Laat op het forum?

10-02-2008 04:20 8109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn jullie nog zo laat hier?

Werk, wezen stappen of gewoon geen zin om te slapen?

Op dit moment kies ik voor het laatste!

poee
Welterusten DL
quote:_Soleil_ schreef op 06 juni 2008 @ 03:24:

Hè wat klote Iry. Ik wou dat ik je wat van mijn onverschilligheid over mijn gewicht kon geven (want ik klaag hier af en toe wel een beetje, maar ik zie het niet echt als een groot drama. Ik zou graag wat dunner willen zijn, maar mijn overgewicht beïnvloedt mijn leven zelden, het is geen halszaak).

Hier sluit ik me volmondig bij aan.

Ik heb een vriendin die anorexia heeft gehad dus ik heb het van dichtbij meegemaakt en het lijkt me echt een hel.

En het voelt ook zo machteloos want als buitenstaander merk je dat wát je ook zegt dat toch niet helpt terwijl je zó graag iets zinnigs wilt zeggen en wilt helpen.......
Trusten DL!
Het lijstjestopic is niet goed voor je lieve schat.

Koekjes eten om aan te komen ook niet.

Ik heb het daar ook al eens gemeld.

Je zit met je gedachtegang nog in een beginfase van een e.s.

Ik hoop oprecht dat je snel beseft dat je hulp nodig hebt,

Hoe sneller hoe beter,dat vergroot je kans van slagen om er vanaf te komen.

Het verknalt echt je lichaam en je leven,en voor je het weet zit je op het point of no return. En dat is echt klote.

je gaat er namelijk aan dood.

(sorry,voor dit niet vrolijke bericht,maar dit raakt mij erg)
Zelfs al zeg je wel iets zinnigs nachtpaars,het komt moeilijk binnen.

Nu ben ik op een punt dat ik alles heel goed in kaart heb en het zelf dondersgoed weet.

Maar nu ben ik slaaf geworden van de gewoonte.

Als ik het anders ga doen,wordt de vloer onder mijn voeten weggehaald.
Berichten hoeven niet altijd vrolijk te zijn lieve Iry.

Dat is een mens en het leven tenslotte ook niet.

Ik kan me voorstellen dat dit jou enorm raakt en dat je een ander wilt waarschuwen die nog niet op dat 'point of no return' zit.

Dat is juist heel lief van je
Truste dl.

Maak wat meer van je leven dan dit meid!

Dat gun ik je namelijk.

Dun zijn is niet cool.
quote:iry schreef op 06 juni 2008 @ 03:33:

....

Maar nu ben ik slaaf geworden van de gewoonte.

Als ik het anders ga doen,wordt de vloer onder mijn voeten weggehaald.

Hoewel ik geen eetstoornis heb herken ik je laatste zin heel erg, wat betreft andere zaken die bij mij spelen.

Ik denk trouwens dat een 'gewoonte' wat te zacht is uitgedrukt, het is een verslaving en die is veel moeilijker te doorbreken dan een gewoonte.
Tsja,

Ik zou het liefst alle eetgestoorden door elkaar willen rammelen(goedbedoeld dan)

De ernstige lichamelijke gevolgen zijn na een bepaalde tijd niet meer terug te draaien.

Dat besef je heel lang zelf niet.

Pas als het te laat is weet je wat je hebt aangericht.

En dat zou ik heel graag willen voorkomen bij anderen.

Maar helaas,zo werkt dat ook niet. Ik kan ook niets betekenen.
quote:nachtpaars schreef op 06 juni 2008 @ 03:36:

[...]

Hoewel ik geen eetstoornis heb herken ik je laatste zin heel erg, wat betreft andere zaken die bij mij spelen.

Ik denk trouwens dat een 'gewoonte' wat te zacht is uitgedrukt, het is een verslaving en die is veel moeilijker te doorbreken dan een gewoonte.

Ook hier herkenning.

En Iry, het is juist lief dat je het je raakt en dat je een ander wilt waarschuwen en helpen. Ik lees dan ook altijd hele wijze woorden van je en kan alleen maar hopen dat de ander dat ook ziet en dat het tot haar doordringt.
Verandering is moeilijk voor veel mensen omdat men vaak angst heeft voor het onbekende.

Je hebt gelijk nachtpaars. Verslaving is meer op zijn plaats dan gewoonte.
Ik ga slapen meiden. Hoop ik. Ik merk dat ik te moe ben om nog fatsoenlijk te lezen en te reageren hier.

Dus welterusten!
Trusten meid!!

Ik zit aan mijn laatse sigaret en dan ga ik ook. het is weer te laat!
Precies, verandering is voor heel veel mensen beangstigend, zelfs als het gaat om een verandering waarvan je weet dat je er uiteindelijk beter van wordt.

Ik heb dat altijd fascinerend gevonden waaróm dat zo is.

Dat het bekende, ook al is het slecht en voelt het rot, nog altijd veiliger voelt dan veranderen.
Ook ik zit aan m'n laatste sigaret en ga zo naar bed.

Ik wens jullie beiden een nacht toe met zoveel slaap als haalbaar is en vooral innerlijke rust.

Dikke knuffel voor jullie en tot de volgende nachtelijke sessie
Tsja,nachtpaars dat is inderdaad een raar fenomeen.

Veiligheid zit kennelijk ook in duidelijkheid.

Al weet je dat je niet op het goede pad zit,het is wel duidelijk hoe dit pad loopt
Truste nachtpaars!

Ik ga ook(sigaretje is op)
quote:iry schreef op 06 juni 2008 @ 03:39:

Tsja,

Ik zou het liefst alle eetgestoorden door elkaar willen rammelen(goedbedoeld dan)

De ernstige lichamelijke gevolgen zijn na een bepaalde tijd niet meer terug te draaien.

Dat besef je heel lang zelf niet.

Pas als het te laat is weet je wat je hebt aangericht.

En dat zou ik heel graag willen voorkomen bij anderen.

Maar helaas,zo werkt dat ook niet. Ik kan ook niets betekenen.Die neiging had ik ook heel erg...heb een vriendin met een eetstoornis waar ze gelukkig ook behoorlijk goed mee om kan gaan. Tenminste nu....dat is heel erg anders geweest. Zo ongelovelijk erg om te zien..Ik vond het doodeng om te zien. Sorry voor dat rotwoord doodeng maar zo wás het. Heb vaak gedacht dat ze op een dag dood zou zijn... zo dun...

Ik vind het echt heel erg knap hoe ze nu is ...hoe ze zo enorm gegroeid is. Ze geeft ook wel toe dat het een verslaving blijft en dat je er nooit helemaal vanaf bent.

Dat vind ik ook knap aan jou iry! Hoe jij het doet....heb ik vaker gezegd en dat meen ik ook!
Wangslijmvlies bepaalt ochtendhumeur

Uitgegeven: 6 juni 2008 15:46

Laatst gewijzigd: 6 juni 2008 17:08

Of je een ochtendmens bent of een avondmens is genetisch bepaald. Voorheen kon dit gemeten worden met een bloedtest, maar nu is er een eenvoudigere test ontwikkeld.

Voor de test halen de onderzoekers van Swansea University uit Wales simpelweg een wattenstaafje over de binnenkant van de wang. Zo krijgen ze voldoende informatie om te kunnen bepalen of iemand een ochtend- of avondmens is.

Op een Wetenschapsfestival in Cheltenham in Engeland testten zij mensen voor en na een praatje. Door een bepaald gen (REV-ERB) te bestuderen bepalen ze op welk tijdstip je het meest wakker bent. Dit doen ze door te kijken hoeveel moleculen (RNA) dit gen maakt. Wanneer dit gen om 4 uur 's nachts veel RNA maakt, ben je waarschijnlijk een avondmens.

Deze informatie kan goed van pas komen bij andere onderzoeken. Bij slaaponderzoek, maar ook bij de behandeling van kanker. Zo slaan bepaalde chemokuren alleen op specifieke tijden aan. Door te bepalen of iemand een avond- of ochtendmens is, kun je hier de beste tijd voor berekenen.
Whaha kijk dat zijn nou feiten waar je werkelijk iets mee kunt! (En zo laat is het nog helemaal niet :D)

Maar om nog even terug te komen op mijn probleem :P

Ik weet dat ik er met koekjes eten niet kom hoor maar als extra erbij is het alleen maar goed. Ik ben al begonnen met beter te eten want hoe ik me op mijn dieptepunt voelde wil ik absoluut niet meer. Die kracht missen is gewoon klote, je kunt niets meer doen en wil er ook geen anderen mee opzadelen omdat ik het mezelf min of meer heb aangedaan. Ben blij dat ik het enigzins op tijd heb ingezien en ben nu dus bezig te herstellen. Het is moeilijk en gaat stap voor stap maar wilde het even rechtzetten Bedankt voor alle woorden bij de weg..

Vind het trouwens wel verdacht voor een laat op het forum gesprek nu mihi.. I'll be back
Hey DL. Goed dat je bezig bent om beter te worden. Heb je ook hulp daarbij? Therapie? Lijkt me nl. lastig nu je in het buitenland zit?
O ja trouwens, je hoeft hier nooit antwoord te geven op vragen als je niet wilt hoor. Maar dat lijkt me logisch.
He soleil!
Hey Iry!
Hey Iry en Soleil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven