Starten met hardlopen
dinsdag 9 juli 2013 om 18:11
Hallo allemaal,
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
dinsdag 16 juli 2013 om 12:16
Als ik te hard loop dan wordt het bijna wandelen... hihi. Ik heb nieuwe running schoenen gekocht. Ze hebben dus zeker vering, het is alleen zo dat ze nog nieuw zijn. Hopelijk ligt het daaraan. De bedoeling is om vanavond weer te gaan (nu is het echt te heet helaas). Ik heb nu iig geen spierpijn meer, dus ben benieuwd hoe het lopen dan gaat. Hebben jullie allemaal totaal geen last van spierpijn?
dinsdag 16 juli 2013 om 15:38
De eerste tijd wel. Nu alleen als ik mezelf overbelast. Ik had overigens de eerste keer na het lopen met nieuwe schoenen zo'n pijn, dat ik daarna 4 dagen niet meer kon hardlopen. Nu gaat het weer beter.. Was iets te hard van stapel gelopen Nu overigens net les 23 van Evy gelopen, dus ik ben bijna toe aan de 10km podcast!!
woensdag 17 juli 2013 om 16:35
Gisteren uitgesteld tot 's avonds om te gaan hardlopen. Overdag was het te heet en 's ochtends voor mijn werk is gewoon echt niet mijn ding. Wat was ik 's avonds lam zeg! Pfff en ik moest nog gaan. Mn vriend heeft me van de bank getrokken en bleef maar zeggen dat ik wel wilde gaan. Ik ben gegaan en ik ben echt blij dat hij zo heeft doorgedramd! Ik voelde me echt goed toen ik weer thuis kwam. Ik heb les 4 gelopen en het ging eigenlijk heel goed, viel me zeker niet tegen. Morgen weer les 5, heb er zin in!
Gaan jullie vooral in de avond, ochtend of middag?
Gaan jullie vooral in de avond, ochtend of middag?
woensdag 17 juli 2013 om 20:57
Gaat goed zo, dames! Ik kom net terug van les 2. Een klein beetje spierpijn heb ik wel, hoor. Mijn liezen en schenen zijn gevoelig, maar het is niet echt heel pijnlijk. Ik voelde het eigenlijk pas toen ik vanavond dus weer aan het hardlopen was.
Ik vind het trouwens heerlijk om nu 's avonds na 20u00 buiten te gaan lopen in de polder. Lekker zonnetje, niet meer zo warm. Midden op de dag is met deze temperaturen echt niet te doen. Zou toch niet gaan, in verband met de kinderen kan ik overdag niet weg en moet ik wachten tot mijn man thuis is.
Ik vind het trouwens heerlijk om nu 's avonds na 20u00 buiten te gaan lopen in de polder. Lekker zonnetje, niet meer zo warm. Midden op de dag is met deze temperaturen echt niet te doen. Zou toch niet gaan, in verband met de kinderen kan ik overdag niet weg en moet ik wachten tot mijn man thuis is.
woensdag 17 juli 2013 om 22:31
Ik ben vandaag begonnen met les 1 van Evy. Viel me niet tegen. Nergens last van nu. Mijn doel is conditie opbouwen en het liefst een paar kilo afvallen.
Ik heb geen speciale schoenen gekocht omdat ik eerst wil kijken of dit wel iets voor me is. Zijn er hier meerdere die op 'gewone' gympen lopen?
Ik heb geen speciale schoenen gekocht omdat ik eerst wil kijken of dit wel iets voor me is. Zijn er hier meerdere die op 'gewone' gympen lopen?
Carpe Diem
donderdag 18 juli 2013 om 18:13
vrijdag 19 juli 2013 om 00:53
vrijdag 19 juli 2013 om 11:09
Ik ben begonnen op gewone gympen, zoals siesjjj en voor dezelfde reden. Heb eigenlijk geen enkel probleem daarmee gehad. Er lagen overigens bij ons nu loopschoenen bij de lidl, voor 20 euro. Misschien niet ideaal, maar wel goed genoeg om mee te beginnen?
Ik loop overigens meestal 's ochtends, maar op maandag 's avonds, omdat ik daarna naar de sauna ga.
Ik heb les 24 gelopen. Kan bijna niet geloven dat ik over 2 weken echt die 5 km moet kunnen lopen! En dan door naar de 10 km! Niet verwacht dat ik door zou zetten. Ik merk overigens dat ik ook steeds minder op mijn benen aan het letten ben. Niet meer "oh, wat doet dit zeer" of "ik voel me moe", maar ik begin meer van de omgeving te genieten. Dat lijkt me een goed teken!
Ik loop overigens meestal 's ochtends, maar op maandag 's avonds, omdat ik daarna naar de sauna ga.
Ik heb les 24 gelopen. Kan bijna niet geloven dat ik over 2 weken echt die 5 km moet kunnen lopen! En dan door naar de 10 km! Niet verwacht dat ik door zou zetten. Ik merk overigens dat ik ook steeds minder op mijn benen aan het letten ben. Niet meer "oh, wat doet dit zeer" of "ik voel me moe", maar ik begin meer van de omgeving te genieten. Dat lijkt me een goed teken!
vrijdag 19 juli 2013 om 11:34
vrijdag 19 juli 2013 om 11:36
vrijdag 19 juli 2013 om 12:21
quote:rozehanddoek schreef op 19 juli 2013 @ 11:09:
Ik heb les 24 gelopen. Kan bijna niet geloven dat ik over 2 weken echt die 5 km moet kunnen lopen! En dan door naar de 10 km! Niet verwacht dat ik door zou zetten. Ik merk overigens dat ik ook steeds minder op mijn benen aan het letten ben. Niet meer "oh, wat doet dit zeer" of "ik voel me moe", maar ik begin meer van de omgeving te genieten. Dat lijkt me een goed teken!Goed bezig! Ik kan het me ook haast niet voorstellen dat me dit ooit gaat lukken, maar het lijkt me wel heel gaaf. Goed teken dat je niet meer bezig bent met pijntjes. Ik merk aan mezelf dat ik dit tijdens het lopen ook doe en probeer dit niet te doen. Ook moet ik echt bewust bezig zijn om niet te denken: hoelang nog, pff zeg dat het bijna klaar is, hihi, ik wil hier niet mee bezig zijn (maar gebeurt nog wel
)
Ik heb les 24 gelopen. Kan bijna niet geloven dat ik over 2 weken echt die 5 km moet kunnen lopen! En dan door naar de 10 km! Niet verwacht dat ik door zou zetten. Ik merk overigens dat ik ook steeds minder op mijn benen aan het letten ben. Niet meer "oh, wat doet dit zeer" of "ik voel me moe", maar ik begin meer van de omgeving te genieten. Dat lijkt me een goed teken!Goed bezig! Ik kan het me ook haast niet voorstellen dat me dit ooit gaat lukken, maar het lijkt me wel heel gaaf. Goed teken dat je niet meer bezig bent met pijntjes. Ik merk aan mezelf dat ik dit tijdens het lopen ook doe en probeer dit niet te doen. Ook moet ik echt bewust bezig zijn om niet te denken: hoelang nog, pff zeg dat het bijna klaar is, hihi, ik wil hier niet mee bezig zijn (maar gebeurt nog wel
vrijdag 19 juli 2013 om 20:56
Hallo dames,
Hier nog een beginnende (hard)loopster.
Vanmorgen heb ik les 7 gedaan van Evy 5km (2006 versie)
Ik loop 's morgens vroeg (half 7) met mijn twee honden.
En ik verbaas me er elke keer over, dat het toch allemaal goed vol te houden is.
En ik kijk al weer uit naar de volgende les.
Hier nog een beginnende (hard)loopster.
Vanmorgen heb ik les 7 gedaan van Evy 5km (2006 versie)
Ik loop 's morgens vroeg (half 7) met mijn twee honden.
En ik verbaas me er elke keer over, dat het toch allemaal goed vol te houden is.
En ik kijk al weer uit naar de volgende les.
Never regret something that once made you smile.
zaterdag 20 juli 2013 om 10:54
Mona, mijn familie is niet zo op de hoogte van mijn hardlopen, maar als ik het zou vertellen zou niemand het geloven. Als ik het kan, kan iedereen het!
Doris, ik loop met dezelfde podcast! Wacht maar tot later, dan kun je Love Generation van Bob Sinclar niet meer horen Veel plezier met les 8!
Siesjjj, veel succes!
Doris, ik loop met dezelfde podcast! Wacht maar tot later, dan kun je Love Generation van Bob Sinclar niet meer horen Veel plezier met les 8!
Siesjjj, veel succes!
zaterdag 20 juli 2013 om 19:57
Nou om 6 uur mijn 6e les gelopen en wat was het zwaar.. Vooral de derde keer 5 minuten op mijn tandvlees.. Maar volgehouden. 3x 5 minuten gelopen.. Week 3 wordt wel zwaar zag ik: 6x3 min, dan les 8 3x3 en 3x4 en les 9 2x8. Moet er nog even niet aan denken. Misschien doe ik week 2 nog wel wen keer...
zaterdag 20 juli 2013 om 21:32
Ik wil ook graag meeschrijven! Wil graag een betere conditie en het liefst 5 a 10 kilo afvallen!
Al een aantal keer met Evy begonnen, heb de eerste les wel zeker 3x gedaan omdat ik em niet makkelijk uit liep haha. Was in het buitenland voor een lange tijd, en daar waren alleen maar heuvels... Killing!
Nu weer terug in NL en heb vanochtend les 4 genomen, ging lekker! Heb nu stiekem alweer zin in de volgende les
Hebben jullie allemaal speciale renkleding?
Ik ga mezelf misschien belonen als ik bij les 10 ben haha
Al een aantal keer met Evy begonnen, heb de eerste les wel zeker 3x gedaan omdat ik em niet makkelijk uit liep haha. Was in het buitenland voor een lange tijd, en daar waren alleen maar heuvels... Killing!
Nu weer terug in NL en heb vanochtend les 4 genomen, ging lekker! Heb nu stiekem alweer zin in de volgende les
Hebben jullie allemaal speciale renkleding?
Ik ga mezelf misschien belonen als ik bij les 10 ben haha