We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
woensdag 4 juni 2008 om 10:14
Goeimorgen!
Ik was vanmorgen 68.7 kg! Jippie, nog zo'n week en ik zit weer op een gezond bmi. Kreeg vanmorgen op school ook al een verbaasde blik dat ik overgewicht zou hebben. Neehoor, zei een (overigens zeer slanke) dame, jij moet zeker niet meer afvallen.. nou, mooi wél!
Hier zie ik resultaten, hoewel niet bij iedereen wat gehoopt was. Zo baalde ik vorige week ook vande 70 kg, na de hele tijd al 69,5 gezien te hebben, maar 't geeft nu wel een mooier resultaat, toch?
Ga je nu ook op een bepaalde sport, Meave, om spieren te kweken?
't rijtje van vandaag, zoals ik dat verwacht:
O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer + 1 pruim
T: 1 pruim, 3 walnoten en zo nog zo'n aardbeienyoghurtje, denk ik
L: 2 br met halve avocado
T: ananas (vers)
A: vegablokjes met tutti frutti
ziet er wel mooi uit zo, dat lijstje maar ik ben thuis, dus er komt vast nog wel wat bij.
Nu eerst crosstrainen
toedels
Ik was vanmorgen 68.7 kg! Jippie, nog zo'n week en ik zit weer op een gezond bmi. Kreeg vanmorgen op school ook al een verbaasde blik dat ik overgewicht zou hebben. Neehoor, zei een (overigens zeer slanke) dame, jij moet zeker niet meer afvallen.. nou, mooi wél!
Hier zie ik resultaten, hoewel niet bij iedereen wat gehoopt was. Zo baalde ik vorige week ook vande 70 kg, na de hele tijd al 69,5 gezien te hebben, maar 't geeft nu wel een mooier resultaat, toch?
Ga je nu ook op een bepaalde sport, Meave, om spieren te kweken?
't rijtje van vandaag, zoals ik dat verwacht:
O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer + 1 pruim
T: 1 pruim, 3 walnoten en zo nog zo'n aardbeienyoghurtje, denk ik
L: 2 br met halve avocado
T: ananas (vers)
A: vegablokjes met tutti frutti
ziet er wel mooi uit zo, dat lijstje maar ik ben thuis, dus er komt vast nog wel wat bij.
Nu eerst crosstrainen
toedels
Later is nu
woensdag 4 juni 2008 om 10:24
Ook hier teleurstellend met wederom 74,5 terwijl ik ook van de week de 73,5 gezien heb.
Lijstje voor vandaag:
O: bak havermoutpap
T: Boterham met (dun) pindakaas
L: bak griekse salade en grote beker kiwi/sinasappelsap
T: bak yoghurt met aardbeien
A: zelfgemaakte pompoensoep met misschien een paar stukjes stokbrood.
En dan vanavond weer een rondje rennen...
Meave, een kilo eraf, die heb je toch maar mooi te pakken! Je bent op de goede weg, toch?
Roque, bekende namen maar man wist zo niet wie het zijn. Nu heeft hij niet zo'n geweldig geheugen dus dat zegt ook niet alles...
Lijstje voor vandaag:
T: Boterham met (dun) pindakaas
L: bak griekse salade en grote beker kiwi/sinasappelsap
T: bak yoghurt met aardbeien
A: zelfgemaakte pompoensoep met misschien een paar stukjes stokbrood.
En dan vanavond weer een rondje rennen...
Meave, een kilo eraf, die heb je toch maar mooi te pakken! Je bent op de goede weg, toch?
Roque, bekende namen maar man wist zo niet wie het zijn. Nu heeft hij niet zo'n geweldig geheugen dus dat zegt ook niet alles...
woensdag 4 juni 2008 om 10:38
Wat is de naam van jouw man (over de mailis goed hoor )? Kan ik het hier eens vragen Ben namelijk wel benieuwd!
Vanmorgen 76,1. Heb van de week ook de 75,5 gezien. Ach ja. Heb gisterenavond ook nog chip gegeten (netjes één bakje) en gistermiddag een klein beetje (chaumes)kaas gesnoept...
Lijstje vandaag:
O: 1 bh met champignonpaté
T: ik heb geen fruit meer in huis... geen idee dus. Nog maar een bh?
L: 2 bh met appelperenstroop
T: fruit (ik denk aan aardbeien, banaan en zwarte bessen)
A: nog geen idee....
Vanmorgen 76,1. Heb van de week ook de 75,5 gezien. Ach ja. Heb gisterenavond ook nog chip gegeten (netjes één bakje) en gistermiddag een klein beetje (chaumes)kaas gesnoept...
Lijstje vandaag:
O: 1 bh met champignonpaté
T: ik heb geen fruit meer in huis... geen idee dus. Nog maar een bh?
L: 2 bh met appelperenstroop
T: fruit (ik denk aan aardbeien, banaan en zwarte bessen)
A: nog geen idee....
woensdag 4 juni 2008 om 16:58
woensdag 4 juni 2008 om 18:35
Nou ja kijk. Het lijstje zag er best goed uit toch? Van vandaag? Nou. Dus. Zág dus. Want vlak voor het eten heb ik laten we zeggen ehm.... 600 kcals onzin naar binnengewerkt. Als avondeten twee pannenkoekjes met zoet beleg (dat valt dan wel weer mee). Totaal zal het met kcals nog redelijk binnen het normale zijn gebleven, maar het verdient geen schoonheidsprijs en is jammer van de dag.
Stom. Ik denk dat het snaaibui komt door besluiteloosheid in de keuken. Ik heb een kwartier staan dralen bij de kasten omdat ik niet kon bedenken wat ik zou gaan klaarmaken. Mav had weekboodschappen gedaan, maar er is niks waar ik echt zin in had vandaag. Misschien moet ik 'm toch weer lijstjes mee gaan geven zodat ik zeker weet dat het lijntechnisch kan en er voldoende variatie in zit...
Stom. Ik denk dat het snaaibui komt door besluiteloosheid in de keuken. Ik heb een kwartier staan dralen bij de kasten omdat ik niet kon bedenken wat ik zou gaan klaarmaken. Mav had weekboodschappen gedaan, maar er is niks waar ik echt zin in had vandaag. Misschien moet ik 'm toch weer lijstjes mee gaan geven zodat ik zeker weet dat het lijntechnisch kan en er voldoende variatie in zit...
woensdag 4 juni 2008 om 19:29
woensdag 4 juni 2008 om 19:37
Ja meave, ik had het gezien van die halve kilo, op de een of andere manier zat ik ngo steeds naar een oude tabel te kijken, keertje refreshen wil ook wel helpen... Nouja, in elk geval is ie er wel af!!
Ik eet (ik meet het af, anders wordt het te dik of te dun) ongeveer 40 gram havermoutvlokken met 210gram alpro soya light. Met magere melk vind ik het te waterig smaken maar zo hiermee proeft het goed romig en er zit toch net zo weinig in als in magere melk. En daar kan ik echt wel een paar uur mee vooruit hoor! En ik doe er niks zoets door, vind ik niet nodig.
Roque ik zal je mailen!
Ik eet (ik meet het af, anders wordt het te dik of te dun) ongeveer 40 gram havermoutvlokken met 210gram alpro soya light. Met magere melk vind ik het te waterig smaken maar zo hiermee proeft het goed romig en er zit toch net zo weinig in als in magere melk. En daar kan ik echt wel een paar uur mee vooruit hoor! En ik doe er niks zoets door, vind ik niet nodig.
Roque ik zal je mailen!
woensdag 4 juni 2008 om 21:00
Ha, de woensdag is hier blijkbaar weegdag ?
Mijn weegschaal geeft 's avonds na het eten én 's morgens op nuchtere maag 85 kilo aan ????? Zal wel aan mij liggen, maar ik zeur niet, na vijf dagen gaat mijn nieuwe riem een gaatje strakker en ben ik het opgeblazen gevoel kwijt.
Ontbijt: rookkaas en casselerrib
Lunch: salade-van-gisteren
Tussendoor: dröge wörst
Avondeten: boontjes met rundvlees
6 flesjes Picpoul de Pinet lachen mij toe. Nog maar even niet, maar ze zien er heerlijk uit, dank je wel voor het meesjouwen, Sandra !
Mijn weegschaal geeft 's avonds na het eten én 's morgens op nuchtere maag 85 kilo aan ????? Zal wel aan mij liggen, maar ik zeur niet, na vijf dagen gaat mijn nieuwe riem een gaatje strakker en ben ik het opgeblazen gevoel kwijt.
Ontbijt: rookkaas en casselerrib
Lunch: salade-van-gisteren
Tussendoor: dröge wörst
Avondeten: boontjes met rundvlees
6 flesjes Picpoul de Pinet lachen mij toe. Nog maar even niet, maar ze zien er heerlijk uit, dank je wel voor het meesjouwen, Sandra !
donderdag 5 juni 2008 om 08:26
Goeimorgen
Moppentoet, 85 is toch gewoon hetzelfde als vorige week? Toch? Of heb ik daar ergens een foutje in gemaakt.
Of weeg je net zoveel en ben je toch slanker, dat zou ook mooi zijn
Overigens heb ik ook een tijdje koolhydraatarm gegeten (jaja, het verhaal in het boek van SB is erg positief en spreekt me vooral aan omdat diabetes en hoog cholesterol als sneeuw voor de zon verdwenen bij proefpersonen) en toen nam ik vaak 2 groentes bij het gewone AGV verhaal Heb je net wat meer op je bord. Zo leken spruitjes nét kleine aardappeltjes
Tjeetje Roque, wat heb je verder nog toe kunnen voegen dan?
Moppentoet, 85 is toch gewoon hetzelfde als vorige week? Toch? Of heb ik daar ergens een foutje in gemaakt.
Of weeg je net zoveel en ben je toch slanker, dat zou ook mooi zijn
Overigens heb ik ook een tijdje koolhydraatarm gegeten (jaja, het verhaal in het boek van SB is erg positief en spreekt me vooral aan omdat diabetes en hoog cholesterol als sneeuw voor de zon verdwenen bij proefpersonen) en toen nam ik vaak 2 groentes bij het gewone AGV verhaal Heb je net wat meer op je bord. Zo leken spruitjes nét kleine aardappeltjes
Tjeetje Roque, wat heb je verder nog toe kunnen voegen dan?
Later is nu
donderdag 5 juni 2008 om 10:07
Ksnapputookniet. Die riem gaat inmiddels van gaatje 2 naar gaatje 4 (vanmorgen). Een hele dikke leren riem, dus die zal niet snel uitflubberen.
Nou ja, mijn gevoel is goed, misschien dat ik centimeters moet gaan meten, maar volgens mij zie je in één week geen centimeters verschil. De eisprong zet aan, misschien ?
Ik had gedacht dat ik zou afvallen als ik zou stoppen met de anticonceptiepil, maar dat is dus niet gebeurd in de afgelopen maanden.
Ontbijt: ei met bacon, glas tomatensap, tomaatjes.
Jammie, spruitjes. Moppekind is gek op stamppot spruitjes, zolang ik maar beweer dat oma het heeft gemaakt. Speklapje erbij, en genieten.........
Nou ja, mijn gevoel is goed, misschien dat ik centimeters moet gaan meten, maar volgens mij zie je in één week geen centimeters verschil. De eisprong zet aan, misschien ?
Ik had gedacht dat ik zou afvallen als ik zou stoppen met de anticonceptiepil, maar dat is dus niet gebeurd in de afgelopen maanden.
Ontbijt: ei met bacon, glas tomatensap, tomaatjes.
Jammie, spruitjes. Moppekind is gek op stamppot spruitjes, zolang ik maar beweer dat oma het heeft gemaakt. Speklapje erbij, en genieten.........
donderdag 5 juni 2008 om 10:59
Zouden onze kleinkinderen ons later ook zulke fijne oma's vinden ? Ik hoop maar we leuke schoondochters krijgen, Moppekinds' verloofdes waren tot nu toe goedgekeurd maar gingen óf naar een andere groep, óf verhuizen.
Van de laatste verbroken verloving was zijn hartje echt gebroken, zó zielig, maar ja, ze mochten nog niet hokken, ze moest écht meeverhuizen met haar papa&mama.
Van de laatste verbroken verloving was zijn hartje echt gebroken, zó zielig, maar ja, ze mochten nog niet hokken, ze moest écht meeverhuizen met haar papa&mama.
donderdag 5 juni 2008 om 12:44
Nahja, mochten ze niet hokken? LE wilde als 5 jarige met z'n vriendinnetje trouwen. Vonden wij goed, maar dan ook het huis uit (zei vader van vriendinnetje) Toen kozen ze eieren voor geld
Ze hebben trouwens nu al ruim 5 jaar 'verkering' wat ik best wel een prestatie vind. Echt vanaf dag 1 op groep 1.
En LD is ook trouw aan haar vriendje in Suriname.. ze wacht trouw op 'm tot ze 18 zijn en hij weer naar NL komt. Hoe sneu dat ook is, anderzijds kan ik het alleen maar aanmoedigen. Tot 18 jaar geen vreemde kerels in huis.
Ze hebben trouwens nu al ruim 5 jaar 'verkering' wat ik best wel een prestatie vind. Echt vanaf dag 1 op groep 1.
En LD is ook trouw aan haar vriendje in Suriname.. ze wacht trouw op 'm tot ze 18 zijn en hij weer naar NL komt. Hoe sneu dat ook is, anderzijds kan ik het alleen maar aanmoedigen. Tot 18 jaar geen vreemde kerels in huis.
Later is nu
donderdag 5 juni 2008 om 12:46
O: 2 br met 30+ kaas
T: br met sandwichspread
T: yoghurt en banaan
L: 1 gebonden champignonsoep + 1 br met 30+ kaas en een stapel cherrytomaatjes.. ik heb nog een boterham, maar zit vol, die soep was behoorlijk vullend
T: ik heb nog appel en perzik (en br dus)
A: zou best wel eens patat kunnen worden, aangezien Elvis al snel weer weg moet. Ik heb zelf ook wel zin in een grote salade met gekookt ei ofzo
T: br met sandwichspread
T: yoghurt en banaan
L: 1 gebonden champignonsoep + 1 br met 30+ kaas en een stapel cherrytomaatjes.. ik heb nog een boterham, maar zit vol, die soep was behoorlijk vullend
T: ik heb nog appel en perzik (en br dus)
A: zou best wel eens patat kunnen worden, aangezien Elvis al snel weer weg moet. Ik heb zelf ook wel zin in een grote salade met gekookt ei ofzo
Later is nu
donderdag 5 juni 2008 om 13:12
Mijn lijstje so far:
T: appel
L: bak toscaanse salade van de Lidl (ijsbergsla met honingmosterddressing en pijnboompitjes en spekjes) en 2 crackers met 20+kaas en ook nog een cappuccino met een speculaasje.
Voor de rest moet ik het nog bedenken, tussendoortje zal wel iets van fruit worden en voor vanavond heb ik werkelijk nog geen ideeeeeeeee..... tips?
Heb trouwens gisteravond nog een uur gerend, in de regen. Echt zeldzaam lekker gelopen!! En 4 minuten sneller dan normaal, in de regen loop ik altijd harder, zal wel aan de zuurstof liggen. Vanavond weer stuk wandelen, bevalt erg goed.
Moppetoet, als ik met mijn huidige gewicht vlot in maat 38 pas dan hoor je mij ook niet meer klagen hoor. Twee gaatjes strakker is niet niks!
Over verkering gesproken, dochter van 3,5 heeft ook al een jaartje verkering, op het KDV. Dikke mik hoor! Komt niemand aan! Schattig wel...
T: appel
L: bak toscaanse salade van de Lidl (ijsbergsla met honingmosterddressing en pijnboompitjes en spekjes) en 2 crackers met 20+kaas en ook nog een cappuccino met een speculaasje.
Voor de rest moet ik het nog bedenken, tussendoortje zal wel iets van fruit worden en voor vanavond heb ik werkelijk nog geen ideeeeeeeee..... tips?
Heb trouwens gisteravond nog een uur gerend, in de regen. Echt zeldzaam lekker gelopen!! En 4 minuten sneller dan normaal, in de regen loop ik altijd harder, zal wel aan de zuurstof liggen. Vanavond weer stuk wandelen, bevalt erg goed.
Moppetoet, als ik met mijn huidige gewicht vlot in maat 38 pas dan hoor je mij ook niet meer klagen hoor. Twee gaatjes strakker is niet niks!
Over verkering gesproken, dochter van 3,5 heeft ook al een jaartje verkering, op het KDV. Dikke mik hoor! Komt niemand aan! Schattig wel...
donderdag 5 juni 2008 om 14:23
Hier ook ietwat teleurgetseld gisteren: 96.5. Ik denk dat het ene soort compensatie is voor het snelle afvallen eerder. Op zich niet vreselijk maar toch wel jammer. Ben gisteren te los gegaan,. ging uit eten met vriendinnen (zalig!) en er huisdeeen duiveltje in me die fluisterde dat het dan toch niet meer uitmaakte. Het is altijd hetzelfde....dat "hoor " ik zo vaak. Op 1 of andere manier kan ik heel moeilijk gewoon iets lekkers eten zonder gelijk de hel dag te verknallen.
Maar goed, vanmorgen gesport en nu goed bezig, dus als dat nou maar lukt overleef ik die ene dag ook wel!
O: 2 crackers (20+kaas en worst), melk
T: niets (was aan het sporten)
L: 4 boterhammen met worst (dubbel geklapt briood dus beleg voor 2 boterhammen), karnemelk
T: druiven
D: geen idee, ik eet bij mijn ouders ( die overigens net terug zijn van vakantie en met ene beetje pech allerlei lekkere hapjes over hebben)
Sorry sandra, ik las het inderdaad verkeerd, ik dacht anderhalf uur sproeien en dat leek me nogal wat!
Heb net geïnvesteerd in nieuwe sportkleding, mooi en een lekker stofje, heb eigenlijk zin om nog een keer te gaan vandaag! Kan dus niet, dan maar morgen. Ik heb een broek, 2 shirts en een jasje (voor erna) en sokken gekocht, leuk!
Maar goed, vanmorgen gesport en nu goed bezig, dus als dat nou maar lukt overleef ik die ene dag ook wel!
O: 2 crackers (20+kaas en worst), melk
T: niets (was aan het sporten)
L: 4 boterhammen met worst (dubbel geklapt briood dus beleg voor 2 boterhammen), karnemelk
T: druiven
D: geen idee, ik eet bij mijn ouders ( die overigens net terug zijn van vakantie en met ene beetje pech allerlei lekkere hapjes over hebben)
Sorry sandra, ik las het inderdaad verkeerd, ik dacht anderhalf uur sproeien en dat leek me nogal wat!
Heb net geïnvesteerd in nieuwe sportkleding, mooi en een lekker stofje, heb eigenlijk zin om nog een keer te gaan vandaag! Kan dus niet, dan maar morgen. Ik heb een broek, 2 shirts en een jasje (voor erna) en sokken gekocht, leuk!
donderdag 5 juni 2008 om 14:43
Je lichaam zal er alles aan doen om jou weer zo snel mogelijk in je oude eetpatroon te krijgen dmv, vocht vasthouden, een tijdlang op een plateau zitten.
Ben je sterk dan win JIJ van je lichaam en dan zal het zich
opeens gewonnen geven en vliegen de kg's eraf. Tot het moment dat het denkt van ik ga es ff weer dwarsliggen.
Ben je sterk dan win JIJ van je lichaam en dan zal het zich
opeens gewonnen geven en vliegen de kg's eraf. Tot het moment dat het denkt van ik ga es ff weer dwarsliggen.
donderdag 5 juni 2008 om 14:44
Ah, lekker Bentetje, wat kleren gekocht, dat motiveert toch lekker. Maak je niet meer druk over dat etentje, geweest is geweest
Sandra, over weethoejeeet is volgens mij ook een topic geopend, een paar week terug. Volgens mij, ik heb de site jarenterug al eens gekeken en me er samen met m'n zus in verdiept; veel dure supplementen en verder weinig nieuws. Ik heb nog geëmaild met zo'n dame, daarvan, maar meer informatie kon echt alleen maar gegeven worden via een cursus ofzoiets. Mij trok het, omdat je ineens nergens meer last van zou hebben, eczeem, allergieën, enz. maar het klonk me toch te utopisch. Verder blijf ik overtuigd dat met een gezonde levenswijze geen supplementen nodig zijn, hoewel ik wel calcium slik. Ben wel bang voor botontkalking, heeft m'n tante ook, brr.
Heb net m'n perzik op en niet echt veel trek. Raar is dat, maar ik probeer eens te luisteren naar m'n lichaam en niet te eten, omdat het er tijd voor is en ik het bij me heb
Sandra, over weethoejeeet is volgens mij ook een topic geopend, een paar week terug. Volgens mij, ik heb de site jarenterug al eens gekeken en me er samen met m'n zus in verdiept; veel dure supplementen en verder weinig nieuws. Ik heb nog geëmaild met zo'n dame, daarvan, maar meer informatie kon echt alleen maar gegeven worden via een cursus ofzoiets. Mij trok het, omdat je ineens nergens meer last van zou hebben, eczeem, allergieën, enz. maar het klonk me toch te utopisch. Verder blijf ik overtuigd dat met een gezonde levenswijze geen supplementen nodig zijn, hoewel ik wel calcium slik. Ben wel bang voor botontkalking, heeft m'n tante ook, brr.
Heb net m'n perzik op en niet echt veel trek. Raar is dat, maar ik probeer eens te luisteren naar m'n lichaam en niet te eten, omdat het er tijd voor is en ik het bij me heb
Later is nu
donderdag 5 juni 2008 om 16:25
Ik heb gisteren nog een paar handjes chips gegeten en om 0.00 een boterham met pindakaas, omdat ik verging van de honger. Maar vanmorgen wel weer 75,9. Volgens mij is woensdags mijn minst goede dag qua wegen
vandaag:
o: glas karnemelk, dubbele bh met appelperenstroop
t: aardbeien, zwarte bessen, banaan
l: 2 bh met champignonpaté
t: bh met pindakaas.
Als ik nu luiter naar mijn lichaam, ren ik naar de winkel met veel bunkermateriaal . Ik vind mijzelf vandaag namelijk Sielug. En dan wil ik Eten. Want dat heb ik dan Verdiend. Duhuh. Gaat dus niet erg gezond materiaal worden als avondeten (ik wil eigenlijk chinees, man wil patat. Maar in chinees zitten tenminste nog groente Geen idee wat slechter is qua eiwitten, trouwens Eet bij beide nooit vlees )
vandaag:
o: glas karnemelk, dubbele bh met appelperenstroop
t: aardbeien, zwarte bessen, banaan
l: 2 bh met champignonpaté
t: bh met pindakaas.
Als ik nu luiter naar mijn lichaam, ren ik naar de winkel met veel bunkermateriaal . Ik vind mijzelf vandaag namelijk Sielug. En dan wil ik Eten. Want dat heb ik dan Verdiend. Duhuh. Gaat dus niet erg gezond materiaal worden als avondeten (ik wil eigenlijk chinees, man wil patat. Maar in chinees zitten tenminste nog groente Geen idee wat slechter is qua eiwitten, trouwens Eet bij beide nooit vlees )