roken op het terras
vrijdag 5 juli 2013 om 15:05
Ik zit lekker met m'n dreumes (zichtbaar beperking in de vorm van slang in z'n neus/grote pleister op z'n wang) een drankje te doen op het terras. Komen er net 2 dames van middelbare leeftijd aan het tafeltje naast ons zitten terwijl het een groot terras is en er overal nog tafeltjes vrij zijn. En ze steken beiden de ene na de andere sigaret aan. De wind staat zo dat de rook vol onze kant uit komt.
Mijn eerste vraag is rook je dan ook mee zo buiten? Dat vraag ik natuurlijk voor mijn zoontje. En mijn tweede vraag is of dat niet onbeschoft is. Of stel ik me aan?
Mijn eerste vraag is rook je dan ook mee zo buiten? Dat vraag ik natuurlijk voor mijn zoontje. En mijn tweede vraag is of dat niet onbeschoft is. Of stel ik me aan?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
vrijdag 5 juli 2013 om 15:15
Nou ik heb zelf tot 3 jaar geleden ook gerookt en vond ook dat buiten roken altijd moest kunnen maar als ik op het terras zat naast een klein kind (laat staan een kind dat iets had) dan rookte ik niet. Maar goed wij zijn gaan verzitten.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Haha, ik heb jaren gerookt. En buiten MOETEN roken was toch wel de grootste onzin! Totdat.....ook ik van de week buiten zat met mijn zoontje (ernstige luchtwegproblemen -> bekent bij de roker in kwestie) iemand voor zijn neus een sigaret opstak en de rook recht zijn gezichtje inwaaide. Ik dacht; jemig kun je niet ergens anders gaan zitten? Je weet toch dat het niet goed is voor hem!
Dus ja, ik begrijp je wel maar ik denk dat 'de roker' het niet inziet, buiten roken kan ook schadelijk zijn voor de omgeving!
Dus ja, ik begrijp je wel maar ik denk dat 'de roker' het niet inziet, buiten roken kan ook schadelijk zijn voor de omgeving!
vrijdag 5 juli 2013 om 15:16

vrijdag 5 juli 2013 om 15:17
Aan de ene kant denk ik: ga binnen zitten. Daar mag sowieso niet gerookt worden. Wat Miepje1971 zegt. Aan de andere kant zou ik zelf met mijn sigaretten aan de andere kant van het terras gaan zitten, ver weg van het kind zodat die geen last zou hebben.
Roken bij kinderen/mensen die er niet tegen kunnen doe ik niet, ik ga altijd wat verder weg staan/zitten dan.
Roken bij kinderen/mensen die er niet tegen kunnen doe ik niet, ik ga altijd wat verder weg staan/zitten dan.
vrijdag 5 juli 2013 om 15:18
Ja ook op terrassen zouden rokers rekening moeten houden met anderen, zeker kinderen.
Ik vind dat het verboden zou moeten worden om in alle openbare plaatsen (dus ook onoverdekte ruimtes) te roken.
Praktischer zou zijn als er een verdeling ontstaat; sommige cafe's kiezen dan bewust voor de roker of de niet roker. Als dat helder is dan kun je als klant zelf je keuzes maken....
Ik vind dat het verboden zou moeten worden om in alle openbare plaatsen (dus ook onoverdekte ruimtes) te roken.
Praktischer zou zijn als er een verdeling ontstaat; sommige cafe's kiezen dan bewust voor de roker of de niet roker. Als dat helder is dan kun je als klant zelf je keuzes maken....
Lorem Ipsum

vrijdag 5 juli 2013 om 15:19

vrijdag 5 juli 2013 om 15:20
Aso vind ik het wel als ze geen rekening met je houden. Dus rook in het gezicht blazen bijvoorbeeld.
Prettig vind ik het nooit als er iemand staat te roken. Ik ruik dat al op grote afstand, ook buiten. Zo smerig.
Maar je doet er niets aan, het mag gewoon. Opschuiven dus of vriendelijk vragen of ze de rook de andere kant op willen blazen.
Prettig vind ik het nooit als er iemand staat te roken. Ik ruik dat al op grote afstand, ook buiten. Zo smerig.
Maar je doet er niets aan, het mag gewoon. Opschuiven dus of vriendelijk vragen of ze de rook de andere kant op willen blazen.
Ik begrijp je op zich wel, je vindt het jammer dat die dames geen rekening met je zoontje hielden. Maar misschien hadden ze zijn slangetje e.d. niet eens in de gaten, dat kan. Niet iedereen bestudeert de andere terrasgasten eerst uitgebreid alvorens zelf te gaan zitten. Bovendien: volgens mij zwerven er in die buitenlucht op dat terras toch ook allerlei andere stinkstoffen rond? Uitlaatgassen van auto's, dieseldampen van vrachtwagens en stadsbussen, enz.? Het is natuurlijk niet zo dat de lucht op dat terras puur en zuiver is en dat alleen de vermaledijde roker die lucht verpest.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

vrijdag 5 juli 2013 om 15:21
Ik ga ook op een terrasje niet uitgebreid zitten stomen als er een kind vlak bij me zit, en mocht ik die behoefte toch voelen ga ik een paar tafeltjes verderop zitten en blaas de rook de andere kant uit. Dus ja, ik snap wel dat je er niet zo blij van werd.
Je had er wat mij betreft ook gerust wat van kunnen zeggen. Heb ik ook wel eens gedaan toen ik met mijn dochter in een drukke menigte stond (Lex en Max zouden langskomen) en een mevrouw die zich niet in kon houden de as rustig in dochters buggy liet vallen. Ik ben dol op roken, maar je kunt best een beetje rekening houden met je medemens.
Je had er wat mij betreft ook gerust wat van kunnen zeggen. Heb ik ook wel eens gedaan toen ik met mijn dochter in een drukke menigte stond (Lex en Max zouden langskomen) en een mevrouw die zich niet in kon houden de as rustig in dochters buggy liet vallen. Ik ben dol op roken, maar je kunt best een beetje rekening houden met je medemens.