Start mei 2013

10-04-2013 20:53 1268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!

Op weg naar een zwangerschap hebben we hier onze ervaringen en vragen gedeeld. Bijna iedereen is inmiddels bevallen.

Helaas is nog niet/niet meer iedereen zwanger.

NaamLeeftijdBDBijzonderhedenriverrdale27(32) 5-2-2014 jongen

11/6 positief musje3131(34) 26-2-2014 meisje

17/6 positief

(stop pil april) heupdysplasiederpina24(31) 21-3-2014 jongen 7/8 positief

16/6 2e miskraam meis198825(30) 24-3-2014 jongen karin_31(27) 4-4-2014 jongen 26/7 positief mamaroos8825(30) 15-4-2014 meisje 16/8 positief

2e, zoon 19 maanden, (stop pil april) mamarjan28(31) 6-7-2014 meisje 25/10 positief

(mirena uit april)

123aap123 & Lionlily

Wil je (terug) in onze tabel, laat het dan weten.

[tr][td]123aap123[/td][td]25(25)[/td][td]ud 11-10-14[/td][td]2-2 positief(stop pil december) pcos, 29-10 LEO, zwangerschap moeten beeindigen met 16 wkn [/td][/tr][tr][td]lionlily[/td][td]33(33)[/td][td]1-3[/td][td](spiraal uit april)[/td][/tr][tr][td]livelaughlove[/td][td]26(26)[/td][td][/td][td] (stop pil mei) pcos [/td][/tr[tr][td]marnee[/td][td]27(27)[/td][td][/td][td](al aantal maanden gestopt met pil) lange cyclus[/td][/tr]][tr][td]8saar4[/td][td]29(30)[/td][td]6-7[/td][td](stop pil april)[/td][/tr][tr][td]janneke513[/td][td]28(34)[/td][td]+/-1-7[/td][td](stop pil maart)[/td][/tr][tr][td]12laura12[/td][td]27(29)[/td][td]26-6[/td][td](stop pil april)[/td][/tr][tr][td]blossom87[/td][td]26(30)[/td][td]15-5[/td][td]begin april[/td][/tr][tr][td]eef[/td][td]33(30)[/td][td][/td][td]2e, zoon 8 jaar (start juni) eerst in mei cyclus ontdekken[/td][/tr][tr][td]marieanne2011[/td][td][/td][td][/td][td]2e, dochter bijna 2 jaar(stop pil mei)[/td][/tr][tr][td[/td][td][/td][td][/td][td][/td][/tr]

[tr][td]miesje83[/td][td]30(28)[/td][td][/td][td] ud 5-2-2014 2e, dochter 1 jaar[/td][/tr][tr][td]hopefully mamatobe[/td][td]24(23)[/td][td][/td][td]ud begin januari28/4 positief, vaginisme [/td][/tr]

Eerst schreef ik mee mee met het april forum, deze was erg vol.

Daarom ben ik gaan mee schrijven bij het juni forum.

Bij beide leuke dames, maar eigenlijk zitten wij er precies midden in.

Ik zal mij voorstellen; Ik ben 28, man 30.

We hebben al jaren een kinderwens.

Maar vanaf nu mag deze in vervulling gaan!

Wie heeft er zin om mee te schrijven?
Hallo dames!

Ook ik lees al een tijd mee met het april- en juniforum, maar het aprilforum is inderdaad erg druk en juni is nog zo ver weg! Dit mei-forum heeft me toch doen besluiten om mee te gaan schrijven :-)

Ik zal me even voorstellen: ik ben 28 en mijn man 34. We hebben nooit echt een uitgesproken kinderwens gehad, altijd wel getwijfeld. Maar sinds kort hebben we toch besloten er voor te gaan. 22 maart heb ik de laatste pil geslikt. Nu eerst even afwachten of de cyclus weer normaal op gang komt en dan hopelijk vanaf mei aan de slag :-D
Hallo!

Ik lees ook al een tijdje mee met alle maandgroepjes, maar is vaak al zo snel zo vol! En wil graag mee schrijven! Heb een andere nick aangemaakt ivm herkenbaarheid.

Ik zal me ook even voorstellen: ik en vriend zijn allebei 27. Ik heb al sinds ik me kan herinneren een grote kinderwens. Mijn vriend gelukkig ook . Omdat we nog studeerden en in een klein appartementje woonden hebben we het een beetje uitgesteld. Hoewel ik nog niet helemaal klaar ben met de studie, hebben we nu wel een leuk koophuis en heeft mijn vriend een vaste baan, dus tijd om te starten :D! Ben al een aantal maanden met de pil gestopt, maar cyclus is nog erg onregelmatig.. Hoop dat dat snel wat regelmatiger wordt!
Fijn

Het aprilgroepje besloot toch 'dicht' te gaan dus was al aan het nadenken een nieuw clubje te starten! Leuk, kunnen we ook weer lekker vooraan beginnen met alle dingen die er bij komen kijken.

@Mamarjan heb jij het startmei2013 account aangemaakt? Heb jij enig idee hoe we een tabel kunnen maken? Is wel leuk hè?

Even voorstel: ik ben 31, mijn man is 26. We zijn inmiddels bijna vier jaar getrouwd en afgelopen zomer verhuisd. Wat kinderen betreft wist ik het nooit zo goed, totdat ik mijn man tegenkwam, écht! In maart heb ik mijn eerst natuurlijke menstruatie gehad nadat ik gestopt ben met de pil. Mijn exacte cyclus ben ik dus nog aan het uitvogelen, maar we zagen eigenlijk geen reden om in de tussentijd voorzichtig te doen. Als het goed is heb ik mijn vruchtbare dagen net gehad (vorige week ook het eiwitachtige slijm herkend). 20 april is mijn MBD, maar zoals gezegd ik verwacht nog niet veel aangezien ik net gestopt ben met de pil.

Oo dit moment is er vanalles aan mijn lijf aan het veranderen. Maar komt dat doordat ik met de pil ben gestopt of doordat we al raak geschoten hebben? (en dat houdt mijn gedachten wel bezig deze dagen) Hoe zitten die gevoelens bij jullie?
Mamarjan !

Kan ik je bij juni uit de tabel gaan halen?

Succes aan alle dames!
Gezellig dat er direct mensen mee doen!

Ik hoop dat iedereen snel zijn cyclus ontdekt!

Ik ben niet erg goed in een tabel maken, dus adviezen krijg ik graag.

Wanneer je iets in de tabel wil hebben, schrijf het dan dik of in HOOFDLETTERS. ww=vivamei

@karin, wat spannend dat je nu al van alles merkt!

kan altijd van het het ontpillen zijn, maar zou super zijn als je al zwanger bent!

slaap lekker allemaal
Een vruchtbaar topic gewenst! Dat er maar snel veel cheers in de tabel staan.
Gezellig! Ik doe graag mee:

Ik ben 33, man ook, 1e kindje (hopelijk), mijn spiraal wordt morgen verwijderd, daarna word ik hopelijk gauw ongesteld volgens mijn cyclus (maar goed, je weet nooit hoe het spiraal dit heeft beinvloed) en dan kan ik eens gaan kijken wanneer ik vruchtbaar ben

Hoe zoeken jullie dat uit? (vruchtbaarheid)
Gezellig dat ander dames zich al hebben aangesloten :)!

@lionlily

Spannend dat je spiraaltje morgen verwijderd wordt! Ik hoop dat je snel een regelmatige cyclus hebt! Na het stoppen bij de pil duurde het bij mij 2 maanden voordat mijn cyclus weer een beetje op gang kwam, daarna was het iets regelmatiger (ik denk ongeveer 1x per 35/40 dagen, maar niet actief bijgehouden). Na vorige menstruatie ben ik begonnen met temperaturen om inzicht te krijgen in mijn vruchtbare dagen. Na 3 weken ging mijn temp omhoog en ik dacht dat ik mijn eisprong had gehad. Maar nu 3,5 week verder ben ik nog steeds niet ongesteld geworden (heb er al een test aan gewaagd, maar helaas negatief). Dus nu ben ik aan het wachten op mijn menstruatie :S. Maar eigenlijk wilde ik alleen zeggen dat ik dus temperatuur ;).

@karin Ik voel elke maand ook erg veel. Steken in mijn buik, pijnlijke borsten, misselijke etc. Maar ik denk dat het komt omdat ik het zo graag wil, gecombineerd met de "normale cyclus" gevoelens die ik minder had toen ik aan de pil zat. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou wel meteen raak kan zijn! Zou mooi zijn een dansend poppetje in de tabel :P.
@marnee, als het goed is, is mijn cyclus meteen weer op orde, want de spiraal geeft heel plaatselijk hormonen af. Ik ben trouwens opeens vandaag ongesteld geworden, dus de kans zit erin dat ik gelijk doorkan in de normale cyclus. Hopen, hopen!!

Ik denk dat ik ook ga temperaturen, maar ik heb een nogal gekke temperatuur, altijd koorts als ik wakker wordt, en rond zes uur 's avonds krijg ik ondertemperatuur. Maar dat is allemaal gewoon een gek ding aan mij, niets bijzonders. Maar er zit dus ook een kans in dat ik gewoon met een test moet gaan werken
Eindelijk een mei-topic! Mijn vriend en ik willen vanaf mei beginnen voor ons eerste kindje. Eind april slik ik de laatste pil en dan gaan we er gelijk voor! Ik slik al 11 jaar de pil, voorheen had ik een super regelmatige cyclus, dus ben nu heel benieuwd of dit nog zo is. Zie wel op tegen mijn eerste echte menstruatie, die was voor de pil heel heftig We zijn 31 en 34 en vinden het super spannend naar kunnen niet wachten!
Welkom musje! Spannend he? Vond het wel gek om mijn laatste pil te slikken, komt het opeens allemaal een stuk dichterbij!

@lionlily, wauw zo wel super zijn als je meteen in je normale cyclus zit! Wel apart van je temperatuur ja! Mijn temperatuur is juist altijd lager 's ochtends. Maar als het bij jou iedere dag altijd hoger is en je test op hetzelfde moment in de ochtend elke dag moet het misschien ook wel lukken? Maar als je cyclus regelmatig is, kun je volgens mij ook heel handig met ovulatietesten werken. Voor mij is dat nu nog een beetje een dure business omdat ik nog geen idee heb...
@marnee ja, ik wijt al die gevoelens in mijn lichaam ook maar aan het gevoeliger zijn door het stoppen met de pil. Ik alleen geen idee of dat het echt is.

Wij gebruiken nog geen testen of temperaturen voor de ovulatie. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
@marnee, zeker spannend ! Slik sinds begin deze maand ook foliumzuur en dat was al een hele stap hoor (ook het kopen daarvan haha).

Ik wil eerst proberen "gewoon" zonder hulp van temperaturen of ovulatietesten zwanger te worden, hebben jullie een onregelmatige cyclus dat je wel al wil/gaat temperaturen?

Ik wil best in de tabel, zit op mijn telefoon dus kan niet vet typen helaas.

Hebben jullie al zwangerschapstesten gekocht? Ik moet nog even een drempel over hoor, heb het idee dat iedereen dan naar mij kijkt ;)
Ik heb nu nog geen zwangerschapstesten gekocht. Wel eens eerder toen ik dacht zwanger te zijn en ik dat nog niet wilde, niemand kijkt je raar aan, die meiden bij de etos/kruidvat/etc. Zijn niet anders gewend natuurlijk

Anders kun je ze ook online bestellen trouwens, als je het echt eng vindt of geen bekenden tegen wil komen...

Over de drogist gesproken: gebruiken jullie vitamines of foliumzuur o.i.d.? Ik heb VSM puur mama met foliumzuur en allerlei extra vitamines die je lijf wel extra kan gebruiken. Geen idee of het helpt maar kwaad kan het niet, toch?
Ik ben na het stoppen met de pil Gravitamon gaan slikken (speciale vitamines met foliumzuur voor vrouwen met kinderwens). Ik wil als ze op zijn misschien gaan beginnen met Etos zwanger worden vitamines, wel goede dingen over gelezen. Ik heb de Gravitamon altijd op de salontafel staan, omdat ik ze anders vergeet in te nemen. Is altijd wel lastig als er mensen op bezoek komen (snel de pillen verstoppen ;)), want niemand weet dat we al "bezig" zijn. En wil het graag ook geheim houden omdat ik niet weet hoe lang het gaat duren en ik ook graag wil dat het een verrassing is.. Hoe pakken jullie dit aan? Hebben jullie het aan mensen in je omgeving verteld?

Zwangerschapstest kopen vond ik ook wel eng... Maar eigenlijk viel het heel erg mee hoor, ze keken er niet van op! Vond het doen van de test ook erg spannend!
@Karin, dat wordt al direct heel spannend! Wie weet ben je de eerste gelukkige in de tabel met een dansend poppetje!

Ik zelf heb van het ontpillen tot nu toe vrij weinig last (gelukkig!). Wel merk ik dat mijn stemmingen/emoties vaker wat heftiger zijn, dat zullen de hormoontjes wel zijn denk ik Ook het feit dat het nu toch wel serieus begint te worden zal ook wel meespelen, moet toch nog even aan het idee wennen... We hebben jarenlang niet aan kinderen/zwanger worden gedacht en nu is dat opeens heel anders.

Sinds enkele dagen ben ik ook begonnen met het slikken van de Davitamon multivitaminen met foliumzuur (wat een verschrikkelijk grote pillen, ben daar niet zo goed in.. ). Gewoon via bol.com gekocht om het tegenkomen van bekenden te voorkomen. Zwangerschapstesten wachten we nog maar even mee tot het echt zover kan zijn. Ik zag trouwens dat deze ook bij bol.com te verkrijgen zijn.

Bij ons is niemand op de hoogte van onze plannen, en dit willen we ook zo houden. Als het zover is dat we zwanger zijn dan vertellen we het pas aan familie en bekenden. Ik denk ook dat niemand verwacht dat we er mee bezig zijn, aangezien we het zelf er ook nooit over gehad hebben met anderen. Dat zal nog een verrassing worden als het zover is
Nou, over een klein uurtje is het zover, spiraal d'r uit. Nu toch wel erg spannend, ik ga alleen, trouwens, vriend moet werken.

Ik slik ook al een aantal weken foliumzuur, dus dat zit wel goed. Ik wilde die gecombineerde vitamines juist niet, omdat ik heel gezond eet en anders misschien toch juist teveel binnenkrijg. Bij sommige vitaminen vind ik dat niet erg, bij anderen wil ik dat liever niet.

Gisterenavond een boel onzekerheid bij beiden, maar vooral koudwatervrees, haha. Het zit goed, dat weten we, we kunnen een kind alles bieden, emotioneel, sociaal, financieel en praktisch, maar angstige momenten blijven er altijd wel, toch? Gaan we het wel goed doen? Zullen we elkaar nog leuk vinden met zo'n wurmpje ertussen ...?
Bij ons weet alleen een heel goede vriendin van onze plannen en dat houd ik ook zo, ik wil geen veelbetekenende blikken als ik geen wijn drink ;)
Veel succes vandaag lionlilly!

Ja.. Die koudwatervrees....

Morgen ga ik naar mijn beste vriendin toe. Zij is in december bevallen, superleuk! Overigens zette haar zwangerschap bij mij wel het een en ander in gang. Toen ze vertelde dat ze zwanger was, was mijn eerste gedachte: "dan wil ook! Dan zijn ze straks even oud", maar was voor ons nog iets te vroeg.

Hoe dan ook, tijdens het afspreken zag ik ook weer hoe lastig het kan zijn om om een kleine baby heen te plannen... koudwatervrees kwam weer opzetten hoor!

Ik denk dat ik haar morgen wel ga vertellen dat wij bezig zijn, vind ik zelf wel fijn om het tegen iemand te kunnen zeggen. Zij weet natuurlijk nog heel goed hoe het bij haar ging, dus ook dat scheelt.

Gecombineerde vitamines: ook ik eet gezond en afwisselend en toch zat ik een paar maanden terug veel te laag met mijn vitamine D. Daar heb ik dus ook extra van gehad van de huisarts. Deze moet ik mijn leven lang blijven gebruiken. Veel vage klachten zijn nu weg of veel minder geworden. Dus ook als je denkt dat je gezond eet, genoeg buitenkomt enzo kun je toch tekorten hebben.

Lionlilly: van welke vitamines ben je bang er te veel binnen te krijgen?
Nou, gelukt, hoor! Auw, maar wel gelukt.

Vitamine D en A wil ik niet teveel innemen en bepaalde vitamines B (B5 bijv.). Kan vervelende gevolgen hebben voor mij en de (mogelijk zich snel vormende ) baby...
@musje31 welkom

@lionlily, hoe voel je je? was het vervelend om spiraal weg te laten halen? Ik zit namelijk op mijn spotting te wachten om dan spiraal weg te laten halen, maar ik kan eigenlijk niet wachten, ik denk dat ik afspraak voor volgende week ga maken....

hé je bent al weer klaar (ik schrijf ook veel te lang;)... het deed pijn....mmm, nou ik laat hem toch maar niet zitten

Vanaf vandaag kan je zwanger gaan worden

@karin_, ik kan goed begrijpen dat je je plannen met een vriendin wil delen, is echt heerlijk om er over te kunnen praten met een andere vrouw (mijn man wil best luisteren en inmiddels ook wel praten, maar ook weer niet te lang ;)

@marnee, wanneer je thuis goed kan praten over de plannen, zal je er misschien minder behoefte aan hebben, maar ander kan je altijd alsnog beslissen iemand in vertrouwen te nemen...

je 'geheim' is bij ons veilig, klets maar met ons!

#vertellen, iedereen in mijn omgeving weet dat wij heel graag kinderen willen, maar vanwege mijn studie het nog moet wachten. Een vriendin heb ik het wel verteld, we wonen niet dicht bij elkaar en af te toe schrijven we echt even de dingen van de dag, naar elkaar van ons af. Zo ook dat ik echt niet meer lang wil wachten. Ik denk dat mijn moeder ook wel door heeft dat we eerder zullen beginnen dan dat we zeggen.

@janneke513, fijn dat je weinig last hebt van het ontpillen! je zegt dat je meer emoties hebt, klinkt toch als hormonen, hihi,

ik merk het ook, dat ik om alles kan huilen, zullen ook wel mijn hormonen zijn

#aanpassingen, ik zal veranderingen in de tabel zetten, wanneer je dik, of hoofdletters(voor via mobiel) gebruikt

#vitaminen, ik gebruik nu nog vitaminen voor sporters, maar na aankomend weekend ga ik over op foliumgerichte vitaminen, etos mama/moeder worden, goede verhalen over gehoord, heb 2 doosjes gekocht, daarna toch maar verder met gewone foliumzuur is stuk voordeliger.

ik woon in een grote stad, dus ben niet zo bang voor kijkende ogen, en ach... anders was ik op zoek naar granberrypillen, voor mijn blaasontsteking oid

vitamine A D E K, zijn vetoplosbaar, als je zwanger bent is A schadelijk, maar dan moet je volgens mij wel je best voor doen (vitaminenpillen nemen en heel veel lever eten)

DEK zijn zover bekend zelfs bij een te veel niet schadelijk.

de andere vitaminen zijn wateroplosbaar dus bij te veel plas je ze uit.

http://www.voedingscentru ... gelijkse-hoeveelheid.aspx

#vruchtbare periode, wanneer ik van mijn spiraal af ben ben ik erg benieuwd of mijn cyclus beetje op orde is, afgelopen maanden tussen de 28 en 62 dagen, in verleden max 100, dus dat wordt nog wat. ik ga daarom wel op slijm letten(sorry;) en temperatuur bij houden. Dan kan ik het vast niet laten, wanneer ik iets opmerk, daar gebruik van te maken. Wie weet ontdek ik ook wel mijn eisprong, nooit op gelet, dus weet niet of ik die voel.

Wens mij vandaag maar veel geluk! heb zo tentamen... en dit was wel weer genoeg studieontwijkendgedrag
Meiden, wat betekent MBD eigenlijk?!
Succes Mamarjan, met je tentamen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven