Soa..
maandag 15 juli 2013 om 05:12
Daar waar ik dacht dat dit mij nooit zou gebeuren en dat ik er toch echt goed mee omging, is het nu dan toch zo.
Na een relatie met iemand waarvan ik dacht dat ik hem kon vertrouwen, bleek dat ik voor hem niet de enige was.
Één van de eerste dingen waar ik aan dacht toen ik erachter kwam was : en ons condoom gebruik dan? (Want die was er niet nadat we beide in het begin een soa test gedaan hadden).
Ik heb dezelfde dag nog de GGD gebeld maar die kwamen met de mededeling dat het enorm druk is wegens vakantie en de eerste keer dat ze plek
voor me zouden hebben zou eind juli zijn.
Dit vond ik veel te lang, en na navraag bij mijn verzekering blijkt dat de soa test bij de huisarts van mijn eigen risico af zou gaan, waar ik nu nog 0,- van gebruikt heb.
En om eerlijk te zijn heb ik momenteel geen bedrag van rond de 200,- om hiervoor uit te geven.
Ik heb toen een thuis test gehaald en deze vrijdag gedaan.
En inderdaad uit de test bleek dat ik een soa heb.
Maar nu mijn probleem. De huisarts wilt mij niet zomaar medicijnen geven tegen de soa die ik heb en zegt dat ik eerst via de huisarts zelf een test moet doen, die mij dan dus 200,- zou gaan kosten.
Is dit normaal?
En wat raden jullie mij aan om te doen?
Toch weer de GGD bellen met de kans dat ik pas in Augustus terecht kan, terwijl ik gewoon zo snel mogelijk van mijn soa af wil omdat deze na lang wachten ook schadelijk voor je is.
Of toch maar de huisarts waarbij ik dan waarschijnlijk ook pas dinsdag of woensdag terecht kan en eerder ik de uitslag heb is het ook weer minstens een week later, plus het kost me geld wat ik gewoon echt moeilijk kan missen.
Of zijn er andere mogelijkheden die nog niet in mij zijn opgekomen ?
Ik hoop op nuttig advies want ik weet het nu zelf even niet meer..
Na een relatie met iemand waarvan ik dacht dat ik hem kon vertrouwen, bleek dat ik voor hem niet de enige was.
Één van de eerste dingen waar ik aan dacht toen ik erachter kwam was : en ons condoom gebruik dan? (Want die was er niet nadat we beide in het begin een soa test gedaan hadden).
Ik heb dezelfde dag nog de GGD gebeld maar die kwamen met de mededeling dat het enorm druk is wegens vakantie en de eerste keer dat ze plek
voor me zouden hebben zou eind juli zijn.
Dit vond ik veel te lang, en na navraag bij mijn verzekering blijkt dat de soa test bij de huisarts van mijn eigen risico af zou gaan, waar ik nu nog 0,- van gebruikt heb.
En om eerlijk te zijn heb ik momenteel geen bedrag van rond de 200,- om hiervoor uit te geven.
Ik heb toen een thuis test gehaald en deze vrijdag gedaan.
En inderdaad uit de test bleek dat ik een soa heb.
Maar nu mijn probleem. De huisarts wilt mij niet zomaar medicijnen geven tegen de soa die ik heb en zegt dat ik eerst via de huisarts zelf een test moet doen, die mij dan dus 200,- zou gaan kosten.
Is dit normaal?
En wat raden jullie mij aan om te doen?
Toch weer de GGD bellen met de kans dat ik pas in Augustus terecht kan, terwijl ik gewoon zo snel mogelijk van mijn soa af wil omdat deze na lang wachten ook schadelijk voor je is.
Of toch maar de huisarts waarbij ik dan waarschijnlijk ook pas dinsdag of woensdag terecht kan en eerder ik de uitslag heb is het ook weer minstens een week later, plus het kost me geld wat ik gewoon echt moeilijk kan missen.
Of zijn er andere mogelijkheden die nog niet in mij zijn opgekomen ?
Ik hoop op nuttig advies want ik weet het nu zelf even niet meer..

maandag 15 juli 2013 om 05:19
Ik heb al getest met een test die ik zelf thuis kon uitvoeren. Juist omdat ik niet nog 3 weken wilde wachten tot de GGD tijd voor mij heeft.
Maar nu wilt de dokter mij de medicijnen niet mee geven die nodig zijn om deze soa weg te krijgen, zonder eerst zelf een test bij mij te doen. Maar die test van de huisarts gaat me 200,- kosten en dat heb ik gewoon echt niet.
Maar nu wilt de dokter mij de medicijnen niet mee geven die nodig zijn om deze soa weg te krijgen, zonder eerst zelf een test bij mij te doen. Maar die test van de huisarts gaat me 200,- kosten en dat heb ik gewoon echt niet.

maandag 15 juli 2013 om 05:41
maandag 15 juli 2013 om 06:15
Weet je ook welke Soa je hebt? Sommige Soa's kunnen echt schade aanrichten naarmate je ze langer hebt. Zoek even de informatie op! Uiteraard is het bij geen enkele soa aan te raden te lang te wachten met behandeling. Ik zou zsm naar dr HA gaan en een test laten doen en dan proberen met de ZV wat te regelen.
maandag 15 juli 2013 om 07:12

maandag 15 juli 2013 om 07:36
quote:elninjoo schreef op 15 juli 2013 @ 07:26:
Wat voor medicijn zou je krijgen voor 'n soa? Een antibioticakuurtje of iets specifiekers? Aan 'n AB kuur kun je op 'n andere manier ook nog wel komen.
Heb je symptomen? Als ik vieze blaasjes had zou ik er toch wel werk van maken.
De adviezen kunnen altijd nog dommer.
1. Zou je inderdaad een SOA hebben, dan kan dit desastreuze gevolgen hebben voor je gezondheid.
2. De huisarts kan goed en betrouwbaar testen.
3. De huisarts kan goede en betrouwbare medicijnen voorschrijven, die je bijvoorbeeld - heel gek - bij een apotheek kan halen.
4. De huisarts tests kosten je je eigen risico, dat klopt, maar alleen als je onder de 24 bent is de test bij de GGD gratis.
Wat voor medicijn zou je krijgen voor 'n soa? Een antibioticakuurtje of iets specifiekers? Aan 'n AB kuur kun je op 'n andere manier ook nog wel komen.
Heb je symptomen? Als ik vieze blaasjes had zou ik er toch wel werk van maken.
De adviezen kunnen altijd nog dommer.
1. Zou je inderdaad een SOA hebben, dan kan dit desastreuze gevolgen hebben voor je gezondheid.
2. De huisarts kan goed en betrouwbaar testen.
3. De huisarts kan goede en betrouwbare medicijnen voorschrijven, die je bijvoorbeeld - heel gek - bij een apotheek kan halen.
4. De huisarts tests kosten je je eigen risico, dat klopt, maar alleen als je onder de 24 bent is de test bij de GGD gratis.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.

maandag 15 juli 2013 om 07:40
http://www.soacare.nl/zelftesten-van-in ... of-drogist
http://www.soaaids.nl/nie ... ieuwsitem/247/Thuistesten+op+soa+en+hiv
http://www.soaaids.nl/nie ... ieuwsitem/247/Thuistesten+op+soa+en+hiv

maandag 15 juli 2013 om 09:40
Naar de huisarts want dat is de snelste oplossing! Mijn ervaring is dat als je vandaag een medische ingreep/behandeling/test krijgt, die rekening écht niet morgen al in de brievenbus valt. Dat duurt weken zo niet maanden.
Dus testen en ondertussen die 200 euro bij elkaar sparen.
Overigens niet slim om totaal geen spaargeld te hebben, juist voor dingen als je medisch eigen risico moet je gewoon zorgen dat je daar een potje voor achter de hand hebt.
Welke soa denk je te hebben? Kan de huisarts je specifiek op die soa testen in plaats van een algemene soa-test? Dat is wellicht goedkoper.
Dus testen en ondertussen die 200 euro bij elkaar sparen.
Overigens niet slim om totaal geen spaargeld te hebben, juist voor dingen als je medisch eigen risico moet je gewoon zorgen dat je daar een potje voor achter de hand hebt.
Welke soa denk je te hebben? Kan de huisarts je specifiek op die soa testen in plaats van een algemene soa-test? Dat is wellicht goedkoper.
Zeg maar Spijker.
maandag 15 juli 2013 om 09:52
Als de macht van het getal je over de streep trekt: ook ik zeg, helemaal nu die test je zegt dat je een soa hebt (of dit klopt of niet, je hart bonkt nu in je keel) naar de huisarts en een regeling treffen.
En je ex daarna bedanken voor zijn cadeautje en hem vertellen dat hij zichzelf mag testen en zijn andere partners in mag lichten. Sterkte!
En je ex daarna bedanken voor zijn cadeautje en hem vertellen dat hij zichzelf mag testen en zijn andere partners in mag lichten. Sterkte!