Wachten, wachten, wachten, deel 2

29-05-2013 13:40 2662 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom Ranjaa! Heftige situatie van je vriend! Hopelijk kun je hier een beetje van je af schrijven. Gezellig dat je mee komt kletsen.

@Orzoo, rot dat je jezelf zo gek zit te maken. Maar gelukkig hoeven jullie niet perse te verhuizen. Betekent het dat je je kinderwens nog iets langer wilt uitstellen?

@Tara, vervelend die rammels! Vooral omdat je vriend ook zo graag wilt.. Begrijpelijk dat je je brief niet zo snel verstuurt ook vanwege je vriend. Maar hij werkt waarschijnlijk in een hele andere sector en ik kan me niet voorstellen dat hij het niet leuk vind dat jij wel meteen aangenomen zou worden voor een goede baan. Dat brengt jullie misschien ook wel dichter bij jullie kinderwens:) Maar ik denk dat ik ook snel zo zou denken.

@Chantilly, poeh een relatie van 12 jaar verbreken lijkt me heftig. Vooral omdat je het niet eens kunt worden over een kinderwens inderdaad. Hoop het niet mee te maken.

@ hier, ik word gek van mijn lichaam. Ik bloed sinds vanmiddag niet meer. Dus ben misschien anderhalve dag (licht) ongesteld geweest. Ben bang dat de pil mijn cyclus misschien een beetje platlegt. Maar volgende maand even aankijken en anders bezoekje aan de HA. (sorry voor mijn gezeur elke keer over die ongesteldheid!! Maar hier kan ik het tenminste van me afschrijven, vriend boeit het niet zo.. )
@Sealight, ja misschien stel ik het nog wel +/- een jaar uit.

Misschien ben ik gek? Maar ik zie geen bericht van ranjaa
Fijn dat ik welkom ben! Ik heb inderdaad al een en ander gelezen over allerlei redenen waarom er nog even moet worden gewacht. Vervelend, vooral als het rammelt. Ik heb nu 12(!) zwangere dames die ik ken, dus hoor ook veel verhalen.

Vind het wel erg leuk om er over te praten, maar blijft kriebelen op die manier!

Zal nog even wat meer lezen, zodat ik iedereen een beetje begrijp met de laatste reacties .
Pfoe ranjaa...dat zijn een hoop zwangeren.

Had in het andere topic dus al e.e.a.over je gelezen. Heb je al enig idee hoe lang het gaat duren voordat jullie gaan proberen of is het nog helemaal open?
@ukkie

Wel fijn dat je toch weer een stukje verder kunt. Ik hoop dat je alles snel kunt afronden.

@sealight

Kan dat een keertje je menstruatie overslaan? De vorige keren dat ik met de pil was gestopt had ik een cyclus van 35 dagen en nu zit ik inmiddels al op dag 40 Ik snap er niks van...

@snoeptomaat

Wat fijn dat het allemaal goed gaat en dat het bestralen aanslaat. Ik hoop dat ze de operatie goed doorloopt zonder complicaties.

@chantilly

Niet gek dat de blaren op je handen staan: 45 kozijnen!! Respect

Het lijkt mij ook verschrikkelijk moeilijk, als je partner toch besluit geen kinderen te willen en er een punt achter te zetten na zo lang samen te zijn geweest. Dat was ook wel een beetje mijn angst, vooral toen mijn vriend weer in een depressie raakte... Maar gelukkig heeft hij me wel weer gerust gesteld dat hij echt wel wil

@orzo

voor jou

Wat betreft een huis kopen en een baan, 5 jaar is best lang. Er kan zoveel gebeuren in 5 jaar tijd. Overigens denk ik dat het makkelijker is om te solliciteren in de situatie dat je al een kindje hebt dan solliciteren als je zwanger bent of kort daarna zwanger raakt. 4x 9 klinkt als een goede oplossing. En ik geloof er ook in (en hoop) dat de markt binnen 5 jaar weer gaat aantrekken.

@dwergje

Hmm lastig... Vooralsnog zijn wij het vrijwel overal over eens, als het goed om opvoedkundige dingen dus ik vind het lastig me te verplaatsen in jullie situatie. Maar zou je het echt hier van laten afhangen?

@lulu

Die paar maanden zijn zo voorbij Super leuk voor je, nu komt het eindelijk dichterbij!! Succes bij de gyn!

@paddle

Idd erg druk, maar super gezellig Zo vaak zie ik ze niet (ik woon niet meer in mijn geboortestadje) dus vind het echt super leuk.

@ranjaa

Welkom! Onze situaties zijn wel een beetje vergelijkbaar. Mijn vriend zit momenteel ook (weer) in een depressie, maar gelukkig gaat het inmiddels weer zoveel beter. Hij slikt medicijnen en zit in therapie en ik heb eindelijk weer het gevoel dat ik mijn vriend terug heb, zo fijn! Hij is er nu ook veel bewuster mee bezig, omdat hij niet weer een terugval wilt krijgen en omdat we een kindje willen. Ik merk wel dat onze relatie er veel sterker door wordt. Dus ik snap ook helemaal hoe jij je voelt en hoe frustrerend het is.Vooral met al die zwangeren om je heen! Kunnen jullie er wel over praten, over jou kinderwens en hoe, wat, wanneer?

@tara

Een gesprek kan toch geen kwaad? In ieder geval om te achterhalen of ze idd echt bieden wat ze zeggen en of de functie en het bedrijf bij je passen. Je ligt iig wel goed in de markt, dat zegt ook wat

@hier

Niks spannends, alles gaat z'n gangetje. Ik kijk wel ontzettend uit naar onze vakantie: nog 1,5 week!
Nou ik ben anders wel toe aan vakantie. Met de scriptiestress erbij wordt het me eigenlijk allemaal een beetje te veel. Alleen ivm de zieken is het dus nog niet zeker of de vakantie doorgaat...
Het vreet inderdaad energie zo'n scriptie... Ik ben 1,5 jaar terug afgestudeerd in dezelfde periode dat mijn ouders gingen scheiden, ik ging het huis uit en ik werkte 5 dagen. Niet bepaald optimaal en ik ben toen ook wel behoorlijk tegen een muur opgelopen. Pas goed op jezelf, trek op tijd aan de bel
We hebben het nog niet over gehad, wat vager, als in "over een tijdje". Ik probeer zelf op 2015 aan te sturen, maar ik ken m'n vriend inmiddels goed genoeg om te weten dat ik dat niet moet 'vastzetten', haha.

Fijn om wat herkenning te horen, river! Gaat dat al lang zo met je vriend en depressies? Bij mijn vriend zijn de depressies, therapieën en medicatie nu bijna 2 jaar geleden, maar het is een lang traject om weer helemaal jezelf te vinden. Soms frustrerend, maar als ik zie welke bergen al overwonnen zijn...

Orzoo, scriptie is altijd een periode vol stress. En daarna immense opluchting! Wanneer 'moet' je klaar zijn? En dan een huis, las iets over hypotheek?
@sealight, begrijp dat jouw cyclus niet helemaal loopt zoals jij het wil? Je bent niet meer aan de AC?
Toen ik hem net leerde kennen zat hij ook in een depressie (dat is inmiddels bijna 4 jaar terug) en de laatste keer was ongeveer 2 jaar terug. De periodes waren toen wel korter, maar ja het keerde niet voor niks terug. Nu duurt het wel langer, maar ik zie zoveel verandering en verbetering. Ik heb het op een gegeven moment een tijdje niet meer over kinderen gehad, totdat hij er zelf weer over begon. Het beste is toch om het onderwerp even te laten rusten.
@ River: Ik heb nu alleen nog maar mijn cv en brief verstuurt, maar vriend verwacht dat ik wel uitgenodigd ga worden. Het feit dat ik een vrouw ben met een technische functie kan namelijk zeker in mijn voordeel werken en ik heb inmiddels al wat jaren werk ervaring. Ik zie wel of wat het precies voor ban is. Vriend gaat zo ook nog een sollicitatiebrief sturen. Ik hoop dat hij succes heeft dit keer. Hij heeft nu een beetje met werkende mensen wat ik met zwangere vrouwen heb. We gunnen het iedereen enorm, maar we willen het zelf ook. En wel nu.
@allen: Zwaai! Met het mooie weer heeft het kans dat ik een stuk minder schrijf. Dan zit ik lekker buiten en blijft mijn laptop binnen liggen!

@uk: Fijn dat je een goed gesprek gehad hebt! Wel jammer dat ze verder weinig kunnen doen.. En wat leuk joh! Even een dagje eruit. Wat kan dat een mens goed doen he? Ik snap wel dat je rammels er daar niet minder op werden. Grappig dat je vriend dat opmerkte.

@Sealight: wat apart, van je cyclus.. Wel vervelend!

@Snoep: Wat fijn dat je het zo leuk gehad hebt! En mooi dat de bestralingen aanslaan! Hoop dat ze er goed vanaf komt! Deze leuke avond heb je iig maar weer in the pocket!

Zou je misschien iets verkeerds gegeten hebben?

@Orzoo: Kan me voorstellen dat een scriptie veel stress met zich mee brengt en dan ook nog verschillende mensen om je heen ziek. Dat lijkt me niet makkelijk.

@Chantility: Woow, wat heb jij veel gedaan! Kan me voorstellen dat je de blaren op je handen hebt zitten!

En lijkt me lastig, na 12 jaar een relatie verbreken. Vind het stiekem wel een beetje raar dat beide ervan uit gingen dat hun partner wel zou veranderen. Ik weet niet of dat wel de goede insteek is.. Maar goed, wel pittig hoor! 12 jaar is wel heel lang!

@Dwerg: wat rottig! Ik kan me wel voorstellen dat je dit een lastig punt vindt, maar als dat het enige is binnen een relatie en jij aangeeft dat je wel erg veel van hem houdt, vraag ik me af of het de moeite waard is om hier een heel groot punt van te maken. Ik ben zelf ook ontzettend tegen discriminatie enzo, maar voor mij zou het ook niet goed voelen om een islamitisch cadeautje te geven aan iemand, gewoon om het feit dat ik er niet achter sta en dan wel zoiets aan iemand geef.. Het is misschien een klein cadeautje, maar er kan natuurlijk voor jou vriend veel lading aan zitten. (ik vind dat niet echt discriminatie overigens, je staat niet achter een bepaald geloof en wilt daar dan ook niet zo veel mee te maken hebben) Ik zou het veel erger vinden als hij een islamitisch persoon buitensloot. En je zegt zelf ook dat hij geen fanatieke PVV stemmer is enzo. Volgens mij valt het wel mee. Maar goed, als dit echt iets is wat voor jou een struikelblok zou kunnen zijn, dan zou ik daar wel goed over nadenken natuurlijk..

@Lulu: Woow, het gaat allemaal wel heel snel met jou hoor! Moet het even verwerken haha, anders komt dat groene monster om de hoek kijken. Nee, grapje. Ik gun het je allemaal van harte!

@Ranjaa: welkom! heftige situatie! Kom gezellig meepraten! Lucht soms echt even op!

@Tara: die rammels he.. Het is wat en inderdaad wat je zegt: als vriend ook zelf heel graag wil, wordt het alleen maar lastiger.. Wat fijn dat er voor jou zo'n mooie vacature ligt! Kan me wel voorstellen dat je dat lastig vind ivm je vriend, maar in principe is dit voor jullie toekomst! Hij zal vast ontzettend blij zijn voor je als je het krijgt en je weer een fijne werkplek hebt! Ik hoop ook dat je vriend nu wat meer geluk heeft. Ik duim voor jullie beide!

@River: Schiet al op! Je vakantie :D
@river, ja daar heb je in principe wel een beetje een punt. Maar als ik al bevallen wil zijn als ik ga solliciteren dan zouden we over een paar maanden al moeten gaan beginnen en dat is vriend echt iets te snel. Plus dat ik niet zwanger wil studeren want bang dat als het niet goed gaat alles nog meer uitloopt en ik denk dat je een betere onderhandelingspositie hebt voor 32 of 4x9 werken als je de baan al hebt (als beginner iig).
Orzoo: probeer je niet op teveel dingen tegelijk te richten! Scriptie en zieke familieleden is al druk genoeg. One step at a time ;)

Wat Chantilly zegt. Een vast contract is geen must meer bij het krijgen van een hypotheek om de simpele reden dat vaste contracten niet vaak meer gegeven worden. Ze kijken daarentegen naar andere zaken die aangeven dat je een stabiel inkomen hebt. Wel is bijna verplicht (voor NHG) dat je werkgever een werkgeversverklaring ondertekent waarin hij aangeeft dat hij de intentie heeft jou een vast contract te geven. Ook zaken als opleidingsniveau en je werkverleden kan een bank naar kijken. Het is dus echt niet onmogelijk voor jullie om nu een huis te kopen. En de prijzen zijn juist nu voor kopers ontzettend gunstig. Hier in de buurt dalen de prijzen al bijna niet meer.

Ranjaa: Welkom! Irritant he, wachten! Vind het wel verstandig van je vriend dat hij wil wachten totdat hij weer wat stabieler in zijn schoenen staat. Als hij nu al niet heel goed om kan gaan met stress, zal een baby er bij niet heel bevorderlijk zijn denk ik. Anderszijds kan ik me van jouw kant erg goed voorstellen dat je het liefste nu begint. Het is ook zo iets ontastbaars waar je op moet wachten. Het is niet iets als een baan of een huis of een studie afmaken, iets wat je actief doet.

Wat ik trouwens bedacht, is door die burn-out niet een enorme deuk in het zelfvertrouwen van je vriend geslagen? Lijkt me dat je na een burn-out altijd wel enigszins bang bent dat het weer gebeurd en je daardoor je eigen kunnen gaat onderschatten.

Tara: Gaaf! Klinkt als iets wat heel goed bij je past. Gewoon ogen dicht en verzenden inderdaad. En die voorwaarden komen in het gesprek wel aan bod toch? Vooruitzicht is goed in ieder geval. Ik zal voor je duimen!

Hoppala: Hoe is het met je sollicitatie afgelopen? Heb je al een rode helm op?

Sealight: Wat raar! Sorry als je het al eerder hebt gezegd, maar heb je een andere pil sinds kort? Kan zijn dat je lichaam gewoon nog even moeten wennen toch?

River: 40 dagen!! Weet je zeker dat je niet zwanger bent? Dat is wel erg lang toch? Fijn trouwens dat het goed gaat met je vriend. Wellicht beginnen we over een paar maandjes wel tegelijk!

En bijna vakantie! Ga je nog weg?

Hier: straks naar de gyn. Iedereen bedankt voor de succeswensen! Begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Wat als het iets ernstigs is! Of ik onvruchtbaar blijk te zijn ofzo :s Pfff adem in en adem uit en er niet te veel bij nadenken. Soms maak ik mezelf een beetje gek.
Lulu nu kopen zit er zowiezo niet in want ik heb nu geen baan

Succes bij de gyn! Zal heus goed komen!
@lulu

Het heeft inderdaad nog nooit zo lang geduurd, maar ik voel me verder niet anders dan anders ofzo. En ik ken ook verhalen van meiden die pas na 3 maanden voor het eerst weer ongesteld werden. Misschien is het stress, ik weet het niet. Als ik na mijn vakantie nog steeds niet ongesteld ben dan ga ik maar eens naar de dokter denk ik.
Even een snelle reactie. Vriend heeft vanmorgen om 8 uur zijn sollicitatie verstuurt en heeft vanmiddag al een gesprek. Hij is nu al half in paniek en zijn overhemd aan het strijken. Hij voldoet alleen niet geheel aan de eisen, maar hopelijk kan hij in een gesprek laten zien dat hij de juiste persoon is. Zijn brief heeft iedergeval genoeg intresse gewekt.

@ River: Het kan wel lang duren. Ik heb momenteel een cyclus van 46 dagen gemiddeld (nu 3 keer ongesteld geweest na het stoppen). Ik wacht nog even af of het korter gaat worden en anders maar eens een bezoekje brengen aan de huisarts.
Dit is een overval!

We nemen iedereen van waarde mee.

Was getekend,

DE DREAMGIRLS
Cheery

Tara, wow spannend!!!
Hahaha

Tara! Wat goed van je vriend!!
Zo, wat is er veel geschreven !

Ik heb net bespreking van mijn hoofdstuk gehad, dus ik mag even forummen ;) Gesprek was positief, van wat ik tot nu toe heb geschreven, hoeft er niet heel veel aangepast te worden. Er moeten nog wel wat dingen bij. Gelukkig deed supervisor ook weer normaal, dus ben wel blij. Ik vind het schrijven ook wel vermoeiend/stressvol, dus Orzoo, ik snap je helemaal !!

@huis/hypotheek: Nee, je hoeft niet perse een vast contract te hebben. Ik had ook geen vast contract, maar een tijdelijk contract (wel voor 4 jaar) en ze keken naar het gemiddelde inkomen van de 3 jaar daarvoor om te bepalen hoe hoog mijn hypotheek mocht zijn. Heb dus zonder problemen een hypotheek gekregen voor mijn huis. Maar kan goed zijn dat daar inmiddels ook wat regels veranderd zijn.

@Tara, oh, spannend, ik ga duimen !

Hoor net van vriend dat hij vandaag vrij heeft genomen.. om rustig aan zijn CV te gaan werken. Ben benieuwd

@Ranjaa, welkom! Lijkt me een lastige situatie.

@Hoppala, ben ook benieuwd hoe het verder is gegaan met je sollicitatie bij de brandweer !
Oeps, te snel op verzenden geklikt.

De gyn viel me alles mee. Stond langer in de rij voor een ponskaartje dan dat ik op de stoel lag! Ze kon niks geks zien, alles was eigenlijk kerngezond zo op t oog. Heb ook gevraagd of ze mijn spiraal eruit wilde halen, maar dat wilde ze niet. Beetje stom vond ik dat. Blijkbaar mag dat niet omdat ze mijn arts niet is ofzo, nouja dan nog maar een keer naar de huisarts.
@lulu, fijn dat het meeviel !
@Orzoo: Probeer vooral aan je einddoel te blijven denken en niet meer doen dan je aankunt. Je kunt beter met een goed gevoel iets later afstuderen dan compleet gestrest er helemaal doorheen zitten met een papiertje op zak! En het is goed om over je toekomst na te denken, maar als ik jou was zou ik je voor nu focussen op je scriptie en hoe het daarna loopt komt daarna wel.

@Tara: Super nieuws!! Hier word weer keihard geduimd

@Ranja: Welkom hier en schrijf je frustraties lekker van je af, jou tijd gaat ook komen! En tot die tijd wachten wij met je mee..

@Chantilly: Goed bezig, ik doe het je niet na die 45 kozijnen.

@Hier: Gister een heeeeel lang en goed gesprek gehad. Heb aangegeven dat ik best wel ben geschrokken van vriend zijn reactie. Hij vond in eerste instantie dat ik aan het overdrijven was maar snapte mij uiteindelijk wel. En hij is het gelukkig wel met mij eens dat hij ondanks zijn mening zijn kinderen wel hun eigen mening over dit soort zaken wil laten ontwikkelen en hij is zelfs bereid om zich wat meer in andere culturen te verdiepen zonder ze gelijk keihard af te schieten zonder echte kennis hierover. Voor de rest nog heel lang verder geklets over waarde en normen in het algemeen en wat wij onze kinderen graag bij zouden willen brengen en we zijn het maar over 1 ding oneens, en dat heeft alles te maken met het feit dat ik een fanatieke Feyenoordsupporter ben en hij voor Ajax is haha als dit het ergste is dan moet het vast goed komen. Heb er in ieder geval weer een stuk meer vertrouwen in als afgelopen dagen.
@ Ranjaa: Welkom! Ik hoop dat het snel beter gaat met je vriend.

@ Lulu: Wat stom dat ze de spiraal er niet meteen uit wilde halen.

@ Ukkie: Het duurt even, maar nu is hij er dan toch werk van aan het maken. Hopelijk heeft hij snel iets bij jou in de buurt gevonden.

Ik heb vriend al een peptalk gegeven. Gisteren was hij nog somber omdat ik waarschijnlijk wel uitgenodigt zou worden en hij niet en nu loopt hij als een kip zonder kop zijn overhemd te strijken (zo stel ik het me iedergeval voor). Ik heb zelf nog niks gehoord, maar ja we zien het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven