Gezondheid alle pijlers

Gek van de pijn...

11-07-2013 03:30 93 berichten
Afgelopen maandag zij operatief mijn 2 onderste verstandskiezen verwijderd. Bij 1 had ze heel wat moeite vertelde ze na de ingreep toen ik weer wakker was.

Ze heeft daar zelfs de zenuw geraakt. Daardoor heb ik volgens een anders kaakchirurg die ik gisteren nog heb gezien meer pijn dan normaal. Aangezien de medicatie al omhoog is gegaan moet ik er verder maar doorheen.

Maar ik lig nu al wakker en daadwerkelijk niet goed te zijn van de pijn...

Ik hoop hier wat afleiding te vinden... En tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje.. Mijne moeten er waarschijnlijk ook uit.. Misschien ijsklontjea tegen je wang/kaak aanhouden? Sterkte!
Dankje. Koelen doe ik al regelmatig. Kan nu niets meer doen dan ik al doe
Wat een gedoe die kiezen..
Ja behoorlijk. Als ik dit van te voren had geweten hadden ze er nooit uitgegaan waarschijnlijk... Had dan dus ook niet meer naar de tandarts gegaan omdat die erover door zou blijven gaan (extreme tandarts angst, dit is daar ook wel weer erg goed voor... Niet!)
arme polkadot, lees nu pas dit topic, hoop dat ze straks iets voor je kunnen betekenen
Wat vervelend! Sterkte.
Ik hoop dat ze je goed hebben kunnen helpen vandaag.
Wat rot voor je, nog steeds zo'n pijn. Hoe gaat het nu?

Ik vind dit wel heel extreem hoor.

Ze hebben er bij mij ooit 1 verstandskies uitgehaald, en heb zo'n enorme pijn gehad, dat ik toen heb besloten: zolang ik geen last van mijn andere kiezen krijg, worden ze er niet uitgehaald.

En die houding heb jij nu ook, en vind ik heel logisch.

Waarom moesten jouw kiezen eruit?
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Zo, het gaat nu echt wat beter! Ze heeft er wat troep uitgedrukt (what a hell!) en nu is de druk eraf!

Ik moet nog wel dagelijks blijven spoelen, wondje doorspoelen ook. Maar zal nu alleen maar verbeteren dacht ze. En anders moet ik meteen bellen zei ze.

Ik zit nu zelfs al aan iets minder pijnstillers en dat gaat goed!

Ze moesten eruit omdat ze de andere kiezen aan het verdrukken waren en er ruimtes tussen de verstandskiezen en daarnaast zat war bacteriën inkwamen. Daar kreeg ik dus ook al last van de laatste tijd...
Wat goed om te lezen dat het beter gaat! Blijven spoelen en op een gaasje bijten gedrenkt in dat spul en de ontsteking heeft geen kans meer. Fijn! Hopelijk slaap je beter vannacht.

Ik had en heb trouwens hetzelfde als jij. Ook mijn verstandskiezen liggen plat en oefenen druk uit op de kiezen die daarvoor liggen. Ik moet er nog 2...gelukkig zijn ze nog niet door maar ik weet dat ze er uit moeten als ze doorkomen omdat de kans op ontsteking groot is.
Fijn dat het nu eindelijk wat beter gaat. Gelukkig maar dat je dit van te voren niet allemaal wist...en het zal ook niet heel vaak gebeuren dat iemand zo'n pijn heeft, maar jij was dus deze pechvogel. Deze pijn is echt allesoverheersend.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
oo wat fijn dat het beter gaat! hopelijk knap je nu snel op!
De pijn die je beschrijft is heel herkenbaar. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met verstandskiezen trekken (alle vier tegelijk) en twee kaakoperaties waarbij veel mis is gegaan.

Mijn gouden tip: maximale dosis pijnstilling met twee glazen wodka. De wodka lekker in je mond laten ronddobberen en 'spoelen'. Als je dit per slok ca 25 sec doet dan trekt de alcohol via je gehemelte snel naar je bloedbaan. Resultaat: lekker loom, zuiverend voor eventuele wonden in je mond en een stuk minder pijn icm pijnstilling.

De dokter raadt het waarschijnlijk af, gebruik ook niet absurd veel wodka. Give it à try!
De combinatie alcohol en pijnstillers is een slecht advies!

Even van de site geplukt van de apotheek: http://www.apotheek.nl/Th ... jnen.aspx?mId=10702&rId=4

"Pijnstillers

Veel pijnstillers hebben als bijwerking dat ze het maagslijmvlies irriteren, waardoor u maagklachten kunt krijgen, onder meer acetylsalicylzuur, ibuprofen, diclofenac en naproxen. In combinatie met alcohol zult u eerder last krijgen van uw maag.

Een bijwerking van bepaalde pijnstillers, zoals actelysalicylzuur, ibuprofen, diclofenac en naproxen, is dat ze het bloed dunner maken, waardoor het langzamer stolt als u een wond heeft. Als u behalve deze middelen alcohol gebruikt, zullen wonden nog langer bloeden. Alcohol verwijdt namelijk de bloedvaten.

Opiatenpijnstillers die afgeleid zijn van morfine verdoven net als alcohol de hersenen. Alcohol versterkt bepaalde bijwerkingen van deze middelen, zoals sufheid, slechte coördinatie en een verminderde ademhaling."
Klopt Maryssa. Het is een orthodox advies. Aar het fijne is dat het bij mij wel werkt. Het was het enige dat hielp tegen de gruwelijke pijn. Ik nam overdag Diclofenac, Naproxen, Tramadol en Paracetamol. En natuurlijk ook maagbeschermerd! S' avonds dronk ik er twee kleine glaasjes wodka bij om überhaupt in slaap te kunnen komen.

De dokter zal dit advies niet geven. Maar op een gegeven moment, ben ik van mening dat je tijdelijk èn als je een gezond verstand hebt èn er is een vertrouwd iemand in de buurt, bij hevige pijn zoiets best kan doen. Ik heb het drie weken gedaan en ben, naar mijn weten, nog kerngezond.

Maar dat gaat natuurlijk niet voor iedereen op. Maar toch, het heeft mij geholpen om te kunnen slapen en wellicht kan het een ander ook uitkomst bieden. Maar doe dit alleen onder bovengenoemde condities. Dus niet als je ook nog eens aan de Diazepam zit of zo iets.
En ik heb een sterke maag. Dat moet ik erbij zeggen.

Mijn kaakchirurg vond het trouwens prima dat ik

Deze combi nam. Hij adviseerde wel maagbeschermers en alcohol met mate. Hij veroordeelde het niet en zei nonchalant: "ik snap het wel". Maar dit zal wel geen doorsnee arts zijn geweest.

Hij attendeerde er verder nog op dat je last kunt krijgen van je maagvlies (een ontsteking). Dat was volgens hem het enige dat op korte termijn kon gebeuren. Maagbeschermers nemen dit voor een deel wel weg. Maar niet geheel!
Gelukkig niet meer hoeven overwegen of ik aan de sterke drank zou gaan (ik drink bijna nooit en kan soms van een half flesje wijn al koekielam worden) ik heb redelijk geslapen vannacht, zelfs met minder pijnstilling!

De tramadol heb ik sinds gisterenmorgen niet meer gebruikt, en de zetpillenparacetamol ook maar geskipt *last van diarree door de hitte denk ik *

Verder in plaats van 3x daags nog maar 2x daags de ibu. 's Ochtends als ik wakker word en 's avonds voor ik ga slapen.

Het is nu echt goed te houden en er komt nagenoeg geen meuk meer uit als ik spoel!!!

Ik voel me zo fijn nu :-) alleen jammer dat ik de zon nog niet in kan, maar dat nemen we maar voor lief...

Thanks voor alle meelevende reacties en alle tips :-)
Hoera! Op naar een pijnvrije mond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven