Gezondheid alle pijlers

Yasmin Pil

07-10-2007 10:30 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb drie dagen geleden mijn mirenaspiraaltje eruit laten halen en nou ben ik weer aan de pil, De Yasmin. Zijn er ook meiden die hier positieve ervaringen mee hebben of is het alleen maar negatief?!??! Dat is nl het enige wat ik op internet kan vinden. Ik ben me ervan bewust dat elk lichaam verschillend is en dat elk lichaam anders op hormonen reageert. Maar ik zou toch heel erg graag nog meer meningen willen horen.............
Ik ben in april 2008 overgestapt van de microgynon 30 naar de Yasmin. Van de microgynon was ik heel erg neerslachtig, zelfs tegen een depressie aan.

Van mijn moeder moest ik toen van pil wisselen en ben toen op internet gaan zoeken en belandde bij de Yasmin pil. Ik heb de Yasmin pil tot en met september 2008 geslikt. En eigenlijk was ik er in vergelijking met de microgynon erg tevreden over. Maar door het uitgaan van mijn relatie toch gestopt.

In juli 2009 wilde ik weer beginnen en toen was de Yaz nieuw op de markt. Lichte pil en dat leek mij wel wat. Nou.. Dat was een drama! Deze pil was te licht voor mij, dus ik was continu ongesteld. Toen weer gewoon aan de Yasmin pil gegaan. De eerste paar maanden waren geen probleem, maar daarna merkte ik dat ik steeds meer rare klachten kreeg, vaak moe, veel stemmingswisselingen, veel hoofdpijn etc. Nu in maart 2013 gestopt met de pil vanwege al deze vage klachten. En ik heb er wel weer meer puistjes van gekregen (voornamelijk kleintje in mijn nek), maar buiten dat voel ik mij zoveel lekkerder!!

Opzich ben ik dus niet ontevreden over de Yasmin pil, maar ik ben blijkbaar erg gevoelig voor hormonen en vind het een van mijn best keuze om te stoppen met de pil.
Hoi!

Zijn er toevallig nog meer vrouwen/meiden die kort geleden met de yasmin pil zijn gestart om hun acne te onderdrukken?

Ik ben nu bijna twee weken bezig en zou het prettig vinden om wat ervaringen te delen!

Liefs Lorena

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven