Werk & Studie alle pijlers

Schoonmaakwerk

12-07-2013 20:34 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vakantiewerk ga ik via een uitzendbureau schoonmaakwerk doen. Daarbij gebruik ik per pand per dag drie verschillende schoonmaakdoekjes en die doekjes moet ik mee naar huis nemen om zelf te wassen. Dat betekent dat ik per week 30 tot 60 doekjes moet wassen.

Ik heb geen ervaring in de schoonmaakbranche dus ik vraag me af of dit normaal is? Als jongere uitzendkracht is het loon natuurlijk al geen vetpot en dan moet ik in mijn eigen tijd ook die doekjes gaan wassen. Schoonmaakhandschoenen moet ik ook zelf aanschaffen, want die hebben ze nergens liggen.

Aanvulling: het is absoluut niet mijn bedoeling om te zeuren, ik ben al lang blij dat ik een vakantiebaantje heb. Ik wil gewoon graag weten of dit een normale gang van zaken is.
Oh trouwens, het gaat niet om schoonmaken bij mensen thuis! Ik ga schoonmaken bij kantoren en panden van bedrijven. Maar ook daar is het natuurlijk wel prettig als de wc's een beetje fris ruiken.
quote:lemoos2 schreef op 12 juli 2013 @ 22:23:

Tijdens mijn studentenleven een bijbaan in de thuiszorg gehad. Ik draaide de doekjeswas bij de cliënten zelf.

Op adressen waar dit niet kon, werd 1 keer per week schone doekjes aangeleverd door een zusterbedrijf (zo ook schoonmaakmiddelen).

En wat lady voldemort zegt: gewoon schoonmaakmiddelen gebruiken. De meeste cliënten hebben toch graag een fris ruikend toilet/badkamer. Zeker als zij zelf al wat spulletjes in huis hebben gehaald, het is hun huis. En of ik nou poetste met enkel water of een paar drupjes Ajax, dat maakt ook niet zoveel uit.

Terwijl je aan het werk was? Ik werk ook in de thuishulp en soms doe ik ook de was maar niet overal wassen voor een paar doekjes hoor, die liggen daar al gewoon.

Wel alles met een beetje sop anders ruikt het niet naar pas schoongemaakt!
Ik heb voor een schoonmaakbedrijf gewerkt maar wij hebben nog nooit de doekjes die we gebruikten zelf moeten wassen. Alleen onze schorten..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
.
Ik heb bij schoonmaakbedrijven gewerkt, in de thuiszorg en gewoon bij gezinnen thuis maar ik heb hier werkelijk waar nog nooit van gehoord. Vind het ook een hele rare gang van zaken en ook heel apart dat jij (Lady Voldemort) zegt dat het normaal is.
quote:malube schreef op 13 juli 2013 @ 10:19:

Ik heb bij schoonmaakbedrijven gewerkt, in de thuiszorg en gewoon bij gezinnen thuis maar ik heb hier werkelijk waar nog nooit van gehoord. Vind het ook een hele rare gang van zaken en ook heel apart dat jij (Lady Voldemort) zegt dat het normaal is.

Ik ook maar ja misschien is het bij dat bedrijf wel de gewoonste zaak van de wereld.

Ik zou me er in elk geval niet druk om maken om een extra wasje te moeten draaien.Zeker in het geval van vakantiewerk.

Geloof dat de poetsvrouw bij het bedrijf waar ik werk ook altijd alle doekjes mee naar huis neemt en daar was.Geen idee of ze er een vergoeding voor krijgt maar Ik denk het haast wel eigenlijk.
quote:Lady-Voldemort schreef op 12 juli 2013 @ 21:53:

Vooral blauwe kun je best wat langer gebruiken, en roze zet ik wel eens in een emmer met een druppie bleek.

Wat is het verschil?

Of staat er ergens dat je roze alleen voor toilet mag gebruiken of zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven