Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
.
@padlle

Ik heb bij mezelf wel al aan PCOS gedacht terwijl ik nog geen ovulatietesten heb gedaan. Ik heb de dianepil geslikt ivm acne die hormonaal bepaald is. Daarnaast blijk ik volgens mijn moeder ook voor de pil al een onregelmatige cyclus te hebben gehad.

Hoe herken jij de eisprong aan je afscheiding? Ik heb soms periodes meer afscheiding. Dan is mijn slipje echt nat zeg maar. Alleen ik lees allerlei verhalen over rekbare afscheiding. Dat herken ik totaal niet. Bij mij is het net water.
Boekenlegger, ik kon het vaak ook merken aan mijn afscheiding. Het is dan echt slijmerig zeg maar en als je het tussen twee vingers hebt zou je er inderdaad draadjes mee kunnen trekken.

Paddle. Ik ga straks 20 uur per week werken, 5x4 dus. Tot 31 december heb ik dan nog 1 bv verlofuur per dag, dus dan werk ik 3 uur per dag. En 2 uur reistijd natuurlijk. Dus in het begin 5 uur van huis en daarna 6 uur. Mijn schoonouders bemoeien zich gelukkig wat minder, maar ik probeer ze ook zoveel mogelijk op afstand te houden.
Italia, ik heb hier (nog) niet over gesproken. Ik merk dat ik nu met ovulatietesten al erg (dus nog meer dan normaal) met het zwanger worden bezig ben.. Ik ga er nu gewoon vanuit dat ik ovuleer en 2 weekjes daarna mijn menstruatie heb, die deze ronde lekker weg mag blijven

Fijn dat je maar halve dagen hoeft te werken, maar wel lange dagen door je reistijd zeg! Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Geniet nog maar lekker!

Paddle: lief dat je meedenkt. Vind het zeker ook fijn om jullie meningen te horen.

Ik doe deze cyclus vanaf dag 1 ovulatietesten, omdat ik het hiervoor weleens gedaan heb, maar niet goed genoeg (dus bv te vroeg gestopt omdat ik n.a.v. Cervixslijm dacht dat het al geweest zou zijn). Volgens mij heb ik de cervixslijm methode nu iets beter door en wil ik deze ronde dus echt proberen mijn ovulatie te spotten. Als dit lukt is er dus een ovulatie. Opzich is mijn cyclus niet mega onregelmatig met 36,42,44,42 en is er 1 uitschieter naar 17. Ik zit nu op dag 21, dus deze wordt (zover ik nu kan inschatten) ook in die richting. In combintie met de woorden van mn huisarts (hij weet dat ik verpleegkundige ben en neemt mij echt serieus als ik eens met iets kom) en geen herkenning in pcos (geen overgewicht, acne, overbeharing, goede bloedsuikers bij incidentele controle etc) of andere dingen, ben ik meer gefrustreerd en onzeker dan echt bang dat er iets mis is (al gaat dat natuurlijk weleens door je hoofd).
Dames, even een dikke vette egopost:

Gisteren de 20-weekse echo gehad en alles lijkt tot nu toe helemaal goed met onze kleine JONGEN! Oh wat was ik zenuwachtig..lag al te huilen van spanning voordat de echografist eas begonnen. Gelukkig een ontzettende lieve en leuke man. Nam alle tijd en legde alles uit. Om het geslacht konden we niet heen, echografist zette de echokop op mijn buik en keken zo tussen zijn benen Placenta ligt helemaal naar achteren dus vandaar dat ik hem al zo duidelijk voel. Placenta ligt wel een stuk voor de uitgang dus moet tzt nog eens een controle.

Lig nu lekker op bed wakker te zijn en van het getrappel te genieten. Mn buik gaat echt al op en neer!

Zo, egopost weer uit!
Wow je klinkt helemaal verliefd! Super! Is je vriend net zo in de wolken?
@boekenlegger: Vriend is ook helemaal blij. Hij 'hoopte' op een jongetje dus zijn wens komt uit (al was hij net zo blij geweest als het een meid geweest was hoor, tis toch een mannending ofzo, een jongetje willen ;)) Ik moest wel even 'schakelen'. Hoewel mijn gevoel zei dat het een jongetje zou zijn zag ik mezelf toch meer als een tutmoeder Maar dat was maar even, en het was niet in de zin van teleurstelling hoor...nouja, lastig uit te leggen. Gisteren gelijk de stad in geweest blauw spul kopen, jongens zijn leuk!

Alle spanning is nu ook van ons afgegleden.Eindelijk doet mijn lijf eens een keer weer wat goeds na 3 jaar 'gezeur'.

Hoe gaat het verder met jou Boekelegger? Ben je nog veel aan het piekeren over wat je wilt?

@Jomi: Fijn dat je en goede vakantie gehad hebt! En wat fijn dat de misselijkheid bijna weg is. Dat scheelt echt een hoop he? De vermoeidheid is hier nog steeds, in het weekend en op mijn vrije dagen doe ik elke middag even een dut'je' van 2-3 uur. Dan ben ik echt compleet in coma. Gewoon aan toegeven als het kan. Spannend de 20-weekse maar ook erg leuk!

@Paddle: hoe gaat het met jou? Ik had ook altijd bedacht een thuisblijfmoeder te zijn...helaas is dat financieel niet haalbaar hier. En daarbij denk ik ook dat ik graag de omgang met collega's wil houden. Ben anders bang dat mijn wereld wel erg klein wordt.

Lief dat je vraagt hoe het tussen ons gaat. Het gaat heel goed. We hebben die dip echt nodig gehad lijkt het wel. Het heeft ons even laten in zien hoe een relatie ook alweer werkt. We praten veel, doen leuke dingen en genieten weer van elkaar en de dingen die gebeuren :-) Klinkt klef maar is wel zo fijn.

@Italia: Goed te lezen dat alles goed bij jullie gaat en dat je schoonouders zich minder met jullie bemoeien. Balen dat je echt geen zin hebt in je werk en dat je weer aan het werk moet om je baan te behouden. Fijn dat het ook goed gaat met A en wat knap dat je nog borstvoeding geeft.

@Rest: hoi!
@veliene

Lief dat je er naar vraagt. Vriend en ik praten er over. Er zijn nu veel veranderingen in mijn leven dus we willen dat eerst even afwachten. Eerst financieel onafhankelijk dan zien we de rest. Tot de tijd daar is hebben we genoeg te doen, dus vervelen hoeft niet. Onze tijd komt nog wel.
Hoi dames,

ik kom ook weer even kijken hoe het hier gaat.

Twinklin: Wat een vreemde cyclus inderdaad! Cervixslijmmethode duurt vaak even voordat je dat goed doorhebt ja. Ben je ondertussen al bij de huisarts geweest? Hoe lang zijn jullie nu bezig met zwanger worden?

Veliene: Super goed nieuws dat de 20 weken goed was! En een zoon, wat leuk! Gefeliciteerd! Had je dat gevoel ook al of had je er geen gevoel bij?

Boekenlegger: Nog geen 'vaste' begindatum dus. Maar zo te lezen vind je dat wel prima of niet? Jullie tijd komt inderdaad nog wel. En vantevoren zorgen maken over vruchtbaarheid heeft inderdaad niet zoveel zin, maar ja je doet het natuurlijk wel. Logisch hoor! Doen veel vrouwen denk ik wel. Ik heb me ook zorgen gemaakt, omdat er jaren geleden cystes in mijn eierstokken zijn gevonden, maar ik was na 3 maanden zwanger. (En ik was zwanger na een hele rare cyclus van ik dacht 48 dagen.... Dus er is zeker nog hoop. )

Italia: Wat leuk dat je hier ook af en toe nog komt buurten. Super zeg dat de bv nog zo goed gaat! Met een tandje lijkt me dat iets minder haha. Maar dat zal vast goed gaan, er zijn vrouwen die nog bv geven met 2 jaar dus dan moet het kunnen met tandjes.

Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om weer te gaan werken. Hoe oud is A.tegen die tijd? Ik heb begrepen dat het vanaf een maand of 8 wel lastiger wordt voor die kleintjes om te wennen aan een oppas of KDV. Maar het wennen gaat bij jullie wel anders, dus dan gaat het vast wel goed komen. Bij ons was het gewoon 2x een paar uurtjes wennen en daarna kon het gewoon een hele dag. (Hebben wij niet gedaan, wij hebben eerst nog een paar keer alleen een ochtend gedaan.)

Jullie jongen is wel behoorlijk groot zeg! Onze kleine weegt nu net boven de 8 kg en is 71 cm lang. En A. is dacht ik 1 maand jonger dan onze meid...? (Ze is van november, A.van december toch?)

Jomi: Wat fijn dat je je al wat beter voelt. Die misselijkheid is vreselijk he! Oh spannend, de 20 weken echo! Waarschijnlijk klopt jouw eigen gevoel wel hoor. Bij mij klopte het toen wel in ieder geval. Dat de combinatietest goed is, is al een hele opluchting denk ik. Fijn!

Paddle: Hoe lang zit jij nog ongeveer op het wachtbankje? Of hebben jullie geen 'startdatum'?

Opvang; als er tegen die tijd nog opvang is kan je beter zeggen... Het gaat erg slecht op de dagverblijven. Ik hoorde dat ze in de Tweede Kamer nu bezig zijn met een wet om ieder gezin met kinderen onder de 4 jaar 2 dagdelen kinderopvang aan te bieden, gratis! Ik hoop van harte dat ze dat gaan doen en ook nog vóórdat de kinderdagverblijven opgedoekt zijn, want zo gaat het echt niet goed. Ik wou ook eerst geen gebruik maken van KDV, maar inmiddels moet ik mijn mening daarover bijstellen. Ons dochtertje heeft het erg naar haar zin daar, ze speelt met andere kindjes, leert ook weg te zijn van ons, heeft aanspraak van anderen. Ze leren er zoveel van, het is echt haast zonde om het niet te doen. Al is er natuurlijk ook wat voor te zeggen als kinderen niet gaan hoor. Ieder zijn eigen mening en gevoel natuurlijk.

Hier gaat het erg goed met ons! Zeelindetje is 8 maanden nu en doet het super! Ze kruipt heerlijk de kamer rond nu, echt geweldig om te zien. Ze is erg vrolijk en lief. Kortom: een verliefde papa en mama hier.
Veliene, gaaf een jongen!!! Die zijn erg leuk!!! Maar een meid was natuurlijk ook leuk geweest. Het belangrijkste is, dat alles gezond is. De leukste periode van de zwangerschap komt er nu aan voor je. Alles is gezond en je voelt de kleine al goed, maar zelf ben je ook nog wendbaar.

Zeelinde, leuk van je te lezen! A is een reus hoor!!! Hij is van 31 december, zeelindetje van begin november toch? Of bijna half, want jij bent ook met 41 weken pas bevallen toch? Net als ik.A gaat wennen als hij 8 maanden is, maar ik heb het idee dat de verlatingsangst nu al een beetje begint. Huilen bij het naar bed gaan etc. Zijn veel kiekeboe spelletjes aan het spelen, zodat hij leert dat wij blijven bestaan ook als hij ons niet ziet.

Ben ook heel benieuwd wanneer hij hier gaat kruipen. Hij draait nu vrolijk alle kanten op. Inmiddels slaapt hij ook op zijn buik. Heb geprobeerd hem terug te draaien, maar binnen een minuut draait hij weer naar zijn buik, dus dat heb ik los moeten laten.
Hoi meiden!

@veliene: een jongen! Wat leuk! Nu jij het weet kan ik helemaal niet meer wachten, maar ja nog 5 weken geduld.

Is alles al blauw om je heen? Gaan jullie ook een 'jongenskamer' makwn of een neutrale?

Leuk dat je buikal zo beweegt, ik kan niet wachten tot ik wat voel spartelen.

@italia: gek he dat je straks de ochtenden van A moet missen? Jammer dat je niet langer verlof kunt nemen..

En leuk he die ontwikkelingen, draaien brabbelen etc

@zeelinde: ik vind het nog steeds zo gek dat jij al zo'n tijd moeder bent, ik kan me zo goed herinneren dat zeeman steeds de boot afhield.

Wat fijn dat jullie zo genieten van jullie meisje!
Veline, wat fijn dat alles er goed uitzag! leuk hoor, een jongen!!

Nu kan je losgaan met kopen, namen, geboortekaartjes etc

Lijkt me onwijs leuk haha.

Zeelinde: we zijn vanaf januari bezig, maar ben ook echt in december pas met de pil gestopt..

Huisarts vond niets geks aan mijn cyclus en zegt dat er heeel veel vrouwen een lange cyclus hebben en een keer een korte ronde kan geen kwaad en is niet raar volgens hem.

Cervixslijmmethode heb ik nu echt goed door, want ik herken sinds gister de 'rauwe eiwit' en de ovulatietest is ook zo goed als positief..

Leuk om te horen dat het zo goed gaat bij jullie. Ze worden steeds leuker he als ze weer wat nieuws doen
@boekenlegger: Goed dat jullie het nu even rustig aan kijken en eerst jullie leven op orde willen brengen. Je hebt nog genoeg tijd inderdaad. Ik vind je heel verstandig overkomen.

@Zeelinde: wat leuk te lezen dat alles goed met jullie gaat. En alweer 8 maanden, wat gaat het snel!

Ik had wel een voorgevoel dat het een jongen zou zijn dus dat klopte helemaal :-)

@Italia: Leuk dat gekruip en gedraai van zo'n klein kereltje. En dat buikdraaien hou je inderdaad niet tegen.

@Jomi: Voor je het weet is het zover, hou vol Ik vond het ook lang duren, vooral de dag van de echo. Hij stond pas later op de dag gepland en de uren ervoor kroooopen voorbij. Vooral ook omdat ik ontzettend zenuwachtig was en ergens bang was dat het niet goed zou zijn ofzo.

De babykamer wordt niet een typische jongenskamer maar het wordt ook geen saaie jongenskamer. Vooral stoer met bonte kleuren die evt ook voor een tweede kind/meisje kan. De laatste week van onze vakantie gaan we ermee aan de slag.

@Twinklin: Fijn dat je een positieve ovulatietest hebt gehad. Nu flink los dus

Wij zijn nog aardig rustig wat betreft kopen, namen en geboortekaartje. We hebben er nog niet zo'n haast mee. De laatste week van de vakantie gaan we met de kamer aan de gang en dan zal er ook wel een dagje geshopt worden. Het geboortekaartje laten we ontwerpen. We willen graag dat de stijl van de babykamer ook in het kaartje zit. Maar ook dat kan allemaal nog wel even wachten.

@Rest: hoi!
@Twinklin: hopelijk is het snel raak. Kan je ook zonder testen misschien wat meer los laten. Gewoon kijken naar je minimale cyclus en je maximale en in die periode het gezellig maken. Misschien werkt dat ook wat beter dan elke keer weer geen positieve ovluatiestrip.

@Jomi, wat lijkt het langzaam te gaan, maar dat laatste stuk gaat echt snel. Dat weet ik nog wel, want ditjes en datjes nadat je de 20 weken echo hebt gehad en hop al met verlof, zo leek het soms. Vast al eerder gevraagd, maaruh willen jullie weten wat het wordt?

@Veleine: gefeliciteerd. Leuk dat het een jongen wordt. Echt wel een beetje een jongens topic. Hoe voel je je verder? Succes met kamer schilderen en inrichten. Wanneer heb je vakantie?

@Italia: fietsen gaat goed, zoon zat al vrij vroeg stevig en dan kan het. Ga niet gelijk mega stukken, maar eerst wat opgebouwd. Hij vindt het prachtig en is druk aan het kletsen en om zich heen aan het kijken.

Hoe gaat het met de rest van de moeders? En uiteraard ook de niet moeders.

@Boekenlegger: succes met de laatste loodjes van de studie. Er komt echt een einde... Dat moet lukken. Goed dat jullie eerst even willen kijken hoe nu verder. Dat geeft toch ook niks.

Oh ja, ik heb ook nog nieuws. Vanochtend positief getest, dus er komt over een hele tijd een kindje bij!
Souffle: Wat gaaf! Gefeliciteerd! Hoe gaat het verder met je?
@Souffle

Gefeliciteerd! Hoe oud is jullie eerste kindje als de tweede komt?

@cyclus

Ik ben ineens ongesteld geworden. Ik ging uit van de cyclus van 47 dagen, want dan hoef ik er niet zo op te wachten zeg maar. Ik ben de tel een beetje kwijt maar volgens mij ben ik nu ongesteld geworden op dag 31 van mijn cyclus. Helemaal keurig dus! Ik verlies nu al voor de derde dag bloed dus ik heb het gevoel dat dit een echtere menstruatie is. Klinkt een beetje gek, maar jullie snappen het hopelijk wel.

@studie

Bedankt voor de lieve woorden souffle, velinee, jomi en zeelinde en mensen die ik vergeet. Het is echt beetje maf. Aan de ene kant kan het nu echt zomaar bijna voorbij zijn, maar aan de andere kant is het nog niet zeker allemaal. Ik wacht nog op uitslag van tentamen en het is onduidelijk wanneer die uitslag komt. En ik heb dat tentamen niet super gemaakt dus het wordt echt spannend of ik het gehaald heb.

@kinderwens

Ondanks dat het misschien anders overkomt in mijn verhalen heb ik echt het idee dat vriend en ik steeds dichter bij het vormen van een gezin komen. We zijn goede stappen aan het zetten en gezien de obstakels waar ik een jaar geleden nog tegenaan keek is de situatie echt 180 graden gedraaid en dat is super fijn.
@Boekenlegger: wat fijn dat er weer een beetje regelmatigheid lijk te komen in je cyclus. En je kinderwens komt vanzelf dichterbij. Je kan ook niet van de één op de andere dag de situatie helemaal top heb. Fijn dat er vooruitgang in zit. Geniet maar lekker van jullie tweetjes ook! Ik duim voor een goed cijfer voor je tentamen. Misschien wel op het randje, maar dat maakt dan lekker niks meer uit!

@leeftijdsverschil. Zoon zal 1,5 zijn als tweede kindje komt. Ben zo ongeveer half maart uitgerekend. Maar dat zal vast ergens in augustus of zo wel duidelijkheid over komen.. hihi.

@Veleine: wanneer hebben jullie vakantie? Hier gaat alles prima, deze zomer nog werken en dan in september bijna 2 weekjes Italie. Zal volgend jaar wel niks worden hihi.

Hoe gaat het met de rest?

Fijn weekend allemaal!!
@souffle

Wat leuk zo'n klein leeftijdsverschil. Dat lijkt mij wel fijn. Wel druk in de eerste periode natuurlijk. Hier komt de kinderwens inderdaad vanzelf dichterbij. Vriend is goed bezig met zijn bedrijf en zijn gezondheid is ook verbeterd. Ik ben op zoek naar werk. Dus een drukke en spannende periode.
@souffle: wat gaaf! gefeliciteerd! Ik wens je een goede zwangerschap!

Wij willen weten wat het word ja, en gaan het ook bekend maken.

@veliene: al gewend aan het idee een zoon te krijgen? Hoe vind je vriend het?

@twinklin: hebben jullie de ovulatie goed benut? Ik ga duimen voor goed nieuws! Wanneer is je nod ongeveer?

@boekenlegger: ik duim voor een voldoende! En wat goed dat jullie al stappen gezet hebben! Zo komt gevoel en verstand vanzelf dichterbij elkaar. En succes met het zoeken van een baan!
@boekenlegger: Fijn dat je ongesteld geworden bent. Mooie cycluslengte als dit zo door blijft gaan. En de wat betreft de kinderwens sluit ik me volledig bij Souffle aan. Extra genieten nu het nog kan! Ik duim voor een goed cijfer!

@Souffle: leuk hoor 1,5 jaar tussen de kinders straks. Zou ik ook wel willen, lekker dicht op elkaar. Maar misschien denk ik er straks wel heel anders over Lekker Italie, wij gaan ook naar Italie. Nog 1 weekje werken, zalig! Extra van genieten jullie, doen wij ook haha!

@Jomi, je bent alweer een week dichterbij de echo! Ik ben heeeel benieuwd wat jullie krijgen, denk een meisje. Vriend is helemaal in de wolken natuurlijk, ik ook hoor! En ik ben helemaal in de blauwe modus Kan niet wachten om onze zoon te ontmoeten! Gisteren even helemaal losgegaan bij de babydump...hoppaaaa...denk dat de babyuitzet inmiddels compleet is
Wow soufflé. Gefeliciteerd!!!! Het is best snel gegaan he? Ik kan mij nog herinneren dat jullie deze zomer weer wilden proberen. Jeetje, gek idee dat ik een paar maanden na jou uitgerekend was en dat bij jullie de tweede onderweg is. Wij willen er een paar jaar tussen hebben, zo'n 3 a 4 jaar. (ik het liefst 3, italiaman 4 jaar)

Ik heb ook nieuws... A zegt "mama". Aaahhh, echt geweldig
Souffle: Wat leuk! Van harte gefeliciteerd!! Ik wens je ook een goede zwangerschap toe. Wat leuk dat de kindertjes straks maar 1,5 jaar schelen. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken ;-D, maar dat ligt meer aan onze situatie. Als alles van een leien dakje was gegaan bij ons, dan had ik ze ook heel graag zo kort op elkaar gehad. Voel je je verder nog goed?

Italia: Wat schattig dat A.al mama zegt! Hij is er ook vroeg bij zeg haha. Lief!

Zeelindetje is van 10 november. ;) Zij was precies een week te laat inderdaad. A.is echt een reusje haha!

Dat is in het begin best eng he, dat ze op hun buik slapen. Maar ze zijn dan al zo sterk dat ze echt wel hun hoofdje opzij draaien als ze te weinig lucht krijgen. Zeelindetje slaapt ook altijd op haar buikje nu; armpjes onder haar buikje, kontje omhoog...Echt schattig haha!

Veliene: Je voorgevoel klopt (bijna) altijd hé. Al gewend aan het idee van een zoon?
@Italiagirl: leuk he als ze dat zeggen! Hier ook druk aan het kletsen en vooral nu druk met hai zeggen en zwaaien.

A is inderdaad een reus, want geloof dat zoon zelfs nog wat lichter en kleiner is dan die van jou en die is van begin okt. Wat zit er in de voeding in Italie :P

@Boekenlegger, succes met baan zoeken, hopelijk vindt je gauw wat!

Hier voel ik me nog prima, wel wat vol na het eten. Maar verder nog geen rare dingen. Duurt nog 3,5 week voor de echo, maar gewoon lekker aandacht aan zoon en dan komen we de tijd wel weer door!
@ITalia: leuk dat A begint te praten! Lijkt me zo leuk.

@Zeelinde: ja hoor, compleet in jongens-modus hier Nu nog op zoek naar een naam...we komen er nog niet echt uit. De namen die vriend mooi vindt, vind ik niet echt geweldig. De naam die ik juist heel mooi vind, vindt vriend wel mooi maar niet 'wauw'...gelukkig hebben we nog even!

@Souffle: Fijn dat je je tot zover goed voelt, hopelijk blijft het zo.
Ik heb mijn tentamen gehaald! Nu alleen nog formele dingen afronden voor scriptie. Normaal gesproken kan het nu niet meer misgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven