Mode & Beauty alle pijlers

tepelpiercing

07-07-2013 05:57 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil al even een tepelpiercing. Ik kom er niet aan uit. Ringetje of staafje in het begin? Het duurt heel lang voor je het kan (laten) omwisselen voor iets mooiers.

Wat is het handigste met schoonmaken?

Tot nu toe ben ik er ook erg zenuwachtig voor, bang voor de pijn van het zetten. Ook al is het maar een paar seconden pijn. Wie helpt mij over de spreekwoordelijke drempel heen ???

Ik wil hem graag vanavond laten zetten. Of morgen.
Ik heb er jaren 1 gehad, nu ben ik 13 weken geleden bevallen dus is de piercing eruit.

In eerste instantie had ik een staafje en daarna een ringetje.

Wat betreft de pijn tja het doet zeer maar ik vond het echt maar heel even pijn doen tegen de tijd dat de piercing erin zat was de meeste pijn weg... Ik vond het erg meevallen dus

Succes!
Een vriendin van me heeft eerst lidocaine zalf erop gesmeerd en die voelde helemaal niets. Kon ze volgens mij bij de dokter om vragen. Als je dat niet wil, het is echt maar een paar seconden en dan heb je hem. Het valt echt mee. Veel succes!
Ik heb er jaren terug 1 laten zetten. Tegen de tijd dat ik auw zei zat hij er al in en was de pijn al weg.

Ik vond het lijken op een wespensteek, een prikje en toen begon het een beetje te branden en dat was het. Vond mijn wenkbrauwpiercing vele malen pijnlijker en die viel ook mee.

Ik had ook een staafje toen. Schoonmaken was erg makkelijk.

@blond09 ik ben nu 33 weken zwanger, ga ook borstvoeding geven, nu hoorde ik een paar spookverhalen dat bij veel vrouwen dat niet wil die een tepelpiercing hebben of hebben gehad, heb jij ergens problemen mee gehad?

Ikzelf ben er niet zo bang voor dat het niet lukt hoor, maar in een hormonale moment maakt mij dat best zorgelijk, is dat terecht? Heb jij enige problemen gehad?

Hoewel zowel de verloskundige als de Pierceshop die ik nog gebeld heb aangeven dat zij geen probleem verwachten, ervaringen van een ervaringsdeskundige is wel fijn ;)
Ik wil je niet bang maken,maar vriendin van me had een tepelpiercing laten zetten,en dat ging ontsteken.

Gevolg> een hele lelijke tepel met een soort van wildvlees achtige littekens.
Ik vond het zetten echt heel pijnlijk, maar het duurt maar 3 seconden ofzo, dus daarvoor zou ik het niet laten! Sterker nog, ik heb 'm er tijdens de zwangerschap van de eerste uit gehaald en een paar maanden terug opnieuw laten zetten.

Over borstvoeding: Ik heb de piercing eruit gehaald toen mijn borsten begonnen te lekken (hygiene). Je kan daarna gewoon borstvoeding geven en ik heb nog nooit gehoord dat dat niet zou kunnen.
quote:ladytruckster schreef op 07 juli 2013 @ 08:37:

Ik wil je niet bang maken,maar vriendin van me had een tepelpiercing laten zetten,en dat ging ontsteken.

Gevolg> een hele lelijke tepel met een soort van wildvlees achtige littekens.

Dat is dan minder leuk ja, maar dat weerhoud mij er niet van. Tis gewoon pech dat het is gebeurd. Maar dat zijn de risico's...

3 seconden pijn moet te doen zijn toch.

Ik heb ook een tongpiercing, maar ik ben voor een tepelpiercing vele malen zenuwachtiger en ik snap echt niet waarom...
Van de 8 piercings die ik heb, vond ik de tepel het meest pijnlijk om te laten zetten.

Ik heb hem ook niet meer want wat ik ook deed, hij wou niet helen en bleef af en aan ontstoken.

Erg jammer, want vond het erg mooi.

Ik had trouwens een staafje. Mijn ervaring is ook, als je eenmaal wat in je hoofd hebt, dan komt het er toch wel
Waarom?? Waarom zijn er mensen die vrijwillig een gat in hun tepel laten prikken??
Dat kan diverse redenen hebben.

Behalve dat het een sieraad is, kan het ook voor extra prikkels zorgen.

Soms wordt het zelfs aangeraden door een arts als de vrouw ingetrokken tepels heeft ( en ja, ik ken zo iemand die dat gehad heeft)
Joh 90% van de vrouwen heeft oorbellen. Waarom??? Vrijwillig een gat in je oorlellen prikken?

Veel mensen roken. Waarom? Vrijwillig giftige rook inhaleren?

Veel mensen hebben een tattoo. Waarom? Vrijwillig je huid vol gaatjes prikken er inkt in gieten?

Etc
Ik moet er niet aan denken!

Mijn tenen trekken al krom als ik er aan denk.
Ik heb 2 keer een tepelpiercing laten zetten, in dezelfde tepel.

De eerste keer raakte ik 'm kwijt.

We kunnen het zachter of erger maken dan het is maar je tepel doorboren doet gewoon pijn, punt.

Aan jou hoe gevoelig je tepels zijn en waar jouw pijngrens ligt.

Ik heb trouwens een klein staafje, vind ik persoonlijk mooier dan een ring.
Waarom, omdat het kan. Ik vind het iets moois voor mezelf

En wat starshine zegt inderdaad

Ik leef maar één keer, en ik ga nu gewoon doen wat ik zelf allemaal wil :D

Mijn tepels zijn opzich niet zo gevoelig, knijpen voel ik niet echt, maar ja het is niet te vergelijken met een naald er inprikken natuurlijk ..

Ik wil hem ook heel graag, ik heb al een aantal nachten gehad dat ik droomde dat ik hem had. En dan werd ik betreurd wakker toen ik niets voelde
quote:flower29 schreef op 07 juli 2013 @ 11:00:

Van de 8 piercings die ik heb, vond ik de tepel het meest pijnlijk om te laten zetten.

Ik heb hem ook niet meer want wat ik ook deed, hij wou niet helen en bleef af en aan ontstoken.

Erg jammer, want vond het erg mooi.

Ik had trouwens een staafje. Mijn ervaring is ook, als je eenmaal wat in je hoofd hebt, dan komt het er toch wel

Ah das rot, ja er staat ook 3-9 maanden voor, pfoe wel lang. Maar het is het waard, mijn tongpiercing heelde ook snel, ik duim ook voor mijn tepelpiercing.

Heel raar misschien het zat eerst in mijn hoofd dat ik een ringetje moest nemen "want ik had al een staafje in mijn tong" Slaat nergens op i know Gelukkig kun je varrieren tot je een ons weegt (nou ja als ie genezen is )
Ik had het s'avonds laten piercen en tot de volgende ochtend bleef het gevoelig/zeer doen.

daarna geen last va gehad tot het na zo'n 4 jaar begon te jeuken en er troep uitkwam. Heb het 3 dagen aangekeken en ontsmet en daarna maar eruit gehaald. Had nog nooit eerder een ontstoken piercing gehad en was bang voor littekens of misvorming.

Het is netjes (geen littekens of wild vlees ofzo) en ook vrij snel dichtgegroeid.
quote:ladytruckster schreef op 07 juli 2013 @ 08:37:

Gevolg> een hele lelijke tepel met een soort van wildvlees achtige littekens.Ieuwhh, moet er niet aandenken
@happinez, Zelf heb ik beide tepels gepierct, ik draag kleine ringetjes omdat ik dat veruit het stoerste vind staan (maar goed dat is persoonlijk)

Als ik je een advies mag geven, neem in het begin staafjes, dit geneest veruit het snelste, daarna kan je kan je gerust wisselen van sierraad. En zoek een goede piercer, die kan je goed adviseren!!

Tja dan de prik, die is idd even gemeen,maar het gaat zo snel.

Ik heb de mijne tegelijk laten zetten,zodat ik ook niet meer in twijfel kon komen haha.

Maar ben er nu na een jaar of 5 nog steeds super happy mee.

Greetz Merel
Hoi TO,

ik heb beide tepels dubbel laten piercen (dus zowel horizontaal als verticaal staafjes er doorheen) en het is echt goed te doen.

10 jaar geleden de horizontale piercings, een jaar of 7 geleden de verticale erachter laten plaatsen.

Het is even een felle prik maar that's it. Ik heb staafjes en ik vind dat het makkelijkst met genezen (nog veel meer piercings aanwezig). Succes.
Oeh een dubbele, dat vind ik ook HEEL gaaf. Heb zelf een enkele, horizontaal met een staafje. Heb al vaker gekeken naar een ringetje, maar blijf toch bij een staafje. Vind ik zelf mooier, maar da's persoonlijk natuurlijk.

En die pijn? Tsja, daar moet je even tegen kunnen. Even een paar seconden sterretjes zien, en dan is het al klaar. Zoek inderdaad wel een goede piercer en neem eventueel iemand mee als support.

Je had het in je OP over 'vanavond of morgen laten zetten': inmiddels al gebeurd?
such reply. wow.
Heb er sinds een jaar ook eentje maar dat zetten vond ik wel vrij pijnlijk hoor. Het zetten zelf duurde maar een paar seconden maar daarna ging het behoorlijk branden. Heb zelfs met mijn beha aangeslapen (dat hielp wat tegen de pijn;) maar de volgende ochtend was dat al weg dus al met al heb ik er nog geen 24 uur last van gehad. In het begin moet er (bijna) altijd een staafje in (wat iets te lang is) omdat het kan gaan zwellen. Na 6 weken mocht ik het staafje vervangen door een ringetje naar eigen keus!
Bedankt voor alle reacties.

Het is nog niet gebeurd, ik kan nu vandaag of vrijdag gaan. Als ik vrijdag ga ben ik het weekend vrij,

morgen zou ik nog 12 uur moeten werken, moet toch wel te doen zijn lijkt me..

Ik moet echt doorzetten en gaan met die banaan. Bang dat de pijn van het zetten zo erg is en ik ga bewegen en ze mijn tepel er uittrekken ofzo ..
quote:domblondje schreef op 09 juli 2013 @ 16:07:

Heb er sinds een jaar ook eentje maar dat zetten vond ik wel vrij pijnlijk hoor. Het zetten zelf duurde maar een paar seconden maar daarna ging het behoorlijk branden. Heb zelfs met mijn beha aangeslapen (dat hielp wat tegen de pijn;) maar de volgende ochtend was dat al weg dus al met al heb ik er nog geen 24 uur last van gehad. In het begin moet er (bijna) altijd een staafje in (wat iets te lang is) omdat het kan gaan zwellen. Na 6 weken mocht ik het staafje vervangen door een ringetje naar eigen keus!Naja de na pijn is opzich niet zon ramp, nou ja het is niet fijn natuurlijk. Maar de pijn van het zetten vind ik enger
Nu wil ik ook...
Ik heb hem laten zetten!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven