weken zo, maar ook met 4 weken... je kunt onmogelijk alles doen.
Persoonlijk zou ik het noorden overslaan... en vanuit Bangkok naar KhaoSok gaan (3 dagen), Railay daarna (3/4 dagen), 3/4 dagen een eiland bijvoorbeeld PhiPhi (druk en klein), KohJum of KohLanta (goed te bereiken vanaf Railay).
Je kunt natuurlijk vanuit Bangkok op Samui vliegen, daaruit met boot en taxi naar KhaoSok (uur of 2.5 rijden schat ik), dan Railay, boot naar Jum/Lanta en dan terug?
Plannen en regelen is een goed idee, december zit heel veel vol altijd (ook de binnenlandse vluchten).
woensdag 3 juli 2013 om 20:03
Je mist inderdaad altijd iets,wij hebben toen bewust het noorden gelaten voor wat het is,hoe jammer ook achteraf gezien maar onze 3 weken waren toen ook al behoorlijk vol.
En ik vind het ook altijd fijn om ergens langer dan 3 dagen te zijn en lekker te kunnen relaxen.
Ik zou me bijvoorbeeld prima 2/3 weken kunnen vermaken op Ko Samui oid denk ik...
Dat lijkt me nu ideaal als ik daar rechtstreeks naar toe kon vliegen vanaf hier zonder overstap in Bangkok ofzo.
En ik vind het ook altijd fijn om ergens langer dan 3 dagen te zijn en lekker te kunnen relaxen.
Ik zou me bijvoorbeeld prima 2/3 weken kunnen vermaken op Ko Samui oid denk ik...
Dat lijkt me nu ideaal als ik daar rechtstreeks naar toe kon vliegen vanaf hier zonder overstap in Bangkok ofzo.
woensdag 3 juli 2013 om 21:11
Ik snap je dolfje! Ik heb t nu ook. Heb je spijt dat je niet naar Chiang mai bent gegaan. Bangkok spreekt me wat minder aan merk ik. Ik weet niet waarom. Jij had tree tops ook gedaan toch? Twee nachten in zo'n rafthouse lijkt me wat veel.
Soms denk ik ook, ga maar naar een eiland en vanaf daar zien we het wel
Soms denk ik ook, ga maar naar een eiland en vanaf daar zien we het wel
donderdag 4 juli 2013 om 08:49
@ lise30: Ik ben inmiddels 4 keer in Thailand geweest, en heb nog steeds veel dingen niet gezien. Maar dat is goed, dat komt nog wel. Of niet. Ik vind het belangrijk om vooral te genieten en moet niets. Vandaar dat ik optie A bij jou wel heel erg veel vind. Maar ook je andere opties zijn voor mij ook nog te veel, maar al wel wat rustiger. Naar mijn idee ben je erg veel aan het reizen en kom je nauwlijks aan ontspannen toe, ben je overal net te kort. Het is te doen, maar bedenk dat je veel onderweg zult zijn en wellicht niet echt uitgerust wanneer je thuis komt...
Wat me ook opvalt is dat je in 2 planningen autohuur aangeeft. Persoonlijk zou ik zelf geen auto willen rijden in Thailand, zeker niet tijdens de eerste ervaring met Azie: links rijden en de verkeerschaos in de steden. Verkeersregels, inhaalverboden en snelheidslimieten lijken door de Thai massaal genegeerd te worden. Het is echt anders rijden dan in Europa of Amerika! Niet om je te ontmoedigen, maar opdat je weet wat je kan verwachten. Wellicht, wel veel duurder, autohuur met chauffeur overwegen? Of verplaatsen via minibus.
Wat me ook opvalt is dat je in 2 planningen autohuur aangeeft. Persoonlijk zou ik zelf geen auto willen rijden in Thailand, zeker niet tijdens de eerste ervaring met Azie: links rijden en de verkeerschaos in de steden. Verkeersregels, inhaalverboden en snelheidslimieten lijken door de Thai massaal genegeerd te worden. Het is echt anders rijden dan in Europa of Amerika! Niet om je te ontmoedigen, maar opdat je weet wat je kan verwachten. Wellicht, wel veel duurder, autohuur met chauffeur overwegen? Of verplaatsen via minibus.
donderdag 4 juli 2013 om 12:56
Ik word al moe als ik naar je planning (alle 3) kijk Lise!
Van alle 3 de opties vind ik C het beste, maar dan zonder Ao Nang en 1-2 dagen langer in Khao Sok blijven. Je bent zo echt van het één naar het ander aan het racen en mijns inziens geniet je dan echt nergens van.
Optie A kan op zich ook wel, maar dan zou ik Khao Lak eruit gooien en meteen van CM naar Khao Sok gaan. Daar ook Ao Nang eruit en een dag langer in Sok blijven.
Vergis je niet in de reisdagen he, je calculeert nu in dat je de dagen ook nog van alles gaat doen. Uit ervaring weet ik dat daar niet veel van terecht komt. Ookal duurt zo'n vluchtje vaak niet meer dan een uur, je moet toch naar het vliegveld toe, er ruim van te voren zijn en bij aankomst op je bagage wachten, met de taxi naar je hotel inchecken etc. Ben je al met al toch gauw 3/4 dag aan kwijt.
Verder zou ik de dag van aankomst in Bangkok blijven. Je bent echt kapot na een nacht in een vliegtuig en dan nog door ergens anders heen is echt killing!
Van alle 3 de opties vind ik C het beste, maar dan zonder Ao Nang en 1-2 dagen langer in Khao Sok blijven. Je bent zo echt van het één naar het ander aan het racen en mijns inziens geniet je dan echt nergens van.
Optie A kan op zich ook wel, maar dan zou ik Khao Lak eruit gooien en meteen van CM naar Khao Sok gaan. Daar ook Ao Nang eruit en een dag langer in Sok blijven.
Vergis je niet in de reisdagen he, je calculeert nu in dat je de dagen ook nog van alles gaat doen. Uit ervaring weet ik dat daar niet veel van terecht komt. Ookal duurt zo'n vluchtje vaak niet meer dan een uur, je moet toch naar het vliegveld toe, er ruim van te voren zijn en bij aankomst op je bagage wachten, met de taxi naar je hotel inchecken etc. Ben je al met al toch gauw 3/4 dag aan kwijt.
Verder zou ik de dag van aankomst in Bangkok blijven. Je bent echt kapot na een nacht in een vliegtuig en dan nog door ergens anders heen is echt killing!
vrijdag 5 juli 2013 om 09:31
ik dacht ook al dat het te druk is... het is teveel heen en weer gerace en dat is voor een eerste keer azie, toch niet handig he. ik ga een nieuwe planning maken. We landen heel vroeg (7 uur 's ochtends in bangkok) de vakantie relaxed starten lijkt me beter. Dus of direct doorvliegen naar eiland (Samui of phuket) dan lekker relaxen en genieten van zon/zee strand in de winter en dan wat gaan ondernemen... khao sok, doorsteken naar andere eilanden en dan terug naar bangkok met eventueel nog excursie riverkwai/kanchanuburi? Ik denk dat als we 11 uur gevlogen hebben en om 7 uur landen in bangkok en we daar de hele ochtend nog in de stad gaan dwalen, dat 'm dat ook niet wordt. Dan kunnen we bangkok beter op de terugreis bezoeken. Ik wilde eerst vanaf een eiland terug vliegen naar bangkok (de laatste dag en dan de aansluitende internatioanel vlucht terug naar huis nemen omdat deze om 2 uur 's nachts gaat) maar dat wordt afgeraden omdat binnelandse vluchten nog wel eens zomaar uitvallen en we dan de terugvlucht naar huis missen. Ik wil niet twee keer in bangkok verblijven (begin een paar dagen en op het eind weer, omdat we maar 17 nachten hebben). Mayou zou jij op de zelfde dag doorvliegen naar Amsterdam vanaf Krabi of phuket of liever toch vanaf bangkok ivm de kans dat een vlucht uitvalt? Hoe is Samui? rustig gedeelte ten noorden van chaweng beach? daar is 't denk ik niet te druk??
vrijdag 5 juli 2013 om 10:08
Voor het verblijf in Khao sok ben ik op zoek naar jullie ervaring als je op het meer zou willen overnachten (1 nachtje is denk ik genoeg). ik zie dit vaak in de excursie tree tops jungle en lees over rafthouses. Zijn deze van dezelfde keten of bieden de accomodaties in het bezoekerscentrum ook overnachtingen aan in die rafthouses? ik krijg het idee dat het van 1 'hotel' is? welke?
voor de eerste nacht rondom het bezoekerscentrum welke is dan een aanrader?
our jungle house?
mistyresort?
elephant hills? of ??
wat zijn jullie ervaringen? deze spreken me op zich wel aan.
voor de eerste nacht rondom het bezoekerscentrum welke is dan een aanrader?
our jungle house?
mistyresort?
elephant hills? of ??
wat zijn jullie ervaringen? deze spreken me op zich wel aan.
vrijdag 5 juli 2013 om 12:44
Je hebt een beetje vertekend beeld van Khao Sok. Het is een straat met wat zijstraatjes, en daar liggen de resorts aan. Alle resorts verkopen tourtjes naar het stuwmeer met of zonder overnachting in een rafthouse. Je gaat dan 's ochtends met een busje naar het stuwmeer en vanaf daar met longtailbootjes over het meer naar een grote vlonder waar je met z'n allen luncht, zwemt, kanoot en wel of niet naar de grotten gaat. Vervolgens ga je of weer terug naar Khao Sok, of je overnacht in 1 van de rafthouses, die niet veel meer zijn dan 4 bamboemuurtjes met een rieten dak en een matras erin. De toiletten/douches zijn een tree of 30 omhoog. Je moet ervan houden...
In Khao Sok zelf is het leuk om aan de rivier te zitten. Volgens mij liggen er meer resorts aan. Ik heb zelf in Art's Riverview Lodge gezeten. Was prima. Je kunt een jungletocht maken langs watervallen en er ook in zwemmen, daar heb je geen gids voor nodig, of raften in de rivier. 3 nachten zou ik er zeker blijven.
Ik zou ff kijken hoeveel vluchten er van Krabi naar BKK gaan op de dag van vertrek naar NL. Als dat er meerdere zijn, zou ik de dag zelf gaan, want dat is eigenlijk wat je wilt, toch? En zo niet, een paar dagen Bangkok is echt geen straf hoor, vooral niet als je gaat fietsen daar, want dan kom je langs erg stille plekjes.
In Khao Sok zelf is het leuk om aan de rivier te zitten. Volgens mij liggen er meer resorts aan. Ik heb zelf in Art's Riverview Lodge gezeten. Was prima. Je kunt een jungletocht maken langs watervallen en er ook in zwemmen, daar heb je geen gids voor nodig, of raften in de rivier. 3 nachten zou ik er zeker blijven.
Ik zou ff kijken hoeveel vluchten er van Krabi naar BKK gaan op de dag van vertrek naar NL. Als dat er meerdere zijn, zou ik de dag zelf gaan, want dat is eigenlijk wat je wilt, toch? En zo niet, een paar dagen Bangkok is echt geen straf hoor, vooral niet als je gaat fietsen daar, want dan kom je langs erg stille plekjes.