Gezondheid alle pijlers

Pijn/bult op hand/pols

17-07-2013 19:58 14 berichten
Hoi hoi,

Ik maak me nogal zorgen: mijn moeder heeft sinds vanochtend een kleine bult op haar hand/pols. Het lijkt een beetje opgezwollen en het doet ook een beetje pijn. Ze heeft al vaker last gehad van haar polsen, maar nu maak ik me zorgen. Op internet lees ik van alles over reuma en artrose. Ze gaat volgende week naar de dokter.

Misschien stel ik me aan, maar ik kan soms best erg in paniek raken. Wat denken jullie hiervan?

PS: Het is geen muggenbult ofzo en ze is ook niet gevallen.
Alle reacties Link kopieren
Is het een soort balletje?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je moet niet op internet gaan zoeken,zo kan je je zelf helemaal ziek maken van angst. Gewoon niet doen.

Bij elke kras/bult die je hebt kan je wel een enge ziekte vinden.
Het kan ook een peesontsteking zijn, Google maar eens op tendinitis.
Een Ganglion misschien. Heel onschuldig. Maar laat de huisarts er inderdaad naar kijken. Niet gelijk in de stress schieten.
quote:Fame schreef op 17 juli 2013 @ 20:00:

Is het een soort balletje?Mm, nee, volgens mij niet! En als het dat wel is, waar denk je dan aan?
Ik stem ook op ganglion, een onschuldige cyste die de neiging heeft om precies op rottige plekjes te gaan zitten.
Ik heb nog even gekeken, en het is geen balletje ofzo, het is echt dik bij de pols en het doet best pijn als ik het aanraak.

Sorry voor het gezeur, ik weet dat jullie geen dokters zijn...
Wij mogen geen medische dingen zeggen. Maar maak je niet zo druk. Nergens voor nodig.
Wat zegt je moeder er zelf van?

Of is ze niet capabel om voor zich zelf te spreken/handelen dat jij zo in paniek bent?
quote:dolfje schreef op 17 juli 2013 @ 20:09:

Wat zegt je moeder er zelf van?

Of is ze niet capabel om voor zich zelf te spreken/handelen dat jij zo in paniek bent?Die zegt dat het echt wel meevalt en dat ze naar de dokter gaat. mijn ouders zijn dit van mij wel gewend: ik raak altijd heel snel in paniek bij zulke dingen.
Misschien zit ze teveel voor haar pc/laptop? Dat kan ook wel eens voor pijnlijke gewrichten zorgen.

Relax een beetje. Doet je moeder ook
Wij mogen hier geen medische uitingen doen. Kunnen we ook niet, want we zijn geen dokters. Maar goed dat je moeder naar de dokter gaat, dan komen jullie er snel achter

en maak je niet al te druk, heeft toch geen zin

succes!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik heb laatst een knobbel in mijn borst gehad, en daarna een knobbel bij mij pols en ik maakte me beide keren ook zorgen.

Beiden zijn weggetrokken. Ik snap dat je je druk maakt, maar het hoeft echt niet meteen iets ernstigs te zijn. Ik ben niet bij een dokter geweest, maar jouw moeder gaat wel, dus ik zou er vertrouwen in hebben dat je snel genoeg weet wat het is. Tot die tijd... druk maken heeft echt geen zin (makkelijker gezegd, dan gedaan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven