We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
maandag 2 juni 2008 om 22:47
Ik heb niet gewandeld met kindlief, ben in plaats daarvan 45 minuten gaan fietsen en even gestopt om de wandelende buurmeisjes ( die zijn al een jaar of 8 hoor) aan te moedigen. Viel me wel op dat er wel echt veel kindjes uit groep 1 al meelopen. Kindlief kende er veel want bij op de creche gezeten.
En nu dus net terug van de looptraining, ik had de warmte erger verwacht moet ik zeggen. Heb wel flink gezweet, maar ach, dat doe ik ook als het 15 graden koeler is...
En mijn eetlijstje moet nog aangevuld met een stuk of 8 pistachio-bites en 2 koekjes...(heb een excuus, ongesteld, of is dat een smoes?)
Roque, hoelang geleden heeft je man daar gezeten? Mijne is er in '89 vanaf gekomen, wie weet kennen ze elkaar, haha!
Meave, dat zijn geen leuke cijfers om te horen...maar ruimte genoeg voor verbetering dan toch? Zou zeggen dat je met 3 (toch?) kinders genoeg aan powerlifting doet, maar waarschijnlijk heb je ze beter afgericht dan ik tot nu toe met die ene...
Deze gaat douchen, tis hard nodig...
En nu dus net terug van de looptraining, ik had de warmte erger verwacht moet ik zeggen. Heb wel flink gezweet, maar ach, dat doe ik ook als het 15 graden koeler is...
En mijn eetlijstje moet nog aangevuld met een stuk of 8 pistachio-bites en 2 koekjes...(heb een excuus, ongesteld, of is dat een smoes?)
Roque, hoelang geleden heeft je man daar gezeten? Mijne is er in '89 vanaf gekomen, wie weet kennen ze elkaar, haha!
Meave, dat zijn geen leuke cijfers om te horen...maar ruimte genoeg voor verbetering dan toch? Zou zeggen dat je met 3 (toch?) kinders genoeg aan powerlifting doet, maar waarschijnlijk heb je ze beter afgericht dan ik tot nu toe met die ene...
Deze gaat douchen, tis hard nodig...
maandag 2 juni 2008 om 23:01
Met de Ketostix van Bayer kunt u eenvoudig meten of u in ketose bent. Ketose is de vetverbranding waarbij ketonen vrijkomen. Het is dé indicator dat het afvallen is begonnen. Meting vindt plaats door de teststrookjes korte tijd in de urine te houden. Zodra het staafje verkleurt naar paars is de vetverbranding begonnen en bent u op de goede weg!
Als ik meer koolhydraten eet zie ik dat de staafjes niet meer verkleuren. Over twee weken voeg ik weer volkorenbrood en volkorenpasta toe, en zullen de staafjes minder sterk verkleuren.
Als ik meer koolhydraten eet zie ik dat de staafjes niet meer verkleuren. Over twee weken voeg ik weer volkorenbrood en volkorenpasta toe, en zullen de staafjes minder sterk verkleuren.
dinsdag 3 juni 2008 om 00:26
Ik heb ooit 1 ketose stick gebruikt, maar je kunt het ook wel aan andere dingen merken dat je in ketose bent.
Als ik wakker wordt heb ik echt een hele aparte smaak in mn mond, maar dat gaat wel wennen vind ik.
Ik hoop alleen niet dat een ander me ruikt, volgens mijn man niet.
We rollen hier net uit de tub en van t terras af.
Tis tijd om onze, gelukkig koele, slaapkamer op te zoeken.
Hele avond 'braaf' geweest en geen wijn meegedronken.
Ik hoop nog een paar weken en dan ga ik ook gezellig meedoen.
Truste
Als ik wakker wordt heb ik echt een hele aparte smaak in mn mond, maar dat gaat wel wennen vind ik.
Ik hoop alleen niet dat een ander me ruikt, volgens mijn man niet.
We rollen hier net uit de tub en van t terras af.
Tis tijd om onze, gelukkig koele, slaapkamer op te zoeken.
Hele avond 'braaf' geweest en geen wijn meegedronken.
Ik hoop nog een paar weken en dan ga ik ook gezellig meedoen.
Truste
dinsdag 3 juni 2008 om 12:55
Ja wel over het M ja. Meer scholen is deze wereldstad niet rijk haha! (oke het is wel een grote school) Ik ben benieuwd, als je wil mag je me wel mailen op mijn inlognaam bij de hotmail.com, weet ook niet welk minidurp M je bedoelt, paar mogelijkheden maar misschien vergeet ik er wel een...
Mijn lijstje voor vandaag:
O: bak yoghurt met muesli
T: snee rozijne/walnotenbrood
L: kiwi, nectarine en 2 boterhammen met 20+kaas
T: bak yoghurt met aardbeitjes
A: waarschijnlijk restje van de spinazie/zalmlasagne van gisteren met een bak salade erbij ofzo.
En dan vanavond weer lekker een stuk wandelen!
Mijn lijstje voor vandaag:
O: bak yoghurt met muesli
T: snee rozijne/walnotenbrood
L: kiwi, nectarine en 2 boterhammen met 20+kaas
T: bak yoghurt met aardbeitjes
A: waarschijnlijk restje van de spinazie/zalmlasagne van gisteren met een bak salade erbij ofzo.
En dan vanavond weer lekker een stuk wandelen!
dinsdag 3 juni 2008 om 13:36
ik heb je een mail gestuurd op meis73xx@hotmail.com, maar die krijg ik terug?
Mijn mail is roque@live.nl
Heb net nog even met de huisarts gebeld (kreeg van een ervaringsdeskundige hier bericht dat zij echt dat dat ik veel te weinig eiwitten binnen ging krijgen) en heb nu de mededeling gekregen dat ik mijn gewone porties eiwitten moet halveren. Mag dus alles wel eten, maar dan de helft. Klinkt toch al een stuk beter moet ik zeggen
Mijn lijstje van vandaag:
o: dubbele bh met appelperenstroop
t: banaan, 1 liga (had niets anders op het werk en had écht honger)
l: 2 bh met champignonpaté
t: fruit
a: eten bij mijn schoonouders (zal wel gebakken aardappelen, groente, sla en een klein stukje vlees worden, denk ik )
Mijn mail is roque@live.nl
Heb net nog even met de huisarts gebeld (kreeg van een ervaringsdeskundige hier bericht dat zij echt dat dat ik veel te weinig eiwitten binnen ging krijgen) en heb nu de mededeling gekregen dat ik mijn gewone porties eiwitten moet halveren. Mag dus alles wel eten, maar dan de helft. Klinkt toch al een stuk beter moet ik zeggen
Mijn lijstje van vandaag:
o: dubbele bh met appelperenstroop
t: banaan, 1 liga (had niets anders op het werk en had écht honger)
l: 2 bh met champignonpaté
t: fruit
a: eten bij mijn schoonouders (zal wel gebakken aardappelen, groente, sla en een klein stukje vlees worden, denk ik )
dinsdag 3 juni 2008 om 13:44
Oh, gelukkig, halveren, dat scheelt al. Zonder eiwit lijkt me heel erg moeilijk.
Mijn lijstje vandaag:
O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer
T: 1 br met sandwichspread
T: yoghurt en een appel
L: 2 br met gerookte zalm
T: .. eh? ohja, ik heb pruimen gekocht!!
A: macaroni
vanavond gelijk na het eten even op verjaardag. Heb van die vitalineayoghurt met aardbeien gekocht. Daar neem ik een bakje van mee als mijn 'gebakje'
Volgens buienradar wordt het hier over 5 minuten droog. Daar zit ik met smart op te wachten. Anders neem ik, geheel tegen m'n gewoonte in, maar even de auto zo. Het hoost hier!
Mijn lijstje vandaag:
O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer
T: 1 br met sandwichspread
T: yoghurt en een appel
L: 2 br met gerookte zalm
T: .. eh? ohja, ik heb pruimen gekocht!!
A: macaroni
vanavond gelijk na het eten even op verjaardag. Heb van die vitalineayoghurt met aardbeien gekocht. Daar neem ik een bakje van mee als mijn 'gebakje'
Volgens buienradar wordt het hier over 5 minuten droog. Daar zit ik met smart op te wachten. Anders neem ik, geheel tegen m'n gewoonte in, maar even de auto zo. Het hoost hier!
Later is nu
dinsdag 3 juni 2008 om 15:44
het werd dus niet droog. Dan maar met de auto!
Heb halve komkommer op en de laatste nootjes+cranberry's. Was een handjevol. Heb eigenlijk wel trek, maar meer die trek van 'geen honger, wel snaaien' dus ik houd mij in.
Van Zoyla mag ik niet meer afvallen, dan pas ik nl. de rok niet meer, die ik aan heb. Ik bedacht een oplossing: Zoy komt weer aan, mag zij de rok hebben
20 kilootjes erbij schat
Heb halve komkommer op en de laatste nootjes+cranberry's. Was een handjevol. Heb eigenlijk wel trek, maar meer die trek van 'geen honger, wel snaaien' dus ik houd mij in.
Van Zoyla mag ik niet meer afvallen, dan pas ik nl. de rok niet meer, die ik aan heb. Ik bedacht een oplossing: Zoy komt weer aan, mag zij de rok hebben
20 kilootjes erbij schat
Later is nu
dinsdag 3 juni 2008 om 16:14
Heb net via tip van Q mijn eetdagboek ingetikt bij www.dieetinzicht.nl . Is heel interessant: je kan van de verschillende voedingswaarden zien of je er wel genoeg van binnen krijgt. Heb net afgelopen week ingetikt (met dank aan hier: kan het allemaal zo terugvinden, althans: voor een groot deel ) en dat leert mij dat mijn eiwit-inname eigenlijk niet superhoog is (zo goed als iedere dag onder de 80). Moet dus wel wát laten, maar ik heb begrepen (wederom van Q) dat een inname van 40 echt te weinig is Verder blijk ik écht veel te weinig vitamine D binnen te krijgen!
Ik ga wederom proberen te mailen, meis!
Ik ga wederom proberen te mailen, meis!
dinsdag 3 juni 2008 om 18:33
Ik vond het ook al raar van je huisarts Roque, dat je geen lijst ofzo meekreeg van wat wel mag etc, maar enfin dit is beter toch?
Sorry Dreamer, maar die regen was echt welkom hier en scheelt me een half uur water geven vanavond.
O kwark en aardbeien + slagroom
L kipfilet en nootjes
A vlees en 300 gram bloemkool met een klont roomboter
T halve avocado
Sorry Dreamer, maar die regen was echt welkom hier en scheelt me een half uur water geven vanavond.
O kwark en aardbeien + slagroom
L kipfilet en nootjes
A vlees en 300 gram bloemkool met een klont roomboter
T halve avocado
dinsdag 3 juni 2008 om 19:35
henb jij zo`n enorme tuin dan? anderhalf uur is wel onwijs lang om te staan sproeien! Hier schijnt de zon, al een groot deel van de dag. Prettig. Ai meave, wel fijn dat je op deze manier tips krijgt hoe of wat. Wat nu, sportschool? Gaat zij je verder begeleiden? Inderdaad, ik had hetzelfde met de ketosesticks....
O: 2 crakcers, nektarine
T: appel
L: 4 boterhammen met sla en en kaas (had homger!), opkikkerbouillon
D: volkorenspaghetti, tomatensaus met italiaanse gehaktballetjes, komkommersla, yoghurt toe.
Ben wel tevreden eigenlijk, zou eigenlijk gaan sporten, maar ben erg moe. Sla dus maar even een dag over, ben momenteel iedere avond weg en haast iedere dag aan het sporten. Even een dagje pauze is ook niet slecht denk ik. Hoop dat ik morgen afgevallen ben, was gisteren 1 kilo zwaarder, denk door vocht. Hoop maar dat dat morgen weer weg is, hoewel ik daarvoor eerst wel eens fatsoenlijk naar het toilet mag gaan!
O: 2 crakcers, nektarine
L: 4 boterhammen met sla en en kaas (had homger!), opkikkerbouillon
D: volkorenspaghetti, tomatensaus met italiaanse gehaktballetjes, komkommersla, yoghurt toe.
Ben wel tevreden eigenlijk, zou eigenlijk gaan sporten, maar ben erg moe. Sla dus maar even een dag over, ben momenteel iedere avond weg en haast iedere dag aan het sporten. Even een dagje pauze is ook niet slecht denk ik. Hoop dat ik morgen afgevallen ben, was gisteren 1 kilo zwaarder, denk door vocht. Hoop maar dat dat morgen weer weg is, hoewel ik daarvoor eerst wel eens fatsoenlijk naar het toilet mag gaan!
dinsdag 3 juni 2008 om 20:36
o: 2 br, sandwspread, gest.muisjes
t: vruchtenyoghurtmousse (AH, light en erg lekker!)
l: zo'n driehoekig pistoletachtigding met phil.light, een hele groene paprika
t: 1 liga milkbreak duo, 2 pepermuntjes, aardbeien
a: macaroni met smak, geraspte 20+ kaas en van die voorgebakken uitjes , veel komkommer en half bakje dubbelvla.
Niet heel tevreden over vandaag eigenlijk, maar het kan zeker weten ook veel slechter.
Oh, Vietje-alarm.
t: vruchtenyoghurtmousse (AH, light en erg lekker!)
l: zo'n driehoekig pistoletachtigding met phil.light, een hele groene paprika
t: 1 liga milkbreak duo, 2 pepermuntjes, aardbeien
a: macaroni met smak, geraspte 20+ kaas en van die voorgebakken uitjes , veel komkommer en half bakje dubbelvla.
Niet heel tevreden over vandaag eigenlijk, maar het kan zeker weten ook veel slechter.
Oh, Vietje-alarm.
woensdag 4 juni 2008 om 07:22
woensdag 4 juni 2008 om 08:05
Hé getver, je weet het altijd wel weer gezellig te formuleren met je klont boter over je bloemkool. Heb meteen geen trek meer, dankjewel
JOHOOOOOOOO ík en 20 kilo erbij!!??
Ik dacht het toch ff niet hé!
Alhoewel mijn wederhelft dat bepaald geen probleem zou vinden.
Maar ik ben gezond ( voor zover ik weet dan) en voel me prima. Ik ben dan wel een wandelende tak, maar iedere gek zijn gebrek zullen we maar zeggen!
En ik zweer jullie, als Iris beter is, heb ik in no time een gezond bmi hoor, don't you worry!!!
Meave lieve vrouw, je doet het zó goed, ik ben trots op je!!
JOHOOOOOOOO ík en 20 kilo erbij!!??
Ik dacht het toch ff niet hé!
Alhoewel mijn wederhelft dat bepaald geen probleem zou vinden.
Maar ik ben gezond ( voor zover ik weet dan) en voel me prima. Ik ben dan wel een wandelende tak, maar iedere gek zijn gebrek zullen we maar zeggen!
En ik zweer jullie, als Iris beter is, heb ik in no time een gezond bmi hoor, don't you worry!!!
Meave lieve vrouw, je doet het zó goed, ik ben trots op je!!
woensdag 4 juni 2008 om 08:14
Hier 88,4. Beetje teleurstellend, want de 88 en zelfs de 87,5 waren ook al langsgekomen van de week. Nah ja. Zal wel een kwestie van een lange adem worden dit.
Ik had stiekem wel gehoopt op een kickstart en goed richting de 80 kg voor we op vakantie gaan. Nog 9 weken te gaan.
Vandaag een dagje extra werken en ik ga op de fiets, dus weer dik een uur beweging vandaag. Gister en eergister ook al.
Vandaag een dagje extra werken en ik ga op de fiets, dus weer dik een uur beweging vandaag. Gister en eergister ook al.
woensdag 4 juni 2008 om 08:46
Ach meave, je lichaam doet er alles aan om jouw weer in je oude eetpatroon te krijgen en daardoor schommelt het ook
zo, nix van aantrekken. Een tip is mss om dan een meetlint te hanteren? Zo zie je echt dat het er af is gebleven/gegaan.
Bij mij was het een half uur later 72,6, maar ik hou 72,9 gewoon aan hoor Dreamer, is wel leuk/beter voor de volgende week denk ik dan.
Hmmmmmmmm zo lekker Zoy een klont(je) ROOMboter over
de groente, ik ben anders de mayo al zo gewend dat dit ook
weer heel lekker is. En, ik val er toch maar mooi mee af en heel normaal afvallen dacht ik toch ook. Alleen in de eerste week een kg of 4, pfff wat had ik toen een last van ontwenningsverschijnselen de 1e 3 dagen.
En weet je wat ook zo leuk is van deze leefwijze?
Mn borsten zijn nog geen spat veranderd, dr is echt nix af.
Heel apart toch?
zo, nix van aantrekken. Een tip is mss om dan een meetlint te hanteren? Zo zie je echt dat het er af is gebleven/gegaan.
Bij mij was het een half uur later 72,6, maar ik hou 72,9 gewoon aan hoor Dreamer, is wel leuk/beter voor de volgende week denk ik dan.
Hmmmmmmmm zo lekker Zoy een klont(je) ROOMboter over
de groente, ik ben anders de mayo al zo gewend dat dit ook
weer heel lekker is. En, ik val er toch maar mooi mee af en heel normaal afvallen dacht ik toch ook. Alleen in de eerste week een kg of 4, pfff wat had ik toen een last van ontwenningsverschijnselen de 1e 3 dagen.
En weet je wat ook zo leuk is van deze leefwijze?
Mn borsten zijn nog geen spat veranderd, dr is echt nix af.
Heel apart toch?
woensdag 4 juni 2008 om 09:15
Jeetje Meave wat ga jij ineens weer enorm goed, ongelooflijk!!
Haha Sandra, wacht jij maar
Bij mij gingen die borsten ook pas helemaal op het laatste leeglopen!!
Maar goed, mss blijft het jouw bespraard, who knowes. Ik hoop het voor je. En anders maar sparen voor een boobjob toch?
( dat heb je dan wél verdiend toch? )
Ik zit nu zalig een tosti van zuurdesum/rijst/noten brood te eten. Met frambozen saus en kruidenkaas. Apart maar zo overheerlijk!!
X
Haha Sandra, wacht jij maar
Bij mij gingen die borsten ook pas helemaal op het laatste leeglopen!!
Maar goed, mss blijft het jouw bespraard, who knowes. Ik hoop het voor je. En anders maar sparen voor een boobjob toch?
( dat heb je dan wél verdiend toch? )
Ik zit nu zalig een tosti van zuurdesum/rijst/noten brood te eten. Met frambozen saus en kruidenkaas. Apart maar zo overheerlijk!!
X