Start mei 2013

10-04-2013 20:53 1268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!

Op weg naar een zwangerschap hebben we hier onze ervaringen en vragen gedeeld. Bijna iedereen is inmiddels bevallen.

Helaas is nog niet/niet meer iedereen zwanger.

NaamLeeftijdBDBijzonderhedenriverrdale27(32) 5-2-2014 jongen

11/6 positief musje3131(34) 26-2-2014 meisje

17/6 positief

(stop pil april) heupdysplasiederpina24(31) 21-3-2014 jongen 7/8 positief

16/6 2e miskraam meis198825(30) 24-3-2014 jongen karin_31(27) 4-4-2014 jongen 26/7 positief mamaroos8825(30) 15-4-2014 meisje 16/8 positief

2e, zoon 19 maanden, (stop pil april) mamarjan28(31) 6-7-2014 meisje 25/10 positief

(mirena uit april)

123aap123 & Lionlily

Wil je (terug) in onze tabel, laat het dan weten.

[tr][td]123aap123[/td][td]25(25)[/td][td]ud 11-10-14[/td][td]2-2 positief(stop pil december) pcos, 29-10 LEO, zwangerschap moeten beeindigen met 16 wkn [/td][/tr][tr][td]lionlily[/td][td]33(33)[/td][td]1-3[/td][td](spiraal uit april)[/td][/tr][tr][td]livelaughlove[/td][td]26(26)[/td][td][/td][td] (stop pil mei) pcos [/td][/tr[tr][td]marnee[/td][td]27(27)[/td][td][/td][td](al aantal maanden gestopt met pil) lange cyclus[/td][/tr]][tr][td]8saar4[/td][td]29(30)[/td][td]6-7[/td][td](stop pil april)[/td][/tr][tr][td]janneke513[/td][td]28(34)[/td][td]+/-1-7[/td][td](stop pil maart)[/td][/tr][tr][td]12laura12[/td][td]27(29)[/td][td]26-6[/td][td](stop pil april)[/td][/tr][tr][td]blossom87[/td][td]26(30)[/td][td]15-5[/td][td]begin april[/td][/tr][tr][td]eef[/td][td]33(30)[/td][td][/td][td]2e, zoon 8 jaar (start juni) eerst in mei cyclus ontdekken[/td][/tr][tr][td]marieanne2011[/td][td][/td][td][/td][td]2e, dochter bijna 2 jaar(stop pil mei)[/td][/tr][tr][td[/td][td][/td][td][/td][td][/td][/tr]

[tr][td]miesje83[/td][td]30(28)[/td][td][/td][td] ud 5-2-2014 2e, dochter 1 jaar[/td][/tr][tr][td]hopefully mamatobe[/td][td]24(23)[/td][td][/td][td]ud begin januari28/4 positief, vaginisme [/td][/tr]

Wat fijn River, gaan jullie het nu vertellen aan jullie ouders?

Voel je, je nog steeds goed?

@Lion even afwachten dus, ik zou persoonlijk niet te veel op soorten afscheiding letten. Je kunt ook meer afscheiding krijgen door innesteling etc. Het zegt niet altijd wat
Komende maand veel tijd voor elkaar, gelukkig. Vakantie, he?

Ik vroeg me af, als ik deze maand wordt bevrucht, wat wordt dan mijn UD? Is dat dan maart of april? Vanwege die weken die je 'kado' krijgt? Ik ben opeens helemaal in de war met tellen
Versimpelde berekening;

5 juni laatste menstruatie

5 juli positieve test

15 maart uitgerekend.

Dus 9 maanden 10 dagen na laatste menstruatie
Heey derpina: wij hebben het aan onze ouders verteld, waren allemaal super blij! Echt heel heel leuk om te zien..

Heb het ook aan m'n baas verteld en enkele goede vriendinnen.

Dus langzaam maar zeker komt iedereen het te weten.

Ik voel me nog steeds goed (gelukkig), wel wat vermoeid.

Moet gewoon goed om mezelf denken.

Hoe gaat het met jou derpina? Geestelijk en lichamelijk?

Oké lionlilly in de vakantie goed aan de bak

Menstruatie nog niet doorgekomen?

Hoe gaat het met de andere dames op het wachtbankje?

Saar en mamaroos?

Ik duim voor jullie
Nope, nog niets en toch voel ik me wel nogal menstruatief

Leuk dat je het al aan wat mensen hebt verteld, riverrdale!!

Dank voor de berekening, mamarjan, haha, gelukkkig had ik dezelfde uitkomst. Maar ik ging opeens zo twijfelen, gek.
Hoi meiden!

@riverdale: Top van je goede echo! een fijne bevestiging dat alles goed gaat daarbinnen! hoe voel je je verder? Leuk dat jullie het nu langzaamaan gaan vertellen!

@derpina: hoe is het nu?

@lll: goed dat je naar de HA bent geweest. altijd goed om nog even langs de gyn te gaan! En inderdaad, lekker doorklussen ondertussen, hopelijk heb je snel duidelijkheid!

@mamaroos: hoe is het op het wachtbankje?

@musje: spannend die eerste echo! Wachten duurt heel lang..

@lionlily: hoe is het? voel je je nog zo menstruatief?! hihi

Hier ook een prachtige eerste echo gehad! Ook ik vond het maar weer wat spannend en was blij toen er een mooi knipperlichtje te zien was! Twee handjes, twee voetjes en 5-2-2014 als uitgerekende datum! Hoeraa!!
@lionlilly: menstruatief lol

@miesje: is je echo naar voren geplaatst?

Wat super dat de echo goed was, bijzonder hè dat kleine knipperlichtje?

Ik voel me eigenlijk wel goed, btje vermoeid maar verder niks te klagen Hoe gaat het met jou? Kwaaltjes?
@riverrdale: dat heb je goed in de smiezen! haha!

Mijn echo is inderdaad iets naar voren verplaatst. Ik was best onzeker door wisselende symptomen (bij mijn dochter was ik constant misselijk en nu gaat het eigenlijk best goed!) en een lichte moeders-voor-moeders test. Toen ik dat aangaf tijdens de intake bij de vk stelde ze voor de echo wat naar voren te halen! Ik was er erg blij mee al had ik er niet zelf op aangedrongen oid.

En ja, ik voel me dus best goed! Inderdaad af en toe flink vermoeid en soms vlagen van misselijkheid maar over het algemeen goed! Lekker zwanger! Wel begint mijn buikje al best te groeien.. wellicht omdat het vlot op de vorige zwangerschap is?

Ow en voor de lijst: volgende afspraak bij de vk is op 8/8

Hebben jullie nog leuke plannen met het mooie weer dit weekend?
Goedemorgen meiden

@Lionlily hoe is het met jou? Al getest?

@River vanaf morgen kan ik testen, maar was zo nieuwsgierig dat ik gister al getest heb. Maar negatief, ik hoop dat het te vroeg is. En dat ik misschien morgen of overmorgen een positieve test heb .

@Miesje wat fijn he voel je je nu anders dan in je eerste zwangerschap?

Wat gaan die dagen toch langzaam als je moet testen he... Maar als ik nu niet zwanger ben dan weet ik het ook niet meer hoor. Ik ben kotsmisselijk, vet haar, puistjes en soms wat hoofdpijn. Wat ik trouwens allemaal niet heb gehad toen ik van de eerste zwanger was, toen had ik alleen gevoelige borsten. Dus ik hoop dat mijn lichaam me niet voor de gek aan het houden is!!

Hoe is het met Karin, ben je het wachten ook zo beu?
Wat leuk river ! Fijn dat ze zo blij zijn. Was de reactie op je werk ook goed?

Wat fijn die echo Miesje, het lijkt me zo mooi.

Duim voor jou Roos!

@hier

Ben een beetje stil, maar voeg niet echt iets toe op dit moment.

Sta ook een beetje stil.

Moet deze week weer naar de dokter om even te praten. Was op verzoek van de dokter.

Nog steeds geen menstruatie, voel me verder wel gewoon goed.

Van de week weer een keer heel verdrietig geweest. Maar waren een beetje de omstandigheden. Echo gezien van een vriendin kleertjes etc die ze al had gekregen. Deed wel even pijn.

En heb het nu aan mijn broer/schoonzusje verteld.

Maar ik kan niet anders dan wachten. Af en toe wel frustrerend. Maar ik kan zwanger worden dat weet ik. En hier komt het ook nog wel. Er is natuurlijk altijd een kans dat et mis gaat er zijn meer vrouwen die een miskraam krijgen. Of niet eens kinderen kunnen krijgen.
mamaroos88 : spannend hoor! Wanneer mag je dan testen?Vandaag toch ? Ben benieuwd

miesje: Super leuk dat je buikje ook al snel zichtbaar is, je bent niet voor niets zwanger toch! en fijn dat je al een echo hebt gehad, lijkt me bijzonder en wat meer zekerheidheid te geven,

Derpina: Lijkt me ook een dubbel gevoel ja dat je vriendin zwanger is, Snap helemaal dat dat frustrerend is dat je nu moet wachten, maar je weet idd dat je zwanger kunt worden dus gewoon de hoop houden, En we gaan er gewoon voor dat het de volgende keer wel blijft zitten !

# Hier niet veel te vertellen niets nieuws, genoten van het weer .. en veel oefenen haha. Hoopte stiekem toch een menstruatie te krijgen uit me zelf maar helaas. Nog altijd niks, hopen dat die medicijnen straks aanslaan, ben eigenlijk best wel aan het aftellen. Lijkt allemaal een eeuwigheid te duren zo.

Eerst dacht ik als mensen vroegen wanneer komt er een kleine enzo , haha... jullie moesten eens weten. Maar vind het wel moeilijker nu omdat het allemaal via andere wegen moet nu, en ik er eigenlijk ook niemand nog van op de hoogte wil brengen omdat we toch graag willen als het uit eindelijk lukt het een verassing blijft. Achja we duimen voor dit jaar dat we zwanger worden meer kun je niet doen.

Had even gelezen bij het andere topic maar daar komen ook steeds meer poppetjes bij in het rijtje.
Helaas vandaag ongesteld geworden

Niks aan, bleh! Ik had het al verwacht, volgende maand weer een een poging (of twee, of drie ) wagen...

Ik lees mee, hoor, maar ben even wat uithuizig en druk, dus ik schrijf niet, maar ik zit regelmatig met gekruiste vingers om jullie geluk te brengen!
Spannend mamaroos!

Hier nog geen tekenen van aanstaande menstruatie, dat zien we maar als iets goeds! Dit weekend wel zwangerschapstesten gekocht. Om mee te nemen op vakantie. Over een week zijn we weg en ik zag mijzelf nog niet in het buitenland op zoek gaan naar testen
Hoi,

Even snel een berichtje, dag 31 vanmorgen getest. Negatief maar een beetje menstruatie gevoel.. Dus afwachten!!
Balen mamaroos!

Hier nog geen spoor van menstruatie te vinden... ik vind het wel spannend, zou het dan toch...
Oh ja, ik ben binnenkort een paar dagen weg. Niet lang genoeg om van de lijst te gaan, naar toch handig als jullie weten dat je je geen zorgen hoeft te maken
Hoi meiden,

Dag 33 en nog steeds niks, pff ik kan niet meer wachten.. Vind weer veel dingen vies om te eten, had ik bij de eerste ook enorm.

Dus hoop echt dat ik snel meer duidelijkheid heb.

@Karin spannend zeg, ik duim heel hard mee

@Lionlily balen meis :( ik hoop dat jullie de volgende ronde meer kans hebben.

@Aap nog even en je moet naar het ziekenhuis he? Hoe voel je je eronder? Spannend?
Spannend roos ikhoop dat het raak is, :-)

Ik mag beginnen met die povera de22ste maar pas als ik opgesteld word moet bellen voor een echo n dan op dag 1 2 ,3 bloed pprikke voor de hormonen en schildklier waarde. Het kan 3-14 dagen duren voor het opgang komt. Dus ben benieuwd. We willen nog op vakantie in de komende 3 weken dus dan start ik iets later.

Voel me wel oké .... heel spannend en benbang of het wel willen lukken! Maar we blijven positief
Sorry voor me spelling reageer via telefoon
Ik dacht vanmorgen nog.. Wat is het stil op t forum

Mamaroos spannend! Klinkt wel heel verdacht..

Wanneer ga je weer testen?

Karin ook al spannend! Je houdt ons wel op de hoogte toch ondanks de vakantie

Aap, voor jou breekt ook een spannende tijd aan..

Kan me voorstellen dat je onzeker voelt of het allemaal wel gaat lukken! Maar ervan positieve vibes naar je sturen, dus komt goed!

Verder nog meiden met nieuws?

Ben benieuwd hoe het met 8Saar4 en Janneke513 is..

Hier gaat alles goed.. Woensdag naar verloskundige voor termijnecho ben benieuwd hoe het met de kleine gaat..
@aap, geniet maar eerst van je vakantie

daarna spannend om af te wachten hoe je op de medicatie gaat reageren.. ik duim voor je

@roos, dag 33!? genoeg tekenen, maar geen positieve test? wat frustrerend, je blijft natuurlijk op een late positieve test hopen

hoop dat je zo snel mogelijk duidelijkheid heb (het liefst in een positieve test)

@karin, wanneer wil je gaan testen? nog voor je vakantie? succes! en fijne vakantie.

@lionlilly, succes in deze nieuwe ronde

@LLL, marnee; succes met wachten. Merken jullie iets? anders dan anders?

@derpina, al je gesprek met de arts gehad? hoe was het?

@hier, vruchtbare periode gehad gezien mijn temperatuur, waar ik wel wat duidelijkheid van krijg (valt mee met hoeveel gedoe het is)

en van de week gelezen op internet (als je het niet wil lezen, sla dan 4 regels over;)

om je baarmoederslijm te beoordelen moet je in je baarmoedermond beetje knijpen, blijkt dat ik afgelopen maand mijn vaginaslijm heb getest...

de eerste dag dat ik het probeerde (20u na sex) was het eiwitdun, dagen daarna eigenlijk niet meer.

Dus wie weet.. alleen durf ik het niet te hard op te hopen.

Ik weet het over een kleine 2 weken;)
Hoe doe je dat in je baarmoedermond knijpen? Lijkt me niet echt makkelijk/prettig.....

Net met lief zaterdagochtend bedacht voor testen als ik dan nog niet menstrueer.....
Tja Karin,

2 vingers er dan soort knip beweging...

Eigenlijk tegen baarmoedermond aan

Maar dat deed ik eerder niet.

ik dacht; ik deel de techniek misschien heeft een van jullie er wat aan.

Maar denk dat het niet de makkelijkste methode is om vruchtbare dagen te herkennen.
@Aap geniet van je vakantie, even alles los laten. En daarna uitgerust overal aan beginnen. Het komt vast goed met jullie. Blijf positief is soms moeilijk dat snap ik. En het is makkelijker gezegd als gedaan.

@River succes woensdag

@Mamarjan hoe doe je dat dan?

@hier Volgende week nog eens naar de dokter bellen. Hij is op vakantie lekkere communicatie dus.

Maar wel ongesteld geworden, had gisteren avond echt het menstruatie gevoel. Dus een tampon in gedaan en vannacht dus ongesteld geworden. Dus sta niet meer zo stil.

En het klopt precies met mijn cyclus. Alleen wen maand overgeslagen door de zwangerschap natuurlijk. Dus ik neem aan dat mijn lichaam het deze keer prima heeft gedaan

9 augustus is dus mijn nieuwe mbd.

Nu hopen dat het snel raak is en het goed gaat
@Derpina, fijn dat je lichaam trouw is gebleven aan je cyclus!

Je weet dat je zwanger kan worden, dus ik duim met je mee dat het snel weer raak is. En deze keer gaat het goed!

#slijm, ik stop 2 vingers in vagina, wanneer ik met topje van vinger tegen baarmoedermond aan ga, vingers iets uit elkaar en dan soort knipbeweging met die vingers, langs topje van baarmoedermond en dan vingers bij elkaar houden en dan vingers er weer uit en dan slijm beoordelen.

Die dag dat ik eiwitachtig slijm had, was de baarmoedermond zacht en kon ik er in/langs knijpen.

Ik ben nu niet in mijn vruchtbare periode en dan lukt het me ook niet.

(kan natuurlijk ook toevalsbevinding zijn geweest, maar vroeg me echt af hoe andere vrouwen hun slijm konden beoordelen ... en nu denk ik het te snappen, ik laat het jullie volgende maand weten of het weer het geval is)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven