Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Dames dames dames, dat is niet luisteren je lijf, maar naar je hoofd. Je lijf vraagt niet om chocolade.

(toch?)

IK heb vanmiddag appel én perzik opgegeten

avondeten grote salade met 2 eieren, paar patatjes en een stukje kaasplak. Nu net nog een bak yoghurt.

Morgenvroeg weer zwemmen. Ik heb nog 3x op de onmogelijkvroegkaart staan (Nouja, het is een bandje) en die maak ik de komende weken op. Daarna heb ik vakantie. Na de vakantie wil ik gaan hardlopen, kan ik dat onmogelijkvroeg zwemmen weer laten voor wat het is, onmogelijk vroeg

(maar altijd wel lekker, als ik er eenmaal inlig)
Later is nu
stoere 3m met je onmogelijk vroeg zwemmen!

Ik was dus bij mijn ouders en heb er best goed gegeten: 5 gebakken aardappels (halve krieltjes), saucijse, sperciebonen, aspreges en half bakje vanillevla

Kreeg echter een tas met lekkernijen uit Frankrijk mee (is zo`n beetje traditie: lekkere dingen uit het vakantieland): 3 pakjes roquefort (mmmmjum!), een harde cervelaatworst (eiegnlijk voor bentos), pakken kant en klaar deeg voor hartige taart deeg en bladerdeeg (handig voor verjaardag), bonbons (dat wordt een lastige: wat ze erover vertelden....mmmmm), fles wijn. Lekker allemaal!!! Nu maar proberen eraf te blijven voorlopig.

Heb een beetje trek, maar neem niets meer heb ik bedacht!
Heb me zowaar netjes gedragen op mijn vrije (en dus eettechnisch slecht geplande) dag. Heb vanmiddag 2 kiwi's op en avondeten is tagliatelle met zalm en mascarpone-dillesaus geworden. Die saus was te lekker om verantwoord te zijn maar zoveel heb ik er niet van op, dus het zal wel meevallen. Verder bijna niet gesnoept vandaag, en dat is wel heel uitzonderlijk op een vrije dag. Nu ga ik nog even een stukje wandelen, tis nog zulk lekker weer...

Vind dat vochtvasthouden-als-antwoord-op-minder-eten-verhaal een beetje vreemd, maar zal aan mij liggen. Ik geloof eerder dat mijn lijf in de spaarstand schiet als voorbereiding op nog slechtere tijden ofzo...(alleen jammer dat het dat vergeet uit de spaarstand te schieten als ik meer ga eten)
Ts

net een heel stuk getiept, word ik bij het plaatsen eruit gegooid.

Later is nu
Tja, spaarstand kan ook nog Meis, dat hoop ik van niet voor iedereen zeg.

Ik blijf zelf ook op 't zelfde staan grrr, zeker weer op een nieuw plateau beland en ik wil die laatste kg's zo graag zo snel weghebben...
Ook bij jou zal het uiteindelijk langzamer gaan toch Sandra? Als je Atkins voor de rest van je leven vol gaat houden, zul je op een gegeven moment toch moeten stabiliseren.

Vanmorgen bleek dat pindakaas ook snel op de darmen werkt Zo snel kan het volgens mij niet eens (was amper in de maag) maar prettig begin van de dag.

Mijn rijtje:

O: 2 br met pindakaas

T: br met 30+ kaas

T: yoghurt en banaan

L: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer

T: grapefruit

A?

Bentetje, wat heerlijk dat je al die lekkere dingen gekregen hebt, want jammer dat je er zoveel mogelijk af moet blijven. Maar je geniet meer, als je het eten van al dat lekkers meer speidt, toch? Heb je er langer wat aan

Had ik gisteren braaf berekend dat ik met 3x ochtendzwemmen op de meerbadenkaart precies tot aan de zomervakantie kwam, mocht ik vanmorgen gratis zwemmen omdat het 25 meterbad dicht was en we dus in het recreatiebad moesten. Maakte mij verder niet uit. De baantjes zijn korter, maar een half uur zwemmen is een half uur zwemmen, nietwaar. Maar goed, nu blijf ik dus met zo'n keer zwemmen om 's morgens heel vroeg over. Haha, waar je ook maar problemen mee hebt, natuurlijk

Ik houd meer vocht vast als ik minder drink dan de normale 2,5 pot thee. In het weekend komt dat nog wel voor. Nu niet, want het is steeds zo warm, dat ik meer water en sparood+druivensap of (suikervrije) ranja drink. Ook nog wel lekkere vruchtenthee.

Verder ook hormonale schommelingen, dus volgende week ws weer zwaarder.

Later is nu
Dat neem ik wel aan Dreamer, maar bij 76 zat ik ook op zo'n plateau en toen ging het weer ff rap.

En zodra als mn borsten minder worden stop ik met afvallen, dan moet ik dus echt mn draai zien te vinden met wat ik kan eten, dat weet ik dus nu echt niet. Vorige week juist heel weinig gehad met die warmte, maar dat zegt blijkbaar niets.

HmmmSpaRood... wij mogen die bubbels niet eens.

Is in het gewone leven nl. allang achterhaald net als dat ik

2,5 ltr water boven op mn thee moet hebben. Thee telt niet mee als vocht hier.

Maargoed, nog 2,9 kg en ik weeg 70, veel minder moet t niet worden denk ik zo.
Huh, hoe bedoel je dat? Welke "hier"? Er wordt toch gewoon gezegd 2 liter drinken? Daarbij staat vaak een regeltje met dat thee en vruchtensappen daar ook bij horen. Koffie ontrekt vocht aan je lichaam, maar behoort volgens mij wel tot de 2 liter drinken. Als het maar geen alcoholische dranken zijn. Zo lees ik het altijd.

Maar hoezo is Sparood achterhaald in welk opzicht? Ik vind sparood met druivensap gewoon lekker. Op de een of andere manier helpt dat zelfs als ik zin heb in een wijntje.

Ik heb trouwens vanmiddag nog handje chips gehad en zit nu aan de japanse nootjesmix mmm
Later is nu
Mijn lijstje:

O: 2 bh met champignonpaté

L: 2 bh met boursin en komkommer

T: minikomkommer, trosje rode druiven

A: sperziebonen, appelmoes, patat met mayonaise (en dan echt een bord vol )

Vanaf morgen maar weer eens netjes gaan eten. Gisteravond is hetr trouwens chinees geworden (veg. bami met chinese paddestoelen en tahoe).
Ik vind het trouwens heel verhelderend, dat eetdagboek dat ik nu bijna een week bijhoud. Op dinsdag na zit ik bijna elke dag rond de 1600 Kcal, vandaag zelfs nog maar op 1365 Kcal. En dat terwijl ik het idee heb heel slecht bezig te zijn vanwege de patat. En ik kreeg bv veel te weinig B12 binnen. Waar zit dat eigenlijk in? Noten zeker, die ik nu dus niet mag ?

Heb eigenlijk een hekel aan tabletten, maar zit er toch aan te denken misschien maar standaard een multivitamine te gaan nemen...
Ik geloof dat ik standaard te weinig drink, of iig overdag dan. Ik haal het vaak savonds in, met als gevolg dat ik er een x aantal keer per nacht uit mag om te piesen

Koffie en thee tellen sinds kort ook gewoon mee als vocht. Te veel drinken ( boven de 2 liter als het niet stinkend heet en benauwd is) schijnt zelfs gevaarlijk te zijn. En ik heb een poosje terug zelfs gelezen ergens, geen idee meer waar, dat 2 liter water ook nonsens zou zijn ivm afvoeren van afvalstoffen, dat zou helemaal niet kunnen op die manier. Hoe dan ook; lekker belangrijk. Ik drink vooral als ik dorst heb en niet omdat het moet. En nu heb ik al een hele fles rooie wijn op en 2 witbiertjes, nou als dat geen vocht is, weet ik het ook niet meer
Ik lieg, ik heb ook nog softijs op. Zit nu op 1818 Kcal

Ha Zoy! IK drink ook uit mijzelf te weinig, geloof ik. Probeer er wel op te letten. Heb eigenlijk gewoon nooit zo'n dorst...
Jippie !! Ik heb 84 kilo in beeld gehad vandaag. Wel gezondigd met 1 evergreen, maar 2 stuks in 1 verpakking wegen 37 gram, dus zal ik in elk geval nog wel onder de 20 gram koolhydraten zijn gebleven.

Ontbijt: ei met casselerrib

Tussendoor: plakje kaas

Lunch: gemist. Moppeman kwam eerder thuis en wilde stante pede naar het zwembad, vandaar die gezondigde evergreen.

Avondeten: broccoli met boursin en gestoomde zalm.
Oe. Frietjes op een terrasje gegeten met de kinderen. Ik had voor mezelf netjes twee broodjes kroket besteld en voor de kinderen 2 patatjes om met zijn 3tjes te delen. Hadden ze - heel aardig hoor, daar niet van - de kinderen toch ieder een normale portie gegeven... Dus toen was er megaveel over en dan ga ik meesnaaien. Niet slim. Maar goed, de rest van de dag was wel prima, dus komt uiteindelijk wel goed.
Roque, volgens mij haal je B12 voornamelijk uit vlees, maar ik weet het niet zeker.
ah, vandaar.Ik doe het nu ook rustig aan met vlees
hier een prima dagje, nu is echter de buurman hier (gezellig!) met bier en borrelnoten. Heel sterk probeer ik de nootjes te weerstaan, bier drink ik toch al niet. Vandaag ook al taart laten staan.

O: 2 crackers, kiwi, karnemelk

T: appel

L: 3 boterhammen, casellerib en tomaat, bekertje melk, opkikkerbouillon

T: appel

D: gekookte aardappels, snijbonen, varkensfiletlapje

Ik vind spa rood ook lekker, net weer even anders dan eeuwig water. Was zo moe dat ik het echt niet kon opbrengen om naar de sportschool te gaan, heb wel hardgelopen.
waar bekeken julie die calo`s nou? Mag die link nog even lansgkomen, kan hem niet vinden....
Eens denken of ik nog weet wat ik vandaag gegeten heb...

O: bak yoghurt met muesli en frambozen

T: peer

L: 2 boterhammen met 20+ kaas en een klein uurtje later op het terras een cappuccino met 5 koekjes...

T: ehhh... wat nootjes, klein stukje kaas, klein stukje nougat (was op de markt en mocht van alles proeven)

T: cappuccino met 2 speculaasjes

A: BBQ...

Vanmiddag wel paar km gewandeld met kind op driewieler met duwstok en morgenvroeg weer rennen, een goed uur in rustig tempo denk ik maar. Heb veel fruit in huis dus daar ga ik morgen ook maar eens een aanval op doen want had vanmorgen weer de 73 in beeld en die wil ik vaker zien!

Allemaal een prettig weekend!!
Hier dendert de schaal plots naar beneden met 4 (!) ons..

Heb gistermiddag als extra een potje, 200 gram, creme fraiche leeg zitten lepelen. Poehee, das machtig na die tijd!

Dreamer, met 'hier' bedoel ik dat ik van Atkins altijd 2,5 ltr water moet drinken ongeacht mn koffie en thee. Tja, ik heb ook altijd anders geleerd hoor maar dat krijg ik er bij hun echt niet in.

Als het weer kouder is dan drink ik lauw water maar nu las ik laatst dat het waterbedrijf dan niet kan garanderen dat er dan geen metalen inzitten. Zo is er altijd wat.

Ik ga de was es ophangen en dan lekker ff buiten zitten.

Zoonlief slaapt nog, die is heul laat op bed gekomen, want wij

hebben kinky/sexy kleren gepast en uitgezocht voor een kinky/dance feest. Hemelsblauw met zwart rokje en idem bustier van skai.
Je hebt verschillende sites Bentetje. IK vind www.dieetinzicht.nl erg fijn (wel aanmelden!), omdat je ook van de andere voedingsstoffen kan zien wat je binnen krijgt. Maar je hebt ook www.valtaf.nl . Da's meer echt calorieën die geteld worden en verbrande calorieën die geteld worden naar gelang je activiteiten van die dag .

Ik ben draaierig, misselijk en licht in het hoofd. Krijg dan altijd de neiging om de hele tijd te eten in de hoop dat de draaierigheid en misselijkheid maar op houdt. Maar het helpt geloof ik niet . Zo maar even een opkikkertje maken.
andra, het klinkt wel wat vaag, met je zoon kinky kleren passen
dacht ik ook al:)!
Zoon was wel mee, maar WIJ, man en ik dus.

Denk niet dat zoon dat aandurft naar school of er

moet een verkleedfleest zijn.

Zweet me de kolere zeg, ben al vanf voor 8 uur

in huis en in de tuin bezig. Zo ff boodschappen halen

en dan hou ik het zo ongeveer voor gezien.

Morgen het water maar opzoeken, zoon is al naar

t zwembad gegaan.
Ik zou graag met jullie mee willen lijnen

En op deze manier stel ik me even voor en vraag zo gelijk toestemming aan de TO.

Ik ben een meid van 26, ik woon samen met mijn vriend die ik al 6 jaar ken.

Sinds ik mijn vriend ken ben ik van 52 naar 63,5 kg gegaan....

Jullie snappen dit al..ik zou dit graag kwijt willen die extra kilo's

Ik hoef geen 52 meer te wegen maar zo rond de 55 tot 58 kg zou beter zijn.

Ik ben 1.63 lang en weeg nu 63,5 kilo, mijn BMI is dus ongeveer 24(op het randje dus) heb maat 36/38 (s/m) van boven en van onder 38/40 (m/l)

Verder ben ik vrij veel in beweging (fiesten en veel lopen op werk)toch krijg ik die kilo's niet kwijt.

Ik snoep savonds veel... ik zo graag tips willen ontvangen om dit te verminderen of alternatieven

Ik hoop dat ik er nog bij pas

Misschien tot schrijfs

xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven