Gezondheid alle pijlers

roken op het terras

05-07-2013 15:05 345 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit lekker met m'n dreumes (zichtbaar beperking in de vorm van slang in z'n neus/grote pleister op z'n wang) een drankje te doen op het terras. Komen er net 2 dames van middelbare leeftijd aan het tafeltje naast ons zitten terwijl het een groot terras is en er overal nog tafeltjes vrij zijn. En ze steken beiden de ene na de andere sigaret aan. De wind staat zo dat de rook vol onze kant uit komt.

Mijn eerste vraag is rook je dan ook mee zo buiten? Dat vraag ik natuurlijk voor mijn zoontje. En mijn tweede vraag is of dat niet onbeschoft is. Of stel ik me aan?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Als roker:

- rook ik niet in mijn huis, dus astma-proof voor iedereen

- rook ik niet op het terras als er kleine kinderen in de buurt zitten (wat amper voorkomt, zit 9 van de 10 keer na 20.00 op een terras)

- loop ik nooit met een sigaret over straat/markt/braderie/...

Maar no way dat ik een sigaret ga uitmaken als ik rook:

- in een rokersruimte

- mijn eigen achtertuin
Maar, Woepsie; mogen ze nou wel of niet bij je binnen en mogen ze nou wel of niet je zoon vasthouden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 juli 2013 @ 18:52:

[...]

Hebben we elkaar al eerder gekruist met deze nick? Kan, hoor. Dit is een naam waarvan ik vrees dat die minder goed " blijft hangen " bij me. Ik vond de vorige - en die daar voor - veel leuker!

Ach ja.. Ik had mijn maandelijkse nickwisseling. Je moet wat op een gegeven moment.

Ik wist trouwens niet eens dat ik deze nog had.

Ook als je buiten rookt neem je gevaarlijke partikeltjes mee naar binnen, aan je huid, je haar, je kleren.

Dus niet goed om dan een klein kind op schoot te nemen.

Eigenlijk.
quote:lemoos2 schreef op 05 juli 2013 @ 18:55:

- mijn eigen achtertuinEn als je nou een verjaardag in de tuin houdt en er komen zeven astma patiënten?
@woepsie: vinger in de mond van kind steken is sowieso een no-go. Nicotinevingers, acrylnagels, vul maar in. Gadverdamme.
quote:roza34 schreef op 05 juli 2013 @ 18:55:

[...]

Ach ja.. Ik had mijn maandelijkse nickwisseling.

Een normaal mens bloedt uit al haar gaten. Jij krijgt een nieuwe nick.

gek, hoor.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 juli 2013 @ 18:50:

[...]

Er werd net al gezegd dat darmen niet te bedwingen zijn.

Als je een kringspieropenzet-verslaving hebt staat dat gelijk aan mijn nicotine verslaving. Toch?

Ik paf zijn meur wel weg.

Staan we quitte.Ik zou jullie allebei van het terras jagen. Ga maar fijn samen naar de bieb.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Als iemand een scheet laat en enorm stinkt, en daar keihard om zit te lachen dan zeg ik daar wel wat fijn.

Op een nette manier.

Als diegene daar heel serieus zit, kan t ook per ongeluk gaan natuurlijk of dat diegene er niks aan kan doen
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:merano schreef op 05 juli 2013 @ 18:57:

[...]

Ik zou jullie allebei van het terras jagen.-)Zul je minimaal zwarte band karate moeten hebben.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 juli 2013 @ 18:56:

[...]

En als je nou een verjaardag in de tuin houdt en er komen zeven astma patiënten?Dan sta ik onder mijn eigen rokersoverkapping achterin de tuin. En die tuin is 20 meter diep, dus als een astmapatiënt daar nog last van heeft hoort deze persoon hoogstwaarschijnlijk thuis op de IC denk ik.
quote:woepsie schreef op 05 juli 2013 @ 18:53:

@ blijfgewoonbianca

Dat zeg ik dan wel ja. Dat ik diegene zo erg naar rook vind ruiken en diegene neemt vaak een kauwgompje. Nog smeriger... Gaan ze met die bruine rookvingers in het mondje van zoon! Dat moet je niet doen waar ik bij ben.

Ik snap sowieso niet waarom er vingers in de mond van een baby moeten. Als dat al moet gebeuren dan door de ouders lijkt me. Maar vind zoiets nogal ongepast en smerig om dat bij andermans kind te doen (voor beide partijen).

En rookvingers heb ik niet
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 juli 2013 @ 18:57:

[...]

Een normaal mens bloedt uit al haar gaten. Jij krijgt een nieuwe nick.

gek, hoor.Het zal wel aan mijn spiraaltje liggen.
quote:merano schreef op 05 juli 2013 @ 18:57:

[...]

Ik zou jullie allebei van het terras jagen. Ga maar fijn samen naar de bieb. Daar zal de terraseigenaar blij mee zijn.
Bgb, ze mogen best in mijn huis, mits ze de peuken buiten roken. (toen ik zelf rookte ging ik ook naar buiten en man rookt niet)

Maar ik wil niet dat ze met zon asbak mond boven zoon hangen en dan.. Oowww koetsjie koetsjie en kussen. Tegen diegene heb ik dat gezegd en die neemt kauwgom.

Als ik naar diegene ga, gaat zoon niet mee.
Misschien moeten veel terraseigenaren het juist wel hebben van mensen die éven een sigaretje willen roken.

Tenslotte liepen de kroegen ook leeg toen er niet meer gerookt mocht worden; het was niet zo dat die astmapatiënten die niet uit konden gaan massaal de kroeg in zijn gedoken.
quote:woepsie schreef op 05 juli 2013 @ 19:03:

Bgb, ze mogen best in mijn huis, mits ze de peuken buiten roken. (toen ik zelf rookte ging ik ook naar buiten en man rookt niet)

Maar ik wil niet dat ze met zon asbak mond boven zoon hangen en dan.. Oowww koetsjie koetsjie en kussen. Tegen diegene heb ik dat gezegd en die neemt kauwgom.

Als ik naar diegene ga, gaat zoon niet mee.Kauwgom? Heb jij je al eens ingelezen hoe slecht dat voor het millieu is?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 juli 2013 @ 19:03:

Misschien moeten veel terraseigenaren het juist wel hebben van mensen die éven een sigaretje willen roken.

Tenslotte liepen de kroegen ook leeg toen er niet meer gerookt mocht worden; het was niet zo dat die astmapatiënten die niet uit konden gaan massaal de kroeg in zijn gedoken.Inderdaad, als je ze hoorde zouden ze allemaal gaan stappen
http://www.ecouwgom.nl/

Geef die roker voortaan een ecogommetje.
En met asbak mond bedoel ik niet 1 sigaretje. Ik rook alleen naar rook als ik er net 1 op had. Sommigen mensen ruiken echt doordringen naar rook. Drukken de ene uit en steken de volgende alweer op en ruiken volledig naar rook.
Zo zat ik ooit bij een ijstentje op het bankje op hun terras samen met een meervoudig gehandicapt kind, in een rolstoel. Ik gaf haar het ijsje. Een man vroeg of hij er bij mocht gaan zitten. Prima, ik schoof wel met kind op.

Begon hij een blikje bier uit de supermarkt open te maken. Vreemd vond ik dat wel, niet echt fair voor de ijscoman, maar ach.

Niet veel later begon hij een sigaret aan te steken. Toen dacht ik wel, Hallo, ik zit hier met een kind, u vraagt of u naast ons mag zitten, prima, ik schuif op, vervolgens steekt u een sigaretje op.

Uiteindelijk ben ik zelf opgestaan en weggegaan, maar toen had ik eigenlijk liever dat hij wel rekening hield met het kind.

(Een ijsje is overigens ook niet erg gezond )
Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook familie van lief niet bezocht omdat daar veel gerookt werd. En ook aangegeven dat dat de reden was dat ik niet kwam. Vonden ze allemaal logisch. Er wordt daar enorm veel gerookt terwijl er ook kinderen wonen.

Ik denk niet dat ze beseffen dat ik straks met ons kindje ook nooit langs ga komen daar omdat ik niet wil dat het in de rook zit.

Schoonouders roken ook maar niet als ik er ben en ook niet als de kleine er straks is. Ze luchten het huis goed dus dat is wel te doen.

Laatst hadden we een etentje bij oma. Vriend zei aan de telefoon: heel leuk maar snaksel komt alleen mee als er binnen niet gerookt wordt. Zegt oma: maar je begrijpt toch wel dat ik dat niet ga vragen aan de familie? Goed zegt vriend: dan komen we alleen niet. Uiteindelijk belde oma 2 dagen later om te zeggen dat er dan toch binnen niet gerookt mocht worden omdat ze dat wel erg jammer vond als ik niet zou komen. het erge vind ik nog dat oma zelf niet rookt maar haar kinderen dat huis volledig blauw zettten als ze op visite zijn. Getver!
Er werd naast mijn wiegje gerookt.

Onze generatie in met rook opgegroeid en ik heb er niets aan over gehouden.

Tegenwoordig doet men al panisch bij een vleugje rook buiten.

Ik vind het dus zwaar overdreven.

Er is wat rookbeleid betreft heel wat veranderd tegenwoordig en dat is goed, Maar kom op zeg, plekken genoeg waar je geheel rookvrij kan zitten en is er dan nog een beetje rook ergens realiseer je dan dat er tal van mensen groot mee geworden zijn en er niets aan over gehouden hebben.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:doddie schreef op 05 juli 2013 @ 19:20:

Er werd naast mijn wiegje gerookt.

Onze generatie in met rook opgegroeid en ik heb er niets aan over gehouden.

Tegenwoordig doet men al panisch bij een vleugje rook buiten.

Ik vind het dus zwaar overdreven.

Er is wat rookbeleid betreft heel wat veranderd tegenwoordig en dat is goed, Maar kom op zeg, plekken genoeg waar je geheel rookvrij kan zitten en is er dan nog een beetje rook ergens realiseer je dan dat er tal van mensen groot mee geworden zijn en er niets aan over gehouden hebben.Zet je zuidwester op, snel!
Wat iedereen er ook van vind, dit blijft een discussie tussen niet rokers en wel rokers :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven