Het voelt alsof hij voor de tweede keer vreemdgaat

04-06-2008 22:37 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet goed hoe ik moet beginnen. Het is een beetje een moeilijk verhaal en ik schaam me er best voor.

Twee jaar geleden heeft mijn vriend met een ander gezoend. Ik ben hier uiteindelijk zelf achtergekomen. Mijn vriend heeft altijd volgehouden dat hij alleen met haar gezoend heeft.Ik ben hierna even bij hem weggeweest en na heel veel praten hebben we een nieuwe start gemaakt.

Vanavond sprak ik een vriend van ons die weet van deze hele gebeurtenis. Hij ken het meisje in kwestie ook. Om een lang verhaal kort te maken: Ik ben er vanavond achtergekomen dat hij met haar haar bed geweest is. En dat het niet bij een keer gebleven is. Tot overmaat van ramp heeft hij nog bij haar geslapen toen ik ben hem weg was. (ik heb een tijdje bij mijn ouders gelogeerd).

Er gaat nu vanalles door me heen. Ik ben ontzettend kwaad, verdrietig en teleurgesteld in mezelf. Ik vraag me steeds af of het naief van mij is geweest om hem te geloven toen hij vertelde alleen gezoend te hebben. Ben ik echt zo dom geweest dat ik dat geloofde? Of verdrong ik het gevoel dat hij hierover ook zou kunnen liegen?

Het ging eigenlijk best goed met ons. Ik vertrouwde hem weer, we hebben een fijne tijd. En ik merk dat hij stiekum informatie inwint over trouwen. Dus ik voelde me in onze relatie weer goed.

Nu begint de hele geschiedenis opnieuw. Ik heb het gevoel dat hij voor de tweede keer vreemdgaat. Ik weet niet of de kracht heb om dit hele proces opnieuw te doorlopen.

Ben ik inderdaad naief geweest? Mijn vriend is nu naar een cursus, maar ik weet niet hoe ik moet reageren als hij thuiskomt straks. Ik weet uberhaupt niet hoe ik nu verder moet.

Ik hoop dat ik wat reacties krijg. Ik wil graag weten hoe jullie als buitenstaander hier tegenaan kijken.

Bedankt
Jeetje meisje wat naar om dit te ontdekken net nu het weer een beetje goed gaat tussen jullie.

Ik denk dat je hem het beste gewoon kunt confronteren met wat je weet al is dat nog zo moeilijk.

Gooi al je emoties er maar lekker tegen hem aan.
Waar moet jij je voor schamen? Dat je hem wilde vertrouwen? Niet doen joh, da's logisch. Weet je zeker dat je die vriend kan vertrouwen dat hij de waarheid hierover spreekt trouwens? Waarom vertelde hij je hierover?

Ik kan gortdroog zeggen tegen je: dat is voorbij, jullie zijn verdergegaan en blijkbaar zit het nu wel goed. Maar zo simpel zijn die dingen niet. Ik wou voor je dat hij gelijk eerlijk was geweest, dan had je het goed kunnen afwegen. Nu geef je jezelf op je kop voor iets waar hij volledig verantwoordelijk voor is, hij is vreemdgegaan, hij heeft gelogen. Jij hebt te goeder trouw gehandeld omdat je van hem hield.

Ik kan je geen advies geven, hooguit dat je er misschien heel goed bij stil moet staan hoe de afgelopen tijd gevoeld heeft en of dat goed zit. Maar dan nog, het lijkt me heel moeilijk om dat vertrouwen terug te krijgen voor een tweede keer wetende hoe hij gelogen heeft tegen je.

Ik vind het heel erg klote voor je.

Wat ontzettend rot voor je. Ik kan me voorstellen dat het voelt alsof hij opnieuw vreemdgaat, zeker omdat hij niet eerlijk is geweest.

Bovendien is een keertje zoenen nog wel te vergeven, maar meerdere keren daadwerkelijk met elkaar naar bed gaan is wel behoorlijk wat erger.

Hoe is jullie relatie op dit moment? Kon je hem de vorige keer dat avondje zoenen redelijk makkelijk vergeven of was dat al een hele opgave?

Ik zou hem er wel mee gaan confronteren, en vooral vragen waarom hij vanaf het begin niet eerlijk is geweest. Nu moet je er zo via via achterkomen en dat maakt het alleen maar moeilijker.

Veel sterkte
Van jou is het niet naïef, jij vertrouwde hem!! Iets waar een relatie op gebasseerd moet zijn wil je verder kunnen met elkaar.

Ik zou het vanavond iig niet voor me kunnen houden en zou hem vertellen wat je weet. En je mag heel boos zijn, niet meer dan normaal denk ik!!

Je vertrouwen heeft nu weer een flinke deuk gekregen, dus ik zou zeker wachten met trouwen met deze jongeheer....

Sterkte!
oei das een moelijk geval! Kan me voorstellen heel dubbel.

Je kan met hem doorgaan en hem vergeven zal heel moelijk gaan met die oude leugen. .

Of als je denkt ik kan dit niet aan,moet je zo snel mogelijk hiermee stoppen

Als je t mij vraagt is vertrouwen nr 1 in de relatie,zonder vertrouwen stelt t niet veel voor(zelf meegemaakt sloopt je)

Hoop voor jou dat jullie er samen uitkomen,misschien heeft hij zijn les nu geleerd en hebben jullie nog een mooie toekomst samen,

Hij heeft t niet voor niks over trouwen.

iedereen kan een misstap maken maar begrijp je heel goed.Hij had toen gelijk t hele verhaal moeten opbiechten

Heel veel sterkte en een dikke knuf
Ik denk dat je inderdaad eerst je vriend hiermee moet confronteren...

mocht het echt zo zijn dat hij heeft gelogen dan moet je echt bij jezelf na gaan of een relatie dan echt nog zin heeft. Kan je hem opnieuw leren vertrouwen of moet je in de toekomst voortdurend bang zijn dat hij weer over belangrijke dingen liegt?

Maar het is een tijd geleden en inderdaad iedereen kan een misstap maken..

Ik hoop dat jullie er samen uit komen, Sterkte!
Jemig, wat akelig. Ik vind dat je in je post nog vrij rustig klinkt.

Ik zou laaiend zijn als mijn partner mij in een leugen had laten geloven. Dan weet ik liever niks (indien je dit bijv. afspreekt als één van de twee een slippertje maakt), en als ik er wél achter kom: de hele waarheid boven tafel en wel direct.

Nu heeft hij twee jaar tegen jou gelogen en jij hebt iets opgebouwd op valse overtuigingen, met dank aan hem. Bah, wat een rotgedachte.

Een keer in een dronken bui zoenen of meerdere keren met iemand naar bed gaan binnen een niet-open relatie vind ik een major verschil.

Spreek hem er op aan. En als ik jou was: ik zou flink gas terug nemen en voor mezelf gaan overwegen hoe het nou precies zit, vooral met je gevoel.

Sterkte!!
Euh...

het vóelt alsof hij voor de tweede keer vreemd gaat.

Maar hij is één keer vreemd gegaan én hij heeft twee jaar recht in je gezicht gelogen. (dat wist jij niet, maar hij wél!)

En het zoenen met een ander had je hem 'vergeven'.

Maar nu moet je kijken of je neuken met een ander EN twee jaar jou voorliegen ook wilt/kunt vergeven.

(als hij nou heel veel kwaliteiten heeft en je er van overtuigd bent dat het eenmalig was... dat zou een reden kunnen zijn om toch met hem door te gaan. Maar 'hij wil met me trouwen' en 'ik schaam me als dit uitkomt' zijn geen goede redenen om door te gaan... vind ik)
Oh wat erg, dit... Als eerste wil ik je heel veel sterkte wensen hiermee. Ik kan je jammer genoeg geen advies geven, anders dan nu eerst met hem gaan praten en geen genoegen nemen met minder dan het hele verhaal. Maarja, wat je dan moet? Pff.
Getver Meisje, ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Het is alsof het weer nét gebeurd is, alsof het niet inmiddels een hele tijd geleden is allemaal. Met deze nieuwe informatie heb je in één klap een ander beeld bij je vriend, bij alles wat hij heeft gezegd en misschien zelfs wel bij de toekomst.

Hij zal ongetwijfeld gelogen hebben om je niet te veel pijn te doen maar uiteindelijk heeft hij natuurlijk gelogen voor zichzelf, om te zorgen dat hij bij jou niet al te erg door de mand te vallen en je zelfs kwijt te raken. Daarom heeft hij het allemaal minder erg gemaakt.

Had je altijd al het gevoel dat het verhaal niet helemaal klopte of was je er van overtuigd dat hij de waarheid sprak? Is het niet zo dat er altijd een onderbuik gevoel bleef?

En ik heb nog een vraag; vanwaar ineens deze eerlijkheid van de gezamenlijke vriend? Welk belang was er voor hem bij gediend om zijn verhaal nu te doen en waarom dan niet twee jaar geleden, toen het allemaal speelde? Net nu je vriend niet thuis is gaat hij ineens helemaal openheid van zaken geven, terwijl hij het altijd heeft geweten.

Vind jij dat je er mee geholpen bent of had je het liever niet geweten? Ik bedoel, mensen hebben van nature de neiging om als ze ergens bang voor zijn hun kop in het zand te steken. Ik neem aan dat jij bang was dat je vriend met deze dame naar bed is geweest en dat je voelde dat het allemaal niet klopte. Dat kop in het zand steken doen mensen uit zelfbescherming. Jij hebt je best gedaan om weer een gelijkwaardige relatie met je vriend op te bouwen en het zal je moeite hebben gekost om weer vertrouwen in je vriend te krijgen. Nu het goed gaat en jij blijkbaar vrede had met de situatie kwam er iemand, die jullie allebei kennen, die om de een of andere reden jouw kop uit het zand trekt.

Vroeg je hem zelf dat te doen omdat je voelde dat het verhaal niet compleet was? Of kwam hij vanuit het niks spontaan met dat verhaal? Of dacht hij dat je het allemaal al wist soms?

Ik vind het namelijk zo bijzonder dat iemand twee jaar na dato nog met info gaat komen die dus twee jaar geleden veel verschil had gemaakt en waarvan je nu niet weet hoe je er mee op moet gaan.

Moet je hem alsnog de deur wijzen? Kun je het aan om wéér door een periode van herstel te gaan met z'n tweeën? Zal hij zich realiseren hoeveel pijn je hebt van zijn leugens? En ga zo maar door.

Ik hoop dat je weer komt schrijven vandaag. Ik begrijp je zo goed, mij is het in mijn voormalige relatie ook meer dan eens gebeurd dat ik achteraf nog extra info kreeg over iets waarvan ik net hoopte het verwerkt te hebben, zó pijnlijk....

(f)
PS

Ik wil nog even toevoegen dat ik snap dat je je schaamt. Je voelt je zo'n knurft als je zoiets gebeurd. Dat hoeft niet en iedereen zal dat tegen je zeggen maar je voelt je alsof je net uit een ei komt. Zéker als anderen wel op de hoogte zijn van hoe het zat en jij was dat niet.

Blegh!
Hoe lang hebben jullie al een relatie? Ik vind het altijd een slecht teken als iemand vroeg in de relatie al vreemd gaat.
pfoe.. dumpen die handel...

En heeeeeel veel sterkte!
Meisje26, wat vreselijk dit!

Ik kan je niet vertellen wat je moet doen, hooguit vertellen hoe ik erover denk.

Ik denk er hetzelfde over als jij; de hele situatie komt nu weer boven en dat gaat vreselijk veel pijn en verdriet doen...

Hij is gewoon niet te vertrouwen blijkt, terwijl jij dacht dat alles weer helemaal okee was na het vorige voorval.

Ik wens je veel sterkte meid.
Gewoon accepteren dat de mens niet gemaakt is voor monogamie en je, als je jong bent, nog kunt genieten van de schoonheid van anderen. Lekker hypocriet een paar jaar relatie hebben om er DAN achter te komen is ZOOOO zonde van al die tijd dat je leuke dingen met anderen kunt doen.

Wat zegt nou TROUW?

Dat je alleen maar die ene k..t mag n..ken?

Lekker belangrijk!

Ga er maar vanuit dat die vriend jou niet informeerde om jou te helpen maar om bij jou te scoren. Heeft die vriend een relatie?

Zo nee, dan werkt hij aan jou.

Zo ja, probeer hem maar eens uit! Zie hoe snel hij dan vreemd gaat en oordeel dan over je eigen vriend.
Geloof me nou maar, ik heb er een studie van gemaakt
Prima als jij er zo tegenaan kijkt Thomba, het is niet de mening van TO, die heeft een andere kijk op de zaak. De wetenschap dat iemand je keihard heeft voorgelogen is misschien zelfs wel erger dan het hele vreemdgaan in dit verhaal. Of je nou monogaam bent of niet, je hoopt toch dat je partner je niet voorliegt. Of hebben niet-monogamen daar dan ook geen last van?
Hmm last van een bezwaard geweten Thomba?

Het gaat niet om de seks zozeer, het gaat erom dat je partner je voorliegt. Dat is niet leuk. Als je de afspraak hebt dat als er 's iets gebeurt, je dat niet wil weten, dan is het wat anders. Tot die tijd is het gedrag wat een ander diep kan kwetsen, het voelt als verraad.
Dit is dus eigenlijk mijn grote angst.

Een aantal jaren geleden heb ik een tijdje iemand anders gehad naast mijn relatie, mijn man wist hier niets van.

Zo'n 2 jaar na het einde van die relatie is mijn man erachter gekomen, maar hij denkt ook dat wij alleen gezoend hebben. Ik kon het niet over mijn hart krijgen om hem alles te vertellen, ik was zo bang dat ik hem kwijt zou zijn, wat toch al weinig scheelde.

Tussen ons gaat het gelukkig weer heel erg goed, maar soms denk ik wel eens aan hetgeen ik heb verzwegen. Ik snap echt wel dat hij het recht heeft om het te weten, maar moet er niet aan denken om het alsnog te vertellen of dat hij erachter komt.

Ik zou echt heel bang zijn om hem alsnog kwijt te raken.

Grote kans dus dat dat voor jouw vriend ook geldt.
Vivakuiken legt het ei bloot!

Beter de leugen leven dan de waarheid sterven

Een vervelende waarheid is erger dan een prettige leugen.

Had je die paar druppels zaad er nou echt persé zelf bij willen hebben?

Zwager en schoonzus hadden spannende avonden met vrienden. Ging allemaal net nog netjes (okay natte vinger halen, noem ik dan nog netjes) Ze "besloten" om het niet verder te laten komen.

Zwager en beste vriendin van schoonzus gingen echter wel verder en dat heeft hij een dag vòòr haar verjaardag opgebiecht. maandenlang met veel plezier geleefd met de leugen, maar nu stress in de keet waar twee gezinnen met 4 kinderen onder lijden.

Was zwager nou niet zo jaloers geweest dan hadden ze juist met z'n viertjes plezier gehad.
Geloof me nou maar, ik heb er een studie van gemaakt
Wat reageer jij raar Thomba
quote:Thomba schreef op 05 juni 2008 @ 11:18:

Vivakuiken legt het ei bloot!

Beter de leugen leven dan de waarheid sterven

Ja dat leeft zo prettig....

Gewoon geen dingen doen waar je over moet liegen. Als je behoeften hebt in je relatie waar niet aan tegemoet wordt gekomen, bespreek dat dan, kijk of je dat binnen je relatie kunt oplossen of dat je liever een open relatie hebt. Alles op zijn kop zetten door op te biechten is niet altijd wenselijk, er de rest van je leven over moeten liegen is een zware last. Dus wees eerlijk. Alleen al voor je eigen gemoedsrust als je egocentrisch bent .
Feliciaatje natuurlijk is het prettiger om er niet om te hoeven liegen, maar ik ben zo bang dat als ik het vertel dat mijn man mij dit nooit zal vergeven. Ik weet dan had ik maar niet zo stom moeten zijn, ik heb dus besloten om hier nooit over te praten en hoop ook dat dat nooit nodig zal zijn.

Dus ik kan me heel goed voorstellen dat vriend van 26meisje zijn mond heeft gehouden hierover.
Snap ik Vivakuiken, het was ook geen reactie naar jou toe maar naar Thomba, zijn interpretatie. Ik ben ook een keer vreemdgegaan lang geleden, was geen leuk gevoel achteraf. Ik doe het nooit meer, dat weet ik wel.

Gezien de hoeveelheid topics over dit onderwerp kan ik alleen maar concluderen dat het zo menselijk is, geen veroordeling hier. Ik begrijp dat het zwaar op je weegt. Ik vind het hooguit jammer hoe weinig vertrouwen blijkbaar veel mensen in hun partner hebben, hoe weinig er gepraat wordt. Ik heb hele moeilijke gesprekken gehad met mijn man en het was op dat moment zwaar maar alles was bespreekbaar en er ontstond daardoor niet nog meer afstand. Dat gebeurt wel wanneer je niet vertelt wat je nodig hebt, dat gaat ten koste van de verbondenheid.

Het zijn lastige dingen. Ik begrijp Meisjes vriend ook heel goed, alleen is het oneerlijk. Niet alleen zozeer vanwege het liegen maar zij heeft toen de relatie heroverwogen en besloten met hem verder te gaan op onvolledige informatie. Ik zou alles verteld hebben zodat iemand die afweging volledig kan maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven