Zeer pijnlijke opgezette lymfeklieren bij keelontsteking

zaterdag 20 juli 2013 om 09:00
Tegen de keelpijn helpt ijs goed, maar voor je lymfeklieren kun je het beste regelmatig paracetamol nemen. Ik herken het, soms kan ik mijn nek bijna niet draaien van de pijn.
Naar de huisarts moet je als je langer dan drie dagen koorts erbij hebt, als drinken of slikken niet meer gaat of als je steeds zieker wordt. Tot die tijd zou ik het even aankijken, ze schrijven het liefst zo weinig mogelijk AB voor.
Naar de huisarts moet je als je langer dan drie dagen koorts erbij hebt, als drinken of slikken niet meer gaat of als je steeds zieker wordt. Tot die tijd zou ik het even aankijken, ze schrijven het liefst zo weinig mogelijk AB voor.

zaterdag 20 juli 2013 om 12:33
Ben je toevallig ook moe? Keelonsteking én opgezette lymfeklieren in je hals kunnen allebei verschijnselen zijn van Klierkoorts (Pfeiffer). Maar het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn dat je het allebei te gelijk hebt.
Als het maandag is niet over is doe je er goed aan om naar de huisarts te gaan. Lymfeklieren zetten niet vanzelf op, alleen als er in je lichaam iets aan de hand is.
Als het maandag is niet over is doe je er goed aan om naar de huisarts te gaan. Lymfeklieren zetten niet vanzelf op, alleen als er in je lichaam iets aan de hand is.
zaterdag 20 juli 2013 om 15:30
Ik heb 3 weken geleden ook keelontsteking gehad, kreeg antibiotica en knapte snel op! Nu sinds afgelopen zondag weer keelpijn, opnieuw naar de dokter op maandag maar nu moest ik uitzieken zonder kuurtje.
Ik heb ooit een hele heftige vorm van Pfeiffer gehad en moest daar weer aan denken nu. (Toen zelfs een week in het ziekenhuis gelegen) Op interneg staan verschillende beweringen over of je dat wel of niet twee keer kunt krijgen.
Koorts heb ik nu niet, ik gebruik op advies van de huisarts een combi van 1000 paracetamol dn 400 ibuprofen. Daar ga ik jullie adviezen nog aan torvoegen. En morgen of maandag toch maar terug naar een arts!
Ik heb ooit een hele heftige vorm van Pfeiffer gehad en moest daar weer aan denken nu. (Toen zelfs een week in het ziekenhuis gelegen) Op interneg staan verschillende beweringen over of je dat wel of niet twee keer kunt krijgen.
Koorts heb ik nu niet, ik gebruik op advies van de huisarts een combi van 1000 paracetamol dn 400 ibuprofen. Daar ga ik jullie adviezen nog aan torvoegen. En morgen of maandag toch maar terug naar een arts!
zaterdag 20 juli 2013 om 21:30
Allereerst bedankt voor jullie reacties!! Net toch even bij de HAP langsgegaan. Keel is maar nauwelijks ontstoken, pijn komt van de klieren af. Hogere pijnstilling gekregen en maandag laten prikken op oa. Pfeiffer. De arts zei dat sommige mensen pech hebben en het wél twee keer kunnen krijgen...lucky me