Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Is bij een kliniek dan sneller kans dat het lukt dan bij Zelfinsiminatie ?
Volgens mij is de kans op zwangerschap via een kliniek (KID/IUI) even groot als via zelfinseminatie (namelijk net zo groot als stellen die via gemeenschap zwanger proberen te worden) en de kans op geslaagde zwangerschap bij IVF (mits geen vruchtbaarheidsproblemen) nog ietsje groter zelfs.
Had vanwege mislukken poging 3 al wel BJ op
Tessado, waarom doe je geen test?
Waar zit de any-key?
Dag allemaal,

wil me even melden als meelezer en als 'nieuweling'. Ik ben sinds kort ook serieus bezig met alleenstaand moederschap. Op zoek naar een homo-stel/single met een kinderwens voor een co-ouderschap of betrokken vaderschap, en heb net de afspraak gemaakt bij geertgen voor de intake voor als plan b niet lukt. (Plan A was met m'n ex maar die heeft de relatie afgebroken).

Ik ben 36 ondertussen, ik verwacht niet binnen 6 maanden te beginnen met insemineren dus dat geeft me ook tijd om een nieuwe baan te vinden en m'n netwerk verder uit te breiden.

Omdat dit topic best druk is verwacht ik meer mee te lezen dan te posten.
.
Via oproepjes op sites inderdaad, en door iedereen in mijn omgeving te vragen of ze mannen kennen met een kinderwens.

Ik vind de oproepjes niet eng hoor, moet mensen toch eerst leren kennen of het klikt.
Rylana, Arai en Rosings welkom! Hopelijk vinden jullie hier wat tips en ervaringen. Succes met de eerste stappen.

Rylana, ik heb geen zelfinseminatie gedaan maar direct IUI. Dan brengen ze het zaad hoog in de baarmoeder in dicht bij de eileiders. Hoeven ze niet zover te zwemmen. Dan zijn de kansen groter dan bij ZI.

Rosings, je plan klinkt geweldig en zeer doordacht.

Tessado, ik heb geprobeerd je te mailen maar kreeg mijn mail terug. Wil je mij een mail sturen dan kan ik replyen.

Enne testen he, morgenochtend! Ik ben superbenieuwd en duim me helemaal suf!

Emma, ik hoop dat alles goed met je gaat, en duim als ik toch bezig ben maar even door ook voor jou!

Hier is alles rustig. Ik wacht op mijn ongi. Ik heb deze afgelopen cyclus niet benut. Als ik ongi word, zou ik weer verder kunnen.
Tammy, waarom vertel je hier niet hoe het gaat? Dat willen wij ook weten hoor.

Tessado, doe een test!!

Op ons werk deden de artsen vroeger de zwangerschapscontroles zelf en ik bedacht me vanmiddag dat wij misschien wel een doppler hadden om het hartje te luisteren. Ik heb er 2 gevonden die het nog deden. Net thuis geprobeerd, maar ik hoor als ik goed zoek alleen mijn eigen hart....
Dat is fijn te lezen! Maar het gaat goed ik zit in wachtmodus. Helaas. Maar ik heb nog een Sesamstraat duo op de crèche in het MCK. Dus dat is een geruststellende gedachte. Donderdag weer naar mijn arts in DD om de volgende stappen te bespreken.

Van andere dames heb ik begrepen dat als zij het hartje niet hoorden, ze het later nog eens probeerden, want dan lag de baby weer anders. Misschien vanavond proberen als je in bed ligt? Ik weet het natuurlijk ook niet maar dat is wat ik van anderen begreep.
Ah je zit in de wachtmodus. Gelukkig heb je nog een duo achter de hand. Succes donderdag!

Ik ben meteen bij thuiskomst mijn bed in gedoken

Ik denk dat ik eens een youtubefilmpje ga opzoeken daarover.
Ik ben helemaal blij, net een filmpje op youtube gezien en toch nog eens geprobeerd het hartje te horen en het is gelukt!!
Rosings, welkom. Ik heb ook overwogen om een bekende donor te zoeken, maar ik denk niet dat co-ouderschap iets voor mij is. Ik moet er niet aan denken om mijn kind bij een (toch wel) vreemde achter te moeten laten. Ik kies daarom voor KID. Ik kan het kind opvoeden zoals het mij het beste lijkt en er is geen bemoeienis van een vader. Een nadeel is wel dat het kind zijn vader niet kent. Wel vind ik het belangrijk dat een kind later wel de mogelijkheid heeft om op zoek te gaan naar zijn vader en dat is gelukkig mogelijk (in Nederland kant het kind op z'n 16e de gegevens van de donor opvragen).

Ik zit trouwens ook nog in het begin: ik heb net het aanmeldformulier opgestuurd en wacht nu op een uitnodiging voor een intakegesprek.
Emma, wow zie je wel! Fijn lijkt me dat. Heel bijzonder.
Bekende donor heeft voor en nadelen inderdaad, voor mij is KID de tweede optie. De voordelen van een bekende donor; het niet helemaal alleen doen, vader voor het kind vind ik belangrijk. Maar ik besef dat ik dan wel een goede klik moet hebben met de man/het stel, het is nog maar afwachten of dat lukt dus. (moeten bv ook in de buurt wonen).

Ik heb vandaag Geertgen gebeld en kan 30 juli terecht voor de eerste afspraak. Ze stuurt vast wat papieren op die ik moet terugsturen van te voren. Ze zei ook dat het eerste gesprek erg kort is en dat ik me er niet te veel van voor moet stellen. Daarna begint het echte intake proces pas. (ofzo).
Voor wie co-ouderschap overweegt met een homostel wil ik wijzen op de website "Meer dan gewenst". Natuurlijk, het blijven oproepjes (van die stellen of van jezelf) maar wanneer je dit overweegt zul je waarschijnlijk toch ook de tijd willen nemen om de homomannen ook te leren kennen.

Rosings, wil je zelf niet eerder beginnen met inseminaties of verwacht je rekening te moeten houden met een wachttijd bij Geertgen? Want op zich kun je daar best redelijk snel terecht (afhankelijk van welk "traject" te besluit in te gaan).
Ik verwacht een wachttijd bij Geertgen want ik kan geen eicellen/sperma teruggeven voor de 'hoe noemen ze dat ook weer groep' (coop ofzo?) Ik moet ook nog een nieuwe baan vinden :D enzo.

En de man/nen beter leren kennen is natuurlijk een vereiste!
Sara Coster organiseert van die dagen waarop alleenstaande vrouwen en homo-mannen samen komen om kennis te maken. Moet heel populair zijn.

Zie haar FB: https://www.facebook.com/sara.coster?fref=ts

Ze heeft ook een boek geschreven, zij heeft zelfs 2 zoons gekregen met een homo-stel.
quote:rosings schreef op 16 juli 2013 @ 21:08:

'hoe noemen ze dat ook weer groep' (coop ofzo?) Wederkerigheid bedoel je?
Even een vraagje: zijn jullie al begonnen met Foliumzuur? In de vragenlijst die ik in moet vullen staat de vraag of je foliumzuur gebruikt. Nu heb ik even op het potje Multi-vitamines (die ik zeer onregelmatig gebruik, eigenlijk alleen als ik me wat slapjes voel) gekeken en daar bleek ook foliumzuur in te zitten! Zelfs 100 % ADH (200 ug).
Wij (nou ja, mijn partner dus) waren daar inderdaad ook al mee begonnen voor de inseminaties startten.
Foliumzuur moet je in ieder geval mee gestart zijn een maand voor je inseminatie. Dat heb ik toen van mijn gynaecologe begrepen. Maar ik was er al mee begonnen toen het voortraject echt vaste vormen aannam. Het is trouwens ook goed voor je eigen gezondheid met name je hart. Dus kan het alleen maar goed doen als je het al wat eerder slikt. Ik ben ongeveer drie maanden ervoor gestart geloof ik. En er zijn dan ook speciale 'zwanger worden' vitamines te koop bij de drogist of apotheek.
Ja wederkerigheid inderdaad, boek van Sara Coster ben ik nu aan het lezen, ze heeft geen kennismaak sessies in Brabant wegens niet genoeg belangstelling. Heb nu drie 'leads' uitstaan en de aanmelding bij geertgen.

Een wachtlijst zou voor mij wel beter zijn want ik ben nog niet over de breuk met mijn ex heen...
Hier is poging 3 gestrand op naar poging 4!
@rosings ; had ik al welkom gezegd?Suc6 en het lijkt mij idd verstandig om eerst je relatie te verwerken..maar de tijd tikt door..en op een wachtlijst staan scheelt dan al nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven