Geld & Recht alle pijlers

Contract ontbinden

16-07-2013 15:33 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goed het volgende. Met een week gaan wij op vakantie met onze eigen auto. We hebben geen wegenwacht maar dat leek mijn man wel makkelijk. Dus ik ging vandaag naar de ANWB winkel om te vragen of dat allemaal nog kon voor a.s. maandag. Dat was geen probleem het lidmaatschap pasje kreeg je dan te laat maar je kon het bewijs wat je via de mail kreeg gewoon uitprinten.

Dus ik via de site mij aangemeld, en ik krijg netje een bevestigings mail. Maar nu staat er in die mail dat we pas na 9 dagen nadat ze mijn geld hebben ontvangen mij gaan helpen als we pech hebben. En dan heb ik er natuurlijk niet zoveel meer aan, want dan zijn we al zo'n beetje thuis! Nu wil ik het eigenlijk gewoon opzeggen want ik heb er niks aan ( en het was vreselijk duur!). En ik was bezig met een reisverzekering afsluiten en zag dat je daar ook gewoon je autohulp kan verzekeren voor een luttel bedrag!

Maar kan dit nog? Of is het helaas pindakaas?
Wat staat er in de algemene voorwaarden van de anwb?
Volgens mij heb je officieel weer 8 dagen om dit te laten ontbinden. Wel raar dat ze dit op ANWB kantoor tegen je gezegd hebben, zelfs ik wist van die regel.
Ga naar de ANWB winkel met deze uitdraai en geef aan dat ze je foutieve info hebben gegeven en dat je dus wilt ontbinden. Heb je het contract afgesloten via internet? Dan heeft nl. elke overeenkomst die je tekent een wettelijke bedenktijd en kun je deze binnen een x aantal dagen nog ongedaan maken.

Consumentenwetgeving en bedenktijd
Ja daar baalde ik ook ontzettend van! Kan wel weer terug naar de winkel maarja, dan word het toch een welus nietus!

Ik heb het via internet afgesloten LadyZiva.

Dank voor jullie tips!
quote:Teddyrukspin schreef op 16 juli 2013 @ 16:03:

Ja daar baalde ik ook ontzettend van! Kan wel weer terug naar de winkel maarja, dan word het toch een welus nietus!

Ik heb het via internet afgesloten LadyZiva.

Dank voor jullie tips!Dan is het dus koop op afstand en kun je annuleren. Veel succes ermee en geniet van je vakantie!
Op de site de klantenservice zoeken en mailen dat je ervan af ziet en gewoon de verzekering nemen.

X
Wij hadden eerder dan die 9 dagen ons pasje, dus zouden ook eerder geholpen kunnen worden, als dat nodig was geweest.
Volgens mij geldt de wet koop op afstand niet (bedenktijd is trouwens 7 dagen !)

Uitzondering namelijk is als je een dienst koopt die je gelijk wilt laten ingaan en dat is bij dit abonnement het geval.

Je zal het dus moeten gooien op valse voorlichting met betrekking tot de ingang/betaling van de premie. Brief schrijven dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven