Werk & Studie alle pijlers

Schoonmaakwerk

12-07-2013 20:34 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vakantiewerk ga ik via een uitzendbureau schoonmaakwerk doen. Daarbij gebruik ik per pand per dag drie verschillende schoonmaakdoekjes en die doekjes moet ik mee naar huis nemen om zelf te wassen. Dat betekent dat ik per week 30 tot 60 doekjes moet wassen.

Ik heb geen ervaring in de schoonmaakbranche dus ik vraag me af of dit normaal is? Als jongere uitzendkracht is het loon natuurlijk al geen vetpot en dan moet ik in mijn eigen tijd ook die doekjes gaan wassen. Schoonmaakhandschoenen moet ik ook zelf aanschaffen, want die hebben ze nergens liggen.

Aanvulling: het is absoluut niet mijn bedoeling om te zeuren, ik ben al lang blij dat ik een vakantiebaantje heb. Ik wil gewoon graag weten of dit een normale gang van zaken is.
Ik vind het raar...
27 mensen vinden dit leuk.
Ik vind dat nogal apart ja. Werkkleding zelf wassen oke, maar dit is wel gek
Lijkt mij niet normaal. Tenzij er een vergoeding tegenover staat.
Vraag nog maar even goed na. Heb in mijn studentemtijd veel schoonmaakwerk gedaan maar dit nog nooit meegemaakt
Ik heb meerdere keren een bijbaantje in de schoonmaak gehad en ik moest bij één bedrijf zelf de doekjes meenemen en wassen. Dat vond ik destijds ook vreemd.
Hoezo moet jij die doekjes meenemen om zelf te wassen. Door wie werd jou verteld dat jij dat moet?

Had je diegene gelijk kunnen vragen om een compensatie voor je wasmachine, waspoeder en water en de moeite!

Moet niet nog gekker worden.
.
jagten, ik werk al met 3 kleuren doeken, elk voor andere 'klussen'. Maar die voor de hele dag gebruiken lijkt me ook niet erg hygiënisch, na één pand zijn die dingen toch wel vuil.

suicideblond, dat werd mij verteld door de vaste schoonmaakster die mij heeft ingewerkt. Ik kan haar niet vragen om mij daar een compensatie voor te vragen.

Maandag zie ik de contactpersoon van het schoonmaakbedrijf zelf. Kan ik bij haar uiten dat ik het vreemd vind dat ik de doekjes zelf moet wassen zonder daar een compensatie voor te krijgen, of ben ik dan ondankbaar en een zeikerd?
Ik zou het gewoon doen, het is een vakantiebaantje en zo erg is het nou ook weer niet.
Joh, hoeveel moeite is het nou om 1x in de week zo'n wasje te draaien? En een paar handschoenen kost ook nauwelijks wat.
Wat een verbazing zeg. Ik maak al jaren schoon, en het is echt vrij gebruikelijk dat je je doekjes zelf wast. Al is het alleen maar omdat er op de meeste panden geen wasmachine is en je regiomanager wel meer te doen heeft dan iedere week al haar dames af te rijden om doekjes in te zamelen.

Als je in een team werkt kun je de gezamenlijke was wel om de beurt doen, dat scheelt ook alweer.

En dertig tot zestig doekjes in de week? Ik moet de schoonmaakkast nog tegenkomen waar er zo veel voor je klaarliggen. Vooral blauwe kun je best wat langer gebruiken, en roze zet ik wel eens in een emmer met een druppie bleek. Je moet wat als je te weinig doekjes krijgt en geen zin hebt om iedere dag te wassen.
quote:Sophiaaaaa schreef op 12 juli 2013 @ 21:44:

Joh, hoeveel moeite is het nou om 1x in de week zo'n wasje te draaien? En een paar handschoenen kost ook nauwelijks wat.

Nog even en ze moet de schoonmaakmiddelen ook maar zelf halen en betalen.

Onzinnig dat ze jou daar mee opzadelen, TO.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb dat werk ook gedaan maar kreeg er een wasvergoeding voor en die was nog best wel leuk ook.
Als die vraag gesteld wordt BGB kun je daar tegen die tijd een antwoord op verzinnen. Aangezien dat nu niet het geval is, is het een non-argument bij de doekjes-vraag.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 juli 2013 @ 21:56:

[...]

Nog even en ze moet de schoonmaakmiddelen ook maar zelf halen en betalen.

Onzinnig dat ze jou daar mee opzadelen, TO.Maar wel de praktijk. En met de schoonmaakmiddelen is het tegenwoordig ook al schipperen. Crisis he.
quote:Lady-Voldemort schreef op 12 juli 2013 @ 21:53:

Wat een verbazing zeg. Ik maak al jaren schoon, en het is echt vrij gebruikelijk dat je je doekjes zelf wast. Al is het alleen maar omdat er op de meeste panden geen wasmachine is en je regiomanager wel meer te doen heeft dan iedere week al haar dames af te rijden om doekjes in te zamelen.

Als je in een team werkt kun je de gezamenlijke was wel om de beurt doen, dat scheelt ook alweer.

En dertig tot zestig doekjes in de week? Ik moet de schoonmaakkast nog tegenkomen waar er zo veel voor je klaarliggen. Vooral blauwe kun je best wat langer gebruiken, en roze zet ik wel eens in een emmer met een druppie bleek. Je moet wat als je te weinig doekjes krijgt en geen zin hebt om iedere dag te wassen.

Ik heb geen ervaring in de schoonmaakbranche en daarom vraag ik het hier dus. Als het er gewoon bij hoort ga ik het natuurlijk ook gewoon doen. Ik zet er niet voor niets bij dat ik al lang blij ben dat ik een baantje heb.

Ja, 30 tot 60 doekjes in de week, want ik werk soms op 5 verschillende panden per dag en dat 5 dagen in de week en elk pand heeft zijn eigen doekjes. Er liggen dus inderdaad niet 60 doekjes in één kast Maar ik werk nergens in een team, overal alleen.

Als jij te weinig doekjes krijgt snap ik dat je ze wel eens in de bleek zet of vaker gebruikt.

Dat van de schoonmaakmiddel heb ik inderdaad ook gemerkt, die waren in één pand bijna op. Gebruik jij schoonmaakmiddelen bij doekjes? Er werd mij namelijk verteld dat ik geen schoonmaakmiddel moet gebruiken, omdat het microvezeldoekjes zijn. Klopt ook wel, maar ik vind het zo'n vreemd idee. Ik ben echt gewend om een sopje te hebben als ik schoon maak.
Is er niet één pand bij met een wasmachine?
quote:snoozer schreef op 12 juli 2013 @ 22:06:

[...]

Dat van de schoonmaakmiddel heb ik inderdaad ook gemerkt, die waren in één pand bijna op. Gebruik jij schoonmaakmiddelen bij doekjes? Er werd mij namelijk verteld dat ik geen schoonmaakmiddel moet gebruiken, omdat het microvezeldoekjes zijn. Klopt ook wel, maar ik vind het zo'n vreemd idee. Ik ben echt gewend om een sopje te hebben als ik schoon maak.Ja natuurlijk gebruik ik schoonmaakmiddel. Leuk, die microvezel, maar die is meestal al helemaal kapot gewassen als jij voor het eerst dat pand binnen komt, vooral als je voorganger wasverzachter heeft gebruikt. En de klant vindt het ook altijd wel fijn als de boel een beetje fris ruikt. Liefst gebruik ik spuitflacons, dan doe ik één putsje blauw of roze op een flacon. En anders een emmertje met een putsje per twee liter, gewoon voor de frissigheid. Je leidinggevende hoeft niet alles te weten hoor .
Lady V, wat is een putsje?
Tijdens mijn studentenleven een bijbaan in de thuiszorg gehad. Ik draaide de doekjeswas bij de cliënten zelf.

Op adressen waar dit niet kon, werd 1 keer per week schone doekjes aangeleverd door een zusterbedrijf (zo ook schoonmaakmiddelen).

En wat lady voldemort zegt: gewoon schoonmaakmiddelen gebruiken. De meeste cliënten hebben toch graag een fris ruikend toilet/badkamer. Zeker als zij zelf al wat spulletjes in huis hebben gehaald, het is hun huis. En of ik nou poetste met enkel water of een paar drupjes Ajax, dat maakt ook niet zoveel uit.
Dat ben ik helemaal met je eens Lady-Voldemort, het ruikt gewoon veel frisser met wat schoonmaakmiddel. Aan de andere kant denk ik: bij elk pand werk ik maar twee of drie weken en de vaste schoonmaakster gebruikt ook geen schoonmaakmiddel, wie ben ik om dat als invalkracht even te gaan veranderen?
quote:littlemissvixen schreef op 12 juli 2013 @ 22:21:

Lady V, wat is een putsje?Oh haha, sorry. Die schoonmaakmiddelen zitten in een fles waar maar een heel klein beetje uit komt als je hem omkeert . Dat beetje noemen wij dan een putsje. Als we een flinke puts willen knijpen we een beetje in de fles zodat de stroom nog even doorgaat
En wederom dubbel. Zucht.
quote:snoozer schreef op 12 juli 2013 @ 22:24:

Dat ben ik helemaal met je eens Lady-Voldemort, het ruikt gewoon veel frisser met wat schoonmaakmiddel. Aan de andere kant denk ik: bij elk pand werk ik maar twee of drie weken en de vaste schoonmaakster gebruikt ook geen schoonmaakmiddel, wie ben ik om dat als invalkracht even te gaan veranderen?Tja, ik ben een hele eigenwijze schoonmaakster. Ik doe naast mijn vaste schooltjes behoorlijk wat invalwerk, en ik doe het altijd op mijn eigen manier. Als het ze niet bevalt moeten ze het maar zeggen, maar tot nu toe krijg ik geen klachten dus het zal wel goed zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven