Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Als ik eens wist hoe ik het programma op m'n ipohne zou krijgen dan deed ik graag met je mee. Heb al zo vaak een poging gedaan maar het lukt maar niet.

Super, denk dat ik nog niet eens 1 minuut vol hou, goed van je hoor!
Sorrel je kan gewoon een gratis app op je iPhone zetten, hoor! Heb ik ook gedaan :-) nu nog gaan lopen....

Ik heb vorige week: 10K pro op m'n iPhone gezet en wil zo dus proberen te leren om hard te lopen. Iig langer dan de 10 secondes van nu
Hopen dat het met de tip van zeeuwsknoopje lukt sorrell!

Ik heb het m'n vriend op m'n mp3 speler laten zetten.

Doe je ook mee zeeuwsknoopje?
Ik heb een app gevonden, dacht altijd dat ik dit via de pc moest doen #bloos# ik heb nu geen wiffi, zet hem straks thuis erop.

Thanks voor de tip!
Er is ook een start to run topic met heel veel goede tips. Misschien heb je daar ook iets aan Start to run deel 5
Ja, ik wil graag meedoen Mona heb jij nu 1x gelopen? Ik wil graag morgenochtend gaan voor de eerste keer. Want als ik meeschrijf moet ik er wel voor gaan wat is jouw doel?

Sorrel, die app is heel makkelijk in gebruik, dat wat ik er nu van gezien heb
Ik ben vorige week gestart heb net twee keer hardgelopen.

Heb de start to run app wel, maar dan moet je na twee lessen een cursus volgen en die start pas in september. Gelukkig zweven die mp3 tjes wel ergens op internet. Wil eigelijk vanavond gaan maar ben bang dat het te heet is ( of zoek ik nu gewoon een excuus...) naja succes allemaal
Ik schrijf ook graag mee! Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik heb een druk half jaar achter de boeg en totaal niet gesport. Nu nog steeds druk maar wel met andere prioriteiten. Ik wilde gisteren eigenlijk echt beginnen met les 1 maar ik heb het door de warmte niet gedaan. Ik wil wel deze week voor het eerst gaan. Ik weet nog niet wanneer ik tijd heb. Ik heb wel geleerd dat ik tijd moet maken. En als ik eenmaal aan het lopen ben vind ik altijd wel fijn, lekker bezig in de natuur. Maar mijn conditie is momenteel echt 0.ik ben benieuwd of de eerste lessen tegenvallen.
De eerste weken zijn meestal het pittigst vind ik. Moeilijk om het hardlopen in planning te doen, je wil snel stoppen want het voelt zo zwaar en er is altijd wel een reden om niet te gaan. Mijn doel is om na de lessen van start to run ook echt 5 km te kunnen lopen en eens een keer een meedoen aan een wedstrijd. Dat lijkt me een kick, nog nooit gedaan en ik wordt jaloers van iedereen om me heen die het allemaa zo goed kunnen.
@ladyziza; bedankt voor de tip. Ik had hier idd wat dingen gelezen ja.

@zeeuwsknoopje; ik ben vandaag voor het eerst gegaan! Leuk dat je meedoet! Mijn doel is om het blijven lopen vol te houden, het liefste drie keer in de week. Ik heb ook al met mezelf afgesproken dat ik best van mezelf af en toe een les twee keer achter elkaar mag doen als ik merk dat de volgende gewoon echt te zwaar nog is. Ik wil namelijk niet afhaken en hoop op deze manier dat doel te bereiken! Wat heb jij als doel?

@hannah90; leuk dat je ook mee doet! Mijn conditie is ook 0,0 dus we zitten in hetzelfde schuitje hihi
quote:ballys schreef op 09 juli 2013 @ 19:00:

Wil eigelijk vanavond gaan maar ben bang dat het te heet is ( of zoek ik nu gewoon een excuus...) naja succes allemaal

Ik heb vanmiddag om 12.30 hardgelopen dus het is theoretisch mogelijk.....

Ik ben een aantal weken geleden begonnen met start tot run met Evy en ik moet zeggen dat het niet tegenvalt. Nu les 14 gehad vandaag 1 x 2 min om op te warmen, 1 x 3 of 4 minuten en daarna 3 keer 6 minuten gelopen zonder dat ik dacht dat het zwaar werd. Dat valt overigens me over de hele cursus gezien mee. De rustpauzes komen elke keer ruim voordat ik buiten adem raak, waardoor je het idee hebt dat je conditie nog best redelijk is en je in de verleiding komt om lessen over te slaan. Wat ik niet heb gedaan want je moet natuurlijk ook opbouwen om blessures te voorkomen.
Hallo,

Ik wil vrijdagochtend weer proberen te starten. Heb een jaar of 3 geleden alle lessen gedaan. Maar door blessure moeten stoppen. Hoe heet de app? Die wil ik ook wel op iPhone
Nikki1973 ik heb 10K pro op m'n iPhone staan. Is dat iets voor je mss?
Hoi allemaal! Ik ben al een aantal weken bezig met Evy, eigenlijk langer maar door 2 weken heel ziek te zijn ben ik helemaal op opnieuw begonnen.

Les 16-17-18 was al zwaar (5-7-7-5 rennen en 2 min telkens wandelen), maar les 19 heb ik vanmorgen gelopen en dat was helemaal zwaar! Dit was 8 rennen - 2 wandelen - 10 rennen - 3 wandelen - 8 rennen en 2 wandelen. Was even helemaal op en heb voor mijn gevoel op een slakkengang gelopen, maar uitlopen is altijd belangrijker

Mijn conditie was overigens 0 door jarenlang niks meer aan sport te doen en uiteindelijk valt het met Evy echt mee, leuk om te lopen!
quote:Saracenen schreef op 09 juli 2013 @ 19:41:

Les 16-17-18 was al zwaar (5-7-7-5 rennen en 2 min telkens wandelen), maar les 19 heb ik vanmorgen gelopen en dat was helemaal zwaar! Dit was 8 rennen - 2 wandelen - 10 rennen - 3 wandelen - 8 rennen en 2 wandelen. Was even helemaal op en heb voor mijn gevoel op een slakkengang gelopen, maar uitlopen is altijd belangrijker

Verdwijnt de korte warming up? Oeh dat ga ik echt missen. Ik vind de eerst paar minuten altijd het lastigst. Dan moet ik even door de pijntjes heen.
quote:Saracenen schreef op 09 juli 2013 @ 19:41:

Hoi allemaal! Ik ben al een aantal weken bezig met Evy, eigenlijk langer maar door 2 weken heel ziek te zijn ben ik helemaal op opnieuw begonnen.

Mijn conditie was overigens 0 door jarenlang niks meer aan sport te doen en uiteindelijk valt het met Evy echt mee, leuk om te lopen!Balen dat je ziek bent geweest, maar wel super goed van je dat je het weer hebt opgepakt! Valt het uiteindelijk mee ja? Ik kan me haast niet voorstellen dat ik ooit 10 minuten achter elkaar zou kunnen lopen.. laat staan nog langer! Lijkt me wel heel gaaf om dit te kunnen trouwens. Dus ben benieuwd.
Morgen ga ik ook weer beginnen. Ik heb twee jaar geleden meegedaan met de cursus van start to run en ben daarna tot 10k gekomen. Helaas weer wat laten versloffen en daarna zwanger geraakt. Onze jongste telg is in middels drie maanden, tijd om het hardlopen weer op te pakken.

Ik heb nu dus echt nul conditie, dus het zal wel even zwaar zijn. Mijn doel is dus voornamelijk het verbeteren van mijn conditie, maar ik wil ook heel graag mijn zwangerschapskilo's kwijt.

Zeeuwsknoopje, woon jij in de mooiste provincie van het land?
Mona87; ja ik heb 2 weken lang echt alles wat ik at of dronk weer via hetzelfde kanaal naar buiten gewerkt dus alles wat was opgebouwd (3, 4 weken) was weer weg.

Het valt uiteindelijk mee, maar ik vind vooral de discipline om te gaan lopen wel lastig soms. Ik speel dan ook wel eens met s ochtends of s avonds of desnoods de ochtend na de dag dat ik moest. Bij mij helpt overigens hetzelfde pad aan te houden, dan weet je dat je tot punt x moet lopen en dat je dan op x minuten zit. Evy raadt dan weer afwisseling aan :D
Jazeker Bigdipper :D ik woon hier heerlijk! Jij ook een bekende van deze prachtige provincie?

Succes iedereen die gaat starten!
Jep, ik woon er ook! In de noordelijke regionen. Jij?
Ik in het midden leuk om een provinciegenoot te vinden hier!
Ik loop ook met Evy, gaat echt lekker! Maar daar is nog geen app van toch?
Zeeuwsknoopje, is dat wat? Die App.? Ik GEB evt wel in iTunes staan, dus dat ga ik eerst proberen. Als lukt, qua blessure, wil ik wel een app proberen. Hoe werkt het?
Ik ben bij les nr. 21 en dat is 11 minuten achter elkaar hardlopen. Ik heb ook Runkeeper op mijn mobiel geïnstalleerd, zodat ik kan nagaan hoe hard ik loop. Bij de snelste km was dat 7.5 km/u. Niet erg snel dus.

Ook even gekeken wat voor conditie daar bij hoort bij de Coopertest: 1500 m in 12 minuten, dat is (voor mijn leeftijd)..... net niet meer slecht. Misschien zelfs echt redelijk als ik maar 12 minuten hardloop en niet hoef te bedenken dat ik daarna nog 18 minuten moet hardlopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven