word gek van die hond!
woensdag 17 juli 2013 om 10:47
pff het plezier van onze hond wordt steeds minder..hij luistert zo ontzettend slecht en misdraagt zich voortdurend. nu zat hij weer te graven in het gras en als ik dan zeg dat het niet mag gaat hij als een malle rondjes rennen en weigert hij te komen.
Ook blaft hij naar alles en iedereen zonder aanleiding..heel irritant.
Naar mijn mening krijgt hij voldoende aandacht, ook heb ik puppycursus met hem gedaan en is hij gecastreerd...
Wie o wie heeft tips?Het kan zon leuk hondje zijn,maar roept nu
Vooral frustratie op...
Ook blaft hij naar alles en iedereen zonder aanleiding..heel irritant.
Naar mijn mening krijgt hij voldoende aandacht, ook heb ik puppycursus met hem gedaan en is hij gecastreerd...
Wie o wie heeft tips?Het kan zon leuk hondje zijn,maar roept nu
Vooral frustratie op...
woensdag 17 juli 2013 om 10:58
Ik denk dat de hond zijn energie niet goed kwijt kan. Jij zal hem daarvoor te weinig mogelijkheid geven.
En een hond die niet luistert... tsja... dan heeft hij dat niet goed geleerd. En aangezien jij degene bent die hem dat zou moeten leren, ben jij degene die faalt, en niet de hond.
Je moet je meer in een hond verdiepen.
Wat heeft hij nodig, wat is zijn behoefte, wat is hij überhaupt voor een soort dier?
Honden zijn energiek en speels, en sociaal van nature. Hebben behoefte aan rennen en spelen. Hoeveel op een dag krijgt hij die mogelijkheid?
En als hij niet luistert, dan werk daar maar eens aan en zorg dát hij luistert. Die cursus waar jij geweest bent heeft jou kennelijk niet veel geleerd. Hoeft niet aan jou te liggen hoor.
Veel mensen kunnen zich hondentrainer noemen omdat ze zelf een paar keer handig zijn geweest. Maar dat wil niet zeggen dat ze het over kunnen brengen op anderen.
Een cursusleider is er niet om jouw hond te trainen. Die is er om jou te leren hoe jij jouw hond moet trainen.
En een hond die niet luistert... tsja... dan heeft hij dat niet goed geleerd. En aangezien jij degene bent die hem dat zou moeten leren, ben jij degene die faalt, en niet de hond.
Je moet je meer in een hond verdiepen.
Wat heeft hij nodig, wat is zijn behoefte, wat is hij überhaupt voor een soort dier?
Honden zijn energiek en speels, en sociaal van nature. Hebben behoefte aan rennen en spelen. Hoeveel op een dag krijgt hij die mogelijkheid?
En als hij niet luistert, dan werk daar maar eens aan en zorg dát hij luistert. Die cursus waar jij geweest bent heeft jou kennelijk niet veel geleerd. Hoeft niet aan jou te liggen hoor.
Veel mensen kunnen zich hondentrainer noemen omdat ze zelf een paar keer handig zijn geweest. Maar dat wil niet zeggen dat ze het over kunnen brengen op anderen.
Een cursusleider is er niet om jouw hond te trainen. Die is er om jou te leren hoe jij jouw hond moet trainen.
woensdag 17 juli 2013 om 11:03
Wat voor soort ras is het eigenlijk?
Ik heb zelf een border collie en mijn moeder 2 schotse collies. Zijn nou niet bepaald type honden die de hele dag stil liggen
Neem je hond eens mee naar het bos toe, de duinen of naar een groot grasveld en laat hem gewoon lekker rennen. Met een balletje spelen, frisbee whatever.
Je zult zien dat hij dan thuis al veel rustiger zal zijn.
Ik heb zelf een border collie en mijn moeder 2 schotse collies. Zijn nou niet bepaald type honden die de hele dag stil liggen
Neem je hond eens mee naar het bos toe, de duinen of naar een groot grasveld en laat hem gewoon lekker rennen. Met een balletje spelen, frisbee whatever.
Je zult zien dat hij dan thuis al veel rustiger zal zijn.
woensdag 17 juli 2013 om 11:04
Natuurlijk speel ik met hem!
en dat rennen mag natuurlijk maar niet als ik vraag bij mij te komen. We hebben de cursus goed afgerond ,hij kon ook als maar nu wil hij het om de een of andere reden niet meer doen,tenzij er eten mee gemoeid is.
Ik snap dat het grotendeels de eigenaar is,maar weet even niet hoe
en dat rennen mag natuurlijk maar niet als ik vraag bij mij te komen. We hebben de cursus goed afgerond ,hij kon ook als maar nu wil hij het om de een of andere reden niet meer doen,tenzij er eten mee gemoeid is.
Ik snap dat het grotendeels de eigenaar is,maar weet even niet hoe
woensdag 17 juli 2013 om 11:07
Het klinkt alsof hij zich de pletter verveelt. Hoe vaak en lang wandelen jullie met hem en kan hij dan ook los rennen?
Mijn hond slaapt tussen de wandelingen door, omdat hij moe is. En hij heeft heel veel energie van zichzelf, want het is een jack russel.
Hoe zeg je dat iets niet mag eigelijk? Want wellicht heeft hij geen idee wat je bedoelt en ziet hij het als spelletje.
Mijn hond slaapt tussen de wandelingen door, omdat hij moe is. En hij heeft heel veel energie van zichzelf, want het is een jack russel.
Hoe zeg je dat iets niet mag eigelijk? Want wellicht heeft hij geen idee wat je bedoelt en ziet hij het als spelletje.
woensdag 17 juli 2013 om 11:10
Je kunt een trainer laten langs komen, Cesar Millan methode werkt goed vind ik. De standaard puppy cursussen om de hoek hebben, behalve van de basistrucjes en het algemene gedrag, er vaak de ballen verstand van.
http://www.roedelleider.eu/nl/adressenlijst.html
http://www.roedelleider.eu/nl/adressenlijst.html
woensdag 17 juli 2013 om 11:13
Kijk eens een paar keer naar Cesar Milan zou ik zeggen (de hondenfluisteraar). Dit ligt aan jou niet aan de hond. Dat blaffen en rondjes rennen doet de hond om je uit te dagen en de kans is groot dat hij bang voor straf is als hij naar je toekomst. Je praat waarschijnlijk boos tegen hem (op lage toon) als je tegen hem zegt dat hij niet in het gras mag graven.
woensdag 17 juli 2013 om 11:14
quote:noa schreef op 17 juli 2013 @ 11:11:
Hoe oud is de hond?
Consequent zijn, kost veel tijd, maar levert wel veel op.
Neem een waterpistooltje mee en spuit hem iedere keer dat hij gaat blaffen naar anderen nat. Hij moet weten dat dat niet mag.
Slecht advies want je weet niet waar het blaffen vandaan komt. Bovendien werkt straffen vaak heel slecht als trainingsmethode.
Om goed advies te krijgen over het gedrag van je hond moet je gewoon met een trainer gaan werken. Vandaar: ga op cursus.
Hoe oud is de hond?
Consequent zijn, kost veel tijd, maar levert wel veel op.
Neem een waterpistooltje mee en spuit hem iedere keer dat hij gaat blaffen naar anderen nat. Hij moet weten dat dat niet mag.
Slecht advies want je weet niet waar het blaffen vandaan komt. Bovendien werkt straffen vaak heel slecht als trainingsmethode.
Om goed advies te krijgen over het gedrag van je hond moet je gewoon met een trainer gaan werken. Vandaar: ga op cursus.
Zeg maar Spijker.
woensdag 17 juli 2013 om 11:15
Ach mijn hond terroriseert mij ook vaak genoeg en is 3. Maar het ligt niet altijd alleen aan de hond. In mijn geval ligt het ook gewoon aan mij Luistert soms ook voor geen meter en als ik zeg dat ze moet komen of in de bench moet gaat ze zich verstoppen voor me onder de tafel en daarna hard wegrennen. Buiten mag ze ook niet los... paar keer gedaan, nou die peert hem meteen.
Consequent zijn bij je hond... moet vast goedkomen.
Consequent zijn bij je hond... moet vast goedkomen.
woensdag 17 juli 2013 om 11:17
woensdag 17 juli 2013 om 11:20
quote:Spijk-er schreef op 17 juli 2013 @ 11:14:
[...]
Deze heb ik dus van de puppycursus. Je hoort overal verschillende verhalen. Ik was gisteren bij de dierenarts en hij vertelde me dat je een hond best mag straffen (mild dus he), omdat de moederhond dat ook doet.
TO, ik vind 3x per dag niet veel. Misschien kun je op de dagen dat jullie tijd hebben de hond mee uit wandelen nemen. Gewoon ergens anders naartoe. De tuin kent hij wel.
[...]
Deze heb ik dus van de puppycursus. Je hoort overal verschillende verhalen. Ik was gisteren bij de dierenarts en hij vertelde me dat je een hond best mag straffen (mild dus he), omdat de moederhond dat ook doet.
TO, ik vind 3x per dag niet veel. Misschien kun je op de dagen dat jullie tijd hebben de hond mee uit wandelen nemen. Gewoon ergens anders naartoe. De tuin kent hij wel.
Cum non tum age
woensdag 17 juli 2013 om 11:23
Ah voila: midden in de puberteit! Ja extra cursus heeft heel veel zin! Ik ben hondentrainer geweest en ik had juist het liefste die cursisten, die ná de puppycursus komen. Want puppycursus is alleen maar makkelijk en schattig, en daarna komt het echte opvoeden en trainen pas!
Komt echt goed, maar gewoon een leuke cursus zoeken. Ze starten meestal met het nieuwe schooljaar dus als je nu een hondenschool zoekt kan je waarschijnlijk beginnen in september.
Ben je bereid er wat meer geld aan uit te geven dan kan je ook een martin gaus hondenschool opzoeken, die zitten tegenwoordig overal in NL en daar kan je ieder moment instromen.
Komt echt goed, maar gewoon een leuke cursus zoeken. Ze starten meestal met het nieuwe schooljaar dus als je nu een hondenschool zoekt kan je waarschijnlijk beginnen in september.
Ben je bereid er wat meer geld aan uit te geven dan kan je ook een martin gaus hondenschool opzoeken, die zitten tegenwoordig overal in NL en daar kan je ieder moment instromen.
Zeg maar Spijker.
woensdag 17 juli 2013 om 11:26
Alles ligt aan de context noa. Als ik TO zo lees heeft ze een puberhond die niet onder appel staat. Dat is doodnormaal, daar is het een puberhond voor. Maar daar goed mee omgaan en er een leuke, goedopgevoede hond van maken, daar is niet één enkele simpele truc voor. Het is een heel scala van gedrag en gehoorzaamheid waar je aan moet werken. Met actie - reactie van baas en hond.
Daarom ben ik er niet voor om via internet alleen één tip te geven als: koop een waterpistool of: koop een clicker.
Maar dus: ga op cursus.
Daarom ben ik er niet voor om via internet alleen één tip te geven als: koop een waterpistool of: koop een clicker.
Maar dus: ga op cursus.
Zeg maar Spijker.
woensdag 17 juli 2013 om 11:28
quote:prima012 schreef op 17 juli 2013 @ 11:18:
Ik gebruik het woord nee,dat mag niet foei om aan te geven dat iets niet mag..heeft extra cursus zin?
Alleen 'nee' of de hele zin 'nee foei dat mag niet' ? Alleen 'Nee' is duidelijker dan een hele zin. Mits hij natuurlijk geleerd heeft wat 'nee' betekend.
Cursus heeft geen zin denk ik als je problemen hebt met je hond. Er moet echt dan 1 op 1 iemand met je hond zijn.
Maar je zegt zelf al dat je hem 3x per dag uitlaat en niet altijd uitgebreid. Misschien eens beginnen met consequent altijd uitgebreid met hem te lopen zodat hij zijn energie kwijt is.
Ik laat mijn hond 4x per dag uit en ga 3x daarvan naar het bos of een open veld met andere honden waar hij lekker kan uitrennen.
Ik gebruik het woord nee,dat mag niet foei om aan te geven dat iets niet mag..heeft extra cursus zin?
Alleen 'nee' of de hele zin 'nee foei dat mag niet' ? Alleen 'Nee' is duidelijker dan een hele zin. Mits hij natuurlijk geleerd heeft wat 'nee' betekend.
Cursus heeft geen zin denk ik als je problemen hebt met je hond. Er moet echt dan 1 op 1 iemand met je hond zijn.
Maar je zegt zelf al dat je hem 3x per dag uitlaat en niet altijd uitgebreid. Misschien eens beginnen met consequent altijd uitgebreid met hem te lopen zodat hij zijn energie kwijt is.
Ik laat mijn hond 4x per dag uit en ga 3x daarvan naar het bos of een open veld met andere honden waar hij lekker kan uitrennen.
woensdag 17 juli 2013 om 11:29
quote:prima012 schreef op 17 juli 2013 @ 11:18:
Je zou ook een 'hondse' manier kunnen gebruiken...
Ooit bekeken hoe een moederhond haar pup corrigeert?
Ik denk dat dominantie hier een rol speelt. En met foei krijg je dat er niet uit... Dus ja, de corrigerende 'tik'.
Je zou ook een 'hondse' manier kunnen gebruiken...
Ooit bekeken hoe een moederhond haar pup corrigeert?
Ik denk dat dominantie hier een rol speelt. En met foei krijg je dat er niet uit... Dus ja, de corrigerende 'tik'.
conversation = awareness