word gek van die hond!

17-07-2013 10:47 57 berichten
pff het plezier van onze hond wordt steeds minder..hij luistert zo ontzettend slecht en misdraagt zich voortdurend. nu zat hij weer te graven in het gras en als ik dan zeg dat het niet mag gaat hij als een malle rondjes rennen en weigert hij te komen.

Ook blaft hij naar alles en iedereen zonder aanleiding..heel irritant.

Naar mijn mening krijgt hij voldoende aandacht, ook heb ik puppycursus met hem gedaan en is hij gecastreerd...

Wie o wie heeft tips?Het kan zon leuk hondje zijn,maar roept nu

Vooral frustratie op...
Zet hem op Marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 17 juli 2013 @ 11:30:

[...]

Nonsens. Ik heb dus zelf cursus gegeven en de helft van de groep komt omdat er problemen zijn. Zeker in die leeftijd! En daar is een cursus ook juist voor.

Heb je zwaar problematisch gedrag dan heb jij misschien gelijk en past een hond niet goed in een groep, zou kunnen. Maar dit klinkt voor mij als een hele gewone puberhond.De voornaamste reden waarom ik denk dat een cursus weinig zin heeft in dit geval, is omdat er gezegd wordt ze hem 3x uitlaat en dan ook nog niet altijd uitgebreid. Dat komt dus over alsof ze er niet veel tijd in (kunnen) steken. Als je een cursus niet thuis oefent, oefent en oefent dan heeft dat uurtje dat je er een paar weken heengaat geen enkele zin. Dan kan er beter iemand thuis komen die je zegt hoe je in alledaagse dingen direct kunt handelen lijkt mij. Alhoewel dit denk ik ook weinig zin heeft als ze het uitlaten niet gaan uitbreiden, zodat hij een bonk gefrustreerde energie blijft de hele dag.
quote:cadou schreef op 17 juli 2013 @ 12:43:

Dat zeg ik dus, dat oefenen doen mensen niet veel want, uitlaten is even snel tussendoor, of gewoon geen zin.... en cursus is gezellig teuten met de buurvrouw en de volgende dag wat te vertellen hebben.....

Zelf hou ik ook niet van dat gecommandeer, daarom heb ik windhonden...daar overleg je mee
conversation = awareness
quote:Nastik schreef op 17 juli 2013 @ 12:50:

Zet hem op Marktplaats.

Ontzettend Grappig.

conversation = awareness
Ik heb hier een DS korthaar gehad van 10 maanden. Echte adhd hond, je had geen rust en soms moet ik haar in de bench doen omdat ik anders zelf niet rustig kon zitten.

Ik zorgde ervoor dat ze haar energie goed kwijt kon. 's Ochtends was ik een paar uur buiten om de paardenstallen uit te mesten en de dieren te verzorgen. Dan was ze bij me. Tussendoor sloeg ik met een tennisracket de tennisbal heel ver weg. Die ging ze dan achterna als een gek.

Als we daarna weer naar binnen gingen, had ze de rust om te gaan liggen, en had ik het ook rustig.

Maar in de namiddag weer he. Rond een uur of 4, 5 naar buiten, en wandelen met de honden. Tennisracket en bal weer mee. En die bal maar weer hard wegknallen, zij er weer achter aan. En ik had het die avond weer rustig.

In de loop van de 4 weken dat ik haar heb gehad, is ze rustiger geworden en gezeglijker. De bench ging op den duur niet meer in gebruik, alleen 's nachts nog. Luisteren deed ze wel. Niet komen is riem naar haar toesmijten en wel raak. Dan wist ze dat ik serieus was. Maar ook met haar spelen. Dat had ze nodig.

Ik heb veel honden gehad, en ook wat honden in de opvang. Zij was daar een van. Ze is de meest vermoeiende hond die ik ooit heb gehad, maar ze verbeterde toch al snel en ik had er uiteindelijk een fijne hond van kunnen maken. Ze was in die korte tijd bij mij namelijk al een fijnere hond geworden. De mensen waar ze herplaatst is, heb ik van te voren op het hart gedrukt dat er gemakkelijkere, minder intensieve honden zijn. Ze wisten dus waar ze aan begonnen.

Inmiddels heeft ze daar haar tweede gehoorzaamheidscursus met goed gevolg afgerond.

Maar goed, je moet er wel energie in steken he.
quote:vivaas schreef op 17 juli 2013 @ 12:51:

[...]

De voornaamste reden waarom ik denk dat een cursus weinig zin heeft in dit geval, is omdat er gezegd wordt ze hem 3x uitlaat en dan ook nog niet altijd uitgebreid. Dat komt dus over alsof ze er niet veel tijd in (kunnen) steken. Als je een cursus niet thuis oefent, oefent en oefent dan heeft dat uurtje dat je er een paar weken heengaat geen enkele zin. Dan kan er beter iemand thuis komen die je zegt hoe je in alledaagse dingen direct kunt handelen lijkt mij. Alhoewel dit denk ik ook weinig zin heeft als ze het uitlaten niet gaan uitbreiden, zodat hij een bonk gefrustreerde energie blijft de hele dag.

Ten eerste kan het zo zijn dat TO simpelweg niet weet/beseft dat het uitlaten veel te weinig is. In mijn eerste jaar cursusgeven kwam ik er achter dat ik inderdaad aan het begin van de cursus moet vragen: bij wie mag de hond iedere dag loslopen tijdens een goeie wandeling van minstens een half uur?Ik dacht namelijk dat dat wel standaard zou zijn (dit lijkt mij nml het absolute mininum), maar kwam er achter dat niet iedereen zich beseft dat dit absoluut nodig is!

Ten tweede kan het ook zo zijn dat de wandelingen juist zijn afgenomen en korter geworden doordat de hond slecht luistert. Kijk maar wat er in de OP staat: de lol gaat er af. Het is niet leuk om te wandelen met een hond die uitvalt naar andere honden en niet komt als je roept enz. Resultaat soms: dat mensen er steeds minder mee uit gaan.

Wordt het natuurlijk niet beter op, het gedrag van de hond.

Ik merk juist dat als mensen op cursus gaan, dat een groep kan motiveren. Als ze zien dat andere honden iets al wel kunnen kan dat motiveren tot zelf ook gaan oefenen. En het is zo leuk om te ervaren hoe je hond leert, en hoe de band met je hond beter wordt enzo! Daardoor wordt wandelen (en tijdens de wandeling oefeningetjes doen) ook weer leuker!
Zeg maar Spijker.
Zespri, de mijne had toch al een hekel aan water, 1 druppel regen en hij wil al niet naar buiten.

Ik heb nu het voordeel dat ik veel thuis ben en dus veel tijd voor onze hond heb. We oefenen veel met hem en het werpt zijn vruchten af. Ook nemen we hem vaak mee, hij kan in de auto, op de fiets en hij is gewend aan andere mensen en honden.

Soms weet ik het ook niet wat ik moet doen en dan google ik me suf met als gevolg allerlei tegenstrijdige verhalen (zoals hier ook). Al met al vind ik dat hij het goed doet, het moet nog veel leren, maar hij is slim en het is een megaleuke hond. Hij loopt zelfs vrolijk bij de dierenarts naar binnen. Daar zeggen ze ook dat het zo'n blij hondje is, dus ik denk dat we het op zich best wel goed doen.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven